Pogledajte sporne ugovore o Gov.hr, razvoju i dizajnu središnjeg državnog portala

Pogledajte sporne ugovore o Gov.hr, razvoju i dizajnu središnjeg državnog portala

Prije nekoliko tjedana pisali smo o problematici oko središnjeg državnog portala gov.hr, a ubrzo je stigao odgovor od Vlade, iz kojega je bilo jasno da ipak neće biti riječ o open-source projektu – naglašeno je kako takvo rješenje, iako spomenuto kao poželjno, nije bilo obećano. Sada se i iz ugovora između HAKOM-a, odnosno Vlade, s izvođačem radova, tvrtkom Globaldizajn, mogu vidjeti definirani detalji o samom razvoju aplikacije, kao i dizajnu portala.

GOVHR

Prije nekoliko tjedana pisali smo o problematici oko središnjeg državnog portala Gov.hr, a ubrzo je stigao odgovor od Vlade, iz kojega je bilo jasno da ipak neće biti riječ o open-source projektu – naglašeno je kako takvo rješenje, iako spomenuto kao poželjno, nije bilo obećano. Sada se i iz ugovora između HAKOM-a, odnosno Vlade, s izvođačem radova, tvrtkom Globaldizajn, mogu vidjeti definirani detalji o samom razvoju aplikacije, kao i dizajnu portala.

Ugovori, koje možete preuzeti u PDF formatu, poprilično su standardni – definirane su faze i rokovi za isporuku, kao i nositelji autorskog prava na aplikaciju (članak 7.), a i slučajevi u kojima se ugovor može raskinuti. Uz ugovore, priložene su i ponude Globaldizajna, u kojima se može pronaći više tehničkih detalja o aplikaciji i dizajnu.

Komentari koji su se pojavili u stručnoj zajednici odnose se na nedefiniranost određenih stavki – primjerice, u ponudi za dizajn navedene su samo stavke koje će se dizajnirati, bez detaljnog opisa, a nije niti određeno testiranje samoga dizajna – usability/accessibility (u ugovoru koji se odnosi na razvoj aplikacije određeni su opsezi i vrijeme testiranja). Doduše, isto je definirano Smjernicama za izradu internetskog sjedišta, u kojima se može detaljnije vidjeti kako bi portal u konačnici trebao izgledati te koje bi stavke trebao sadržavati.

U svakom slučaju, nadamo se da ćete i sami pogledati ugovore i javiti nam se s komentarima.

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na Netokraciji dopušteno je samo korisnicima koji ostave svoje ime i prezime te mail adresu i prihvate pravila ponašanja.

Pravila ponašanja

Na Netokraciji za vas stvaramo kvalitetan, autorski potpisan sadržaj i zaista se veselimo vašim kvalitetnim, kontruktivnim komentarima. Poštujmo stoga jedni druge prilikom komentiranja, kao i Zakon, držeći se sljedećih pravila ponašanja:

  • Ne budite 💩: Nema vrijeđanja, diskriminiranja, ni psovanja (osim ako nije osobni izričaj, ali onda neka psovka bude općenita, a ne usmjerena prema nekome). Također, upoznajte se sa stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima prije no što ostavite komentar.
  • Samo kvalitetna rasprava, manje trolanja: Ne morate se ni sa kim slagati, ali budite konstruktivni i doprinesite raspravi! Svako trolanje, flameanje, koliko god "plesalo" na granici, leti van.
  • Imenom i prezimenom, nismo Anonymous 👤: Autor sadržaja stoji iza svog sadržaja, stoga stojite i vi iza svog komentara. Koristimo ime i prezime te pravu email adresu.

Kako koristimo podatke koje ostavljate? Bacite oko na našu izjavu o privatnosti.

Sve ostale komentare ćemo s guštom spaliti, jer ne zaslužuju svoje mjesto na internetu.

Komentari

  1. Mrmur

    Mrmur

    20. 01. 2014. u 3:06 pm Odgovori

    Sporno je verovatno samo to da nije kao u WordPressu izradjen (jer kao svi znamo da svaka ozbiljno vladina organizacija WordPress koristi) i da to nisu braca Blagonjic dobili (koji ionako i previse prostora ovde dobijaju bez da su clanci oznaceni sa “sponzorirani”).

    Inace se meni sve ok cini – pa cak i cena.

  2. Nije Bitno

    Nije Bitno

    20. 01. 2014. u 3:26 pm Odgovori

    Natječajna dokumentacija nije tražila FLOSS riješenje, spomenuto je kao preferiran oblik licenciranja. IIRC, za vrednovanje ponude se licenca nije bodovala, što i nije bitno pošto je većina naglaska bodovanja stavljena na cijenu. Tako da je uvodni dio članak “iz kojega je bilo jasno da ipak neće biti riječ o open-source projektu” vrlo nepošten jer sugerira suprotno.

    Ugovori nisu sporni, jer oni samo formaliziraju ponudu koja je prihvaćena.

  3. Emanuel Blagonić

    Emanuel Blagonić

    20. 01. 2014. u 3:29 pm Odgovori

    Ajde dečki prije komentiranja pročitajte onaj prethodni članak gdje smo raspravili već ovo o WordPressu i zašto se Blagonići nisu javili (što je skroz ok). Mislim, danas zaista svatko ima pristup internetu… Bravo za vas!

  4. Luka

    Luka

    20. 01. 2014. u 4:52 pm Odgovori

    Ne samo da ima internet nego svatko misli da je kompetentan pisati o nečemu što nije ni pročitao. Ne shvaćam zašto u naslovu stoji sporni ugovori. Je li nešto zakonski prekršeno? To što se par neupućenih osoba našlo kritizirati ne znači da je sporno. Eventualno sporno je stav Blagonica jer nije dobio posao.

  5. Emanuel Blagonić

    Emanuel Blagonić

    20. 01. 2014. u 4:55 pm Odgovori

    Luka, za dobiti posao moraš se prijaviti. Druga stvar, ne znam zašto se uopće nas spominje u komentarima, jesam li negdje spomenut u članku da nisam primijetio?

    Slobodno komentiraj, ali barem komentiraj na temu… I slažem se da nema smisla komentirati ove ugovore… Zato ih i ne komentiram…

  6. Luka

    Luka

    20. 01. 2014. u 5:01 pm Odgovori

    Čitao sam kako si whinao da si “premali da se prijaviš” iako to nije argument je nije bilo nikakvih uvjeta. Slobodno komentiraj, želimo čuti tvoje mišljenje sada kada zapravo imamo crno na bijelo o čemu se radi, a ne kao prije na temelju dva skrinšota i rekla-kazala. Ovaj ugovor puno govori. Hajde.

  7. Emanuel Blagonić

    Emanuel Blagonić

    20. 01. 2014. u 5:45 pm Odgovori

    Luka, rado ću napraviti analizu jednom kada sve bude gotovo. Zapravo, cijela premisa prvog članka se vrtila ne oko toga što piše u ugovoru, već oko toga da je natječaj loše postavljen (to je i argumentirano u članku ali i u komentarima). Također, pročitaj komentare na taj članak pa mi reci s čime se točno ne slažeš?

    Rekla-kazala. Ne bih to baš tako rekao jer je cijeli članak bio upravo na tragu onoga što je Vlada “pokazala” na onom famoznom VladaUP-u. Dakle, kopija gov.uk i ne vidim potrebu da to dalje komentiramo dokle god ne dobijemo na uvid finalni izgled weba. A siguran sam da će se tamo imati onda još štošta za napisati.

    Naravno, ako sam bio u krivu i stvarno dobijemo upotrebljiv portal (ne kažem savršen, već dovoljno kvalitetan da se neke stvari mogu kasnije ispraviti) ja ću biti zadovoljan i to ću napisati u članku koji će u tom slučaju biti pozitivan. Do tada, nemam potrebu nešto posebno komentirati.

    Što se tiče whinanja, kako ti to stručno zoveš, ne bih se složio. Možeš naravno biti bezobrazan, jer lako je biti takav prema drugima kada se nemaš hrabrosti (da ne kažem muda) potpisati punim imenom i prezimenom (a ne onim fejk kojeg si stavio na jednom komentaru). Nemam ništa protiv tebe, zapravo ne moraš se uopće slagati sa mnom, to samo znači da sam u pravu, jer da nisam barem bi mi rekao s kime razgovaram (a ako ti je to bed javno reći, javi mi se na email i obećajem da će to ostati među nama).

  8. Luka

    Luka

    20. 01. 2014. u 6:43 pm Odgovori

    Nitko ne vrijeđa, jednostavno se ne slažemo. Koliko se govorilo o tom ugovoru mislio sam da će sada biti pravi kaos jer je napokon objavljen. Ali vidimo da se ništa nije desilo pa mi nije jasno što je to bilo toliko sporno da ste ga tražili zbog čega se i polemiziralo.

    Cheers,
    Luka

  9. Emanuel Blagonić

    Emanuel Blagonić

    20. 01. 2014. u 6:46 pm Odgovori

    Luka, spominjanje nekog whinanja ne bih sigurno nazvao vrijeđanjem zato sam i rekao da si bezobrazan. Možemo se mi ne slagati, ali ja tebi nisam rekao da si balavac jer tako pišeš? Dakle, ne moraš se slagati sa mnom, ali isto tako u originalnom članku nisam rekao da je sporan Globaldizajn (i to sam više puta ponovio) i vjerujem da su i u Vladi prilično pametni da se ne zajebavaju sa potpisivanjem ugovora koji su na bilo koji način sporni. Vidim i u ovim ugovorima par “spornih” stvari, ali zato kažem da čekam finalnu verziju weba koja će biti javna da mogu konkretnije komentirati…

  10. Marko

    Marko

    20. 01. 2014. u 7:50 pm Odgovori

    Dečki zašto u Internet biznis uvodite standardnu praksu offline biznisa, borba u blatu. Zar ne može sa malo više digniteta, hvala. Ugovor manje više

    • Emanuel Blagonić

      Emanuel Blagonić

      21. 01. 2014. u 9:42 am Odgovori

      Marko, slažem se s tobom. Ne volim niti ja kako ti kažeš “borbu u blatu”, ali kada netko komentira na način da se ne može niti potpisati mogu ili ignorirati komentar što neću napraviti zbog svih onih koji će taj komentar kasnije pročitati i misliti da je taj komentator u pravu.

      Ja u svojim komentarima zaista nikoga ne vrijeđam, čak i s ljudima s kojima se ne slažem nastojim održati razinu komunikacije, a kome smeta, neka ne čita…

  11. akcija reakcija

    akcija reakcija

    20. 01. 2014. u 8:03 pm Odgovori

    a ono… brijem da svaki ugovor koji je potpisan s drzavom ili bilo kakvim oblikom poslovanja koji je direktno spojen na njenu sisu sadrzi poprilican broj nedovoljno definiranih ili ‘spornih’ stvari i da ima poprilicnog prostora u ‘sivom’ …

    svejedno je da li se radi o poslu od milion kuna, 200k, ili 20k, ako radis nesto ‘za drzavu’ u smislu da svi njeni gradjani mogu koristiti, bilo to gov.hr, moja-upravo ili nesto drugo, pa ne vidim da se tako zustro raspravljalo o svim ostalim poslovima i da su se razni ugovori izvlacili i objavljivali s clancima “SPORNI ugovori, SPORNA stranica” i slicno…

    npr. vi ste radili udrugu gradjana… jel netko izvlacio taj ugovor, objavljivao ga, pitao gdje su konzultacije s strucnjacima, unit/user testing, UX/UI expertize, open-source rijesenje i slicno… jesi siguran da taj ugovor i natjecaj imaju sve ove stvari koje su ovdje propustene? ili smatras da to ni ne treba imati?
    a, takodjer je stvar ‘javna’ i javnost ima priliku znati.

    • Emanuel Blagonić

      Emanuel Blagonić

      21. 01. 2014. u 9:40 am Odgovori

      Mi zapravo nismo nikada radili “za državu”, barem ne u ovom smislu koji ti spominješ (gov.hr, moja-uprava.hr i sl.). Tamo gdje smo došli u “doticaj” s državom na način da se za financiranje aktivnosti koristi javni novac je Udruga gradova (pretpostavljam da si na njim mislio, jer Udruga građana ne postoji) na način da svi članovi UG daju fiksan iznos svojih godišnjih proračuna (gradovi) za financiranje aktivnosti, te Turistička zajednica Zagrebačke županije http://www.tzzz.hr koja se financira javnim novcem (tu nisam upoznat s izvorima financiranja, vjerujem da je to nešto od boravišne pristojbe te nekim drugim kanalima, krovna TZ i sl.). Konkretno zadnji redizajn TZZŽ koji smo radili je financiran (ako se ne varam) natječajem koji je HTZ namijenio za unapređenje promotivnih materijala i web stranica, modernizaciju, mobilne web stranice i sl. (parafraziram da ne moram tražiti originalnu dokumentaciju). Mi smo u tom redizajnu dodali nove funkcionalnosti na postojeću stranicu (govorimo o WordPressu, a pod novim funkcionalnostima govorimo o boljem i jednostavnijem unosu objekata, nadogradnju sa starog sustava za višejezičnost na WPML, optimizaciju stranica i sl.) te time što smo radili responzivnu stranicu, s postojećim dizajnom, ali mobile first pristup od nule.

      Vezano za komentar “SPORNI ugovori, SPORNA stranica” – ja nisam pisao članak tako da bi se za to morao obratiti autorici članka. Što se tiče mog originalnog članka nigdje nisam napisao SPORNA stranica, već sam samo sugerirao da je natječaj loše napisan i postavljen te da u tom slučaju ne možemo govoriti o uštedi a još manje o usporedbi s gov.uk.

      Vezano za naše poslove na UG i TZZŽ, na obje stranice smo nadmašili početna očekivanja. To je rezultiralo povećanjem posjeta, registracijom korisnika, lakšim nalaženjem informacija i sl. Na obje stranice smo radili user testing, kod UG smo išli i korak dalje pa smo išli u jedan grad (Zabok) i tamo sa stvarnim korisnicima razgovarali o stranici, dali im zadatke, bilježili probleme i na kraju krajeva sve te stvari implementirali prije launcha. Također, na oba projekta konstantno radimo na doradama i to na način da (1) klijent kaže da nešto želi doraditi ili, što je još i češće, (2) mi u međuvremenu napravimo nešto novo na drugom projektu pa to nadogradimo i na postojećima (radimo upgrade funkcionalnosti kroz naš osnovni WP framework).

      Dakle, sve ovo što sam i govorio u originalnom članku i pogotovo komentarima, nije mi razlog blatiti nikoga, ako se netko našao uvrijeđen za to očito postoji razlog. Ali ne bih o tome govorio da i sam ne radim na takav način. Naravno, nikada NIŠTA NIJE SAVRŠENO, pa tako niti gov.hr ne očekujem da bude savršen, ali obzirom da se radi o NOVCU SVIH NAS očekujem da se njime barata na KVALITETAN NAČIN. Ništa više, ništa manje. To u konkretnom slučaju znači da ću shvatiti ako se nešto nije napravilo ako se zbog toga nešto drugo napravilo kvalitetnije. Ali ako web ne bude dobro radio u IE6 (a provjeriti ću) iako je to bio dio natječajne dokumentacije, onda ću to i javno reći.

      • akcija reakcija

        akcija reakcija

        21. 01. 2014. u 2:41 pm Odgovori

        gle… vi ste dobili udrugu gradova… mislim na udrugu gradova, da, bio je tipfeler, nemoras opet condesendat s visoka :/

        kako bi bilo da je netko iz globaldizajna napisao clanak mjesec, dva prije launcha, kako su odredjene stvari u natjecaju (ne ugovoru) ‘sporne’, kako ce to biti u kurcu izvedeno i slicno sto je navedeno u clancima i komentarima, objavio ugovore u kojima nema nista sporno, vec to sto je sporno je u natjecaju, i slicno…

        pa u najmanju ruku, neprimjereno, zar ne? Jer ako je vec zelio istaci da je natjecaj sporan, ne bi li imalo smisla to govoriti onda dok se isti moze izmjeniti i dok se na to moze utjecati? I kake veze imaju ugovori s tim, ako je natjecaj sporan?

        a, napisati 3. clanak o tome, i niti jednom ne upitati za izjavu/komentar nekoga iz global dizajna, jednu od dvije direktno vezane stranke u tome, je cisti novinarski amaterizam
        ovako je to one-sided argument, jer se argumenti i stvari koje je Vlada dala kao odgovore ne prihvacaju jer se u njih ne vjeruje, a drugu direktno upletenu stranku nitko nije nista ni pitao… stvarno objektivno, istrazivacki i konstruktivno :/

        • Emanuel Blagonić

          Emanuel Blagonić

          21. 01. 2014. u 8:40 pm Odgovori

          Ne, mi nismo “dobili” UG, za ono što su oni tražili nije trebao ići natječaj. Znam da je bilo nekoliko ponuda, nas su zamolili da dostavimo ponudu (kao što i inače dobijamo upite) i mi smo dostavili svoju ponudu. Naša ponuda je prihvaćena i potpisan je ugovor. Ali nema neke velike sličnosti između toga i gov.hr. Jednostavno, previše je razlika. Primjerice, Vlada se financira iz proračuna i odgovorna je građanima. UG se financira iz proračuna gradova i odgovorna je njihovim gradonačelnicima (koji čine predsjedništvo, upravni, nadzorni odbor…). UG je prilično sličnija nekom poslu s privatnom tvrtkom.

          My point je da što god da radiš da trebaš raditi maksimalno kvalitetno. Ja sumnjam da nam bilo tko za UG ili TZZŽ može pronaći neku grešku, da nešto nismo napravili kao za sve naše klijente, pogotovo u smislu kvalitete, testiranja, optimizacije i sl. Jednostavno, prilično sam uvjeren da su to poslovi koje smo odradili maksimalno, maksimalno korektno.

          Druga stvar, ja sam napisao 1 članak, ne 2, ne 3. Nego jedan članak. Ja nisam novinar (bio sam davno). Jesam li trebao pitati za komentar nekoga iz Globaldizajna? Možda, ali ja nisam pisao članak nego kolumnu što je drukčija forma, moje mišljenje. Iz Vlade su se javili i napisali svoje mišljenje. Ja se s time ne slažem ali su ga napisali. Iz Globaldizajna su isto mogli nešto napisati? Čak i na Facebooku sam se raspravljao s nekoliko ljudi koji su branili Globaldizajn pa sam opet morao napisati da nemam ništa protiv njih.

          Zapravo, opet ponavljam po x-ti put, taj članak nema ništa protiv Globaldizajna, dapače, čak sam i u komentarima napisao da je posao dobiven čisto, da je cijena sumnjivo niska (ali obzirom na natječaj, valjda, je ok), da ja ne bih radio za takvu cijenu ne zato što sam bahat već zato što mislim da se tome treba pristupiti puno studioznije nego – “ajmo napraviti nešto u sljedeća 3 mjeseca”. Ne, to ne ide tako ako se cijelo vrijeme referenciraš na GOV.UK.

          Evo, kao što sam i Luki rekao, ako ti je problem javno reći svoje pravo ime, javi mi se na email pa ti mogu dati više informacija o svemu što te zanima. Heck, platiti ću i kavu tebi i svima koji sumnjaju u moje namjere pa da vam uživo objasnim svoj stav, da se više ne dopisujemo i ponavljamo iste stvari po x puta. Nema smisla.

  12. akcija reakcija

    akcija reakcija

    22. 01. 2014. u 6:20 pm Odgovori

    covjece, kazem ti kako to izgleda nekome trecem koji je to gledao sa strane… totalno me zaboli i za global dizajn, i za vasu firmu, a i za gov.hr jer se nadam da cu ga nikad ili sto manje morati koristiti.

    ako ne razumijes zasto ovakav nacin iznosenja stvari nije ok, s strane tebe osobno, u redu… neces ni shvatiti…

    svima puno uspjesnih i sto boljih projekata 😉

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startupi i poslovanje

Kako je Estonija postala “startup nacija”, može li to Hrvatska, kako – i kad?

Može li novoosnovana udruga Cro Startup ponoviti uspjeh koji je postigla Startup Estonia? Eve Peeterson iz te udruge ispričala je koje su promjene, inicijative i angažmani bili ključni za uspjeh.

Digitalni marketing

Na digitalno oglašavanje u Hrvatskoj u 2021. potrošeno 1,65 milijarde kuna, 75% otišlo Googleu i Meti

Na digitalno oglašavanje u Hrvatskoj u 2021. godini potrošeno je milijardu i 657 milijuna kuna, pokazalo je istraživanje digitalni AdEx koje su za HUDI (Hrvatsku udrugu digitalnih izdavača) proveli austrijska agencija Momentum i lokalni partner Ipsos.

Panel

Rok trajanja programera: Možete li 57-godišnjaka zamisliti na razgovoru za posao frontend developera?

Možete li 57-godišnjaka zamisliti na razgovoru za posao frontend developera u nekoj domaćoj IT agenciji? Zavirili smo u raspravu o tome koliki je rok trajanja programera i upitali nekoliko njih, različitih razina iskustva i pristupa karijeri, može li se do mirovine biti "samo programer".

Što ste propustili

Startupi i poslovanje

Upoznajte 13 hrvatskih healthtech timova “Get Started in Health Innovation” programa

Pred vama je prva generacija jedinog programa u Hrvatskoj koji se sustavno posvetio podršci stručnjaka koji žele razvijati nešto u segmentu healthtecha. Njihova rješenja fokusirana su na razne probleme u zdravstvenom sustavu: od alata za efikasnije pružanje zdravstvene pomoći, ali i onih koji olakšavaju rad samih zdravstvenih djelatnika do rješenja koja i pacijentima omogućavaju jednostavnije pratiti svoje zdravstveno stanje.

Intervju

Kako je softverski inženjer s Kube našao svoju oazu u Microsoftovom razvojnom centru

Iz daleke Havane na Kubi, softverski inženjer Arnaldo Perez stigao je u Microsoftov razvojni centar u Srbiji. Kako, zašto, u kojem timu i što danas radi, kako se privikao na novo okruženje te što je naučio u zadnje četiri godine radeći u Microsoftu i regiji, saznali smo u intervjuu.

Nesortirano

Combisu nagrada Microsoft Partner of the Year 2022 u Hrvatskoj

Combis je osvojio prestižnu godišnju nagradu američke tehnološke kompanije Microsoft za Hrvatsku.

Mobilno

Huawei Apps UP natjecanje se vraća s nagradom od preko milijun dolara

Treću godinu zaredom Huawei bogatim fondom nagrađuje najbolje programere koji će se odvažiti na razvoj aplikacija za ekosustav Huawei mobilnih usluga.

Intervju

Prvo istraživanje o električnim romobilima u Hrvatskoj: 80 % ispitanika koristi ih umjesto auta kako bi brže stigli do cilja

Bolt je proveo prvo istraživanje o električnim romobilima u Hrvatskoj, a za Netokraciju ekskluzivno otkrivaju najzanimljivije podatke.

Startupi i poslovanje

Ovo su najinovativniji učenici, studenti i škole u Hrvatskoj koji su osvojili nagrade Digitalnog inkubatora

U velikoj završnici Digitalnog inkubatora by Hrvatski Telekom, u organizaciji Instituta za inovacije, održane su prezentacije najuspješnijih timova učenika i studenata i dodijeljene su im nagrade ukupnog novčanog fonda od 200.000 kuna. Evo kakve ideje i rješenja su predlagali...