Svijet će u 2023. potrošiti 40 milijardi dolara na glazbu, 86% odlazi na streaming platforme
Samir Cerić Kovačević

Svijet će u 2023. potrošiti 40 milijardi dolara na glazbu, 86% odlazi na streaming platforme

Globalni streaming servisi čine glazbenu industriju bogatijom nego ikad, Spotify dominira, ali mladi preferiraju Apple Music... Dio je to kratkog pregleda što se danas događa s glazbenom industrijom.

James Duvall, Principal Analyst britanske konzultantske kuće Futuresource, a za Netokraciju daje uvid u kretanja na globalnom glazbenom tržištu koja su pokrenuta rastom streaminga, nastavno na svoje predavanje na nedavnoj Međunarodnoj autorskoj kreativnoj konferenciji MAKK. Dao nam je svoje viđenje razvoja glazbenog tržišta u budućnosti, s posebnim osvrtom na utjecaj umjetne inteligencije na produkciju i konzumaciju glazbenog sadržaja.

Svijet na glazbu troši 40 milijardi dolara, a 86% odlazi na streaming platforme

Dolazak Spotifya i Apple Musica u 2020. godini ubrzao je dolazak novih korisnika na streaming platforme, a taj prelazak dodatno je ubrzala i epidemija. Prema istraživanju Audio Tech Lifestyles tvrtke Futuresource, Spotify je omiljen među svim uzrastima, ali veći udio mlađih slušatelja prije će odabrati Apple Music u odnosu na platforme, ističe James.

Ono što još dodatno potvrđuje sve jači prelazak korisnika na streaming platforme je činjenica što će globalna potrošnja za glazbu ove godine premašiti 40 milijardi američkih dolara, pri čemu će streaming činiti 86% svih troškova. U razvijenim tržištima, kao što su SAD i UK, gotovo 65% ispitanika koristi streaming servis jedan sat svaki tjedan, dok četvrtina slušatelja koristi ih 4-10 sati tjedno.

Glazba će uvijek ostati ključna za održavanje baze slušatelja, ali razvoj korisničkog iskustva, poboljšanja personalizacije i dodatne ponude izvan glazbe bit će ključni faktori diferencijacije koji potiču rast, objašnjava James:

S obzirom na to da gotovo 46% slušatelja pretplaćuje se samo na jednu glazbenu streaming uslugu, daljnji razvoj uloge lokalnih umjetnika bit će također ključan za zadržavanje korisnika i smanjenje rizika od prelaska na druge usluge.

Glavni razlog zbog kojeg slušatelji prelaze na druge platforme je kvaliteta zvuka (19%), dok su ostali faktori otprilike jednako važni. Očekuje se da će se s vremenom širi spektar sadržaja i bolje značajke povećati važnost.

Zbog AI-ja korisnički generirani sadržaj postaje sve važnijim

Dok će jedna tržišta doživjeti zasićenja, druga će nastaviti s rastom. Samir Cerić Kovačević

Trenutno postoji ogromna prilika za kreativnu industriju da maksimizira razvoje u području umjetne inteligencije na svakom koraku glazbenog stvaralaštva.

Počevši kao kreativni alat koji olakšava rad glazbenicima, optimizirajući kvalitetu zvuka bez obzira na okolinu u kojoj slušate, pa sve do personalizacije i poboljšanih algoritama preporuka.

Kako se alati umjetne inteligencije razvijaju i postaju sve dostupniji, očekuje se da će korisnički generirani sadržaj (User-Generated Content) postati sve značajnija nit, proširujući svoj doseg na društvenim medijima, zaključuje James.

Neka tržišta će se zasititi, a neka će nastaviti s rastom

Glazbena industrija dalje ima snažne izglede rasta, a tome je dokaz što se očekuje od nekoliko tržišta da će imati dvoznamenkasti porast u 2023. godini. Zemlje srednje i istočne Europe imaju neke od najvećih postotnih povećanja:

Ovaj rast temelji se na kontinuiranom povećanju prisutnosti globalnih streaming usluga. Međutim, ovaj prirodni rast ne može se održavati dugoročno, pa će usluge tražiti usredotočenje na personalizaciju koja se nudi uz povećane opcije dodatnih značajki.

Razvijena tržišta će vjerojatno u sljedećih nekoliko godina početi dosezati zasićenje (50% penetracije stanovništva), dok će tržišta na kojima su usluge ušle tek prije nekoliko godina očekivati nastavak dvoznamenkastog rasta, navodi James:

Izlaskom sljedeće generacije uređaja ili ažuriranja operativnih sustava koji se koriste za slušanje glazbe (bilo da se radi o pametnim telefonima, zvučnicima, pametnim uređajima), iskustvo slušanja će nastaviti poboljšavati poput Dolby Atmosa ili šireg prostornog audio iskustva (71% ispitanika ponekad ili redovito sluša glazbu u prostornom zvuku).

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na Netokraciji dopušteno je samo korisnicima koji ostave svoje ime i prezime te mail adresu i prihvate pravila ponašanja.

Pravila ponašanja

Na Netokraciji za vas stvaramo kvalitetan, autorski potpisan sadržaj i zaista se veselimo vašim kvalitetnim, kontruktivnim komentarima. Poštujmo stoga jedni druge prilikom komentiranja, kao i Zakon, držeći se sljedećih pravila ponašanja:

  • Ne budite 💩: Nema vrijeđanja, diskriminiranja, ni psovanja (osim ako nije osobni izričaj, ali onda neka psovka bude općenita, a ne usmjerena prema nekome). Također, upoznajte se sa stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima prije no što ostavite komentar.
  • Samo kvalitetna rasprava, manje trolanja: Ne morate se ni sa kim slagati, ali budite konstruktivni i doprinesite raspravi! Svako trolanje, flameanje, koliko god "plesalo" na granici, leti van.
  • Imenom i prezimenom, nismo Anonymous 👤: Autor sadržaja stoji iza svog sadržaja, stoga stojite i vi iza svog komentara. Koristimo ime i prezime te pravu email adresu.

Kako koristimo podatke koje ostavljate? Bacite oko na našu izjavu o privatnosti.

Sve ostale komentare ćemo s guštom spaliti, jer ne zaslužuju svoje mjesto na internetu.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

eUsluge

Grad Zagreb omogućio potpun uvid u proračun kroz aplikaciju iTransparentnost

Nova aplikacija omogućuje svakom građaninu da detaljno prouči gradski porarčun po različitim parametrima.

Startupi

Što je to R&D potencijal – i kakve veze ima s razvojem startupa?

Je li startup nacija u kojoj su nastali tech giganti kao Skype, Wise, Bolt i Pipedrive to postala slučajno, otkrijte sa mnom na putu u Estoniju.

Nesortirano

Što je Akt o čipovima – i kako će doprinjeti tehnološkom razvitku Hrvatske

Jačanje konkurentnosti Europske unije u industriji poluvodiča prilika je i za Hrvatsku koja u sklopu 43 milijarde eura vrijedne incijative priprema otvaranje edukacijskih centara.

Što ste propustili

Panel

Hrvatski game developeri o stvaranju “ozbiljnih” videoigara

S predstavnicima game dev studija, ali i drugih privatnih tvrtki i dobrotvornih organizacija, raspravljamo o razvoju videoigara kojima svrha nije samo zabava, već i edukacija.

Intervju

Ivan Mrvoš: “Include više nije samo ‘onaj mali s pametnim klupama'”

Include, solinski startup poznat po pametnim klupama Steora, okrenuo se razvoju i proizvodnji novih proizvoda. Mrvoš, koji još nema ni 30 godina, a već je iskusni poduzetnik s respektabilnom karijerom, za Netokraciju je ispričao kako se i koliko ta tvrtka promijenila. Nedavno smo mogli pročitati da bi mogli promijeniti i vlasnika...

Esport

Peta sezona SET-a zaključena u Infobipu: Od 22 fakulteta pobjednički je varaždinski FOI

Student Esports Tournament, jedan od najpoznatijih studentskih esport događaja u Hrvatskoj, petu sezonu završio je u spektakularnoj LAN završnici koja se održala u prostorima Infobipa u Zagrebu.

Novost

Goran Bosankić u Field39 stiže na poziciju Chief Revenue Officera

Nakon više od 6 godina u Assecu SEE, a potom isto toliko u ABC Tech grupi, Goran Bosankić dolazi u Field39 kao Chief Revenue Officer i član Upravnog odbora.

Digitalni marketing

Super Bowl fenomen iliti “Vrijeme je da se vratite pred TV. Počinju reklame.”

Dok sam bio u Americi netom prije Super Bowla jedno mi je postalo jasno. Američki nogomet tamo je religija, a SuperBowl kao Božić. Samo što se za ovaj Božić svi okupe oko TV-a gledati reklame!

Novost

Teo Širola iz Muzeja iluzija proglašen najboljim mladim menadžerom 2023. godine

Hrvatsko udruženje menadžera i poduzetnika (HUM) CROMA dodijelilo je predsjedniku tvrtke Metamorfoza, koja upravlja globalnom mrežom Muzeja iluzija, nagradu za mladog menadžera 2023. godine.