Twitch ili YouTube Gaming? Analiza trendova u streamingu 2018.

Twitch vs YouTube Gaming: Zašto i koliko je streaming važan u 2018. godini…

Nakon rezultata istraživanja o gamerskim navikama, ekipa iz Newzooa nam se javila s novim izvješćem o stanju streaminga u prvom kvartalu 2018. godine na YouTube Gamingu i Twitchu. Prava prilika da napravimo detaljniju usporednu analizu u kojoj smo se osvrnuli i na podatke iz regije.

Nedavno smo radili istraživanje o gamerima u Hrvatskoj, dio pitanja posvetili smo sve većem trendu koji se usko veže uz gaming, a to je live streaming. Saznali smo da 76 posto ispitanih gamera prati streamove, otkrili tko su omiljeni hrvatski streameri i koji se esport turniri ne propuštaju. No zašto mi pričamo o streamingu sad odjednom tek, kad smo već razvikali povratak ikone Twitcha prije dva mjeseca?

Općenito u svijetu, u zadnjih godinu dana, streaming se toliko popularizirao da ga napokon šira zabavna i marketinška industrija prepoznaje kao nezaobilazan trend. Dvije platforme, Twitch i YouTube dominiraju scenom, a samo njihove brojke ukupno pogledanih sati sadržaja za top 20 naslova video igara koje uključuju i individualne streamove gamera i esport, iznose za prvi kvartal 2018. više od 2,5 milijardi sati! Osim toga, konkretna istraživanja pokazuju i kako više od 80 posto korisnika, mahom Generacija X i Millennialsi, od brendova više preferiraju live video sadržaje nego blogove i postove. Znači, live streaming i video igre su win-win kombinacija, samo brendovi to još ne shvaćaju…

Nedostatak partnerstva, sponzorstva i ulaganja kronične su boljke gaminga i esporta u regiji, ali o tom drugom prilikom. Mi ćemo ovaj put o činjenicama koje će možda i pokrenuti nešto – o streaming trendovima koji su obilježili početak 2018. godine. Koju platformu više vole indie naslovi, a gdje je mainstream – analiziramo uz naše istraživanje i najnovije podatke s Newzooa.

Kuda idu tenkići i blokići?

Twitch je ostavio daleko iza sebe konkurenciju i to već odavno znamo. Zapravo, YouTube Gaming nije uopće bio spreman parirati Twitchu donedavno, a Facebook iako pokušava ući u igru, zaostaje još više.

Twitch je platforma koju je Amazon akvizirao prije skoro četiri godine, a danas ima preko 2 milijuna aktivnih streamera, od čega je 17 tisuća u partnerskom programu. U našem smo istraživanju također dobili potvrdu globalnog trenda pa tek 18 posto ispitanih gamera kod nas gleda streamove preko YouTubea. Kako pokazuje kvartalno izvješće iz Newzooa, u streamingu top 20 video igara na Twitchu i YouTube Gamingu, Twitch ima preko 82 posto udjela u ukupnim satima pogledanog sadržaja.

Twitch je i glavna platforma za praćenje najpopularnijih naslova, ali ako malo bolje promotrimo – postoje i neke iznimke. Casino igre, World of Tanks, Minecraft i Mobile Legends. Sve te video igre imaju jednu zajedničku stvar – specifične niše. Ova četiri naslova obilježavaju igrači (ujedno i streaming publika) koji nisu ono što bi prozvali prosječnim gamerom i/ili gledateljem streamova. Ciljana skupina u ovim slučajevima, povezala bih, ako dopuštate, ima svoje specifične karakteristike ovisno o kojim naslovima video igara je riječ, ili:

  • imaju preko 33 ili ispod 16 godina,
  • su casual igrači koji se inače ne bi identificirali s terminom gamera, ali i
  • casual igrači koji igraju isključivo jednu video igru,
  • su mobilni igrači koji su svijet za sebe i koji više preferiraju YT.

Casual mainstream(ing) voli YouTube!

O PvtMoleEsteru, streameru iz Kutine, već je pisao i naš Ivan Šimić. PvtMoleEster

Osim ovih par, postoji još nekolicina naslova i žanrova koji preferiraju jutjuberski đir od tvičerskog. Ono što na listi top 20 video igara po ovom poretku (kao na grafici) ne vidimo, su i još četiri mobilna naslova uz Mobile Legends koja su na YouTube Gamingu popularnija nego na Twitchu, to su: Clash Royale, Arena of Valor, Garena RoV i Monster Strike.

Twitch s druge strane uopće nema mobilnih naslova u svojih top 20. Što nas dovodi i do sljedeće činjenice. Casual igre poput casino igara, ali i strategije te simulacije, također predstavljaju veći udio na YouTube Gamingu. Na Twitchu pak prevladava collectible card, (MMO)RPG i fighting žanr. Iako se može činiti da je YouTube Gaming zanimljiv manje popularnim naslovima – zapravo i nije tako. Alternativci gaminga su zapravo svoj heaven našli u naručju Twitcha…

Twitch generira više pogleda od YT Gaminga i opet je manje mainstream??

Iako YouTube Gaming bilježi jedva 20 posto udjela u gledateljstvu 10 najpopularnijih naslova na svojoj platformi, za prvih 100 naslova brojka se penje na 42 posto udjela. Ono što je zanimljivo za usporedbu, na Twitchu udio gledateljstva koji prati top 100 naslova video igara iznosi tek jednu trećinu od ukupnog gledateljstva.

Što znači da je YouTube Gaming prilično koncentriran oko mainstream top naslova iako nema toliko velik udjel u ukupnom gledateljstvu na obje platforme. Twitch također pokazuje i više raznolikosti u žanrovima. Action/adventure, MOBA i shooteri (najpopularniji žanrovi na obje platforme) na YT Gamingu imaju 69 posto udjela u gledateljstvu, dok na Twitchu nose 61 posto.

Ono što ističu iz Newzooa kao jedan od uzročnih faktora, između ostaloga jest i broj streamera na Twitchu u usporedbi s YouTube Gamingom. U prvom kvartalu 2018., Twitch je imao 65 tisuća kanala koji su po pojedinačnom streamu postizali 50 i više prisutnih gledatelja. YouTube je s druge strane imao tek 25 tisuća kanala koji su zabilježili toliko gledatelja.

Regionalni streameri u globalnim statistikama

Pet najjačih pojedinačnih streamera na Twitchu imaju u prosjeku 35,400 gledatelja usporedno s 12,416 na YT Gamingu. Naravno, na regionalnoj sceni ne možemo ni sanjati još o takvim brojkama. Neki od najpopularnijih imena na regionalno sceni po odabiru ispitanika su SprEEEzy, DonnHS, HOYLA, Sansen, Chola, PvtMoleEster, Blankieh, MrJurich i med1czz. I među ovima koje smo izdvojili, razlike u broju pregleda su poveće. Tako prema Socialblade statistici SprEEEzy generira u prosjeku mjesečno 135,810 gledatelja dok Sansen’s World mjesečno doseže 9,180 gledatelja, DonnHS 4,890, a HOYLA 540.

Ipak, što je zanimljivo i kod SprEEEzyja i Sansen, njihovi YouTube streamovi (u isto vrijeme puštaju stream na obje platforme) generiraju još više publike, i to mahom regionalne. Najbolji primjer su brojke. U trenutku pisanja ovog teksta, SprEEEzy ima 731 gledatelja na Twitchu, a 2,373 na YouTubeu. Što nam pokazuje kako je vrlo vjerojatno u prosjeku YT Gaming još glavni odabir u regiji i to onim gamerima čije sam karakteristike već izdvojila, a dobar pokazatelj je i PvtMoleEster koji uglavnom streama Clash Royal i čija je glavna platforma upravo YouTube.

Osim toga, ako globalno pogledamo koji se naslovi najčešće igraju na obje platforme, YT Gaming vrlo dobro prati Twitch, a u nekim je kategorijama i bolji. Primjerice, Minecraft i FIFA 18 su veoma popularni na obje platforme, ali preuzimaju prednost u broju gledatelja na YT Gamingu. Čak prva top tri kanala za Minecraft i prvih 7 od 10 najjačih FIFA 18 streamera, prema prosječnom broju istovremenih gledatelja, su upravo stacionirani na YouTube Gamingu.

Kod nas u regiji se također igraju najpopularniji online naslovi, a vrlo je malen ako i jedva postojeći broj onih koji streamaju manje popularne online naslove i singleplayer igre.

Esport? Overwatch i Rocket League lagano se penju…

U prvom kvartalu 2018. godine, od 2 milijarde ukupno pogledanih sati na streamovima obje platforme, YT Gaming je imao 32 milijuna esport sati, a Twitch 228 milijuna odnosno sedam puta više. Twitch ima puno jaču poziciju od YouTubea u kontekstu profesionalnog esport sadržaja, to je neosporno.

Ako promatramo generalno popularnost profesionalnog esport sadržaja, varijacije u brojkama su velike ovisno o određenim mjesecima kada se i održavaju esport natjecanja. Među ispitanicima našeg istraživanja, 70 posto ih je odgovorilo da prati esport turnire, a većina ih se koncentriran oko League of Legendsa (45%), CS:GO-a (39%) i Hearthstonea (30%).

Slična situacija je i na globalnoj razini. U ožujku je League of Legends preuzeo 1. mjesto i na YouTube Gamingu i na Twitchu. Trenutno 2. mjesto na Twitchu drži Overwatch, a popeo se za dva mjesta uglavnom zahvaljujući aktualnoj OW ligi. Jedak utjecaj je imala i ESL Pro League za popularnost CS:GO-a, koji se na YouTube Gamingu popeo za tri pozicije na 3. mjesto. Dota 2 je bila u prvih top 3 na obje platforme, a Rocket League je ušao u top 10 na Twitchu s petom sezonom RLCS-a.

Nijedan emoji ne može postati Kappa.

Twitch.tv

Sve nam ovo donekle rasvjetljuje situaciju kako gameri kao korisnici i potrošači funkcioniraju. Gaming zajednice su posebne skupine, oni vole biti niša i imati svoje izolirane kanale na kojima mogu graditi carstvo geekovskih referenciranja i meta-jezika (budimo iskreni).

U kontekstu toga, YouTube Gaming se može boriti, ali su gameri diljem svijeta već odavno prigrlili Twitch kao svoju baznu streaming stanicu (ovi ostali kvazi casuali neka se brčkaju s mainstream(ing) platformom…jel?). Naravno, ne možemo osporiti brojke koje u nekim slučajevima govore upravo u korist YouTube Gaminga. YouTube će biti relevantan za određene naslove i žanrove, posebno mobilne, a osim toga – YouTube kao agregator videa na zahtjev uvijek ostaje glavna platforma za sve one viralne, sirove ili montirane klipove izvrsnog i manje izvrsnog gameplayea.

 

 

Pravila ponašanja

Na Netokraciji za vas stvaramo kvalitetan, autorski potpisan sadržaj i zaista se veselimo vašim kvalitetnim, kontruktivnim komentarima. Poštujmo stoga jedni druge prilikom komentiranja držeći se sljedećih pravila ponašanja:

  • Ne budite 💩: Nema vrijeđanja, diskriminiranja, ni psovanja (osim ako nije osobni izričaj, ali onda neka psovka bude općenita, a ne usmjerena prema nekome)
  • Samo kvalitetna rasprava, manje trolanja: Ne morate se ni sa kim slagati, ali budite konstruktivni i doprinesite raspravi! Svako trolanje, flameanje, koliko god "plesalo" na granici, leti van.
  • Imenom i prezimenom, nismo Anonymous 👤: Autor sadržaja stoji iza svog sadržaja, stoga stojite i vi iza svog komentara. Koristimo ime i prezime (Hrvoje Lončar) ili barem ime i inicijala (Hrvoje L.) te pravu email adresu. Kako koristimo podatke koje tamo ostavljate? Bacite oko na našu izjavu o privatnosti.

Sve ostale komentare ćemo s guštom spaliti, jer ne zaslužuju svoje mjesto na internetu.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Intervju

Želimo li primati plaće na Revolut treba nam “pravi” Revolut Bank, direktor Mirkes otkriva koji su planovi u Hrvatskoj

Je li Revolut zaista sada prava banka u Hrvatskoj, možete li na njega primiti ili isplatiti plaću i zašto uopće postoji ogranak Revolut Bank, saznali smo u razgovoru s njihovim direktorom, a nismo propustili provjeriti ni situaciju s HNB-om.

Startupi i poslovanje

APIS IT dokapitalizacijom Grada Zagreba postaje drugi hrvatski IT jednorog, vrijedan preko milijardu dolara?

Dokapitalizacijom APIS IT-a Vlada bi potvrdila da ne samo da podržava vodeće hrvatske startupe nego ih i stvara, nastavno na potpisivanje deklaracije 'EU Start-up Nations Standard of Excellence' - koje su planirali učiniti.

Tehnologija

Tidal stigao u Hrvatsku – audiofili jedva dočekali, ali isplati li vam se ako ste prosječan slušatelj?

Prošle godine su nam u Hrvatsku stigli Spotify i Apple Music, a od prije već imamo Deezer i YouTube Music... eto sada i Tidala. Što još jedan glazbeni servis može ponuditi novoga uz ovakvu konkurenciju?

Što ste propustili

Startupi i poslovanje

Infobip akvizirao Shift: Ivan Burazin će kao član uprave jačati odnose s developerima

Ovom akvizicijom Shift postaje podbrend Infobipa i nastavlja rasti i razvijati se unutar domaće tehnološke tvrtke - ali što Infobip zapravo planira sa Shiftom i koju ulogu u svemu ima sam Ivan Burazin?

Kultura 2.0

Future of Work: Luka Kladarić će nam pojasniti kakav “remote” kaos nam tek slijedi

Kaotična 2020. mnogima je promijenila radne navike, ali oni koji rade od kuće već godinama nedvojbeno su bolje podnijeli krizu od osoba koje prije pandemije nisu izlazili iz ureda.

Startupi i poslovanje

U Visage Technologiesu monotono ne postoji: Radi se u industrijama od kozmetičke – do automobilske

Tehnologija praćenja, analize i prepoznavanja lica može se primijeniti na mnoge industrije, a švedsko-hrvatski Visage Technologies fokusirao se na dvije specifične. Saznali smo kako ih je to usmjerilo na dva poslovna modela - agencijski i proizvodni te kako unutar njih izgleda razvoj "cutting edge" rješenja iz područja računalnog vida.

Startupi i poslovanje

GNK Dinamo prvi je partner aplikacije Sportening Ivana Klarića!

Aplikacija koja spaja navijače s njihovim najdražim klubovima danas je predstavila partnerstvo s GNK Dinamom, prvo ove vrste u domaćem sportu. Što to donosi za njih, ali i navijače?

Vodič

Spremate se za Job Fair Meetup? Poslodavci, studenti – poslušajte savjete organizatorica!

Planirate li već pripremu za Job Fair Meetup? Ako niste, evo vam poticaja da krenete na vrijeme. Uz organizatorice poznatog sajma poslova saznali smo što kod studenata prolazi, a što ne.

Startupi i poslovanje

Uz SofaScore Editor pratite rezultate “beton lige” kao da je Liga Prvaka

Rezultati malih lokalnih liga i natjecanja do sada su bili nepravedno zanemareni od strane aplikacija za praćenje sportskih rezultata. Uz inovativno rješenje SofaScorea možete sami unositi rezultate svoje lokalne lige - što već rade igrači u više od 180 liga diljem svijeta!