Valiance i Tele2 pokreću PlayDay - Clash Royale esport turnire!

Ne igrajte Clash Royale samo u tramvaju: dođite na PlayDay!

Clash Royale je jedna od najpopularnijih mobilnih igara na svijetu i respektabilan esport koji se sve više razvija, a uskoro nas u Zagrebu očekuje PlayDay, cjelodnevni besplatni turnir u Clash Royaleu iza kojeg stoje Tele2 i Valiance.

Proteklih mjeseci proveo sam podosta vremena u objašnjavanju ljudima kako su esportovi zapravo vrlo dobra stvar, a ne samo igranje igrica bez veze, s više ili manje uspjeha. Razumljivo je to i generalno nikada nemam problem s time da svoj hobi predstavim onima koji imaju strpljenja da o njemu čuju.

Sve je to u redu dok nekome govorite o CS:GO ili Doti, ali zamislite kako vas ljudi gledaju kada kažete da svaki dan igrate Clash Royale i kako je to super bitan mobilni esport čiji je King’s Cup gledalo skoro 200.000 ljudi. Pitanja je mnogo:

Clash Royale? Natjecanje u igricama na mobitelu? Mobilni esport? Turniri u igrici za mobitel? Kakva su to sr*nja? Zašto bi odrasla osoba kupila figuricu barbara za 30€? Zašto se ne drogiraš ili odeš u Irsku kao i svi ostali?

Odgovore na ova i neka druga pitanja potražio sam kod Alena Šole, poznatijeg kao Gospodin Kaktus. Alen je streamer, povremeni CS:GO igrač i voditelj marketinga domaće esport organizacije Valiance, a iako su dominantni u CS:GO njihova prva ljubav i ideja s kojom su prošle godine započeli su upravo mobilne igre. Alen i tim tako uskoro organiziraju upravo Clash Royale turnir pod imenom PlayDay koji bi trebao okupiti do sada neviđen broj igrača Clasha na jednome mjestu, 17.6. u kinu Europa u Zagrebu.

Nešto više informacija o tome kako je do ideje došlo ima Alen:

Cijeli Valiance oduvijek je bio zamišljen kao organizacija koja se bavi izgradnjom baze korisnika (da ne kažem fanova) oko određene igre, a u tom procesu posebno nam je stalo do odnosa s našim igračima i pratiteljima s kojima smo u kontaktu na dnevnoj bazi. Upravo iz tog razloga odlučili smo ugoditi njima (i sebi) prvim zagrebačkim eventom ovakve vrste.

Planirati su počeli početkom ove godine, ali je tek nakon što je dogovorena suradnja s Tele2 Valiance istinski “zasukao rukave” i krenuo u avanturu organiziranja ovog događaja. PlayDay je zapravo niz cjelodnevnih turnira u Clash Royaleu koji će se održavati svakih nekoliko mjeseci, a koji bi trebali okupiti najveći broj Clash igrača do sada u Hrvatskoj, a mečevi će se prenositi na velikom kino platnu kina Europa. Ulaz je, napominju iz Valiancea, potpuno besplatan.

Scena je mnogo bolja nego prije godinu dana

Kako se ovdje ne radi samo o jednom događaju, već o čitavom nizu sličnih turnira, zanimalo me kakvi su izazovi za organizaciju nečega što će u nekoliko prilika okupiti velik broj ljudi na jednome mjestu. Nije iznenađenje da je najlakši dio zapravo dovesti ljude na mjesto, a najteži osigurati produkciju i kvalitetu sadržaja koji Valiance nastoji održati posljednjih godinu dana. Alen dodaje:

Za naš prvi event odabrali smo zagrebačko kino Europa upravo zato što natjecatelji ne moraju uz sebe imati dodatnu opremu, a sam prostor garantira udobna sjedeća mjesta iz kojih je lakše odraditi svaku borbu.

Da budem iskren, dok se nisam upoznao s ekipom iza Valiancea i počeo Clash Royale i Critical Ops shvaćati ozbiljno, nisam vjerovao da postoji ikakva “scena” mobilnog esporta na ovim prostorima. Ipak, čini se kako je uz trud Valiancea ta gotovo pa nepostojeća scena izrasla u nešto s čime se momci i djevojke u Valianceu svakako mogu ponositi.

Stanje na Clash i mobile esport sceni kod nas danas je mnogo bolje nego što je bilo prije godinu dana, ali Alen kaže kako je daljnji rast i razvoj ove scene moguć jedino i isključivo ako se pojave dodatne organizacije koje su spremne uložiti vrijeme i novac u stvaranje alternativa za svakog gledatelja i natjecatelja. Naravno, više natjecanja znači veće fondove nagrada, a upravo zbog njih će mnogi dobiti priliku od svog hobija napraviti nešto više.

Nije mobilni esport samo Clash Royale

Kada govorimo o uspoređivanju Clasha i ostalih esport naslova, nije se lako oteti dojmu da je Clash Royale ipak najviše omiljen kod mlađe publike. Alen pojašnjava kako je stvarnost takva da se s tehnologijom “spajamo” sve ranije, a dok su starije generacije prve dodire s gamingom imale s 10 godina, danas se to događa putem mobitela još sa tri ili četiri godine starosti.

Privlačnost Clasha svim generacijama Alen objašnjava ovako:

Mobilnost je ono što mobilnim gamerima omogućava produktivnost i maksimiziranje dobivenog u odnosu na uloženo radi mogućnosti treniranja gdje god i kada god požele. Mlađe generacije danas vole biti u pokretu a mobilne igre im jamče upravo to i dok će netko u autobusu čitati knjigu ili odgovarati na mailove, gameri će igrati svoju omiljenu igru i postajati bolji. Uostalom jedan Clash Royale meč traje kraće od mog prvog spajanja na internet i to je realnost koju je živjela moja generacija.

Osim Clasha oko kojeg se 17.6. sve okreće, u kinu Europa ćete moći raditi i neke druge stvari, naravno. Osim Fortnitea i FIFA-e 18, za mene je najzanimljiviji Critical Ops, najpoznatiji mobilni FPS koji se temelji na sličnim principima kao CS:GO. Valiance je od svog osnutka razvijao Critical Ops turnire i zajednicu, a o igri nešto više goovri Alen:

Iako sama igra ima nekoliko različitih formata, onaj kompetitivni koji je svima najzanimljiviji je klasična podjela na teroriste i anti-teroriste od kojih jedni trebaju postaviti i detonirati bombu dok ih drugi moraju spriječiti upravo u tom naumu. Oni koji prate Valiance i našu Critical Ops globalnu ligu mogu uživati u nevjerojatnim potezima najboljih svjetskih igrača upravo u tom formatu.

Dodaje i kako je igra u isto vrijeme vrlo jednostavna, ali i zaista kompleksna jer se kao PC igrač trebate zaista prilagoditi na koordinaciju oka i ruke koju od vas zahtjeva mobilni FPS. Mogu reći kako Critical Ops još nisam probao, ali vjerujem da bi u njemu bio jednako loš kao i u CS:GO na računalu. 🙁

Telekomi prepoznali potencijal esporta

Ova esport liga se također razvija uz veliku pomoć jednog od domaćih telekom operatera, koji su, čini se, prepoznali vrijednost gaminga i esporta u regiji i u isti se žele “ubaciti” što je moguće bolje. Dok se Vip Adria League temelji na CS:GO i LoL, Tele2 i Valiance nastoje izgraditi klimu za mobilni esport i gaming. Alen je oko toga, razumljivo, sretan:

Ovo je savršeno logičan potez oba operatera jer na taj način imaju personalizirani pristup svojoj ciljanoj skupini pogotovo u slučaju Tele2 koji tako direktno stvara odnos s igračima mobilnih igara koji su jako izbirljivi kada su u pitanju tarife ali i mobilni uređaji. Iz vlastitog iskustva koje sam stekao kroz Valiance ali i privatno znam kakvu prednost može stvoriti brz i pouzdan internet u natjecateljskom svijetu. Ono što me posebno veseli u našoj suradnji s Tele2 je to što zaista vjerujemo u njihove usluge koje već neko vrijeme pogoduju onim najzahtjevnijim korisnicima, a to su upravo gameri.

Upravo su ti gameri već sedam tjedana igrali turnire nazvane Clash Royale Adria Challenge s nagradnim fondom od oko 5500 kuna, a Alena posebno veseli što je u svakom turniru do sada nagrada otišla na drugu adresu. Pripreme za PlayDay tako su završile u sjajnom tonu, a Alen je posebno ponosan na komentatorski duo:

Rekao bih da trenutno imamo i najbolji komentatorski duo na tim turnirima, a ista lica će taj posao raditi i na PlayDay turniru. Prof. Oak i PvtMoleEster su tandem koji svaki meč dodatno začine svojim komentarima, a gledatelje posebno veseli što su obojica vrhunski Clash Royale igrači pa uz komentiranje mečeva često daju i edukativnu notu tokom prijenosa.

Za kraj, od Alena sam želio saznati njegova stajališta o domaćoj esport sceni, i predviđanja za bližu budućnost esporta u Hrvatskoj:

Stvari definitivno idu uzlaznom putanjom ali bojim se da će još kratko vrijeme biti prisutan “odljev” talentiranih igrača čije se zalaganje, rad i trud više plaća vani nego u regiji. To naravno otežava kvalitetan razvoj esport scene jer zašto bi jedan brand uzeo najbolje od “onog što je ostalo” ako to nije zadovoljavajuća razina. Igrači također moraju preuzeti dio tereta na sebe i prestati tražiti organizaciju turnira na svjetskoj razini ako nisu u mogućnosti pružiti i kvalitetu igre na istoj.

Uspjeh Clash Royalea se temelji na istim stvarima kao i kod bilo kojeg drugog esporta: jednostavnosti i balansu. iMore

Igrači iz poznatih organizacija

Alen dodaje i kako je u mobilnom svijetu situacija nešto drugačija, te će PlayDay tako ugostiti lokalne igrače koji predstavljaju poznate svjetske organizacije kao što su Sandstorm, NoVa eSports i jedna od najpoznatijih svjetskih organizacija Team Liquid.

Ako se pitate igra li Alen Clash Royale i zašto ga privlači, i o tome smo mislili:

Imam već podosta sati uloženih u Clash Royale koji je zaista genijalno koncipiran, a dosta podsjeća na šah. Iako je “ploča” izgledom ista iz meča u meč, svaki igrač slaže svoj vlastiti set od 8 kartica koje će koristiti protiv svog idućeg protivnika. Mogućnosti su gotovo neograničene, a ono što mene posebno veseli da igra ima vlastiti sustav rangiranja pa tako igrače spaja prema osvojenim “trofejima” koje svaki igrač dobije ili izgubi na kraju meča ovisno o ishodu. Također, prosječan meč traje 3-4 minute i meni je to savršen način za ubiti vrijeme dok čekam tramvaj ili zapnem u gužvi kao suvozač.

Svakako sve one koji “tu i tamo bace jedan Clash” pozivamo da se pridruže Gospodinu Kaktusu i ostalima u kinu Europa u nedjelju, 17.6. s početkom u 14 sati na prvom u seriji besplatnih PlayDay turnira. Tko zna, možda baš vi budete imali sreće i probijete se do nekog od mečeva završnice!

Pravila ponašanja

Na Netokraciji za vas stvaramo kvalitetan, autorski potpisan sadržaj i zaista se veselimo vašim kvalitetnim, kontruktivnim komentarima. Poštujmo stoga jedni druge prilikom komentiranja držeći se sljedećih pravila ponašanja:

  • Ne budite 💩: Nema vrijeđanja, diskriminiranja, ni psovanja (osim ako nije osobni izričaj, ali onda neka psovka bude općenita, a ne usmjerena prema nekome)
  • Samo kvalitetna rasprava, manje trolanja: Ne morate se ni sa kim slagati, ali budite konstruktivni i doprinesite raspravi! Svako trolanje, flameanje, koliko god "plesalo" na granici, leti van.
  • Imenom i prezimenom, nismo Anonymous 👤: Autor sadržaja stoji iza svog sadržaja, stoga stojite i vi iza svog komentara. Koristimo ime i prezime (Hrvoje Lončar) ili barem ime i inicijala (Hrvoje L.) te pravu email adresu. Kako koristimo podatke koje tamo ostavljate? Bacite oko na našu izjavu o privatnosti.

Sve ostale komentare ćemo s guštom spaliti, jer ne zaslužuju svoje mjesto na internetu.

Komentari

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Kultura 2.0

Dinamo je prvi hrvatski sportski ICO, kupite njihov $DZG token za 2 eura – i uključite se u klupske odluke!

Nakon brojnih drugih velikih klubova hrvatski nogometni prvak odlučio se na iskorak u blockchain svijet kroz novi model članstva. U "inicijalnoj ponudi tokena” od 29. rujna moći ćete postati vlasnik fan tokena Dinama s kojima ćete moći trgovati i sudjelovati u određenim odlukama kluba. Što to znači za kripto dioničare, koja je motivacija kluba za ovaj projekt i tko stoji iza Sociosa istražili smo iz prve ruke.

Intervju

Splitski Blank s partnerima uskoro lansira hrvatski NFT marketplace na Ethereumu!

Uz bok nekolicine renomiranih umjetnika suvremene umjetničke scene, a pod vodstvom splitske agencije Blank, stiže nam Endemic platforma za trgovanje NFT umjetninama. Više o projektu otkrivamo od samih pokretača.

Digitalni marketing

Prima se rebrendirala: Što (i tko) stoji iza prepoznatljivog, a inovativanog vizualnog identiteta?

Od obiteljske tvrtke do poslovnog sustava s više od 2000 zaposlenih. Prima je u posljednjih 25 godina poprilično odmaknula od svojih početaka, stoga je bilo krajnje vrijeme za vizualni identitet koji bi odražavao takvu promjenu.

Što ste propustili

Novost

HAVC prvi put raspisao natječaj za poticanje razvoja i proizvodnje videoigara

Hrvatski gaming studiji dobili su još jednu priliku za financiranje svojih projekata i to u Hrvatskoj!

Intervju

Photomath ima tim specijaliziran za animirane instrukcije koje se programiraju? I to bez pisanja koda?

Jeste li znali da čak 60% učenika koristi video za pomoć pri učenju matematike? Photomath danas nudi i vizualni način učenja matematike pomoću animiranih instrukcija. Uz njih korisnik ima dojam kao da pred sobom ima instruktora matematike, a mi smo provjerili kako se takve animacije uopće kreiraju uz Andriju Ražnatovića i Janu Čičko.

Startupi i poslovanje

Omega software postaje dio M SAN grupacije

I službeno je potvrđeno, drugi najveći sistemski integrator u Hrvatskoj, King ICT u sastavu grupacije M SAN, preuzeo je Omega software.

Kultura 2.0

Naš mozak nije poput ladica koje možemo neprestano puniti informacijama, kako mu pomoći da pamti bitno?

Svi smo se u jednom trenutku zapitali zašto ne mogu bolje pamtiti, odgovor na to pitanje otkrili smo na zagrebačkom TEDx-u!

Startupi i poslovanje

“Pristup top-down, gdje menadžment sam, ili skupa s HR-om osmisli vrijednosti tvrtke, je passé”

Nakon što se hrvatskom SofaScoreu u samo godinu i pol dana udvostručio broj zaposlenika, bilo je sigurno kako treba transformirati i internu kulturu koja će pratiti takav strelovit rast - a to je značilo ispitati vrijednosti sa svim ljudima u tvrtki.

Startupi i poslovanje

AI2FUTURE: “Odgovornost za izgradnju ekosustava prebačena je na tvrtke poput Infobipa i Photomatha”

Unatoč novim nadama koji su pitchali na AI2FUTURE konferenciji, izgradnju AI ekosustava u Hrvatskoj uvelike otežava što sve veći broj domaćih AI stručnjaka radi na daljinu za strane kompanije, a suradnja sa stručnjacima iz akademije je otežana...