Virtual Shopping Center gejmifikuje kupovinu u tržnim centrima

Beogradski Virtual Shopping Center nateraće vas da se u kupovini osećate kao u igri

Ukoliko ste i vi među onim delom populacije koji odavno kupuje preko Interneta, šanse su velike da ste makar jednom pomislili kako bi čitavo iskustvo moglo da bude interaktivnije i društvenije. Interkompanijski startup Virtual Shopping Center smatra da ima odgovor na ovaj problem.

vsc_main

Kupovina na Internetu raste iz godine u godinu – gotovo na svim tržištima. Sajtovi poput Amazona, eBaya, i drugih e-commerce servisa uspeli su da ugase nekoliko shopping mallova u Americi, dok prognoze za narednu deceniju predviđaju drastičan pad poseta tržnih centara. Navike su se promenile i korisnici više ne provode sate u kupovini, već posežu za svojim tabletom iz udobne fotelje ili kauča. Upravo ovde, kompanija GateBizz Communications vidi svoju poslovnu priliku.

Pod imenom Virtual Shopping Center, ovaj beogradski interkompanijski startup nastoji da gejmifikuje proces kupovine pružajući korisnicima jedinstveno 3D iskustvo u svom virtualnom tržnom centru. Iza projekta stoji Jelena Bjelovuk, dugogodišnja preduzetnica čija je ideja bila da se kreira unikatni 3D tržni centar koji bi živeo na webu, a koji bi mogli da posećuju korisnici širom sveta. Zajedno sa timom od čak 20 iskusnih modelara, grafičara i ljudi iz sveta marketinga i prodaje, rad na startupu otpočeo je prethodne godine.

Emirati i SAD ciljno tržište

Upitavši kome je virtualni tržni centar zapravo namenjen, u razgovoru za Netokraciju, content menadžer VSC-a Ivan Jovanović, izjavio je da je 3D shopping mall prvenstveno namenjen tržištima poput Ujedinjenih Emirata i Sjedinjenih Američkih Država, gde korisnici već imaju dugogodišnje iskustvo kupovine na Internetu, a sada traže i nešto novo što uključuje virtuelnu realnost. Budući da je čitav proces kupovine preko Amazona ili nekog drugog sajta poprilično asocijalan, korisnicima Virtual Shopping Centra pruža se i društvena komponenta koja se ogleda u zajedničkom iskustvu kupovine, ali i korisničkim avatarima koji se kreiraju po željama korisnika:

https://www.youtube.com/watch?v=IbbFu9TYXOw&feature=youtu.be&t=32s

Prilikom pristupanja centru, korisnici mogu da odaberu omiljene brendove kao i omiljene kategorije, koje će im kasnije biti prikazivane u lokalima. U ovom trenutku imamo oko 75 spremnih lokala, a budući da nismo ograničeni njihovim brojem niti veličinom, nije isključeno da će naši korisnici moći direktno iz Virtual Shopping Centra da kupuju automobile, jahte i druge vredne predmete koje nije moguće kupiti u fizičkim shopping centrima.

Na pitanje kako zapravo izgleda virtuelni tržni centar, marketing menadžer Aleksandra Petričević istakla je da je shopping mall rađen po uzoru na stil Emirata, ali da se sam vizuelni aspekt centra lako menja, otvarajući tako razne mogućnosti za brendiranje i izdavanje licence. Iako je komercijalna strana proizvoda usmerena ka velikim brendovima koji na ovaj način mogu da izlože svoje proizvode u realnom, 3D obliku, Aleksandra ne isključuje mogućnost specijalnog brendiranja centra (white-labeling), kako bi i veliki lanci dobili svoje virtuelno prisustvo na webu.

Zahvaljujući velikom reklamnom potencijalu, tim i dalje razmatra opciju mesečne pretplate za korišćenje proizvoda od strane posetilaca. Sa druge strane, brendovi tj. oglašivači, imaće mogućnost da realno prikažu svoje proizvode, kao i da se targetirano oglašavaju ka onoj publici koja predstavlja njihovu ciljnu grupu.

VR je budućnost, pitajte Oculus

Virtual Shopping Center dostupan je u ovom trenutku kao web aplikacija te aplikacija za pametne televizore pojedinih proizvođača. Iz kompanije najavljuju i lansiranje mobilne aplikacije za iOS i Android pametne telefone i tablete putem koje će korisnici moći da istražuju različite radnje i brendove, no tim nema nameru da stane tu.

Virtual Shopping Centar dostupan je kao web, ali i mobilna aplikacija
Virtual Shopping Center na webu i na mobitelu.

Pogledamo li najnovije trendove u svetu, brzo dolazimo do zaključka da je virtuelna realnost sve bliža i bliža. Kompanije poput Oculusa utabale su put mlađim startupima, ali i stavile do znanja velikim kompanijama da je krajnje vreme da se uključe u trku. Imajući to na umu, jedan od glavnih 3D modelara Virtual Shopping Centra, Aleksa Stefan Radunović, dodaje da je moguća implementacija Oculus Rift naočara ili nekog drugog VR seta, te da optimizacija za takve uređaje ne bi trebala da bude problem zahvaljujući tehnologiji renderovanja frejmova visoke rezoluciji na kojoj VSC počiva.

Za kraj, Jovanović naglašava da trenutno pregovaraju sa nekoliko velikih klijenata koji su pokazali interesovanje za njihov proizvod, ali i najavljuje mogućnost pokretanja crowdfunding kampanje putem sajta Indiegogo kako bi stekli dodatnu validaciju od strane korisnika i osigurali neophodne finansije za dalji rast. On ističe da se tehnologija koju danas razvijaju može isto tako primeniti i na muzeje, kazina, hotele i druge in-door aktivnosti. Hoćemo li zaista jednog dana kupovati sa naočarima za virtuelnu stvarnost, krstareći tržnim centrom sa našim virtuelnim kompanjonima? Vreme će pokazati, a do tada, Virtual Shopping Center biće u sredini događanja, spreman da odgovori na zahteve svojih budućih korisnika.

ponuda

Komentari

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Novost

Ni WiFi pojačivači vam ne pomažu? MESHtar pokriva svaki kut stana ili kuće, bez po muke.

Stabilan Wi-Fi je nevjerojatno teško postići, pogotovo ako imate nezgodan tlocrt prostorija ili više kvadrata. Srećom, postoje sustavi koji te probleme mogu zaobići.

Kultura 2.0

Treba li vam teta u Pošti pretvoriti Bitcoin u kune?

Hrvatska Pošta pokrenula je projekt mjenjačnica za kriptovalute u suradnji s tvrtkom Electrocoin i time može postati jedna od najprogresivnijih tvrtki u Hrvatskoj. Pitanje je - hoće li?

Tehnologija

Više od 100 inženjera Instituta RT-RK u Osijeku razvija softver za BMW, Audi i Mercedes

Tvrtka Institut RT-RK Osijek broji više od stotinu zaposlenika, a stalno su u potrazi za novim kadrom do kojeg uspješno dolaze stipendiranjem studenata u Osijeku.

Što ste propustili

Startupi i poslovanje

Superbet akvizirao Axilis Brune Kovačića – Zagreb postaje inovacijski centar digitalnog klađenja

Bruno Kovačić za Netokraciju ekskluzivno otkriva kako je softversku agenciju koju je osnovao kao student preuzeo Superbet, a koji je nedavno osigurao 175 milijuna eura za širenje.

Startupi i poslovanje

Dati otkaz zaposleniku u mješovitoj stvarnosti dobar je PR, ali XR doista pomaže razvoju mekih vještina

Zamislite dan kad svojim zaposlenicima nećete plaćati tečajeve već će te ih poslati u susjednu sobu da prođu simulaciju - taj dan mogao bi biti veoma blizu, a evo i što od njega očekivati.

Intervju

Adriana Bandl, PMI: ‘Digitalnu transformaciju i CX treba demistificirati unutar same tvrtke’

Kako studij psihologije može pomoći u karijeri razvoja korisničkog iskustva i digitalne transformacije ispričala nam je Adriana Bandl iz tvrtke PMI.

Društvene mreže

Zašto neki i dalje dijele lančane statuse očito lažnog sadržaja na Facebooku?

Zašto su neki od nas brzoprsti, skloni dijeljenju lančanih Facebook statusa i poruka koje sadrže lažne informacije, kao što je to nedavno napravio direktor Hrvatske turističke zajednice? Iza svega stoji fenomen star koliko i čovječanstvo - iskonski strah.

Kultura 2.0

Što je za vas Instagram bez (broja) lajkova? Manji pritisak, bolji sadržaj

Instagram pomalo po svijetu povlači zavjesu svoje verzije bez lajkova, a dojmovi su i par mjeseci nakon još podijeljeni. Pa iako influenceri plaču jače – korisnici će biti oni na koje će promjena utjecati najviše.

Kultura 2.0

Jesu li video igre – u svijetu i u Hrvatskoj – umjetnost?

Ako je i limenka umjetnikovog izmeta umjetnost, zašto ne bi umjetnost bile i linije kodova uz prateću računalnu grafiku? Razmatrajući odabrane teorije umjetnosti istražujem mogu li se videoigre smatrati umjetnošću.