Age of Empires se vraća, a s njime i nostalgija

Age of Empires se vraća, a s njime i nostalgija

Najavljen je Age of Empires 4. To možda ne znači mnogo većini ljudi koji nisu igrali prva tri nastavka, ali s takvima ionako ne trebate previše razgovarati. Osim potpuno svježeg AOE-a, očekuju nas i remasteri svih dosadašnjih, ali i još poneko iznenađenje. Nostalgijo, pusti me na miru!

Ako ste ikada miš i tipkovnicu koristili za išta drugo osim posao ili društvene mreže i znali ste ponekad nešto zaigrati, sigurno znate za Age of Empires. Serijal, za koji je malo reći da je kultni, u srcima je gamera u cijelome svijetu, a čini se kako će tamo ostati još dugo, budući da nas uskoro očekuje potpuno novi nastavak koji razvija Relic.

Ipak, ovo nije samo vijest jer AoE zaslužuje mnogo više. AoE je igra koje se uvijek sjećam uz neku dozu nostalgije i jednostavno nijedan RTS (real-time strategy) koji je izašao poslije nje (osim originalnog Dawn of Wara) u meni ne budi smiješak ona.

Zašto je to tako, pa to je obična igra, reći će neki.

Ali ipak, vjerojatno se dosta vas i slaže sa mnom. Originalni Age of Empires izašao je prije gotovo dvadeset godina, 15.10.1997., a još za vrijeme razvoja podigao je podosta prašine obećavajući spoj igara koje su do tada bile nespojive: Warcrafta i Civilizationa. Svi koji su igrali originalni AoE znaju kako ovaj opis baš i nije previše točan jer igra jednostavno nije bila to što je rekla da će biti.

Prvi korak u gamingu

Bilo je tu dosta loše umjetne inteligencije vaših vojnika koji su se često znali izgubiti ili ignorirati neprijatelje, a protivnici su gotovo uvijek varali i imali više resursa nego vi. No, meni ništa od toga nije bilo važno jer je originalni Age of Empires bio prva igra koju sam ikada zaigrao na računalu i vjerujem da je u dosta velikoj mjeri razlog zašto sam danas toliko zainteresiran za gaming u cijelosti.

I dan danas najviše preferiram strategije, a razvoj carstva u AoE iz djetinjstva sam zamijenio Total Warom i njegovim nebrojenim nastavcima koji su zaista uspjeli iskombinirati Civilization i razvoj države s bitkama u realnom vremenu.

Drugi nastavak Age of Empiresa već je 2013. doživio HD verziju koju znam zaigrati i danas jer je jednostavno mnogo lakše upaliti Steam, nego instalirati igru staru 18 godina. Drugi je nastavak onaj koji je čitav svijet vjerojatno volio najviše, a ja sam ga najmanje igrao. Jednostavno je to bilo drugačije vrijeme i nisam se mogao domoći igre kada je bila aktualna, a kada ju je vrijeme već “pregazilo”, zabavljao sam se nekim svježijim naslovima.

Ipak, AoE 3 je bio onaj s kojim sam proveo daleko najviše vremena, i to u online mečevima s tadašnjim prijateljima iz razreda jer je to bila jedina igra koju smo svi mogli relativno jednostavno pokrenuti. To su bili dani Xfire sustava za dopisivanje i Windows Live Messengera, naravno, bez razgovora jer nismo imali slušalice s mikrofonom.

Dio jedne generacije

Vjerujem kako sam sve skupa na AoE serijal potrošio sigurno 1000 sati kroz ovih 25 godina života i svaki od njih mi je bio sjajan. Ipak, to su bili dani kada sam imao samo tu igru instaliranu na računalu, a svaki me “gejm” zabavljao kao rijetko što drugo. Kada je nestalo razloga za pošteno igranje, uvijek su tu bile i šifre koje smo svi imali zapisane u nekoj od bilježnica, a kasnije ih naučili napamet.

Zbog ove ogromne doze nostalgije koju imam prema serijalu iznimno mi je drago bilo upravo zbog vijesti kako će uskoro svjetlo dana ugledati potpuno novi AoE. Istina, ne zna se gotovo ništa više, ali za mene je to za sada i više nego dovoljno. Još jedna pozitivna stvar je to što će ovu igru raditi Relic, a ne sada već ugašeni Ensemble koji je radio sve AoE naslove do sada.

Relic, tvorac Homeworlda, Dawn of Wara i Company of Heroes, vrlo je dobro dokazao da zna napraviti jako dobar RTS, ali iskreno ne znam što bih očekivao od njihove verzije Age of Empiresa. Ako bude imalo kao klasični Dawn of War (ili nešto manje klasični DoW 3), vjerujem kako nećemo imati problema, ali ako se dogode neke drastične promjene, nisam siguran kako će zajednica reagirati.

Također, ovo će Relicu biti prva igra koju radi za izdavača koji nije SEGA, koja je ovaj studio kupila 2013., kada je njegov dotadašnji vlasnik THQ, nažalost, bankrotirao.

Remaster čitavog AoE serijala

Ipak, zajednica će sigurno dobro reagirati na ostale vijesti iz Microsofta, koji se odlučio napraviti remaster svih Age of Empiresa ikada pa čak i one “dvojke” koju je već osvježio prije četiri godine. Tako ćemo vjerojatno uskoro gledati i unaprijeđene verzije koje će, između ostalog, imati i:

  • bolje zoom nivoe koji dopuštaju mnogo veće udaljavanje od mape,
  • bolje animacije, teksture i 4K podršku,
  • bolji pathfinding,
  • dodan attack move,
  • prošireno i poboljšano sučelje i još gomilu drugih stvari kako bi se približili novim trendovima u RTS igrama.

Kada se sve zbroji i oduzme, ove su vijesti dobre za svakog PC igrača, a pogotovo one koji su odrasli uz klasike RTS žanra. Super je stvar i to što ćete ove unaprijeđene verzije vjerojatno moći pokrenuti na gotovo svakom računalu, bilo ono prijenosno ili ne. Problem je to što ćete ove poboljšane verzije moći kupiti samo na Windows Storeu. Što je poprilično jadno. :/

Sve u svemu, nestrpljivo čekam nove vijesti o AoE 4, a do tada će dobro doći i Company of Heroes.

ponuda

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startupi i poslovanje

Bez VC investicije, TalentLyft je školski primjer samofinanciranog SaaS startupa

Bez ikakve veće investicije, TalentLyft, domaći regrutacijski alat koji koriste Five, HT, Span i mnoge druge tvrtke, izašao je s novom konkurentnom verzijom kojom planira globalno širenje uz pomoć inbound marketinga.

Startupi i poslovanje

Domaći startup Valut nastoji eliminirati visoke provizije na bankomatima i mjenjačnicama

Ako vam bankomati i mjenjačnice na putovanjima uzimaju prevelike naknade kod promjene valuta, možda je upravo za vas Valut, domaći startup koji radi na tome da konverzija bude što dostupnija i povoljnija, posebice na mjestima na kojima to do sada nije bilo tako.

Tehnologija

iPhone 11 – je li dovoljno dobar da me otjera s Androida?

Želite li dobiti autentično Apple iskustvo ne morate dati 15 tisuća kuna za iPhone 11 Pro Max, velike su šanse da će za veliku većinu ljudi i iPhone 11 biti vrlo dobar odabir.

Što ste propustili

Istraživanje

Veliko CX istraživanje: Za korisničko iskustvo banke, retail i bezalkoholna pića u Hrvatskoj zaslužile tek ocjenu – 3!

Peekator je hrvatski startup koji se bavi istraživanjem korisničkog iskustva, a nedavno obrađeni podaci više od 3000 anketiranih osoba, 13 tisuća komentara i 60 dubinskih intervjua bacili su potpuno novo svjetlo na uobičajene prakse na području tri značajna tržišta, a ovo je okvirna slika trenutnog stanja.

Izvještaj

Inchoo, Infinum i Hooloovoo do developera dopiru blogom, modnim brendom i “napuhanim” influencerima

Kako se brendirati kao dobro mjesto za posao prema developerima koji nisu impresionirani stolovima za stolni tenis ili igraćim konzolama? Otkrile su nam tri developerske tvrtke na konferenciji Employer Branding Zagreb.

Gaming

Razumjeti gamere, game dev i esport – otkud početi?

Pa možda najbolje od osnova: što je to tako dobro u igrama, ne potiču li one nasilje; zar razvoj video igara nije super zabavan posao i zašto esport još muku muči da postane punopravni sport? Kao dežurni gameri Netokracije, Ivan i ja preuzeli smo ovotjednu epizodu ne bi li vam odgovorima na ta pitanja približili svijet gaminga.

Izvještaj

Znate li otkud vam dolaze najbolji kandidati i kako se prijavljuju na vaše oglase?

O kandidatima, načinu kako se prijavljuju na poslove i kako uspješno doći do onih najkvalificiranijih otkrili smo više na Employer Branding konferenciji uz domaći regrutacijski alat TalentLyft.

Startupi i poslovanje

Toni Trivković, Split Tech City: Nismo htjeli slušati da se ne može, već pokazati da se može

“U Splitu je uvijek izazovno okupiti mlade na neko događanje. Njih dvjestotinjak na kišno subotnje jutro može značiti samo jedno - zaista su željeli motivaciju”.

Kolumna

Što vrh ima s time?

Kad te pozovu na panel s naslovom “Promjene dolaze s vrha (i kako do njega doći)?”, počneš opsesivno razmišljati o toj riječi - vrh.