Turizam se već digitalizira, jeste li spremni?

Turizam se već digitalizira, jeste li spremni?

Generacije turista koje će stasati tijekom idućih desetak godina imat će radikalno drukčija očekivanja i zahtjeve u odnosu na današnje. Čekaju nas velike promjene.

hoteza_naslovna

Internet je već promijenio način na koji planiramo putovanja, istražujemo nova odredišta, rezerviramo smještaj i doživljavamo putovanja. Razvoj tehnologije i digitalizacija donijet će brojne nove izazove na koje će trebati odgovoriti, ali i prilike koje će trebati iskoristiti.

Netokracija je prepoznala važnost pravovremenog upoznavanja i prilagodbe novim trendovima i promjenama koje donose. U specijalu Digitalni turizam pratit ćemo inovacije u tehnologiji i poslovanju koje će mijenjati lice turizma u godinama koje dolaze.

Doba milenijalaca – i postmilenijalaca

Kako prognoziraju u konzultantskoj kući Horwath, ključni utjecaj tehnologije na turizam u neposrednoj budućnosti očitovat će se, između ostalog, u integraciji mobilnih tehnologija u hotelske poslovne procese, mogućnosti uvida u poslovanje i njegove prilagodbe novonastalim uvjetima u realnom vremenu te digitalne interakcije s gostima. Generacija milenijalaca (populacija danas stara između 20 i 35 godina) bi, prema predviđanjima, do 2017. godine trebala postati dominantnom potrošačkom skupinom. Do 2025., opet prema Horwathu, svaki drugi putnik bit će milenijalac.

Taj je naraštaj stasao u svijetu u kojem su društvene mreže, predvođene Facebookom, sveprisutne, pametni telefoni praktično neizbježni, a digitalizacija i internetizacija svega se nezaustavljivo širi svijetom poput plimnog vala. S postmilenijalcima situacija neće biti drukčija. Naprotiv, za očekivati je da njeni pripadnici jučerašnje i današnje digitalne i mobilne novotarije smatrati nečim uobičajenim i standardnim.

Pa će im tako, recimo, biti posve normalno rezervirati i otključati hotelsku sobu mobitelom, upotrijebiti tablet za podešavanje klime i naručivanje popune mini-bara, razmaknuti zastore, uključiti glazbu, dobiti informacije o odredištu koje su posjetili… Sve pomoću uređaja kojeg nose sa sobom.

Korisnici žele samostalnost i efikasnost

hoteza1

Put do tehnološki i digitalno sve osvještenijih gostiju vodi preko pametnih telefona, uvjeren je Damir Knežević iz Hoteze, softverskog sustava za hotele za čiji su sastavni dijelovi aplikacije Hoteza Mobile i Hoteza HotPad.

Žele li biti konkurentni, hoteli će gostima morati ponuditi mogućnost da putem svojih elektroničkih ljubimaca mogu na što jednostavniji način ne samo online odabrati i rezervirati smještaj, već i u samom hotelu što je moguće samostalnije birati usluge, dobiti tražene informacije i što brže i efikasnije rješenje eventualnih problema.

Naglasak je na tehnološkim rješenjima dostupnim na svim platformama i operativnim sustavima koja ne zahtijevaju visoko tehnološko predznanje potrebno za instalaciju i korištenje.

Razlik između sustava Hoteza Mobile i HotPad

Kako to izgleda u njihovom konkretnom slučaju? Hoteza Mobile je aplikacija koja na jednom mjestu nudi sve potrebne informacije vezane uz boravak u hotelu. Poželjet će vam dobrodošlicu, otključati sobu, naručiti masažu, večeru u sobu ili jutarnje buđenje, provjeriti red letenja i vremensku prognozu, pozvati taksi, omogućiti komunikaciju s recepcionerom i drugim hotelskim osobljem…  S druge strane, Hoteza HotPad dolazi s tablet računalom u sobi, koje omogućuje pristup svim hotelskim uslugama, turističkim informacijama, kontrolu nad klima uređajima, zastorima, rasvjetom i televizorom u sobi te pristup PressReaderu.

Obje aplikacije moguće je koristiti na 68 jezika, na uređajima s Androidom ili iOS-om, a moguće ih je i integrirati s bilo kojim hotelskim sustavom (PMS, RMS, IPTV, POS), bez obzira na veličinu objekta ili tvrtke.

Uz mogućnost izravne komunikacije s gostom, aplikacije i sustav u cjelini ugostitelju pribavljaju obilje podataka i informacija pomoću kojih može unaprijediti poslovanje. Koriste ih, kaže Knežević, u nekoliko hotela diljem svijeta.

Mogućnosti monetizacije

hoteza2

Primarna korist i zarada za krajnje korisnike dolazi, kaže Knežević, od povećanja korištenja hotelskih usluga. No, tu su i dodatne mogućnosti monetizacije. U sklopu rješenja predviđena je mogućnost suradnje s drugim akterima u turizmu koji se mogu predstaviti i ponuditi svoje usluge i sadržaje, poput lokalnih znamenitosti i događanja, restorana, taksi usluga, najma automobila, trgovačkih centara te raznih aktivnosti kao što su, primjerice, izleti, ronjenje, jahanje, jedrenje…

Kneževićevim riječima:

Ovakvim oglašavanjem hotel ostvaruje dodatnu zaradu, oglašivači na ekonomičan način dolaze do ciljane publike, a gosti na jednom mjestu dobiju sve potrebne informacije.

Hoteza je prvo zaživjela u Hrvatskoj, no već je u pripremi širenje poslovanja na Sloveniju, Bosnu i Hercegovinu, Srbiju, Crnu Goru i Makedoniju.

Vjerujemo da će hotelijeri u regiji prepoznati priliku da značajno povećaju svoju konkurentnost odabirom kompletnog rješenja koje će im osigurati efikasnije upravljanje hotelom, neposrednu dvosmjernu komunikaciju s gostima te više vremena za unapređenje svojih usluga, zaključuje Knežević.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startupi i poslovanje

Nemojte se ugledati na ‘lifestyle’, ‘hustle’ i Instagram poduzetnike koji ne kuže biznis (osim onih koji kuže)

Toksična pozitivnost i poslovna naivnost mogu biti katastrofalna kombinacija u doba ekonomske krize. Je li vrijeme da unfollowate sve lifestyle poduzetnike i motivirajuće Instagram profile?

Kultura 2.0

Prva prepreka za elektroničko glasanje je digitalna nepismenost

Kako je situacija s pandemijom koronavirusa digitalizirala i digitalno transformirala dobar dio i privatnog i javnog sektora, aktualiziralo se i pitanje o elektroničkom glasanju. O temi spremnosti na taj oblik glasanja, i s tehnološke i društvene strane, razgovarala sam s osobom koja je razvila jedan takav sustav, Ivanom Hendijom iz FairVotesa.

Kultura 2.0

Kako igrifikacijom poboljšati izlaznost na hrvatskim parlamentarnim izborima?

Čak i prekrižiti listić je bolje nego uopće ne izaći na izbore, a opet, mnogim hrvatskim građanima se za naredne 4 godine ne da izdvojiti ni tih 20-ak minuta na biračkim mjestima. I to je posve razumljivo ako pogledamo da biračima izbori ne nude nikakvu opipljivu nagradu... ako ne potporom za stranke koje će voditi državu u budućnosti, čime nas se onda može motivirati?

Što ste propustili

Digitalni marketing

Od srijede stiže Spotify? Što će sad Deezer, ali i oglašivači, telekomi i podcasteri

Ako Spotify ovaj tjedan dođe u Hrvatsku u 'paketu' s drugim zemljama regije i Rusijom, mogao bi dobro doći hrvatskim glazbenicima i izvođačima koji su u doba koronavirusa morali otkazati koncerte. Oglašivači i podcasteri bi također mogli okrenuti glave...

Video

Hoće li vam deepfakeom ukrasti lice pa ući u bankovni račun (i staviti vas u pornić)

Ako poslije ove epizode ne obrišete sve selfije s interneta, niste napravili ništa.

Intervju

Wirecard je potonuo, je li za sobom povukao Revolut, druge fintechove i – vaše novce?

Hoće li pad Wirecarda značiti gubitak povjerenja korisnika u fintech svijet?

Startupi i poslovanje

Ovo je potpuni plan za sav sadržaj koji uspješan webshop mora imati!

Sadržaj je ključni faktor zbog kojeg korisnici dolaze interaktirati s vašim brendom. Sadržaj je kralj, a eCommerce tu nije iznimka. Od poslovnog plana, općeg sadržaja i opisa proizvoda, ovo su stavke koje svaki uspješan webshop mora pokriti.

Tehnologija

Tenisice, ruž, naočale… Kad ih već ne možemo isprobati u trgovini, zašto ne bismo virtualno?

Unatoč razvoju online prodaje, fizičke trgovine zadržale su svoju glavnu prednost - mogućnost da kupac sam isproba željene proizvode. No, nakon što su se trgovine diljem svijeta zatvorile zbog pandemije, porasla je popularnost virtualnog isprobavanja proizvoda koje pokušava donekle nadomjestiti korisničko iskustvo na kakvo smo navikli u tradicionalnim trgovinama.

Intervju

Nakon investicije od više od 50.000 eura, najveća regionalna CS:GO zajednica, CSadria, postala Esport Adria

Ovaj novi brend okupit će gamere i fanove ne samo esport igara, već i mobilnih i drugih igara koje igra mnogo veći broj ljudi.