Brendovi, ne ignorirajte ga! Kako je TikTok stvorio pomamu za jednim proizvodom u Srbiji i Hrvatskoj

Brendovi, ne ignorirajte ga! Kako je TikTok stvorio pomamu za jednim proizvodom u Srbiji i Hrvatskoj

Fenomen proizvoda koji se rasprodaju brzinom munje jer postanu viralni na Tik Toku polako dolazi i kod nas. Kreatori i stručnjaci za influencer marketing objašnjavaju potencijal te društvene mreže, kakav sadržaj stvarati i zašto ga se ne smije ignorirati.

A imaš li neki domaći primjer?, redovito me pitaju TikTok skeptici među marketingašima svaki put kad ga krenem hvaliti kao kanal od kojeg stvarno najrazličitiji brendovi, a ne samo oni “za klince”, mogu profitirati. I odnedavno imam!

dm, želimo kupiti šampon koji je hit na TikToku!

Naime, jedan je šampon dm-ove robne marke Alverde postao toliko viralan trend na TikToku da ga je u Srbiji gotovo nemoguće kupiti jer je stalno rasprodan. Hrvatske kosoljupke pak pritišću dm da šampon što prije uvrsti u svoje trgovine i u Hrvatskoj. Na Linkedinu im se obratila Agnieszka Wirkusstručnjakinja za influencer marketing, koja zadnjih 7 godina vodi influencer kampanje u cijeloj Europi, a u slobodno vrijeme na društvenim mrežama stvara sadržaj posvećen njezi kose.

Agnieszka kaže da joj je drago što je dm reagirao na njezinu objavu na Linkedinu kojom im je pokazala koliki interes postoji za tim šamponom u Hrvatskoj:

Nadam se da ću ga uskoro vidjeti na policama, a često sam u dm-u! Na ovom primjeru viralnog videa vidimo koliko je real time marketing izuzetno važan za tvrtke, i to iz prodajne perspektive. Čak ako naš brend nije prisutan na TikToku, smatram da ga trebamo imati na oku kako bi pratili najnovije trendove u našoj industriji i bolje razumjeli trenutačne potrebe kupaca.

Šampon robne marke Alverde postao je viralan na Tik Toku i – svugdje rasprodan.

“Možeš postati viralan bez obzira na broj objava i pratitelja”

Agnieszka na svom Instagram profilu ima 26,3 tisuća pratitelja, u Facebook grupi Kosoljupci okuplja gotovo 15.000 članova, a na TikToku ima čak 45,7 tisuća pratitelja! S obzirom na to da se brendovima i marketingašima često ističe da na TikTok ni slučajno ne dolaze s recikliranim sadržajem s drugih mreža jer se tamo traži i cijeni originalnost i humor (često i na vlastiti račun, kao na TikTok profilu Ryanaira!), pitam koliko joj je zahtjevno stvarati sadržaj za još jednu platformu:

Ja, primjerice, uopće nemam vremena stvarati poseban sadržaj za Instagram i za Tik Tok, pa pokušavam raditi sadržaj koja će udovoljiti objema platformama i da je atraktivan za obje platforme. Može se i to!

Iako se činilo da će Instagram svojim kratkim videima Reels TikToku zadati jaki udarac kao što je prije učinio Snapchatu sa Storyjima, Agniezska kaže da su Reels i videa na TikToku slični jedino formatom. Ono što ih razlikuje su fundamentalne razlike u tome kako funkcionira svaka od te dvije društvene mreže:

Algoritam ide više u korist onima koji stvaraju sadržaj na TikToku nego na Instagram Reels. Možeš postati viralan bez obzira na to koliko imaš pratitelja i objavljuješ li redovito. TikTok zanima jedino koliko se taj tvoj komad sadržaja svidio publici. Na Instagramu, s druge strane, sav sadržaj mora biti više promišljen, u skladu sa strategijom drugih videa koje objavljuješ, redovit i imat će više veze s brojem pratitelja.

Zbog toga publika često više reagira na sadržaj s TikToka jer djeluje sirovije i neobrađeno, dok Instagram Reels djeluje ciljano i obrađeno.

Agniezska se profesionalno bavi influencer marketingom, a u slobodno vrijeme je i sama influencerica.

Što kaže CEO Instagrama, najbrže se sazna – na Tik Toku!

Njoj se na TikToku sviđa i brzina izmjene sadržaja te For You Page i algoritam koji korisnicima na početnu stranicu servira sav sadržaj za koji procjeni da bi ih mogao zanimati, bez obzira pratili te kreatore ili ne. Na TikToku nalazi razne trikove, recepte, savjete za čišćenje ili održiviji način života, a tamo se radije informira i o – Instagramu:

Platforma brzinom munje dijeli sadržaj i na TikToku najbrže saznajem sve novosti iz digitalnog marketinga i društvenih mreža. Primjerice, tamo prvo saznam za najbitnije stavke koje je rekao Adam Mosseri (CEO Instagrama), uz to sažete u 20 sekundi.

Agnieszka spominje i još jednu veliku prednost TikToka, od koje su profitirali mnogi kreatori, ali i brendovi. To su TikTok trendovi koji se brzo stvaraju i još brže eksplodiraju, prelijevaju na druge digitalne kanale, a na kraju i na offline:

Trendovi na Instagramu nisu toliko zarazni. Većina pjesama koje slušate na mainstream radio postajama su pjesme koje su trenutno ili prije koji tjedan bile “trending” na TikToku. Ne na Instagramu! Sjetite me se kad sljedeći put čujete pjesmu ABCDEFU vozeći auto!

S prvim videom do milijun pregleda

Upravo tim obilježjem TikToka, da stvara zarazne hitove, inspirirali su se Tomislav Rašković i Aleksandra Radosavljević, osnivači nišne agencije Museit Network koja želi spajati brendove i glazbenike na kreativnim projektima za TikTok.

Zanimljivo je da Tomislav kaže kako je prije samo godinu dana i on mislio da je TikTok “neka nova društvena mreža za klince”, ali nakon što je instalirao aplikaciju potpuno je promijenio mišljenje:

Kod TikToka me oduševljavaju kreativne mogućnosti u smislu stvaranja sadržaja bez skupe produkcije, engagement s publikom i organski doseg.

Vrlo brzo smo otvorili profil za našu agenciju s ciljem građenja zajednice, testiranja koncepata i generalno boljeg razumijevanja mreže. U kontekstu potencijala TikToka, rekao bih samo da je naš prvi video imao preko milijun pregleda.

@museit.network

odj*** baby #jalebibaby #fy #fypシ #balkantiktok museit.network

♬ Museit edition of Jalebi Baby Tesher – museit.network

Molimo da prihvatite sve kolačiće kako biste mogli vidjeti ovaj sadržaj

Agniezska priznaje da je publika na hrvatskom TikToku još uvijek većinom mlada, međutim, primjećuje da u zapadnim zemljama raste udio starijih korisnika. Spominje Italiju ili Poljsku gdje već 30 % korisnika TikToka ima više od 25 godina, a u SAD-u se ta brojka popela i na više od 50 %.

Samo je pitanje vremena kad će se starija publika preseliti na hrvatski TikTok.  Radeći uglavnom na drugim europskim tržištima vidim da se svi trendovi iz zapadne Europe preslikavaju nešto kasnije u istočnoeuropskim zemljama.

Tomislav procjenjuje da je TikTok u Hrvatskoj, prema modelu pet faza adopcije, negdje između druge i treće faze, odnosno između ranih adoptera i rane većine. I on ističe kako se to izuzetno brzo mijenja:

Već danas možemo vidjeti brendove iz raznih industrija na TikToku, a i kod nas ih je sve više. Od trgovačkih lanaca, brendova iz segmenta hrane i pića, elektronike pa sve do sportskih klubova.

Već prvim videom kojim su krenuli isprobavati TikTok Tomislav i Aleksandra skupili su – milijun pregleda

Prilika za male obrte i kreativce

Iz perspektive stručnjaka za influencer marketing, Agniezska brendovima savjetuje da se odmaknu od instagramskih kriterija biranja influencera za suradnju jer je broj pratitelja na TikToku najmanje važan. Mali kreatori s desetak tisuća pratitelja, kaže, mogu stvoriti više interesa za neki brend ako se njihov sadržaj dobro uklapa s vrijednostima tog brenda.

Od domaćih brendova na TikToku su se odlično snašli Franck, Mlinar ili Pevex, kaže Agniezska, a naglašava i kolika je TikTok prilika za male obrte poput frizerskih salona i kreativce koji se tamo mogu istaknuti bez potrebe za skupom produkcijom i ulaganjem u oglase.

@mlinar_1903

#duet with @taylorfisher830 Može jedna kašica od meksičke pite? 👶🏻

♬ original sound – Taylor

Molimo da prihvatite sve kolačiće kako biste mogli vidjeti ovaj sadržaj

Na pitanje kakav pristup Tik Toku bi savjetovao brendovima – angažiranje agencije, zapošljavanje izuzetno mladih kreativaca koji su odrasli s TikTokom, angažiranje influencera ili možda da samo šute i prate što se tamo događa, Tomislav kaže:

Teško je izdvojiti jedan pristup jer svi navedeni mogu imati smisla ovisno o karakteristikama određenog brenda, njegovom životnom ciklusu i specifičnostima industrije. Imamo situacije gdje brendovi koriste kombinaciju svega navedenog. Koriste snagu influencera za privući pažnju i publiku na svoj profil, a onda uz pomoć agencije i/ili zaposlenika sami stvaraju sadržaj.

Za kraj, Tomislav dodaje kako je najvažnije odabrati pristup koji će uspješno prenijeti autentičnu priču pojedinog brenda, uvažavajući karakteristike i način funkcioniranja TikToka.

U praksi bolje prolaze svakodnevne dogodovštine zaposlenika nego recikliranje materijala s drugih mreža s naglaskom na guranje proizvoda ili usluge u prvi plan.

 

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na Netokraciji dopušteno je samo korisnicima koji ostave svoje ime i prezime te mail adresu i prihvate pravila ponašanja.

Pravila ponašanja

Na Netokraciji za vas stvaramo kvalitetan, autorski potpisan sadržaj i zaista se veselimo vašim kvalitetnim, kontruktivnim komentarima. Poštujmo stoga jedni druge prilikom komentiranja, kao i Zakon, držeći se sljedećih pravila ponašanja:

  • Ne budite 💩: Nema vrijeđanja, diskriminiranja, ni psovanja (osim ako nije osobni izričaj, ali onda neka psovka bude općenita, a ne usmjerena prema nekome). Također, upoznajte se sa stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima prije no što ostavite komentar.
  • Samo kvalitetna rasprava, manje trolanja: Ne morate se ni sa kim slagati, ali budite konstruktivni i doprinesite raspravi! Svako trolanje, flameanje, koliko god "plesalo" na granici, leti van.
  • Imenom i prezimenom, nismo Anonymous 👤: Autor sadržaja stoji iza svog sadržaja, stoga stojite i vi iza svog komentara. Koristimo ime i prezime te pravu email adresu.

Kako koristimo podatke koje ostavljate? Bacite oko na našu izjavu o privatnosti.

Sve ostale komentare ćemo s guštom spaliti, jer ne zaslužuju svoje mjesto na internetu.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Zabava i zanimljivosti

Hrvati napokon mogu glasati elektronski, i to zahvaljujući Samu Altmanu (i botovima)

Već niz godina naklapa se i navija za uvođenje elektronskog glasanja u Hrvatskoj. Ako nismo tijekom pandemije koronavirusa, kad ćemo, pitaju se mnogi. Ova superizborna godina, u kojoj nas čekaju parlamentarni, europski i predsjednički izbori jedina je još sila (ne)prilika koja bi mogla nagnati Državno izborno povjerenstvo da poduzmu mjere po tom pitanju.

Digitalni marketing

“Želim samo logo za svoj brend” je kao naručivanje hrane bez soli i začina

U dinamičnom svijetu poslovanja, gdje nam se svakodnevno servira tona sadržaja i reklama i gdje se prvi dojam često stvara jednim pogledom – dobro osmišljen logotip izuzetno je važan. Međutim, put kroz brendiranje ide daleko izvan stvaranja logotipa.

Tvrtke i poslovanje

Znate li koristiti svoj “mozak izvan mozga”?

Proces u kojem naš mozak prati samog sebe i procjenjuje koliko mu dobro ide radimo svakodnevno, s više ili manje uspjeha. Riječ je o metakogniciji koja utječe na svaki aspekt našeg ponašanja - od definiranja životnih ciljeva i kako do njih doći do procjenjivanja vlastitih osjetila.

Što ste propustili

Novost

Cancel kultura: Tko (ni)je dosad otkazan?

U novoj epizodi podcasta komentiramo dvije prilično kontroverzne teme - otkazivanje i politiku.

Analiza

SDP najviše potrošio na digitalno oglašavanje od stranaka, a od pojedinaca – Andrej Plenković

Dan prije izborne šutnje predstavljamo vam tko je bio najglasniji, barem što se tiče trošenja novca, na internetu.

Analiza

E-glasovanje: Dobro za malu Estoniju i veliki Brazil, ali ne i za Hrvatsku. Zašto?

Iako ima više razloga zašto bi ga trebalo modernizirati, izborni je proces u Lijepoj našoj i dalje jedno od čvrstih uporišta otporu digitalizaciji.

Novost

Effie, Mixx, IdejaX: Tko se sve vratio s nagradama s Dana komunikacija?

Dani komunikacija prepoznali su najbolje projekte po marketinškoj komunikaciji, kreativnim idejama i strategiji te postignutim rezultatima.

Startupi

ZICER otvorio prijave za nove akceleracijske programe – startupe čeka preko 200.000 eura

Hrvatski startup hub ZICER otvorio je natječaje za akceleracijske programe kroz koje je na raspolaganju 200.000 eura bespovratnih novčanih sredstava i in-kind potpora od 18.000 eura.

Intervju

Umjetna inteligencija ima razorni potencijal, treba je zauzdati etikom, kaže poznati futurolog

Digitalna transformacija je i kulturološka promjena, koja traži stalno izazivanje statusa quo, eksperimentiranje i prihvaćanje neuspjeha.