STEM Games u Poreču okupit će gotovo 1000 studenata. - Netokracija

STEM-a i igara: Kako studente motivirati da razmišljaju izvan okvira i rješavaju probleme budućnosti

Upravo to je cilj STEM Gamesa, natjecanja studenata koji će se povezati s kolegama iz različitih disciplina kako bi zajedno riješili probleme budućnosti. A bit će i ponešto sporta!

STEM vještine polako, ali sigurno ulaze u gotovo sve sfere društva, a oni koji se u njima posebno iskažu na fakultetima uskoro će se moći natjecati na STEM Games. Ove će se godine u Poreču od 8. do 13. svibnja tako okupiti gotovo tisuću studenata iz Europe kako bi se natjecali u teoretskim STEM natjecanjima, ali i u različitim sportovima.

Kako bih saznao više o STEM Games, razgovarao sam sa Sašom Tepićem, voditeljem organizacijskog odbora natjecanja, koji mi je rekao kako je STEM Games natjecanje nastalo na inicijativu 11 domaćih fakulteta, veleučilišta i sveučilišta u nadi da studentima daju priliku za odmjeravanje znanja i upoznavanje s kolegama koji dijele njihove interese.

Znanje će se odmjeravati na nešto drugačiji način od onog “standardnog” pisanja ispita na fakultetu, a ideja je da studenti istovremeno koriste znanja koja su stekli na faksu, ali i znanje do kojeg su došli sami. Zadaci su osmišljeni tako da izlaze ih poznatih fakultetskih okvira i od studenata traže da stanu i razmisle koji im je idući korak. Upravo se ti zadaci svrstavaju u nekoliko “STEM Arena”, dodaje Saša:

Svaka STEM Games Arena predstavlja jedno od STEM područja – Science, Technology, Engineering te Mathematics i kroz pojedinu Arenu će se rješavanjem problemskih zadataka ispitivati određena znanja i vještine definirane općim i specifičnim kompetencijama. Timski rad je nešto što se mnogo puta pokušava simulirati, ali se teško uspijeva realizirati, zbog čega smo u srž STEM Gamesa ugradili potrebu za interdisciplinarnim timovima i bliskom suradnjom studenata različitih struka. Studentima se sugerira da rade s kolegama s drugih fakulteta i dijele svoja razmišljanja kako bi pronašli najbolje rješenje problema koji su pred njih stavljeni.

Rješavanje problema društva 21. stoljeća

Saša dodaje i kako je ovaj koncept podosta logičan jer će studenti upravo ovakve kombinacije doživljavati u svojoj poslovnoj svakodnevici, a ovo iskustvo na STEM Games svakako će spojiti primjerice, matematičare i kemičare kako bi skupa došli do zaključaka i rješenja problema. Generalna tema koja veže sva natjecanja jest NextGen Society, koja usmjerava studente na pitanja i probleme s kojima će se suočavati društvo budućnosti.

Osim natjecanja u znanju, velik dio STEM Games programa čine i sportska natjecanja, za koja Saša kaže:

Sportska komponenta studentskog života donosi studentima razne prilike za socijalizaciju i razvijanje osjećaja zajedništva i pozitivnog rivalstva. Studentski život jednostavno nije potpun bez sportskih aktivnosti. Natjecanje iz sporta na STEM Gamesima sastoji se od devet sportova u kojima studenti sudjeluju ekipno braneći boje svojih fakulteta. Popularni sveučilišni sportovi poput futsala, odbojke i košarke bit će posebno atraktivni jer nude studentima priliku da se natječu samo s kolegama,
budućim inženjerima, te time natjecanje iz sporta na STEM Gamesima postaje jako zanimljivo u sportskom smislu.

Nakon natjecanja, studenti mogu sudjelovati i u bogatom zabavnom programu koji uključuje partye, beer pong, kvizove, plesnu radionicu i druge sadržaje za koje je glavni partner zagrebački KSET.

Timove odabiru fakulteti

Ako vam sve ovo zvuči prilično dobro, na STEM Games se još uvijek možete prijaviti ako je vaš fakultet prijavljen za sudjelovanje. Saša kaže kako se zatim prijave sortiraju interno i sami fakulteti izvršavaju selekcijski postupak kako bi se složili timovi koji će predstavljati fakultete u Poreču. Ako se vaš fakultet nije prijavio za sudjelovanje, još nije kasno, ali to se treba dogoditi do 25. ožujka.

Ovo natjecanje je specifično upravo po tome kako se odvija proces prijave:

Mi volimo reći da su STEM Games hackabilno natjecanje te smo u njega ugradili mnogo mehanizama koji organizacijskim timovima i studentima ostavljaju kreativnu slobodu kako bi na svoj način ostvarili svoju viziju STEM Gamesa. Na primjer, studentima dopuštamo da se sami prijavljuju, a fakultetima da naprave selekciju po vlastitom izboru i biraju kategorije u kojima će se njihovi studenti natjecati.
Natjecateljima dajemo priliku da sami formiraju timove s kojima će se natjecati, umjesto da to netko drugi učini za njih – bilo organizator ili profesor.

Izuzetan networking potencijal

Jasno, kada na jedno mjesto stavite 1000 studenata, logično je kako će se oni međusobno upoznavati i razmjenjivati iskustva, a jedna od glavnih zadaća bilo kojeg natjecanja je učiniti da svi sudionici iz njega izađu bogatiji kvalitetnim iskustvom. Prednosti dobrog networkinga nisu strane ni organizacijskom odboru:

STEM Gamesi u svojoj srži promiču komunikaciju i interdisciplinarnu suradnju kako bi studenti imali bolje šanse za uspjehom jer će zadaci biti koncipirani tako da će najuspješniji biti timovi čiji članovi će dolaziti iz različitih struka. Na natjecanjima za sličnu publiku, studenti priliku za umrežavanje imaju samo ako se sami za to potrude, što ostavlja malu vjerojatnost da će se to i ostvariti. Puno nas teži poznatom društvu onih s kojima se često družimo, a svi se možemo složiti da nema boljeg osjećaja
nego kad dođeš na mjesto gdje očekuješ da nećeš nikoga poznavati i s drugog kraja prostorije ti se smiješi poznato lice s kojim si se natjecao na STEM Gamesima. Takve stvari ostaju zauvijek.

Saša za kraj dodaje kako su STEM Games zapravo plod suradnje gotovo 100 studenata raznih studija koji vrlo često nisu ni u istim državama. Tako se STEM Games realiziraju kroz korištenje tehnologije koja je zapravo i glavna misao vodilja ovog natjecanja, i bez koje se ne bi moglo ni organizirati natjecanje ovakvog kalibra. Saša dodaje:

Moglo bi se reći da je način na koji nastaju STEM Games pravi primjer NextGen Societya, društva u kojem udaljenost nije prepreka, u kojem koristimo sve prednosti tehnologije i modernog svijeta da bismo stvorili događaj za koji već sada neki studenti komentiraju da će biti nešto najveće na čemu su sudjelovali.

Čini se kako će STEM Games biti izuzetno kvalitetno natjecanje i događaj koji će se svakako ponoviti još mnogo puta. Ako se još niste prijavili, svakako to učinite a svima onima koji će se u svibnju natjecati i družiti u Poreču želimo mnogo sreće!

Pravila ponašanja

Na Netokraciji za vas stvaramo kvalitetan, autorski potpisan sadržaj i zaista se veselimo vašim kvalitetnim, kontruktivnim komentarima. Poštujmo stoga jedni druge prilikom komentiranja držeći se sljedećih pravila ponašanja:

  • Ne budite 💩: Nema vrijeđanja, diskriminiranja, ni psovanja (osim ako nije osobni izričaj, ali onda neka psovka bude općenita, a ne usmjerena prema nekome)
  • Samo kvalitetna rasprava, manje trolanja: Ne morate se ni sa kim slagati, ali budite konstruktivni i doprinesite raspravi! Svako trolanje, flameanje, koliko god "plesalo" na granici, leti van.
  • Imenom i prezimenom, nismo Anonymous 👤: Autor sadržaja stoji iza svog sadržaja, stoga stojite i vi iza svog komentara. Koristimo ime i prezime (Hrvoje Lončar) ili barem ime i inicijala (Hrvoje L.) te pravu email adresu. Kako koristimo podatke koje tamo ostavljate? Bacite oko na našu izjavu o privatnosti.

Sve ostale komentare ćemo s guštom spaliti, jer ne zaslužuju svoje mjesto na internetu.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Kultura 2.0

Dinamo je prvi hrvatski sportski ICO, kupite njihov $DZG token za 2 eura – i uključite se u klupske odluke!

Nakon brojnih drugih velikih klubova hrvatski nogometni prvak odlučio se na iskorak u blockchain svijet kroz novi model članstva. U "inicijalnoj ponudi tokena” od 29. rujna moći ćete postati vlasnik fan tokena Dinama s kojima ćete moći trgovati i sudjelovati u određenim odlukama kluba. Što to znači za kripto dioničare, koja je motivacija kluba za ovaj projekt i tko stoji iza Sociosa istražili smo iz prve ruke.

Intervju

Splitski Blank s partnerima uskoro lansira hrvatski NFT marketplace na Ethereumu!

Uz bok nekolicine renomiranih umjetnika suvremene umjetničke scene, a pod vodstvom splitske agencije Blank, stiže nam Endemic platforma za trgovanje NFT umjetninama. Više o projektu otkrivamo od samih pokretača.

Digitalni marketing

Prima se rebrendirala: Što (i tko) stoji iza prepoznatljivog, a inovativanog vizualnog identiteta?

Od obiteljske tvrtke do poslovnog sustava s više od 2000 zaposlenih. Prima je u posljednjih 25 godina poprilično odmaknula od svojih početaka, stoga je bilo krajnje vrijeme za vizualni identitet koji bi odražavao takvu promjenu.

Što ste propustili

Vodič

Gledaj i uči! Najbolji edukativni kanali na YouTubeu

Donosimo vodič kroz edukativne kanale na YouTubeu od kojih ćete sigurno nešto naučiti i nikad više nećete reći da je YouTube carstvo gluposti za klince i influensera koji se krevelje.

Intervju

Gamechuck u suradnji s udrugom Roda razvio ČUDOvišnu igru koja djecu uči – društvenom aktivizmu!

Kao što su Šegrt Hlapić i družina dosadašnje generacije učili prometnim znakovima, tako će možda i čudovišta Gamechuckove Avanture koje je ilustrirao Zlatko Druško, poznat po radu na Letećim medvjedićima, odgojiti neke nove.

Startupi i poslovanje

Nakon rada u Amazonu i Memgraphu, Marin i Matej osigurali 3 milijuna kuna za “tražilicu video i audio sadržaja”

Jedan je za vrijeme studiranja na FER-u bio drugom mentor u srednjoj školi, ali tek ih je Marinovo iskustvo u Amazonu i problem na koji je naletio potaknulo da pokrenu zajednički startup na relaciji Zagreb-Vancouver.

Novost

HAVC prvi put raspisao natječaj za poticanje razvoja i proizvodnje videoigara

Hrvatski gaming studiji dobili su još jednu priliku za financiranje svojih projekata i to u Hrvatskoj!

Intervju

Photomath ima tim specijaliziran za animirane instrukcije koje se programiraju? I to bez pisanja koda?

Jeste li znali da čak 60% učenika koristi video za pomoć pri učenju matematike? Photomath danas nudi i vizualni način učenja matematike pomoću animiranih instrukcija. Uz njih korisnik ima dojam kao da pred sobom ima instruktora matematike, a mi smo provjerili kako se takve animacije uopće kreiraju uz Andriju Ražnatovića i Janu Čičko.

Startupi i poslovanje

Omega software postaje dio M SAN grupacije

I službeno je potvrđeno, drugi najveći sistemski integrator u Hrvatskoj, King ICT u sastavu grupacije M SAN, preuzeo je Omega software.