Kako je Terrible Creations uspio od LARP-a iliti "igranja uloga" napraviti posao?

Kako je Terrible Creations uspio od LARP-a iliti “igranja uloga” napraviti posao?

Od igranja uloga u živo (LARP) i subscription boxa Mačka u vreći, zagrebačka tvrtka Terrible Creations stvorena je za ljubitelje društvenih igara i geek kulture.

Tko bi rekao da će LARP (Live action role-playing game), ili po naški, igranje uloga uživo, biti popularna aktivnost za team buildinge i još služiti u turističke te edukativne svrhe. Naravno, momačke i djevojačke večeri su neizostavne.

Potencijal igranja uloga uživo prepoznao je hrvatski kreativni kolektiv Terrible Creations koji u svojoj ponudi nude 16 različitih igara. Jedna od tih igara, točnije Orient Express, odigrana je u vlaku na relaciji Zagreb-Rijeka za 80 američkih turista i onda nedavno ponovno za domaćeg naručitelja iz farmaceutske industrije. One mogu biti igrane offline i online. Tako je, igranje uloga uživo može se igrati i online jer ipak još živimo u pandemijskom vremenu.

Ekipa Terrible Creationsa bila je dio programa Nevjerojatni koji je podržao 10 mladih poduzetnika i poduzetnica do 35 godina kroz mentorstva i edukacije o razvoju poduzeća. Iskoristili smo priliku nakon programa saznati više o ovoj nevjerojatnoj ekipi, kako stvaraju LARP igre, kako su prešli u online format, i što im je pomoglo da prebrode izazovne dvije godine pandemije. Više nam je otkrio Matija Mihoković, COO i suosnivač te lead game designer Terrible Creationsa.

LARP može kroz zabavu, u nekoliko sati, dovesti do bolje komunikacije, slaganja, razumijevanja i motivacije unutar tima. Foto: Darko Mares

Kako je ekipa uspjela od LARP-a napraviti posao?

Većina iz ekipe Terrible Creationsa je poznavala LARP igre i organizirala ih iz hobija, ali shvatili su kako je igranje igara s uživljavanjem u uloge izuzetno snažan alat koji povezuje ljude na jedan intenzivan, brz i učinkovit način:

Okupili smo se s dijeljenom vizijom upotrebe LARP-a za dizajn igara za profesionalne, poslovne i turističke potrebe.

Također, trenutno su jedini u Hrvatskoj i među rijetkima u Europi koji nude igre s uživljavanjem u uloge kao teambuilding, te za turističke, edukativne i druge svrhe. Od samog pokretanja poslovanja bili su okruženi ljudima koji vjeruju u ono što rade i često bi im pomogli kada bi saznali više o projektu:

Tako smo i pri osnivanju imali pomoć sa svih strana, od javnog bilježnika u Javnobilježničkom uredu Ranogajec koji je stvarno napravio puno više od očekivanog i pomogao nam i pri osnivanju, i prije, a bome i poslije, pa sve do teta u vodovodu.

Glumački talenti nisu bitni za uživljavanje u uloge

LARP kao i svaka druga igra ima svoja pravila koja je potrebno znati prije nego što igra počne, a ljudi žele sudjelovati jednom kada shvate o čemu se radi, pojašnjava nam Matija:

Imamo pažljivo razrađenu i prokušanu metodologiju kojom uvodimo igrače u iskustvo i trudimo se da oni imaju najbolje iskustvo za sebe. Svaka osoba je drugačija i nekima treba duže, a nekima kraće. Toga smo uvijek svjesni pri razvoju igara pa tako i dizajniramo naša iskustva.

Matija ističe kako na završetku igre uvijek nastane trenutak tišine nakon kojeg slijedi eksplozija uzbuđenih komentara. U istome trenu sudionici žele sa svojim kolegama podijeliti sve što se događalo:

To je super trenutak za nas, jer smo onda sigurni da smo ih kvalitetno uvukli u priču i da su se odlično zabavili te da će ih ta igra povezivati još dugo. Glumački trening ili glumački talenti nemaju nikakvog utjecaja na to kako će se oni zabaviti odnosno uživjeti. 

Stvaranje kvalitetnog LARPA-a izazovan je proces. Foto: Darko Mares

Generalno, prelazak online nije bilo lagan i trebalo im je neko vrijeme da budu sigurni kako je to što nude zabavno i interesantno velikom profilu osobnosti i karaktera te su i sami htjeli biti zadovoljni:

Jer kako sam rekao najvažnija stvar nam je kvaliteta. Površnih aktivnosti koje prolaze kao team building ima na svakom uglu. Mi ipak gradimo jednu drugačiju priču.

Kako motivirati ljude na igru kada sjede ispred ekrana?

Najveći problem predstavljala im je činjenica što moraju pokrenuti ljude koji pasivno sjede pred svojim ekranom na aktivno sudjelovanje u igri:

Kod naših offline igara je taj problem puno manji, jer čak i ako se netko odmah ne snađe ponijeti će ga atmosfera i aktivnost suigrača. U online varijanti je to daleko veći problem jer smo svi odvojeni ekranima i doživljavamo određeni odmak od aktivnosti u kojoj sudjelujemo. Manje smo sudionici, a više promatrači.

Rješenje su pronašli u sadržaju koji kod sudionika budi interes i želju za uključivanjem te manje grupe igrače u kojima svatko može doći do izražaja.

Također, još uvijek ih prati jedan problem, a to je kako (potencijalnim) igračima pojasniti o kakvoj se aktivnosti radi. Bez obzira da li se radi o igranju uloga (LARP) ili igri rješavanja zagonetki. Matija navodi kako je ljudima to često dosta apstraktan koncept koji im postane jasan tek nakon što prođu kroz dio igre.

Prikaz scene iz LARP-a koji je oživljava mafijaški život. Foto: Darko Mares

“…ne nudimo igre koje nisu temeljito testirane i ispolirane”

Matija nam otkriva kako su od samih početaka pandemije razgovarali o preoblikovanju igara za online sferu. To im je bilo zanimljivo, ali prvenstveno htjeli su biti oprezni i zadržati ono što njihove igre čini posebnim, a to je to pažljivo dizajnirano iskustvo odnosno doživljaj:

Taj “korak u jedan drugi svijet”. Nismo željeli izaći s nečime što neće biti na toj razini kvalitete i engagementa na koju su ljudi navikli u našim igrama.

Naravno, online pristup ima svoja pravila i svoje izazove. Vidjeli su primjere drugih pokušaja online team buildinga koji su korisnike stavljali u položaj pasivnog promatrača, a to je upravo ono što su htjeli izbjeći:

Bili smo svjesni velikog dijela izazova, a neke smo tek otkrili testiranjem. Mi u pravilu ne prodajemo i ne nudimo igre koje nisu temeljito testirane i ispolirane. 

Subscription box “Mačak u vreći” razveselio je preko 140 novih vlasnika

Još jedan od njihovih “pandemijskih projekata” je i tzv. pretplatnička kutija, a Matija nam odmah ističe kako su jako zadovoljni prodajom. Ljudi su brzo shvatili kako ne prodaju stvarno “mačka u vreći”, već da se radi o iskrenoj želi da pripreme kvalitetne i zabavne proizvode za svakog geeka.

U svakoj vreći nalazi se (minimalno) jedna društvena, dodatni tematski sadržaj, kupon(i) za razne popuste te ručno rađena pixel art collectible maca. Foto: Darko Mares

“U redu je naplatiti koliko stvarno vrijediš”

Na njihovom putu da prežive pandemijske okolnosti Terrible Creations ekipi je posebno pomogao program Nevjerojatni. Podršku su dobili u obliku mentorstva od strane iskusnih profesionalaca, a tu su još i razne edukacije o marketingu, prodaji, strategiji i operacijama.

Matija i ekipa izrazito su zadovoljni programom te navodi kako je cijela ACT grupa puna divnih ljudi koji žele pomoći. Posebno ističe Anu Brigović koja je svoje znanje dijelila objeručke. Žele ostati u bliskom kontaktu i suradnji s RBA i ACT Grupom. Matija nam navodi i najvredniju stvar koju su naučili tijekom programa, a to je jednostavna misao: “u redu je naplatiti koliko stvarno vrijediš.”

Također, ulaskom u program ostvarili su pravo na potpore u obliku usluga u vrijednosti 5.000 eura. Tu potporu će uložiti u izradu nove web stranice koja će bolje komunicirati proizvode i brand awareness kampanju kada web bude završen.

Koji su planovi za budućnost Terrible Creationsa?

Prvi korak je stabilizacija u COVID i post COVID uvjetima, objašnjava nam Matija. Zatim, ulazak na strana tržišta, primarno s online sadržajem. Franšize bi prvo izvozili u zemlje engleskog govornog područja, a poslije i šire.

I pitanje na koje svi žele odgovor. Kada se otvara caffe bar Crni mačak kojeg vodi ekipa Terrible Creationsa?

Čim se za to ostvare uvjeti. Mačak je trenutno u fazi hibernacije. Voljeli bi ga opet vidjeti, ali ne želimo se zalijetati. Kad i ako se ispune uvjeti za ponovno postojanje Crnog mačka, obećavam da ćemo vam odmah javiti!

Svaki LARP obogaćen je detaljnim rekvizitima. Foto: Darko Mares

Pravila ponašanja

Na Netokraciji za vas stvaramo kvalitetan, autorski potpisan sadržaj i zaista se veselimo vašim kvalitetnim, kontruktivnim komentarima. Poštujmo stoga jedni druge prilikom komentiranja držeći se sljedećih pravila ponašanja:

  • Ne budite 💩: Nema vrijeđanja, diskriminiranja, ni psovanja (osim ako nije osobni izričaj, ali onda neka psovka bude općenita, a ne usmjerena prema nekome)
  • Samo kvalitetna rasprava, manje trolanja: Ne morate se ni sa kim slagati, ali budite konstruktivni i doprinesite raspravi! Svako trolanje, flameanje, koliko god "plesalo" na granici, leti van.
  • Imenom i prezimenom, nismo Anonymous 👤: Autor sadržaja stoji iza svog sadržaja, stoga stojite i vi iza svog komentara. Koristimo ime i prezime (Hrvoje Lončar) ili barem ime i inicijala (Hrvoje L.) te pravu email adresu. Kako koristimo podatke koje tamo ostavljate? Bacite oko na našu izjavu o privatnosti.

Sve ostale komentare ćemo s guštom spaliti, jer ne zaslužuju svoje mjesto na internetu.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Digitalni marketing

Gdje griješimo u zapošljavanju generacije Z?

Zbog toga što je odrasla u posve novim okolnostima modernog društva, kao i u mnogo slučajeva dosad - stariji naraštaji sve slabije razumiju novu generaciju. Kako pristupiti "genzijevcima"?

Digitalni marketing

Je li Google Analytics ilegalan? Jest, ako se pogrešno implementira!

Je li korištenje Google Analyticsa (i svih drugih digitalnih servisa koji podatke spremaju u SAD) preko noći postalo ilegalno objašnjavaju stručnjak za digitalnu analitiku Robert Petković i pravnica Ana Bačić.

Intervju

Tena Turčinović preuzima poziciju Marketing Managera u Wolt Hrvatska

Tena Turčinović, donedavno Client Partner Manager u Httpoolu Hrvatska, od početka 2022. preuzima marketing Wolta u Hrvatskoj.

Što ste propustili

Intervju

Što na internetu radi i voli: Vuk Vuković

Ekonomist i poduzetnik čija tvrtka se bavi politčkim i tržišnim predviđanjima otkrio nam je sve o svojim online navikama - omiljena javna osoba koju prati je Nassim Taleb (koji i prati njega!), obožava memeove, skoro je kupio Dogecoin zbog Elona Muska, želi više followera na Twitteru, na Instagramu ima gastro profil cookwithvuk!

Društvene mreže

Kronike LinkedIna: “Poslovna mreža” koja je postala odlagalište objava za samohvalu i šuplje inspiracije

Što je sve LinkedIn postao, a nije trebao? Iliti kako smo pretvorili jedinu poslovnu društvenu mrežu u novi Facebook...

Digitalni marketing

Oglasio se Google: “Analytics nije ilegalan, ali neka EU i SAD što prije dogovore pravila”

Sporna mogućnost da digitalni servisi američkim tajnim službama moraju otkriti osobne podatke građana EU, zbog koje navodno krše GDPR, tek je teoretska i Google u 15 godina, koliko nudi Analytics, nije primio niti jedan takav zahtjev - tvrdi njihov glavni pravnik Kent Walker.

Digitalni marketing

Željka Košanski postaje Head of People Operations za Mediatoolkit i Bornfight

U 2022. godini Željka će pomoći u zapošljavanju 80 kolega u obje kompanije što je rast od 50% u Bornfightu, i čak 80% u Mediatoolkitu.

Analiza

Je li moguće? Hrvatski developeri zadovoljni su selekcijskim procesima, daju im ocjenu 7,6

Prijatelji, poznanici i kolege developerima su najčešći izvor informacija o otvorenim pozicijama i uvjetima rada u drugim tvrtkama. Juniori posao traže i na društvenim mrežama, a midovi gledaju i portale za zapošljavanje. U oglasu bi trebala biti navedena plaća, a na intervjuu budući šef.

Istraživanje

Za povećanu online kupnju u 2021. najviše su zaslužni – pripadnici “Boomer” generacije!

Mogli smo očekivati kako će online kupnja rasti, ali koja kategorija proizvoda bilježi najveću kupnju, kolika je prosječna vrijednost kupnje i koje generacije dominiraju u online shoppingu?