Virtualno isprobavanje bilježi sve veći rast otkad su kabine u trgovinama prazne

Tenisice, ruž, naočale… Kad ih već ne možemo isprobati u trgovini, zašto ne bismo virtualno?

Unatoč razvoju online prodaje, fizičke trgovine zadržale su svoju glavnu prednost - mogućnost da kupac sam isproba željene proizvode. No, nakon što su se trgovine diljem svijeta zatvorile zbog pandemije, porasla je popularnost virtualnog isprobavanja proizvoda koje pokušava donekle nadomjestiti korisničko iskustvo na kakvo smo navikli u tradicionalnim trgovinama.

O virtualnom isprobavanju proizvoda govori se već dugi niz godina. Još prije desetak godina mogli smo na vlastitoj fotografiji “isprobati” frizure poznatih osoba ili jednostavnu šminku. Ipak, za to se trebalo potruditi – trebalo je prvo slikati što bolji selfie, ručno namjestiti željene efekte na slici i pomiriti se s ne previše realističnim rezultatima.

Evolucija try-on aplikacija

Danas imamo tehnologiju koja nam omogućava da u tek par sekundi isprobamo gotovo sve – od šminke, nakita i naočala do odjeće i obuće. Uz to, većina računala i pametnih telefona podržava AR, čija popularnost svakim danom sve više raste, najviše zahvaljujući društvenim mrežama. To čini ovakva rješenja lako dostupnima i izuzetno poželjnima krajnjem korisniku.

Zašto, onda, danas još ne možemo sve proizvode isprobati u par klikova?

Odgovor je jednostavan – još uvijek postoje određeni tehnološki i financijski izazovi.

Naime, kako bi ovakva tehnologija bila istovremeno korisna kupcima i isplativa trgovcima, nije dovoljno samo prikazati kako nešto izgleda u našoj veličini. Potrebno je i što vjernije prikazati specifične atribute proizvoda koji su bitni kupcima kao što je boja, tekstura, sjaj i slično. Na primjer, crveni ruž za usne možda zvuči jednostavno, no kupci će odmah primijetiti razliku između različitih nijansi crvene boje, te sjajnog ili mat efekta.

Kako bi ovakva tehnologija doista bila korisna i kupcima i trgovcima, potrebno je što vjernije prikazati specifične atribute proizvoda. Kupcu je važno provjeriti točnu nijansu boje ruža te vidjeti je li premaz mat, sjajan…

Virtualno isprobavanje proizvoda bazira se na 3D modelima proizvoda (ili filterima u slučaju šminke). Izrada foto-realističnih modela čak je i danas tehnički kompleksna i skupa. Kad tome pribrojimo velik izbor proizvoda i njihovo brzo zastarijevanje, troškovi za trgovce nisu zanemarivi.

Ipak, kako tehnologija sazrijeva, ovakva rješenja postaju sve pristupačnija. Aplikacije za isprobavanje šminke i naočala sve su češće dio marketinga i prodaje na online kanalima brojnih brendova, a eksperimentira se i s odjećom, obućom i modnim dodacima.

Povećanje prodaje, smanjenje troškova zbog povrata

Za brendove, virtualno isprobavanje predstavlja odličan način za povećanje prodaje (posebno na online kanalima), analitiku i praćenje trendova, te dodatnu promociju brenda. Osim toga, može pomoći smanjiti goleme troškove koje brendovi imaju zbog povrata robe, posebno u vrijeme pandemije kada kupci sve više kupuju online.

Za kupce, to je korak koji znatno olakšava odluku o kupnji, a cjelokupno korisničko iskustvo čini boljim i osobnijim. Ako kupci mogu sami isprobati proizvod, veća je šansa da će ga kupiti, biti zadovoljni njime, a samim time i vjerniji brendu.

Zatvaranjem vrata fizičkih trgovina, globalna pandemija koronavirusa dodatno je potaknula ulaganje u nove tehnologije. U Visage Technologies smo tako u posljednja tri mjeseca zabilježili dosad neviđen interes za virtualnim isprobavanjem. Cilj je uglavnom isti – stvoriti dodatan poticaj za kupnju u vrijeme u kojem svakom fizičkom kontaktu pristupamo s oprezom, a kupnju sve češće obavljamo iz vlastitog doma.

Što je u pozadini?

Svaki brend ima specifične potrebe i izazove u realizaciji vlastitog rješenja za virtualno isprobavanje proizvoda. Ipak, glavni koraci u njegovom razvoju su uvijek isti.

Prije svega, potrebno je moći detektirati lice osobe pred kamerom. Na primjer, tehnologija za praćenje lica kakvu razvijamo u Visage Technologies detektira čak 99 točaka na licu, čime se osigurava precizno pozicioniranje proizvoda na licu osobe. Praćenje lica u stvarnom vremenu osigurava da odabrani proizvod ostane na mjestu čak i ako korisnik pomiče ili okreće glavu, čime se stvara dojam gledanja u zrcalo. Ovakvo rješenje pruža optimalno korisničko iskustvo jer je s korisničke strane potrebno samo upaliti kameru – sve drugo je automatizirano.

Detektiranje lica, modeliranje proizvoda i razvoj aplikacije – tri koraka do isprobavanja virtualnih proizvoda.

Zatim, velika pažnja pridaje se optimalnoj prezentaciji samih proizvoda. Tako, primjerice, izrada samo jednog modela naočala može potrajati i po nekoliko sati. U Visage Technologies 3D modele naočala ručno izrađujemo pažljivim modeliranjem prema originalnim okvirima, pri čemu se pazi na teksturu, dimenzije i posebne efekte materijala (npr. sjaj). Ako se radi o kozmetici, konzultiramo se s klijentima i make-up stručnjacima te pokušamo replicirati boje i efekte vidljive na stvarnim modelima.

Zadnji korak je razvoj same aplikacije. Sve više brendova omogućava svojim kupcima da isprobaju njihove proizvode direktno na njihovoj web stranici ili web shopu, dok se neki odlučuju na specijalizirane mobilne aplikacije. Ovakva rješenja sve se češće koriste i na tabletima ili pametnim zrcalima u fizičkim trgovinama kako bi kupci mogli brzo, jednostavno i samostalno isprobati željene proizvode. To je velika prednost u vrijeme pandemije, kad su prednosti beskontaktnog isprobavanja i kupovine očite.

Naša tehnologija nalazi se u aplikacijama za isprobavanje šminke brendova kao što su Oriflame i Clarins, ali i u raznim rješenjima za isprobavanje naočala, nakita te slušalica. Ona ima i druge zanimljive primjene, kao što je Arrisum, uređaj za dentalne ordinacije koji omogućuje pacijentima dizajnirati svoj novi osmijeh, te Juvedermova aplikacija koja na licu pacijenta prezentira željene rezultate odabranih kozmetičkih tretmana.

Boom try-on aplikacija

Rješenja za virtualno isprobavanje proizvoda trenutno se najviše koriste za dekorativnu kozmetiku i naočale. Zahvaljujući naprednoj tehnologiji za praćenje lica i jednostavnosti korištenja, može se osigurati realistična slika u samo nekoliko sekundi.

Brendovi kao što su L’Oreal Paris, Oriflame, Sephora, Estée Lauder i mnogi drugi već godinama koriste AR u svom poslovanju, a neki od njih bilježe značajan priljev korisnika tijekom pandemije.

Tako je Ulta Beauty, poznati lanac kozmetičkih dućana, dosad zabilježio četiri puta veću aktivnost. S postupnim otvaranjem svojih trgovina, promoviraju ovakvu tehnologiju kao sigurniju alternativu fizičkim testerima koji se zbog pandemije neće moći koristiti u njihovim trgovinama. Paralelno, razmatraju i dodavanje novih funkcionalnosti u kategoriji kose, obrva i trepavica.

Kozmetički div MAC također je odlučio iskoristiti prednosti AR tehnologije. Tako sad njihovi kupci mogu isprobati MAC kozmetiku na vlastitim slikama ili putem web kamere. I Avon, jedna od vodećih tvrtki u direktnoj prodaji kozmetike, krajem travnja je izdala novo, interaktivno izdanje svoje digitalne brošure, a jedna od novosti je mogućnost virtualnog isprobavanja šminke.

Osim kozmetičkih, i sve više brendova naočala radi na boljem korisničkom iskustvu. Jedan od poznatih zagovornika AR tehnologije je Warby Parker koji, osim omogućavanja kupcima da isprobaju njihove modele naočala virtualnim putem, preporučuje korisnicima i optimalne okvire u skladu s oblikom njihovog lica.

S druge strane, virtualno isprobavanje odjeće i obuće još uvijek je u začecima, no veći brendovi već sad uspješno eksperimentiraju.

Gucci je tako omogućio svojim kupcima da virtualno isprobaju njihovu kolekciju tenisica. Sve što trebaju napraviti je usmjeriti kameru prema svojim stopalima. S obzirom na to da aplikacija prati stopala u stvarnom vremenu, korisnici ih mogu micati i vidjeti kako im tenisice stoje iz različitih kuteva.

Još jedno poznato ime, ASOS, u siječnju je počelo s testiranjem alata See My Fit koji nudi kupcima da simuliraju izgled odjeće na različitim tipovima tijela i u različitim veličinama.

No, ASOS nije prvi koji eksperimentira s ovakvim rješenjem. Zara je omogućila kupcima da uz pomoć njihove AR aplikacije vide kako određeni odjevni komadi izgledaju na modelima u kratkim video isječcima kad se približe senzorima u trgovini. Gap je razvio aplikaciju kroz koju korisnici mogu isprobati odjeću na približnom modelu svog tijela do kojeg dolaze odabirom jednog od pet tipova tijela te unosom svoje visine i težine.

Iako je lako zamisliti goleme prednosti virtualnog isprobavanja odjeće, izazovi u realizaciji takvog rješenja su još uvijek veliki. Izbor odjeće je ogroman, a istovremeno vrlo brzo zastarijeva pa je izrada realističnih 3D modela još uvijek skupa i dugotrajna. Također, potrebno je na jednostavan način doći do što vjernijeg modela tijela korisnika kako bi im se proizvodi mogli što bolje prezentirati, pa se većina brendova, kao i gore navedeni primjeri, trenutno koriste raznim metodama kako bi premostili taj izazov.

Što donosi budućnost

Virtualno isprobavanje proizvoda najčešće se koristi kod kozmetike i naočala, ali sve više i kod modnih dodataka, odjeće i obuće.

Virtualno isprobavanje proizvoda omogućava brendovima da zaokruže korisničko iskustvo i što bolje ispune očekivanja kupaca koji sve češće kupovinu obavljaju iz vlastitog doma. Ipak, ovisno o kategoriji proizvoda, potrebno je uzeti u obzir tehnološke i financijske izazove koji još uvijek postoje u implementaciji takvih rješenja, kao i visoka očekivanja krajnjih korisnika vezana uz realističnost.

Ulaganje u nove tehnologije uvijek predstavlja određen rizik, no kroz dobro planiranje i implementaciju, prednosti mogu biti velike. Zato se potrebno educirati o samoj tehnologiji, njenim mogućnostima i načinima na koji može doprinijeti specifičnim potrebama kupaca svakog pojedinog brenda.

Kroz daljnje projekte i ulaganja, virtualno isprobavanje postat će sve bolje, realističnije i dostupnije, posebno u domeni odjeće koja još nije doživjela svoj puni procvat. Ulogu u populariziranju ovakve tehnologije već je sad odigrala globalna pandemija koja mijenja navike kupaca, ali i način na koji im brendovi mogu približiti svoje proizvode. Za očekivati je da će digitalni kanali zadržati svoju popularnost i sa slabljenjem pandemije, a brendovi će i dalje morati ulagati u digitalne kanale ako žele privući i zadržati svoje kupce.

Pravila ponašanja

Na Netokraciji za vas stvaramo kvalitetan, autorski potpisan sadržaj i zaista se veselimo vašim kvalitetnim, kontruktivnim komentarima. Poštujmo stoga jedni druge prilikom komentiranja držeći se sljedećih pravila ponašanja:

  • Ne budite 💩: Nema vrijeđanja, diskriminiranja, ni psovanja (osim ako nije osobni izričaj, ali onda neka psovka bude općenita, a ne usmjerena prema nekome)
  • Samo kvalitetna rasprava, manje trolanja: Ne morate se ni sa kim slagati, ali budite konstruktivni i doprinesite raspravi! Svako trolanje, flameanje, koliko god "plesalo" na granici, leti van.
  • Imenom i prezimenom, nismo Anonymous 👤: Autor sadržaja stoji iza svog sadržaja, stoga stojite i vi iza svog komentara. Koristimo ime i prezime (Hrvoje Lončar) ili barem ime i inicijala (Hrvoje L.) te pravu email adresu. Kako koristimo podatke koje tamo ostavljate? Bacite oko na našu izjavu o privatnosti.

Sve ostale komentare ćemo s guštom spaliti, jer ne zaslužuju svoje mjesto na internetu.

Komentari

  1. ludi panj

    ludi panj

    09. 07. 2020. u 11:48 am Odgovori

    može li se parfem isprobati online ?

    sve je to fora do neke granice, ali ništa nemože zamjeniti pravi dernek šoping

    materijal, udobnost, zurenje u dekoltiranu prodavačicu,
    šuškanje para ili izvlačenje kartica,
    razbacivanje odječe po dučanu,
    sex u kutku za isprobavanje odječe …

    treba živjeti

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Kultura 2.0

Dinamo je prvi hrvatski sportski ICO, kupite njihov $DZG token za 2 eura – i uključite se u klupske odluke!

Nakon brojnih drugih velikih klubova hrvatski nogometni prvak odlučio se na iskorak u blockchain svijet kroz novi model članstva. U "inicijalnoj ponudi tokena” od 29. rujna moći ćete postati vlasnik fan tokena Dinama s kojima ćete moći trgovati i sudjelovati u određenim odlukama kluba. Što to znači za kripto dioničare, koja je motivacija kluba za ovaj projekt i tko stoji iza Sociosa istražili smo iz prve ruke.

Intervju

Splitski Blank s partnerima uskoro lansira hrvatski NFT marketplace na Ethereumu!

Uz bok nekolicine renomiranih umjetnika suvremene umjetničke scene, a pod vodstvom splitske agencije Blank, stiže nam Endemic platforma za trgovanje NFT umjetninama. Više o projektu otkrivamo od samih pokretača.

Digitalni marketing

Prima se rebrendirala: Što (i tko) stoji iza prepoznatljivog, a inovativanog vizualnog identiteta?

Od obiteljske tvrtke do poslovnog sustava s više od 2000 zaposlenih. Prima je u posljednjih 25 godina poprilično odmaknula od svojih početaka, stoga je bilo krajnje vrijeme za vizualni identitet koji bi odražavao takvu promjenu.

Što ste propustili

Vodič

Gledaj i uči! Najbolji edukativni kanali na YouTubeu

Donosimo vodič kroz edukativne kanale na YouTubeu od kojih ćete sigurno nešto naučiti i nikad više nećete reći da je YouTube carstvo gluposti za klince i influensera koji se krevelje.

Intervju

Gamechuck u suradnji s udrugom Roda razvio ČUDOvišnu igru koja djecu uči – društvenom aktivizmu!

Kao što su Šegrt Hlapić i družina dosadašnje generacije učili prometnim znakovima, tako će možda i čudovišta Gamechuckove Avanture koje je ilustrirao Zlatko Druško, poznat po radu na Letećim medvjedićima, odgojiti neke nove.

Startupi i poslovanje

Nakon rada u Amazonu i Memgraphu, Marin i Matej osigurali 3 milijuna kuna za “tražilicu video i audio sadržaja”

Jedan je za vrijeme studiranja na FER-u bio drugom mentor u srednjoj školi, ali tek ih je Marinovo iskustvo u Amazonu i problem na koji je naletio potaknulo da pokrenu zajednički startup na relaciji Zagreb-Vancouver.

Novost

HAVC prvi put raspisao natječaj za poticanje razvoja i proizvodnje videoigara

Hrvatski gaming studiji dobili su još jednu priliku za financiranje svojih projekata i to u Hrvatskoj!

Intervju

Photomath ima tim specijaliziran za animirane instrukcije koje se programiraju? I to bez pisanja koda?

Jeste li znali da čak 60% učenika koristi video za pomoć pri učenju matematike? Photomath danas nudi i vizualni način učenja matematike pomoću animiranih instrukcija. Uz njih korisnik ima dojam kao da pred sobom ima instruktora matematike, a mi smo provjerili kako se takve animacije uopće kreiraju uz Andriju Ražnatovića i Janu Čičko.

Startupi i poslovanje

Omega software postaje dio M SAN grupacije

I službeno je potvrđeno, drugi najveći sistemski integrator u Hrvatskoj, King ICT u sastavu grupacije M SAN, preuzeo je Omega software.