Nakon studija medijske kulture, digitalna karijera - gaming studiju

Kako sam, nakon studija medijske kulture, digitalnu karijeru pronašla u – gaming studiju

A zapravo sam htjela ići na likovnu akademiju! Ne znam kako vi, ali sve ono u čemu se nikada do sada nisam vidjela, sada radim. Kako? Krenut ću od početka.

Nakon mog neuspješnog pokušaja s prvim fakultetom, prošlo je nekoliko godina tijekom kojih sam pokušavala upisati likovnu akademiju. Znate kako to ide – tata ti je slikar, sestra ti je na likovnoj akademiji, ti imaš talenta, što dovodi do toga da i ti to trebaš studirati. Tri godine pokušavanja pokazale su da to i ne ide baš tako. Tada još uvijek nisam imala neku sliku u glavi što ja želim raditi, što me zanima, za što sam uopće sposobna (ako sam sposobna).

Tri godine agonije i pokušavanja upisa na akademiju doveli su do odluke – upisat ću što god samo da nema matematiku, kemiju i fiziku! Fakultet medijske kulture u Osijeku taman je bio u svojim počecima i nakon detaljne istrage kolegija odlučila sam upisati upravo to. Tada mi se PR činio popularnim pa sam svima pričala da ću, kada završim medijsku kulturu, biti PR osoba. Naravno, nekoliko  godina kasnije, to mi više nije bilo ni u primislima.

Ali kakve to sve ima veze, Ana, s tvojom digitalnom karijerom? Apsolutno nikakve. Moji počeci pokazuju kako možeš lunjati i lunjati koliko god hoćeš, ali na kraju završavaš tamo gdje te život, ali i tvoje sposobnosti, odvedu. Tri godine preddiplomskog studija provodim volontirajući na studentskoj radijskoj emisiji u Osijeku, volontirajući na studentskom radiju, radeći na još jednom radiju, volontirajući na festivalu ekstremnih sportova. Tada nisam imala ni znanja niti ambicija prema digitalnim poslovima, dok me slučajne životne situacije, ali i karakter, nisu dovele do mog prvog posla i to u – digitalno-marketinškoj agenciji.

Sve se može naučiti uz znatiželju (i Google)

Prvotno sam u agenciju primljena kako bih radila na Snapchat kampanjama, ali na kraju su tu bili i ostali poslovi koji su karakteristični za tu granu marketinga. Prolazeći razne kampanje na kojima sam radila većinom ispred kamere mobitela, upoznavala sam mlade i sposobne ljude digitalnog svijeta. Kako nisam imala nikakvog predznanja u digitalnom marketingu početak je bio malo teži pri usvajanju raznih alata, načina komunikacije, pisanja emailova itd. Ipak, iz iskustva mogu reći da se sve može naučiti ako imate volje i znatiželje i da je Google čarobna stvar.

Znate kako se kaže – kad te krene onda te stvarno krene. Uz početke digitalno-marketinške karijere krenuo je i početak one voditeljske. Zahvaljujući mojim prijašnjim volontiranjima i sudjelovanjima u projektima, ponuđen mi je moj prvi i dugo priželjkivani voditeljski angažman. Nakon njega došla je još jedna ponuda, pa još jedna i nekako je sve krenulo poput domino efekta. Kada nešto voliš, ljudi to primijete i nema toga što će se bolje odraditi od posla koji je rađen s ljubavlju. Tako je i moja voditeljska karijera uz digitalnu karijeru poprimila i digitalni karakter jer većina događaja koje sam vodila i koje ću voditi su – digitalni događaji.

Nakon digitalno-marketinške agencije moji životni putevi krenuli su u nekom drugom smjeru i u jednome trenu našla sam se na razgovoru za posao u prvom osječkom studiju za razvoj igara – Void Main Studio. Gaming karijera, kažete? U životu nisam previše provodila vremena za video igrama vjerojatno jer je moj odgojni režim unutar kuće bio negativno nastrojen prema toj vrsti hobija, ali mogu ponosno reći da sam prešla barem deset igara.

Ne razmišljaj možeš li to, uradi to – izađi iz zone komfora

Ponovno sam se našla na samom početku. Iskustva u digitalnom marketingu imam, znanja u odnosima s javnošću također imam, zahvaljujući fakultetu koji studiram, tako da sam bila odgovarajući kandidat za traženi posao. Naravno, tu dolaze prepreke koje su me mogle navesti da odustanem, a prva prepreka je da o igrama nemam toliko znanja jer je gaming industrija toliko razvijena da, kada bih sad krenula učiti, pitanje je kad bih uspjela zadobiti znanje jednog igrača koji je pola svog života proveo u gaming zajednici.

Druga stvar koja me je mogla spriječiti da ne postanem dio gaming studija jest strah od pisanja i pričanja engleskog jezika. Na razgovoru za posao usput je rečeno kako se sva komunikacija radi na engleskom i u tome trenutku, dok sam sjedila u uredu, nije bilo vremena za ispitivanje same sebe mogu li to, nego samo za odgovor – ja to radim. Klasični primjer izlaska iz zone komfora koji mi je dodatno pokazao da mogu raditi stvari za koje sam mislila da nikada neću moći.

Dobila sam posao u gaming studiju, iako veze s gamingom nisam imala, a nema mi duge nego učiti od ekipe u uredu koja je dugo u tome i raditi ono što znam i to najbolje što mogu. Momci iz tima doista imaju strpljenja i volje za podučavanje, tako da je to win-win situacija za mene. U sve sam krenula postupno, jer ništa ne dolazi preko noći, pa tako sad svakodnevno čitam gaming portale, igram više igre (znam, jako mi je teško), pričam puno s ljudima oko sebe koji su u gamingu jer su slučajno moji najbolji prijatelji i dečko dugogodišnji gameri. Polako se “guram” u gaming zajednicu i, vjerujte, nije lako jer doista ima puno toga za znati, ali smatram da se sve može naučiti uz puno volje, interesa i motivacije.

Digitalna karijera nije za druge, nego i za tebe!

Ovo me iskustvo naučilo kako digitalna karijera nije rezervirana samo za ekipu koja je oduvijek u tom svijetu, nego da mjesta ima za sve – i ima toliko polja da se svatko tko dijeli interese prema digitalnom može snaći i naći svoje mjesto pod suncem. Ono što morate znati jest da nema tog posla koji se ne može naučiti, griješiti je sasvim normalna stvar koja je također dio učenja, a upornost je ono što će vas gurati upravo tamo gdje ste mislili da nikada nećete moći biti – i raditi.

Na kraju, studirati može svatko, raditi i studirati može uporan i željan znanja i akcije. Proaktivnost se sve više cijeni kod poslodavaca, prosjek ocjena je potpuno nevažan, diploma je (ponekad) samo formalnost, a sposobnost i radno iskustvo su ključni. Radite ono što volite, kako je rekla Anja Uzelac iz bonbona na konferenciji u Osijeku – ako treba, prvo besplatno, a kada budete dobri u tome što radite, plaća će doći sama od sebe.

Želiš čuti još inspirativnih priča o tome kako ostvariti svoju digitalnu karijeru? Dođi 7. prosinca u 17 sati na Ekonomski fakultet u Zagrebu na #DigitalnaKarijera powered by bonbon!

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na Netokraciji dopušteno je samo korisnicima koji ostave svoje ime i prezime te mail adresu i prihvate pravila ponašanja.

Pravila ponašanja

Na Netokraciji za vas stvaramo kvalitetan, autorski potpisan sadržaj i zaista se veselimo vašim kvalitetnim, kontruktivnim komentarima. Poštujmo stoga jedni druge prilikom komentiranja, kao i Zakon, držeći se sljedećih pravila ponašanja:

  • Ne budite 💩: Nema vrijeđanja, diskriminiranja, ni psovanja (osim ako nije osobni izričaj, ali onda neka psovka bude općenita, a ne usmjerena prema nekome). Također, upoznajte se sa stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima prije no što ostavite komentar.
  • Samo kvalitetna rasprava, manje trolanja: Ne morate se ni sa kim slagati, ali budite konstruktivni i doprinesite raspravi! Svako trolanje, flameanje, koliko god "plesalo" na granici, leti van.
  • Imenom i prezimenom, nismo Anonymous 👤: Autor sadržaja stoji iza svog sadržaja, stoga stojite i vi iza svog komentara. Koristimo ime i prezime te pravu email adresu.

Kako koristimo podatke koje ostavljate? Bacite oko na našu izjavu o privatnosti.

Sve ostale komentare ćemo s guštom spaliti, jer ne zaslužuju svoje mjesto na internetu.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Umjetna inteligencija

Najvažniji dio Rimčevog Vernea nije robotaksi, već iskustvo?

Ovaj tjedan rebrendirana u Verne, Project 3 Mobility, tvrtka koju su 2019. godine osnovali Mate Rimac, Adriano Mudri te Marko Pejković, danas napokon ima prvo “opipljivo” predstavljanje onog što su razvijali. No, je li robotaksi usluga zbilja najvažnije što mogu ponuditi?

Veliki intervjui

Postaj, Trebam.hr i Meštar.hr – što očekivati od platformi za pronalazak majstora

Usprkos tome što nam nedostaje majstora na raznim područjima, barem imamo dovoljno platformi koje će nas povezati s onima najboljima, ili se barem tome nadamo.

Tvrtke i poslovanje

Istraživanje korisničkog iskustva: Jeste li spremni čuti što trebate napraviti?

Ako se pravilno postavi, kao ključna poslovna funkcija, UX istraživanje može pomoći u diverzifikaciji portfelja proizvoda, usluga i korisnika, otkrivanju različitih vrijednosti vaše ponude, implementiranju novih trendova i strategija, a mogao bi vam ukazati i na neiskorištene prilike za širenje i inoviranje. Ako vam to nije dovoljno, čitajte dalje, i otkrijte kako to rade najveće tvrtke na svijetu...

Što ste propustili

Prikaz

Book&Zvook: Jeste probali audioknjige na hrvatskom?

...bolje nego da trčimo za njima i vičemo: „Pa vi ništa ne čitate!“, kažu Ljubica Letinić i Lana Deban iz Book&Zvooka koje su nam objasnile kako nastaju audioknjige - na hrvatskom.

Novost

Euromoney proglasio RBA najboljom digitalnom bankom u Hrvatskoj

Jedan od vodećih europskih časopisa u području financija i bankarstva Euromoney, proglasio je Raiffeisenbank Hrvatska najboljom digitalnom bankom u Hrvatskoj. Ova se nagrada svake godine dodjeljuje banci s vodećom ponudom digitalnih proizvoda i usluga.

Pametni automobili

Direktor Vernea tvrdi da su granice između 4. i 5. razine autonomije nejasne – što kažu stručnjaci?

Peta razina autonomnosti vozila svojevrstan je sveti gral industrije, no je li uopće dostižna i potrebna?

Društvene mreže

Andrej Plenković i Možemo razvaljuju TikTok

Do kraja parlamentarnih izbora premijer Plenković lajkaniji je bio od Pernara, a Možemo najpraćenija stranka.

Novost

Cijeli svijet zahvatio “plavi ekran smrti”: Što do sada znamo

Aviokompanije otkazuju letove, televizije su prestale s emitiranjem, poslovanje su prekinule mnoge banke, pa i Londonska burza. U Hrvatskoj probleme ima CEZIH, televizije, pa i kontrola leta.

Startupi

Nađite bug na Daytoni – i osvojite nagradu iz fonda od 60.000 dolara

Developeri koji Daytoni do kraja godine pomognu poboljšati Daytonine značajke ili prijaviti bugove, mogu osvojiti i solidnu financijsku nagradu.