Ultimate Gamer: U Hrvatskoj čak 97 posto mladih od 12-25 godina igra video igre

Ultimate Gamer: U Hrvatskoj čak 97 posto mladih od 12-25 godina igra video igre

Ultimate Gamer, hrvatsko esport natjecanje amatera ima svoga pobjednika. Kroz ciklus natjecanja nisu se samo zabavljali, show je otkrio korisno istraživanje! U Hrvatskoj čak 97 posto mladih od 12-25 godina igra video igre.

Ultimate Gamer, jedinstveni YouTube show Hrvatskog Telekoma, u sedam tjedana trajanja i kroz sedam epizoda prikupio je 777.000 pregleda, a gledatelji su pratili napeta natjecanja i edukacije o odgovornom gamingu.

U showu je sudjelovalo dvanaest natjecatelja podijeljenih u dva tima, a to su Tapiri i Šniteri. Borili su se u nizu atraktivnih igraćih naslova poput League of Legends, FIFA 22, PUBG, Apex Legends, i Brawl Stars. Natjecatelji su imali i pomoć mentora pa je popularni Malajski Tapir savjetovao tim Tapira, a Marko KC savjetovao je Šnitere.

Titulu najboljeg amaterskog gamera je naposljetku odnio Doktor, pravim imenom Stefano Ritoša, koji je pokazao zavidnu vještinu na svim igraćim platformama, a za što je nagrađen gejmerskim laptopom ACER Predator Helios 300 i Samsung Odyssey monitorom.

No, najveća poslastica su podaci koji su nam otkrili više o gamerima u Hrvatskoj…

Istraživanje o navikama mladih u gamingu

Sastavni dio showa bilo je i osvještavanje postojećih predrasuda u gamingu, kao i glavnih rizika s kojima se mladi koji igraju video igre sve češće suočavaju. Istraživanje je proveo Hrvatski Telekom u suradnji s agencijom za istraživanje tržišta SmartUp, a ovo su zaključci istraživanja:

  • u Hrvatskoj čak 97 posto mladih od 12-25 godina igra video igre, a više od 50 posto njih u tome uživa svakodnevno;
  • unatoč postojanju visoke razine svijesti o opasnostima, 50 posto mladih i dalje se upušta u neka od riskantnih ponašanja, smatrajući kako se loše stvari online prvenstveno događaju drugima;
  • iznimno visok postotak mladih, čak 81 posto, svjestan je kako mogu postati ovisni o video igrama, ali i dalje njih 60 posto, u dobi od 12 do 15 godina igraju video igre nekoliko sati na dan, riskirajući da zapostave školske i druge obveze te su priznali kako nekada zaborave jesti i piti.
  • oko 50 posto mladih u nekoj od igara prihvatilo je poziv nepoznate osobe na dodavanje na listu prijatelja, a isto toliko ih doživjelo neki oblik vrijeđanja i agresivnih ponašanja tijekom igranja.
  • više od 40 posto mladića ne misli kako djevojke mogu biti jednako dobre u igranju ili bolje od njih.

Zbog ovih rezultata Ultimate Gamer proveo je i edukacije kako bi promijeniti negativne i stereotipne stavove, a posebna pažnja se posvetila razbijanju predrasuda prema djevojkama u gamingu. U showu je sudjelovalo čak sedam djevojaka, od ukupno dvanaest natjecatelja, a zahvaljujući vještini i upornosti jedna od njih, Spyro (Barbara Radoš), zasluženo je došla i do finalne borbe.

Koji su savjeti profesionalnih mentora?

Srednja.hr pitala je Malajskog Tapira i Marka KC za savjete oko odgovornog gaminga, a Malajski Tapir istaknuo je važnost odmora i ignoriranja negativnih komentara:

Glavna poruka koju bih poslao mladima danas jest da je rad na sebi apsolutno ključan, ali ujedno i iznimno zahtjevan zadatak. Uvijek je dobro prošetati ljubimce ili možda čak upaliti notifikacije koje će vas podsjećati da uzmete odmor i da se malo prošećete i da odete nešto pojesti.

Marko KC naglasio je važnost dobre organizacije, ali i ignoriranja negativnih komentara:

Glavna stvar je organizacija svog dana. Nakon što napraviš plan, drži ga se i to će ti pomoći. Mladi ljudi su danas pod velikim stresom i neki taj stres prenose na druge komentarima i ponašanjem. Moj savjet je da to ignorirate, blokate i zaboravite.

Svim gejmerima bih poručio da pobjeda i nije toliko bitna, nego ekipa oko vas. Vaši prijatelji, zabava i smijeh i zdravi natjecateljski duh su ono što čini gejming zabavnim.

 

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na Netokraciji dopušteno je samo korisnicima koji ostave svoje ime i prezime te mail adresu i prihvate pravila ponašanja.

Pravila ponašanja

Na Netokraciji za vas stvaramo kvalitetan, autorski potpisan sadržaj i zaista se veselimo vašim kvalitetnim, kontruktivnim komentarima. Poštujmo stoga jedni druge prilikom komentiranja, kao i Zakon, držeći se sljedećih pravila ponašanja:

  • Ne budite 💩: Nema vrijeđanja, diskriminiranja, ni psovanja (osim ako nije osobni izričaj, ali onda neka psovka bude općenita, a ne usmjerena prema nekome). Također, upoznajte se sa stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima prije no što ostavite komentar.
  • Samo kvalitetna rasprava, manje trolanja: Ne morate se ni sa kim slagati, ali budite konstruktivni i doprinesite raspravi! Svako trolanje, flameanje, koliko god "plesalo" na granici, leti van.
  • Imenom i prezimenom, nismo Anonymous 👤: Autor sadržaja stoji iza svog sadržaja, stoga stojite i vi iza svog komentara. Koristimo ime i prezime te pravu email adresu.

Kako koristimo podatke koje ostavljate? Bacite oko na našu izjavu o privatnosti.

Sve ostale komentare ćemo s guštom spaliti, jer ne zaslužuju svoje mjesto na internetu.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startupi i poslovanje

Kako je Estonija postala “startup nacija”, može li to Hrvatska, kako – i kad?

Može li novoosnovana udruga Cro Startup ponoviti uspjeh koji je postigla Startup Estonia? Eve Peeterson iz te udruge ispričala je koje su promjene, inicijative i angažmani bili ključni za uspjeh.

Digitalni marketing

Na digitalno oglašavanje u Hrvatskoj u 2021. potrošeno 1,65 milijarde kuna, 75% otišlo Googleu i Meti

Na digitalno oglašavanje u Hrvatskoj u 2021. godini potrošeno je milijardu i 657 milijuna kuna, pokazalo je istraživanje digitalni AdEx koje su za HUDI (Hrvatsku udrugu digitalnih izdavača) proveli austrijska agencija Momentum i lokalni partner Ipsos.

Digitalni mediji

Urednik ukrajinskog Forbesa: “Dezinformacije nam zapravo nisu predstavljale veliki problem – Rusi su izgubili informacijski rat”

Grad bombardiraju doslovno, a vas vijestima i dojavama, "ne možete se usredotočiti na bilo što duže od 10 minuta...", prisjeća se Mykhailo prvih tjedana rata u Ukrajini. Ispričao nam je kako su u ukrajinskom Forbesu operativno i mentalno pripremali redakciju za rad u takvim okolnostima.

Što ste propustili

Intervju

Kako je softverski inženjer s Kube našao svoju oazu u Microsoftovom razvojnom centru

Iz daleke Havane na Kubi, softverski inženjer Arnaldo Perez stigao je u Microsoftov razvojni centar u Srbiji. Kako, zašto, u kojem timu i što danas radi, kako se privikao na novo okruženje te što je naučio u zadnje četiri godine radeći u Microsoftu i regiji, saznali smo u intervjuu.

Nesortirano

Combisu nagrada Microsoft Partner of the Year 2022 u Hrvatskoj

Combis je osvojio prestižnu godišnju nagradu američke tehnološke kompanije Microsoft za Hrvatsku.

Mobilno

Huawei Apps UP natjecanje se vraća s nagradom od preko milijun dolara

Treću godinu zaredom Huawei bogatim fondom nagrađuje najbolje programere koji će se odvažiti na razvoj aplikacija za ekosustav Huawei mobilnih usluga.

Kultura 2.0

Prvo istraživanje o električnim romobilima u Hrvatskoj: 80 % ispitanika koristi ih umjesto auta kako bi brže stigli do cilja

Bolt je proveo prvo istraživanje o električnim romobilima u Hrvatskoj, a za Netokraciju ekskluzivno otkrivaju najzanimljivije podatke.

Startupi i poslovanje

Ovo su najinovativniji učenici, studenti i škole u Hrvatskoj koji su osvojili nagrade Digitalnog inkubatora

U velikoj završnici Digitalnog inkubatora by Hrvatski Telekom, u organizaciji Instituta za inovacije, održane su prezentacije najuspješnijih timova učenika i studenata i dodijeljene su im nagrade ukupnog novčanog fonda od 200.000 kuna. Evo kakve ideje i rješenja su predlagali...

Digitalni marketing

Anton Smolčić kao novi voditelj digitalnog marketinga pomaže Muzeju iluzija u globalnom širenju

Muzej iluzija pridobio ga je činjenicom da je to globalni projekt s ambicioznim planovima i prilika da bude dio stvaranja tog globalnog uspjeha.