VR Osijek, igraonica s ozbiljnom poslovnom pričom

Posjetili smo VR Osijek, arkadnu igraonicu s ozbiljnom poslovnom pričom

U srpnju je u centru Osijeka niknula arkadna igraonica koja nudi sadržaj virtualne stvarnosti, kao što su igre ili simulacije. No, iza zabavnog dijela stoji ozbiljna priča tima koji duboko vjeruje da je virtualna stvarnost budućnost, ali da ju prvo treba prezentirati javnosti - na zabavan način. Upoznali smo ih u samoj radionici i isprobali što nude.

Vr Osijek
VR Osijek prije dva mjeseca otvorio je svoja vrata i od tada zabavlja posjetitelje svih uzrasta virtualnim sadržajem. (Slike: VR Osijek)

Dan nakon što je Oculusov tim dobio svog prvog Emmyja, odnosno kad je prvi put u povijesti originalni film virtualne stvarnosti osvojio ovu prestižnu televizijsku nagradu, vrijeme je i kod nas za temu o virtualnoj stvarnosti. VR će promijeniti način na koji pričamo priče, naveo je u svojoj izjavi danas Mark Zuckerberg, a da je doista tako, uvjerila sam se nekoliko dana ranije kad sam posjetila VR Osijek i porazgovarala s njegovim osnivačima te ostatkom tima.

Nije se gubilo vrijeme na čavrljanje – čim sam ušla u prostorije igraonice, gotovo iste sekunde mi je stavljen HTC-ov Vive na glavu, kako bih iz prve ruke vidjela i osjetila što se to zapravo nudi. Tako sam Mario Mikić-Vučak, suosnivač igraonice, i ja prvi dio intervjua vodili iz virtualnog svijeta – potpisala sam se virtualnim markerom na virtualnu ploču (da, ispustila sam marker nekoliko puta, ne shvaćajući da ga doista moram “držati”), a potom sam se prošetala po vrhu kakve planine, sa zapanjujućim pogledom na okoliš.

Nemam fotografije za dokaz, ali vjerujem da sam i sama ovako nekako izgledala kad sam pokušavala "podići" marker. :)
Nemam fotografije za dokaz, ali vjerujem da sam i sama ovako nekako izgledala kad sam pokušavala “podići” virtualni marker s poda. 🙂

Kakav VR sadržaj traže korisnici?

U isto sam vrijeme doznala kako je Mario s Nikolom Papratovićem osnovao tvrtku Culex, koja se, među ostalim, bavi 3D dizajnom, a koja je i pokrenula samu igraonicu VR Osijek. Ona djeluje u centru grada nešto više od dva mjeseca, nudeći posjetiteljima mogućnost da uživaju u virtualnom sadržaju, bilo da je riječ o sve većoj ponudi igara, zanimljivim aplikacijama kao što je Tilt Brush, koji omogućuje 3D “slikanje” ili simulacijama. Razlika između aplikacije i simulacije je, objašnjava Mario, u tome što je prva interaktivna, a drugoj smo samo promatrači, iako i to može biti impresivno. A najpopularniji sadržaj u igraonici za sada je – vlak smrti. Slijede igre, poput onih u kojima se ubijaju zombiji, ali i ispucavanje virtualnih strijela iz virtualnih lukova.

Naravno, odabir sadržaja ovisi i o samoj osobi, kažu moji sugovornici, tako da će gameri najčešće odabrati kakvu igru, dok će nekog drugog zanimati, recimo, samo promatranje kitova. Tek se hrabri odlučuju za horor sadržaj, otkriva mi tim, jer je doživljaj poprilično stvaran.

Priča iza igraonice

Najpopularniji sadržaj je vlak smrti, ali odabir varira od osobe do osobe - neke zanimaju samo igre, drugi bi radije gledali - kitove.
Najpopularniji sadržaj je vlak smrti, ali odabir varira od osobe do osobe – neke zanimaju samo igre, drugi bi radije gledali – kitove.

Iako je VR tehnologija zanimljiva sama po sebi, najzanimljiviji dio ove priče leži u razlozima zbog kojih je osječka igraonica otvorena. Sve je krenulo istraživanjem mogućnosti koju nude HTC Vive i drugi VR uređaji, da bi se uvidjelo kako je konačno došlo pravo vrijeme za tehnologiju koja postoji godinama – hardver je jak, objašnjava Mario, sadržaj dobro izgleda, sve ga je više… Stoga je tim odlučio dublje ući u cijelu priču, s igraonicom kao prvim korakom, za koju su svjesni da neće pretjerano dugo živjeti, ali da je najbolji način da se ljudima predstavi nova tehnologija. A kako to jednostavnije predstaviti, nego kroz zabavu?

Igraonica je nastala jer je oprema trenutno skupa. U njoj svi imaju šansu isprobati nešto novo, stvoriti novu ideju. Želja nam je proširiti svijest ljudima o tome što se nudi kako bi shvatili – e, ovo je ludo, ja bih se mogao time baviti. To je nešto što se ne može opisati, to se mora isprobati.

I sam tim odlučio se baciti u razvoj VR sadržaja, poput aplikacija, ali i 360° videa. A zbog same igraonice počele su se otvarati prilike za zanimljive suradnje – za ono što radi osječki tim zainteresirao se startup Lifeliqe, koji nudi edukativni VR sadržaj, predstavnici Umjetničke akademije zainteresirali su se za Tilt Brush kao jedan od alata za kreiranje likovnih djela, a svakako je zanimljiva i suradnja sa psihoterapeutima, koji, primjerice, lakše mogu pacijente dovesti u stanje koje predstavlja problem, kao što je anksioznost, kako bi ga se moglo lakše liječiti. Razgovarali smo o tome kako bi VR mogao promijeniti način na koji konzumiramo medijski sadržaj360° fotografije i videi već to čine, nudeći doslovno širu sliku događanja, a za očekivati je da će virtualna stvarnost odvesti to sve na višu razinu.

Osijek Virtual City?

VR Osijek5
Timu je, između ostalog, cilj pokazati što tehnologija nudi i zainteresirati i druge da se počnu baviti VR projektima.

U razgovoru s Marijem i Nikolom, ali i Markom te Anom, članovima tima VR Osijek, dotaknuli smo se samo djelića mogućnosti koje VR nudi, a da je tim “zagrizao” za ovu tehnologiju i vjeruje u njenu mogućnost, pokazuje i činjenica da dobar dio dana provode radeći na njoj i tražeći mogućnosti za njenu primjenu. Kako Mario kaže:

Osijek je poznat kao Software City. No, zašto ne bi bio novi Virtual City? Zašto ne bismo napravili nešto veće od ovoga? Riječ je o vrlo mladoj i zanimljivoj tehnologiji, na kojoj je zanimljivo raditi, a i koja se može razvijati iz bilo kojeg dijela svijeta, stoga vjerujemo da bi mnogima bilo atraktivno doseliti se u ovaj grad i raditi na njoj.

VR je najopsežnije multimedijsko lice koje postoji. Ubraja i zvuk i grafiku i video i prostor. Neka igra vas je do sada možda zakucala za stol. Ovo vas je diglo na noge.

Osijek Virtual City? A mislili smo na početku priče da je ovdje riječ “samo” o igraonici.

ponuda

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Kultura 2.0

Treba li vam teta u Pošti pretvoriti Bitcoin u kune?

Hrvatska Pošta pokrenula je projekt mjenjačnica za kriptovalute u suradnji s tvrtkom Electrocoin i time može postati jedna od najprogresivnijih tvrtki u Hrvatskoj. Pitanje je - hoće li?

Kultura 2.0

Jesu li video igre – u svijetu i u Hrvatskoj – umjetnost?

Ako je i limenka umjetnikovog izmeta umjetnost, zašto ne bi umjetnost bile i linije kodova uz prateću računalnu grafiku? Razmatrajući odabrane teorije umjetnosti istražujem mogu li se videoigre smatrati umjetnošću.

Startupi i poslovanje

Superbet akvizirao Axilis Brune Kovačića – Zagreb postaje inovacijski centar digitalnog klađenja

Bruno Kovačić za Netokraciju ekskluzivno otkriva kako je softversku agenciju koju je osnovao kao student preuzeo Superbet, a koji je nedavno osigurao 175 milijuna eura za širenje.

Što ste propustili

Internet marketing

Kad stvarni, strašni događaji inspiriraju stvarno snažnu kampanju: The Real-life Escape Room

SoMo Borac. Clio Awards. BalCannes. European Excellence Awards. SEMPL. To je tek dio nagrada koje je osvojila kampanja The Real-life Escape Room, itekako zasluženo. No, nagrade su tek točka na i kompleksnog razvoja i realizacije jedne ovakve snažne i društveno odgovorne kampanje.

Startupi i poslovanje

Hrvatski Top Digital Agency osigurao investiciju od milijun eura predvođenu Fil Rouge Capitalom

Top Digital Agency, tvrtka koja spaja agencije i klijente osigurala je milijun eura investicije, a ovu rundu predvodi Fil Rouge Capital sa 800 tisuća eura.

Tehnologija

‘Best buy’ mobiteli danas: Za one koji hoće premium značajke, ali ne i paprenu cijenu

Mobiteli su preskupi, i to je činjenica. Treba li vam onda uopće novi Samsung od 1000 eura ili ga samo želite jer je nov i 'najbolji'?

Startupi i poslovanje

Superbet akvizirao Axilis Brune Kovačića – Zagreb postaje inovacijski centar digitalnog klađenja

Bruno Kovačić za Netokraciju ekskluzivno otkriva kako je softversku agenciju koju je osnovao kao student preuzeo Superbet, a koji je nedavno osigurao 175 milijuna eura za širenje.

Startupi i poslovanje

Dati otkaz zaposleniku u mješovitoj stvarnosti dobar je PR, ali XR doista pomaže razvoju mekih vještina

Zamislite dan kad svojim zaposlenicima nećete plaćati tečajeve već će te ih poslati u susjednu sobu da prođu simulaciju - taj dan mogao bi biti veoma blizu, a evo i što od njega očekivati.

Intervju

Adriana Bandl, PMI: ‘Digitalnu transformaciju i CX treba demistificirati unutar same tvrtke’

Kako studij psihologije može pomoći u karijeri razvoja korisničkog iskustva i digitalne transformacije ispričala nam je Adriana Bandl iz tvrtke PMI.