COBE: Kako u praksi funkcionira 'nearshoring' na relaciji München-Zagreb

COBE: Kako u praksi funkcionira ‘nearshoring’ na relaciji München-Zagreb

Među tvrtkama u Europi sve je rašireniji nearshoring, traženje kvalitetnog kadra i seljenje određenih djelatnosti u susjedne ili barem geografski bliske države, kao kontrast offshoringu gdje se posao seli u dalje i prekooceanske zemlje u potrazi za pristupačnijom radnom snagom. Kako takav rad na dvije europske lokacije funkcionira u svijetu IT-a i dizajna ispričali su iz svojih iskustava rada na relaciji München-Zagreb suosnivač kreativne agencije COBE Felix van de Sand te voditelj njenog zagrebačkog ureda Krunoslav Klarić.

Što se u COBE-ju pokazalo bitnim pri vođenju ureda na dvije lokacije ispričali su Felix van de Sand i Krunoslav Klarić
Što se u COBE-ju pokazalo bitnim pri vođenju ureda na dvije lokacije ispričali su Felix van de Sand i Krunoslav Klarić.

Među tvrtkama u Europi sve je rašireniji nearshoring, traženje kvalitetnog kadra i seljenje određenih djelatnosti u susjedne ili barem geografski bliske države, kao kontrast offshoringu gdje se posao seli u dalje i prekooceanske zemlje u potrazi za pristupačnijom radnom snagom. Kako takav rad na dvije europske lokacije funkcionira u svijetu IT-a i dizajna ispričali su iz svojih iskustava rada na relaciji München-Zagreb suosnivač kreativne agencije COBE Felix van de Sand te voditelj njenog zagrebačkog ureda Krunoslav Klarić.

COBE (Creators Of Beautiful Experiences) se bavi dizajniranjem digitalnih identiteta za tvrtke, s velikim naglaskom na korisničko iskustvo. Agencija je utemeljena u Njemačkoj, glavni ured i dizajnerski tim nalaze se u Münchenu, no za developerski dio priče zaduženi su uredi u Zagrebu i Osijeku.

Ideju da se dio posla preseli u Hrvatsku začeo je Ante Krišto, jedan od suosnivača tvrtke te porijeklom Osječanin. Isprva se to činilo suludom idejom, prepričava Felix, no Ante ih je uvjerio kako postoji mnogo potencijala i talentiranih ljudi koji žele raditi, a upoznali su i Krunu koji će voditi zagrebački ured, pa se ideja polako realizirala i pokazala dobrim principom rada. U posljednjih nekoliko mjeseci tim je porastao s 5 zaposlenih u Münchenu i 4 u Zagrebu na omjer 10:11 za Hrvatsku.

Kultura tvrtke kao njena glavna kompetitivna prednost na tržištu

Sva četiri suosnivača – Ante Krišto, Felix van de Sand, Anatol Korel i Daniel Wagner – zajedno su radili u velikoj dizajnerskoj firmi gdje je bilo mnogo birokracije, a i pritisak na zaposlenike bio je velik. Kada su započinjali COBE, cilj je bio stvoriti nešto s drukčijim pristupom radu:

Kultura je nešto po čemu se sad tvrtke izdvajaju od konkurencije i to je jedini način da se privuče i zadrži dobar talent, koji će onda davati i odlične rezultate. Mi smo kao nogometni klub Barcelona, gdje se igrači nalaze mladi, a nakon što prestanu igrati ostaju u klubu s drugim ulogama. To je slično onome što želimo postići s našim zaposlenicima.

Iako je protočnost kadra trend u porastu, u COBE-ju je cilj zadržati talente koje pronađu. Tako, primjerice, ne uzimaju pripravnike, objašnjava Felix, jer to ne odgovara ni jednoj ni drugoj strani – mijenjanje ljudi svakih šest mjeseci, koje moraju podučavati ispočetka, nije im se pokazalo kao dobra opcija, a smatra da neplaćene prakse nisu toliko korisne ni samim pripravnicima kao što se često predstavlja.

[vimeo]http://vimeo.com/100624579[/vimeo]

Umjesto toga u Münchenu koriste programe strukovne naobrazbe, u kojima polaznici stječu svoju diplomu radom u praksi. Uz ovakav pristup imaju više vremena da pridošlice podučavaju svom načinu rada, a oni tako postaju i dio tima i love ozračje tvrtke u kojoj rade, te na kraju u njoj i ostaju.

Pri planiranju ekspanzija bitno im je da uredi ne broje više od 15 do 20 ljudi. U takvom se okruženju ljudi više ne poznaju, gubi se timski duh, a voditelj ureda više ne poznaje ljude u njemu onako kako bi trebao:

Radije bismo otvorili tri različita ureda nego imali jedan s šezdesetak zaposlenih – to je okruženje u kojem ljudima postaje tek posao, ne kolaborativni proces do kojeg im je stalo.

Za ovakav način rada iznimno je bitno stvaranje pozitivne kulture tvrtke, povezanost između dva ureda te dobra komunikacija. Najbolji model za potonje još uvijek traže, objašnjava Klarić, jer je svaka tvrtka poseban slučaj. Trenutačno isprobavaju različite alate za kolaboraciju i razvijaju cijeli proces komunikacije od klijenata preko dizajnera pa do developera.

Kreiranje digitalnog identiteta kroz korisničko iskustvo

Komunikacija je ključ i rada s klijentima, objašnjava Felix, jer je temelj njihove agencije UXi (User Experience Identity), odnosno izgradnja digitalne prisutnosti koja identitet tvrtke odražava kroz korisničko iskustvo.

U procesu dizajniranja koristimo principe neuropsihologije – fontovi, palete boja ili način na koji se korisničko sučelje ponaša izazivaju različite utiske i iskustva. Tvrtke ulažu mnogo novaca i truda kako bi izgradile svoje brendove i njihova bi digitalna prisutnost trebala odražavati upravo taj imidž koji su izgradili.

COBE ured u Munchenu
COBE ured u Munchenu

Kao agencija rade s velikim klijentima, ali i sa startupima, i smatraju kako obje vrste klijenata imaju svoje prednosti. Sa startupima je uvijek izazov raditi, imaju nove ideje, a lean principi i promišljanje o vlastitom identitetu odgovaraju pristupu dizajnu koji COBE zagovara. U većim tvrtkama ponekad dolazi do kakofonije, objašnjava Felix, jer više ljudi želi sudjelovati u procesu i dati svoje mišljenje. Na kraju treba sve to uzeti u obzir kako bi priča koju ispričate trebala biti ona koju vaš klijent želi čuti, a ako se to dvoje ne poklapa, nužno je poraditi na komunikaciji.

U svaki projekt pokušavaju ukomponirati temeljne vrijednosti tvrtke za koju rade, a najveći problem dosad im je predstavila vlastita stranica – kao UX agencija, vaša web stranica je najteži projekt na kojem ćete raditi, napominje Felix.

KKSTR, nogometni spin-off kreativne agencije

COBE uz agencijski dio posla radi i na vlastitom startupu. KKSTR je prva u potpunosti mobilna igra nogometnih menadžera koja se temelji na njemačkoj Bundesligi i koristi live podatke. Korisnici, kojima su dostupni svi službeni klubovi Bundeslige, natječu se s prijateljima u privatnim ligama ili otvorenim natjecanjima s drugim nogometnim fanaticima, a dobivaju bodove za stvarne događaje tijekom utakmica Bundeslige uživo.

KKSTR je prvi startup iz proizašao iz ove agencije, ali ne i zadnji
KKSTR je prvi startup iz proizašao iz ove agencije, ali ne i zadnji.

Sustav rangiranja temelji se na 60 različitih faktora i statistikama skupljenim tijekom stvarnih utakmica Bundeslige, koji se pojavljuje se na korisničkim zaslonima u stvarnom vremenu. Ovakva aplikacija bila je plod afiniteta suosnivača COBE-ja prema prema nogometu, a poslovni je plan isprva bio upitan, sve do porasta second screen fenomena. Korisnici sve više za vrijeme gledanja televizije i prijenosa koriste svoje mobilne uređaje tražeći dodatnu zanimaciju vezanu uz sadržaj koji gledaju. Ovakve su aplikacije popularne su u SAD-u, a KKSTR je na ciljanom tržištu – Njemačkoj – bez velikih ulaganja u promociju već skupio 170.000 registracija.

Kada je riječ o startupu, COBE još uvijek odlučuju hoće li tražiti investiciju ili se samofinancirati putem agencijskih poslova, no svakako će nastaviti s obje djelatnosti:

Agencija će uvijek postojati, to nam je desna noga, ali druga na kojoj ćemo stajati bit će startupi. S vremenom učekujemo ulaganja, KKSTR će nam biti dobar primjer, a želimo raditi i na novim projektima.

KKSTR je nedavno izašao u novom izdanju za iOS i Android, a u COBE-ju se spremaju za nove projekte. Sljedeći ipak neće biti nogometni, tvrdi Felix, a Kruno otkriva kako su pokrenuli suradnju s jednim domaćim startupom, o čemu će više detalja podijeliti uskoro.

Komentari

  1. Mirko

    Mirko

    03. 09. 2014. u 1:09 pm Odgovori

    Uh koliko teksta da se objavi da tvrtka uzima jeftine dizajnere kod nas a dizajn prodaje vani po skupim europskim cijenama. Pa to se radi već desetljećima.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

Kako sam od osobe koja regrutira programere sama postala programerka?

Prije otprilike godinu dana intenzivno sam guglala “kako postati (samouki) developer”. Danas sam u situaciji da sama pišem o tome. Iako je svačije iskustvo drugačije, nadam se da će ono što sam putem naučila biti korisno i inspirativno svima koji koketiraju s programiranjem i razmišljaju o karijeri u IT-u.

Mobilno

Kako je Njuškalo uz pomoć foto-prepoznavanja za 70% ubrzao predaju oglasa u mobilnoj aplikaciji

Foto-prepoznavanje predmeta u samom je vrhu svjetskih trendova i primjene umjetne inteligencije, a mi smo odlučili upravo tu tehnologiju uvrstiti u Njuškalovu aplikaciju prilikom predavanja oglasa. Kako je proces izgledao u praksi, na koje smo izazove naišli i što su planovi za budućnost, otkrivamo.

Intervju

Što korisnici žele i očekuju od vaših proizvoda i usluga zna podatkovna znanstvenica

Iako je njezin karijerni put krenuo u smjeru računovodstva i financija, Maja Copak Smolčić vrlo je brzo shvatila kako ju više zanima statistika i analiza podataka. Bila je spremna na novi početak i učenje programiranja i novih vještina. Danas u A1 vodi odjel zadužen za poslovnu analitiku i data science.

Što ste propustili

Kultura 2.0

Ne smijemo dozvoliti da nam se djeca pogube u virtualnoj stvarnosti igara

Prije nekoliko godina dala sam intervju za Netokraciju na temu virtualne (VR) i proširene stvarnosti (AR). Koju sam tada vrlo naivno zagovarala. Sad ju više ne zagovaram. Dapače, povlačim se iz profesionalnog djelovanja u polju digitalnih medija i filma. Ali prije nego se povučem, želim opozvati svoje previše olako dane osvrte.

Intervju

Good Game Nikole Stolnika osigurao 2,2 milijuna kuna, među investitorima Sacha Dragić, Ivan Klarić i Bruno Kovačić

Esport organizacija Good Game nedavno je osigurala svoju prvu veliku investiciju od 300 tisuća eura, na krilima grupe investitora koja uključuje Ivana Klarića, Brunu Kovačića i Sachu Dragića.

Gaming

Od Google Stadije do Apple Arcadea: Provjerili smo (nama) najvažnije gaming događaje 2019.

U novoj gaming epizodi Netokracija Podcasta prisjećamo se bitnih prošlogodišnjih vijesti iz najveće zabavne industrije, a o već tekućoj 2020. komentiramo poznate najave i naslove koje željno iščekujemo.

Tehnologija

Kako sam od osobe koja regrutira programere sama postala programerka?

Prije otprilike godinu dana intenzivno sam guglala “kako postati (samouki) developer”. Danas sam u situaciji da sama pišem o tome. Iako je svačije iskustvo drugačije, nadam se da će ono što sam putem naučila biti korisno i inspirativno svima koji koketiraju s programiranjem i razmišljaju o karijeri u IT-u.

Startupi i poslovanje

Christina Calje, od direktorske pozicije u Goldman Sachsu do vlastitog AI startupa

Prije nešto više od četiri godine, Christina je iz financijske posve prešla u tehnološku industriju. Danas kao osnivačica startupa Autheos, koji uz pomoć AI optimizira video kampanje, sudjeluje i u projektima za definiranje pravnih okvira odgovornosti AI sustava, a upravo ju je to, kao vrsnu stručnjakinju i uspješnu ženu dovelo na LEAP Women konferenciju nakon koje sam s njom pričala o AI-u, marketinškim strategijama, društvenim mrežama, GDPR-u i video trendovima.

Društvene mreže

Filip Zavadlav: Kako je ubojica podrškom na online mrežama postao simbol borbe za pravdu?

Uspoređuju ga s Jokerom i Punisherom, prozivaju ga herojem, a ne ubojicom. Priča o Filipu Zavadlavi, 25-godišnjaku koji je počinio trostruko ubojstvo u Splitu, puni sve medije već nekoliko dana. Ali i društvene mreže.