ShoutEmova novogodišnja odluka? Potpuna promjena poslovnog modela i proizvoda

ShoutEmova novogodišnja odluka? Potpuna promjena poslovnog modela i proizvoda

Uvijek je teško držati se novogodišnjih odluka, ali startupima je još teže kad se odluče potpuno promijeniti postojeći poslovni model i razviti novi proizvod. ShoutEm dosad se bavio mobilnim društvenim mrežama, ali od Nove godine bavit će se isključivo izradom aplikacija za iPhone i Android za koje će iskoristiti ostatak investicije od 1.2 milijuna dolara. Mobilne društvene očito se nisu pokazale isplativima s obzirom da njihov jedini trag možete naći u članku na blogu gdje se postojeće korisnike moli da ne paničare. ShoutEm je mrtav, živio ShoutEm?

Uvijek je teško držati se novogodišnjih odluka, ali startupima je još teže kad se odluče potpuno promijeniti postojeći poslovni model i razviti novi proizvod. ShoutEm dosad se bavio mobilnim društvenim mrežama, ali od Nove godine bavit će se isključivo izradom aplikacija za iPhone i Android za koje će iskoristiti ostatak investicije od 1.2 milijuna dolara.

Mobilne društvene očito se nisu pokazale isplativima s obzirom da njihov jedini trag možete naći u članku na blogu gdje se postojeće korisnike moli da ne paničare. ShoutEm je mrtav, živio ShoutEm?

Brend tvrtke Pet minuta u kolovozu je s uloženih 1.2 milijuna dolara reorganiziran kao samostalna tvrtka u Londonu. Viktor Marohnić, direktor ShoutEma, tada je izjavio kako će investicija omogućiti tvrtki brži razvoj i otvaranje podružnica u New Yorku o Londonu. Marohnić je za Netokraciju obrazložio novi ShoutEm:

Smjer nije toliko radikalno promijenjen tehnološki koliko u marketinškom smislu. Vidjeli smo da naši korisnici kao najveću vrijednost doživljavaju upravo white label mobilne aplikacije i odlučili to staviti u prvi plan. Community dio će i dalje ostati jedan od glavnih featurea.

U slobodnom prijevodu ShoutEmove društvene mreže nisu imale dovoljno komercijalnih korisnika da bi se isplatile pa se tvrtka usmjerava na mobilne aplikacije koje u zadnje vrijeme sve intenzivnije razvijaju. Matična tvrtka Pet minuta je naime prošle godine razvila mobilne aplikacije Jutarnjeg lista i Konzuma, a sudjeluju i organizaciji zagrebačkog MobileMondaya. Očito vole mobilne tehnologije, ali hoće li one koristiti ShoutEmu?

ShoutEm 2.0

Novi ShoutEm je servis koji vam nudi izradu vlastite mobilne aplikacije za iPhone i Android. Birate sadržaj koji želite uključiti s postojeće web stranice ili društvene mreže, dizajn i objavljujete aplikaciju. Nema programiranja već samo mjesečna pretplata koja ovisi o mogućnostima aplikacije i broju instalacija.

ShoutEm se odsad bavi iPhone i Android aplikacijama.

Na žalost, servis još nije dostupan korisnicima tako da ćemo samu funkcionalnost istražiti kad je predstave. S obzirom da su dosad razvili mnogo mobilnih aplikacija, ne sumnjam da ih mogu razviti. Izazov će im predstavljati sučelje koje je uvijek bilo boljka ove izrazito programersko orijentirane tvrtke, ali koje se poboljšalo suradnjom s zagrebačkim dizajnerskim studijem Revolucija.

ShoutEm bi trebao podržavati:

  • Integraciju sadržaja kroz administracijsko sučelje, RSS preplate i sustave za upravljanje sadržajima poput WordPressa i Drupala;
  • Lokacijske mogućnosti s bedževima, tagovima i prijavom korisnika na lokacije (poput Punkta);
  • Podjelu fotografija, prijatelje i komentare (Poput ShoutEmovih stari mobilnih aplikacija).

Tatjana Zabasu iz slovenskog RSG Capitala koji je u ShoutEm uložio 1.2 milijuna dolara za Netokraciju je izjavila:

ShoutEm pratimo već skoro tri godine i vjerujemo u njihove ljude, znanje i mogućnost reagiranja na tržište. U posljednjih nekoliko mjeseci razvio se poslovni model i tvrtka je prisutna na američkom i britanskom tržištu. Proizvod se stoga od lokacijske i mobilne društvene mreže pretvara u “kreator” mobilnih aplikacija. Zasad je tržište pozitivno reagiralo i vjerujem kako će ovo biti vrlo važna godina za tvrtku. Kao investitori smo jako zadovoljni razvojem i podržavamo tim u daljnjem razvoju.

Iako je RSG zadovoljan “reakcijom tržišta”, mislim da ipak trebamo prvo isprobati ShoutEmov novi servis. ShoutEm je naime kroz nekoliko verzija bio sve od servisa za mobilne društvene mreže do alata za stvaranje lokacijskih mreža.

ShoutEm je još prošle godine služio mikroblogiranju.

ShoutEmovi kritičari i ovaj put će ih dočekati na nož, jer su ih prethodnih godina optuživali za kopiranje. Ptičicu su razvili po uzoru na Flickr, ShoutEm po uzoru na Yammer i Punkt kao hrvatski Foursquare.

Mobile Roadie je vodeći strani servis za izradu gotovih mobilnih aplikacija.

Servisi za izradu gotovih aplikacija nisu novi, iako se u većini slučajeva radi o izradi posebnih aplikacija po predlošku, a ne pravom “generiranju” gotovih. Mobile Roadie i drugi konkurenti već godinama nude više funkcionalnosti i veći izbor mobilnih platformi. ShoutEmova jedina zasad jasna prednost je cijena. Dok za aplikaciju na Mobile Roadieju plaćate jednokratno 500 i mjesečno minimalno 30 dolara, na ShoutEmu plaćate samo mjesečnu pretplatu od minimalno 29,95 dolara.

ShoutEm ili Mobilizer?

Postojećim korisnicima ShoutEmovih mreža samo je na blogu u jednom paragrafu posvećena obavijest kako će “starim korisnicima” održati mreže u administracijskom sučelju. S obzirom da potpuno mijenjaju poslovni model i proizvod, tvrtka je mogla smisliti i drugi brend. Na stranici se pojavljuje lik po imenu Mobilizer što može zbuniti potencijalne korisnike.

Stari korisnici možda su zaslužili i nešto više od paragrafa u blogu i e-mail obavijesti.

ShoutEm možda nije razvikan brend, ali ime i domena više nemaju veze s mobilnim aplikacijama. Startupovi bi svakako trebali mijenjati poslovni model dok ne nađu uspješni, ali ShoutEm bi trebao napraviti servis koji će svojim prisustvom, marketinškim aktivnostima i brendom privući krajnje korisnike.

Kupuje se proizvod, ne tehnologija

Pet minuta je prvenstveno razvojna tvrtka koja ima kvalitetne programere predvođene Sašom Šarunićem, no dosad se nisu proslavili u marketingu svojih proizvoda. Lokacijska društvena mreža Punkt nema dovoljno ponuda koje bi mu dale pravu prednost nad Foursquareom ili Gowallom, a fotografski servis Ptičica je prepušten izdavačkoj kući EPH. Peđa Pušelja, koji  se u Pet Minuta i Shoutemu trebao brinuti za marketing, na Twitteru je najavio kako od 1. siječnja više ne radi tamo.

Na naslovnici servisa trenutno se spominju Mobilizer i ShoutEm, cjenik je kompleksniji od konkurenata i u tekstovima možete naći tipfelera. Tehnologija je očito spremna, ali ShoutEmu treba proizvod, a ne tehnologija kojom će se istaknuti među konkurentima.

Napomena: Ivan Brezak Brkan je radio u Pet minuta tijekom 2009. vezano za copywriting i marketing ShoutEma.

ponuda

Komentari

  1. Ilija Brajkovic

    Ilija Brajkovic

    04. 01. 2011. u 9:12 am Odgovori

    Uf, oštra kritika 🙂
    Drago mi je da ShoutEm prati “trendove” i da nije ostao zaključan u jednom poslovnom modelu, nego da pokušava sa raznim taktikama. Nadam se da će ova uspjeti.

  2. Hrvoje Mihajlic

    Hrvoje Mihajlic

    04. 01. 2011. u 9:34 am Odgovori

    wow svaka im čast. ovo mi se čini #epic. iskreno im želim sreću i stvarno mislim da ovo ima potencijala.

    jedino me malo “žulja” pricing model za light korisnike. znam da već on sam nudi gro mogućnosti ali meni recimo za blog treba samo običan rss “skidač” tipa nokia app wizarda…

  3. Berislav Lopac

    Berislav Lopac

    04. 01. 2011. u 9:54 am Odgovori

    Mislim da Ivanov zadnji odlomak najbolje definira problem kojeg ima Shoutem/PetMinuta. Njihov nastup je dosad klasični sindrom “rješenja koje traži problem”.

    Očigledno jest da su Shoutemovci kvalitetni programeri, da čak imaju smisla za marketing i branding, ali bojim se da su malo previše ogrezli u onaj tipično hrvatski informatičarski mentalni sklop, po kojem netko drugi treba smisliti proizvod, dok će ga oni (na odličan način) realizirati.

    Već sam pisao o tome, a i drugi su, da je ključna stvar svakog startupa njegov proizvod. Čak i ako se nude platforme na kojima drugi mogu napraviti svoje proizvode, najbolji marketing je da se na njima prvo naprave vlastiti proizvodi.

    U svakom slučaju, ekipi želim puno sreće!

  4. Lucijan Blagonić

    Lucijan Blagonić

    04. 01. 2011. u 9:58 am Odgovori

    Meni ne leži što se koristi isti naziv i ista domena za potpuno drugu stvar. Mislim da bi se bolji efekt postiglo da se išlo na novi naziv i domenu. Ovako ispada malo neozbiljno da jedna ozbiljna firma mjenja smjer poslovanja kako puše vjetar. Dobro da se prilagođavaju, ali neka obavijest starim i postojećim ali i novim korisnicima ne bi škodila.
    Kad smo kod toga, ne rade niti linkovi u starijim blog postovima, pa bi trebalo i to popraviti (makar sumnjam da im je to previše bitno kad su cijeli site preokrenuli :)).
    Dizajn sitea mi je fora, možda malo prešareno, ali boje su ipak dobro usklađene (vidi se da je uloženo truda u neke detalje). Ilustracija je zakon 🙂

  5. Viktor Marohnic

    Viktor Marohnic

    04. 01. 2011. u 10:13 am Odgovori

    Hvala za tekst. Za koji tjedan kreću private beta inviteovi, pa ćete vidjeti kako sve skupa radi.
    Obavijest je poslana aktivnim korisnicima na mail. Zapravo sve ovo vec duže vremena testiramo upravo na postojećim userima, a ovo je rezultat.
    Uživajte!

  6. Toni Aničić

    Toni Aničić

    04. 01. 2011. u 10:20 am Odgovori

    Realno gledajuci, proizvod sada zvuci bolje. Jesu li trebali mjenjati ime i domenu je diskutabilno, moje osobno mišljenje je da su trebali.

    Zadnje poglevalje koje je Brezak napisao je jako važno i u potpunosti se slažem s njim. Vidim, i Berislav se u komentarima slaže te je dao linkove na par kvalitetnih tekstova.

  7. Dino Reic

    Dino Reic

    04. 01. 2011. u 10:34 am Odgovori

    Donekle se slažem sa Lucijanom, makar vidljiva prednost je da će postojeći korisnici servisa vidjeti novu platformu i možda postati korisnici nove usluge.

    Što se tiće zaokreta, mislim da je odlična stvar. Stari projekt nije davao rezultate i u brzom roku uspjeli su se prilagoditi tržištu tj. izbaciti novi proizvod. Design weba je odličan i to je za prvu ruku dosta dobro.

    Kao najveći problem vidim nedostatak zajednice, tj. neke “lojalne” baze i ne tako kompliciranu teh. pozadinu samog servisa. Ako uspiju mogu u kratkom roku očekivati gomilu klonova, koji bi im uz kvalitetan seo i nižu cijenu mogli prouzročiti značajne probleme u budućnosti.

  8. Emanuel Blagonić

    Emanuel Blagonić

    04. 01. 2011. u 10:47 am Odgovori

    Novi site mi je odličan, ali cijeli taj koncept da se na istoj domeni ponudi sasvim novi proizvod mi je nelogičan. Ja kada mi netko kaže Shoutem odmah sam povezao – to je microblogging alat za svakog, praktički možeš nekome reći “Napravi si svoj Twitter™”… Ne znam koliko su imali uspjeha s time, ali ako su mogli napraviti takav zaokret onda očito nije bilo dovoljno uspješno da bi se isplatilo. S druge strane, bojim se da su postojećim korisnicima poslali poruku da i nisu previše bitni 🙁 a ako su htjeli napraviti “switch” postojalo je i niz drugih boljih načina za to.
    Što se tiče novog servisa ideja je inovativna i zaista im od srca želim puno uspjeha, kao i svakome tko iz ovih naših krajeva pokušava nešto napraviti u “bijelom svijetu” :). Priče o tome kako je Ptičica kopija Flickra a Shoutem (pogotovo) Twittera nikako ne stoje, jer Shoutem JEST ponudio nešto inovativno a to je upravo ono što sam gore naveo.
    Puno uspjeha dečki uz želju da čim prije ovaj site prebacite na posebnu domenu, a Shoutem kao što je funkcionirao do sada dostojno umirovite.

  9. Haris Custo

    Haris Custo

    04. 01. 2011. u 12:33 pm Odgovori

    Čestitke na novoj stranici i novom poslovnom pravcu. Sigurno su do promjena došli analizirajući ono što ljudi stvarno žele, a ne ono što su oni mislili da ljudi žele. Ako je tako, onda je tržište osigurano.

    Vezano za domenu, mislim da uopšte nema potrebe da se mjenja domena zbog promjene poslovnog plana, možda je promjena trebala biti laganija, to ljudi iz pet minuta najbolje znaju.

    Pivoting (promjena poslovnog plana na osnovu stvarnih potreba korisnika) je normalna stvar kod svakog novog projekta, youtube je počeo kao dating portal, a upload videa je bila samo jedna od mogućnosti – ko ga se kao takvog sjeća 😉 ?

    U svakom slučaju, sretno!

  10. Berislav Lopac

    Berislav Lopac

    04. 01. 2011. u 12:57 pm Odgovori

    @Haris: Ovo za YouTube baš i nije točno, on je od početka zamišljen kao video sharing, a pokrenuli su ga bivši djelatnici PayPala. Vjerojatno si ga pomiješao s Flickrom, koji je nastao kao dio platforme za social gaming.

    That being said, ovo s pivotom je sasvim točno, i jako je dobro promijeniti poslovni model ako izvorni ne funkcionira. Iako, iskreno dvojim da su Shoutemovci to napravili slijedeći komentare korisnika. Prije će biti da su shvatili kako njihov prethodni model baš i ne drži vodu, te su se okrenuli prema nečem drugom što znaju raditi i što im je u ovom trenutku izgledalo cool. Naravno, rado bih čuo kako je stvarno bilo.

  11. Viktor Marohnic

    Viktor Marohnic

    04. 01. 2011. u 1:32 pm Odgovori

    Hvala @Haris. Pogodio si tocno sto se dogodilo.
    @Dino takodjer, btw za SEO imamo najboljeg covjeka 😉 T. Biscan is in da house 😉
    @Bero napravili smo research. trajao je skoro 20 mjeseci ;). i radili smo sve by the book, “customer development” i ostale price… priznajem, malo smo pametniji nego prije dvije godine.

  12. Ivan Brezak Brkan

    Ivan Brezak Brkan

    04. 01. 2011. u 1:58 pm Odgovori

    @Haris YouTube ime ima veze s videom i snimkama, Shout’Em nema s mobilnim 🙂 Dodatna vrijednost? Meh.

    @Ilija @Berislav Don’t get me started. Problem je možda u tome što i previše sluša pa je oduvijek bio softver katica za sve :/ Poanta tzv. “wisdom of the crowds” je da slušaš kvalitetne prijedloge nekih od korisnika, ali primiš sve, a ne da slušaš gomilu.

  13. Ozren Crnogorac

    Ozren Crnogorac

    04. 01. 2011. u 5:11 pm Odgovori

    Tja, koliko komenatara. Izvrsno! Mi iz Revolucije koji imamo prilike sudjelovati na izradi projekta, svjedoci smo da su ideje “trebalo je ovako ili onako”, pitanja “zar ne bi bilo bolje da…?” bile identificirane, odmjerene, odvagane protiv drugih, te dakako u oštrim (a nego kakvim 😉 raspravama argumentirane i opovrgavane. Na kraju (zapravo početku), odluka je pala na ovakav ishod i mnogi će(mo) gunđat protiv toga, no ipak znamo samo dio onoga što je ekipa iz HR, SLO, UK, US savjetovala Saši i Viktoru, ali poznavajući ih privatno i poslovno mogu im samo poručiti Naprijed!!!, a za samog sebe zaključiti petominutno promišljanje svijetske strategije ShoutEm-a sokratovim Znam da ništa ne znam!

  14. Damir 2

    Damir 2

    04. 01. 2011. u 7:08 pm Odgovori

    Ako istinu ogolimo i isključimo uobičajeni diplomatski rječnik, fond je uložio u startup tvrtku zato jer su vjerovali u isplativost prezentiranog poslovnog plana. Nakon dobivanja kapitala poslovni plan je potpuno promijenjen, znači da je fond generalno rečeno popušio. Njihovo ulaganje sada spada u kategoriju ulaganja u igre na sreću. Time su i fond i startup pokazali nedovoljnu zrelost i umješnost u poslvnom dijelu biznisa kojim se bave, svaki u svom segmentu.

    Osnova za ulaganje većine fondova je procjena da li i koliko osnivači vjeruju u svoju ideju. Nijedan osnivač nije dobio lovu zato jer je pitao korisnike šta bi trebao raditi. Danas je to još više potencirano jer ljudi nemaju orjentire na koje bi se oslonili, pa se okupljaju oko centara kao Facebook, Twitter itd koji vjeruju u sebe. Danas nije dobra praksa pitati ljude što misle, nego im treba nametnuti rješenje u koje vjeruješ, pa ako upali upali.

    To ne znači da dečki nisu ok ili da nisu odlični programeri. Iskreno im želim sreću u daljnjem radu. Plus još jedan dokaz da treba tražiti fondove van ovih naših prostora, jer domaći naprosto ne razumiju (ništa osobno protiv dotičnog fonda, velika većina onih koji djeluju u okruženju su isti).

  15. Dino Reic

    Dino Reic

    04. 01. 2011. u 10:09 pm Odgovori

    @damir2 teške riječi, šteta što se skrivaš, mislim da za time nema potrebe.

    Načelno bi se mogao složiti sa početnom konstrukcijom, ali poznata je stvar da fondovi ulažu u ljude više a ne u ideje manje.

    Što se tiče zaokreta znam koliko je to teško napraviti i zato cijenim korak u drugom smjeru. Ljudi jednostavno ne razumiju kolika je količina energije potrebna da se ovako nešto napravi, u organizmu koji je srednje veličine i veći te sa opterećenjem investicije na leđima.

  16. Haris Custo

    Haris Custo

    04. 01. 2011. u 10:38 pm Odgovori

    @Damir 2 😀 Sorry al moram ovako napisati 🙂
    Odavno veće gluposti nisam čuo, da nebi tražio mudrosti širom interneta, evo ti jedna svjetstka:

    – svaki pametan investitor ulaže u ekipu a ne ideju. Rijetko koja ideja preživi prvi pravi test, zato i postoji (kao što prije rekoh) pivoting.

    Build, Measure, Learn (pa sve tako u krug)

    Si ikad čuo za Customer Development? – “It’s all about learning and discovery”

    Radiš iteracije “Customer Discovery + Customer Validation” (pivot) dok nedobiješ plan koji radi bolje već prethodni. Specijaliziraš se što uže možeš i kreiraš proizvod koji ljudima stvarno treba.

    Investiroti su uložili u ljude koji su i prije njihovih novaca napravili pare, i uspješne projekte. Koliko uspješne? Dovoljno da uvjere investitore da znaju šta rade 😉

    Obavezno pročitaj: http://www.svproduct.com/your-business-plan-is-wrong/

    Može još jedna duboka?

    “We live in an age of unparalleled opportunity for innovation. With the advent of the Internet, Cloud Computing, and Open Source software, the cost of building software is at an all time low. Yet, the odds of building successful products hasn’t improved much:

    9 out of 10 startups still fail.

    And of those that succeed, more than two-thirds report having drastically changing their plans along the way. What separates successful startups is not necessarily starting with a better initial plan (Plan A), but finding a plan that works before running out of resources.”

    Proguglaj malo “Lean Startup”

    @Ivan pa Youtube je imao veze sa videom koliko i ShoutEm sa Mobilnim (a imali su, jer generalno prodaju istu mobilnu aplikaciju, samo malo na drugačiji način) 😛

  17. Goran Radić (goranapp)

    Goran Radić (goranapp)

    04. 01. 2011. u 11:25 pm Odgovori

    Pet minuta radi nesto sto je ocito pod velikim povecalom u Hrvatskoj. Pozelio bih im da takvim zanimanjem na njihov novi smjer odreagira i globalno trziste. Zelim vjerovati u to. Ne zeleci umanjiti vaznost njihovih odluka, zaokreta, ili suda o njihovoj najnovijoj ponudi cini mi se kako je ovo sto su oni sada napravili samo posljedica toga sto oni vrijedno, marljivo i studiozno rade vec poduze vrijeme. A ono sto rade je da zaposljavaju, privlace investicije, proizvode i svojim primjerom trasiraju put i drugima na ovim prostorima.

    Od Pet minuta se moze puno nauciti. Najnovija lekcija je da je posve moguce odreci se necega u korist neceg drugog kad u stari put prestanes vjerovati. Najnovija lekcija je i to da se svasta moze uz ulaganje velike energije i entuzijazma. Preostri kriticari ovog poteza vjerojatno ne znaju kako je ovakvih zaokreta u web i mobilnom biznisu, a koji su rezultirali uspjesnim pa i senzacionalnim poslovnim poduhvatima, u proslosti bilo zaista mnogo. Haris je naveo YouTube, ja bih iz glave mogao iscupati primjer Hotmaila ciji su osnivaci pokupili prvu investiciju za pomalo bizarnu poslovnu ideju koju nikada nisu ni pokusali ostvariti jer su, cim su dobili novce, svojem investitoru objasnili kako imaju puno bolju zamisao od one koju su prvotno predstavili. Pet minuta pokazuje tu moc transformacije i pokazuju kakvo su vrelo ostvarivih ideja. Otkud bilo kakva pomisao kako je pod ovom novom ponudom podvucena crta. Korekcije ili asovi iz rukava tek trebaju doci. Ako ova ponuda ne uspije vjerojatno ce to biti zbog neke buduce pogreske koja se moze izbjeci ovakvom agilnoscu kakvu oni do sada pokazuju.

    Kada je 2006 godine Mark Hurd dosao na celo Hewlett Packarda novinari su na njega navalili s pitanjem koja je njegova vizija HPa. Njegov odgovor bio je da u poslu kojim se bavi HP nije moguce imati veliku sveobuhvatnu viziju vec puno malih po putu kojima se moze agilno reagirati na trzistu.

    Sigurno ne treba dovoditi u pitanje jesu li ovom launchu prethodile detaljne analize i promisljanja? Naravno da jesu. I naravno da su mozda i ne sasvim precizne, ali vidljivo je da bez obzira na to sto ce netko malo zlocest reci da se kad je u pitanju proslost Pet minuta radi o seriji “plagijata”, kako su oni kod svakog svojeg dosadasnjeg proizvoda trazili neku specificnost, neku osobinu i razlicitost koja ce ga smjestiti u “blue ocean” ili “slightly red ocean”, a da pri tom ne preuzmu rizik “egzoticnosti”. Mislim da je to i ovog puta slucaj i zato je odlicna razrada kojom je krenuo Ivan koji ih je odmah benchmarkirao s Mobile Roadie.

    Jedna od najcescih pogresaka koju naprave pioniri nekih ponuda da svojem “blue ocean” proizvodu okace previsoku cijenu. Kad ih dostigne konkurencija oni ce lako korigirati cijenu, ali tesko sa sebe skinuti image nekoga tko je inicijalno pokusao naplatiti previse. Moze li to novi Shoutem iskoristiti? Moze ako su na to racunali.

    Iz stomaka cini mi se kako je ovaj zaokret dobar jer njihovu ponudu ponovno lagano pomice iz podrucja weba u podrucje mobilnih aplikacija koje je jos propulsivnije i koje ce im otvoriti razlicite mogucnosti da svoj brend i znanje pokusaju plasirati svim velikim igracima koji su takodjer fokusirani na mobilni biznis, neovisno dolaze li oni iz web industrije ili se recimo radi o proizvodjacima mobilnih uredjaja. Ovim repozicioniranjem ce Shoutem imati priliku dobiti posve novu pozornost sireg kruga potencijalnih preuzimaca.

    Pothvat kojim se bavi Pet minuta je po mnogo cemu jedinstven u Hrvatskoj. Svakome tko ovu konstataciju zeli dovesti u pitanje zelim tu srecu da jednom barem u zivotu dozivi situaciju brige o isplati redovitih placa, doprinosa i troskova za 40-50 ljudi, u ovoj zemlji, od ovog biznisa.

    Jos jednom: skidam kapu i zelim i dalje uciti na iskustvima ove sjajne ekipe.

  18. Damir 2

    Damir 2

    05. 01. 2011. u 12:50 pm Odgovori

    ne vidim cemu uzbudjenja oko jednog obicnog iskrenog misljenja. I ne vidim di su teske rijeci, na kraju sam rekao da cijenim ekipu i zelim im srecu. Na te komentare mogu samo reci zivi bili pa vidjeli, zivi bili pa vidjeli. Bas su neki osjetljivi na konstruktivnu kritiku, pa nismo u skoli za diplomate gdje se svi tapsu po ramenima.

    Re. teme, fondovi ulazu u ljude to je svakako istina, ali ulazu u to koliko ljudi vjeruju u svoju prezentiranu ideju. Ako se ideja potpuno promijeni, gubi se smisao odluke za investiranjem. 100% vjerujem u to. Inace bi na hrpu mogli stavit par iskusnih poduzetnika i financirat ih do besvijesti dok im nesto ne upali. Ima hiljade sposobnih ljudi koji nisu u stanju kreativno napravit poduzetnicki pothvat, ali su odlicni manageri i ostalo osoblje. Znaci sposobni ljudi u startup fazi ne znace puno.

    Ajde bok i ne uzbudjujte se previse, skodi zdravlju

  19. Damir 2

    Damir 2

    05. 01. 2011. u 12:58 pm Odgovori

    i pitanje za @harisa

    kazes da svaki pametan investitor ulaze u ekipu a ne ideju. Pa kako su onda ulozili u 19-godisnjeg klinca bez iskustva i track recorda (Marka Zuckerberga). Ubrzo nakon prvog ulaganja dobio je 10M USD.

    Ima takvih primjera koliko hoces

  20. Berislav Lopac

    Berislav Lopac

    05. 01. 2011. u 1:32 pm Odgovori

    @Damir2: Nitko se nije uvrijedio na “konkstruktivnu kritiku”, jer i nisi kritizirao nikog od nas ovdje. Jednostavno iznosiš svoje mišljenje o tome kako funkcionira venture investment — to je naravno sasvim u redu i na to imaš pravo, ali tvoje mišljenje pokazuje potpuno nepoznavanje tematike o kojoj prodaješ maglu. To je sve. 🙂

  21. Haris Custo

    Haris Custo

    05. 01. 2011. u 2:56 pm Odgovori

    @Damir 2 – moja reakcija nije bila najbolja, ali je bilo najbolje što sam mogao JA uraditi u tom trenutnku. nije do tebe, do mene je (i nije bilo lijepo da se razumijemo).

    Vezano za tvoje pitanje – Mark je napravio prije prve investicije THE Facebook i ljudi su ga krenuli masovno koristiti. Znači imao je gotov proizvod koji je imao rezultat na tržištu – (što pokaziva da je sposoban i da zna šta pravi i za koga pravi). Investicije su samo ubrazale sve, odnosno – pružile podršku rastu facebook-a.

    I predstavi se više 🙂 svi te volimo, vidiš da se trudimo da ti odgovorimo na pitanja i postove koje zakhaš 🙂

  22. Damir 2

    Damir 2

    05. 01. 2011. u 6:56 pm Odgovori

    @Berislav, cast tebi tvoji su savjeti konstruktivni, to sam vec prije pisao. No tko se razumije vise tko manje, tko je u pravu a tko ne neka pokaze trziste i praksa. Ja sam dosad dobio dvije investicije stranih fondova, jednu vecu jednu manju. Bio sam vrlo vrlo blizu jos jedne prije 8 godina (propalo zbog dot com kraha). Sada pregovaramo o jos jednoj i blizu smo realizaciji. Ni u jednom primjeru ulagaci nisu iz nase geografske blizine.

    Molim da ne pitas koje su to investicije, jer preferiram da ne odgovorim ako je to pristojno.

  23. Damir 2

    Damir 2

    05. 01. 2011. u 7:09 pm Odgovori

    @Haris, re. Zuckerberg svaka cast njemu tu nema sumnje. THE Facebook je bio okupljaliste studenata kao i niz slicnih sajtova u to vrijeme (to sam pratio uzivo, Classmates koji je imao vecu posjetu npr). Ni po cemu se nije moglo naslutiti da je Mark nekakav genijalac bolji od drugih. Tako da mi je nerealan taj motiv da su financijeri ulozili u osobu. Koja je usput FB pokrenula od ideje baze podataka zgodnih cura na faksu, nesto sto i ne zvuci bas revolucionarno.

    No THE Facebook je isto tako vec prve godine dobio 12 mil USD od Accel premda je bio daleko od parametara za takvu investiciju, pogotovo u to vrijeme nedovoljno razvijenog Interneta. Drugi sa slicnim prometom nisu dobili takvu investiciju.

    Moje je misljenje na temelju parametara koje znam da je uspjeh FB bio jednaki omjer utjecajnih financijera koji su nanjusili potencijal ideje, Marka koji se nasao na pravom mjestu u pravo vrijeme, i odlicnog PR-a (koji sam konstantno pratio). Naglasak je na ideji za koju su Accel i Thiel mislili da ima potencijala, a ne na nekoj velikoj fasciniranosti Zuckerbergom kao osobom (no svaka cast njemu kasnije se pokazalo).

    Ima jos parametara ali ne bi o tome

  24. Ivan Brezak Brkan

    Ivan Brezak Brkan

    05. 01. 2011. u 9:50 pm Odgovori

    @Damir 2 Oprosti, ali ove fore da ne želiš reći ti ostali komentatori neće baš prihvatiti, kao ni ja 🙂 Osim toga, ne želiš napisati svoje prezime. Argumenti? Ajd, nek ti bude, itekako postoji protuargumenata ali imaš pravo na mišljenje, ali ove fore ti ne daju vjerodostojnost 🙂

  25. Damir2

    Damir2

    07. 01. 2011. u 1:22 pm Odgovori

    re. vjerodostojnosti, who cares. Ovdje svatko iznosi svoje misljenje, na drugima je da ga iskoriste, prihvate ili odbace kao nevjerodostojno. Netko ce nesto nauciti ili izvuci za sebe. Netko ce pak popljuvati nekoga koji ne misli kao vecina. Sve je to legitimno. Osim toga, tko je taj koji je vrhovni arbitar za procjenu vjerodostojnosti.

    A anoniman sam bez nekog velikog razloga, vidi se da kod nas konstruktivna kritika nije dobro primljena, sto sam na pocetku i predvidio.

    Tapsuci jedni druge po ramenu necemo puno postici, niti cemo izaci iz ovog naseg stanja. But really, who cares 🙂

  26. Ivan Brezak Brkan

    Ivan Brezak Brkan

    07. 01. 2011. u 1:48 pm Odgovori

    @Damir Argumenti su jedno i nitko ovdje ne tapše nikog. Dapače, razvila se dobra rasprava 🙂 Apsolutno se slažem da nema veze tko kaže argument (to bi u mom dragom akademskom svijetu zvali greškom autoriteta), ali kad tvrdiš da si dobio investiciju, a ne daješ nikakve dolaze, to nije argument.

    Ergo ne očekuj da ti itko vjeruje 🙂 Because, as you said, who cares

  27. Berislav Lopac

    Berislav Lopac

    07. 01. 2011. u 2:05 pm Odgovori

    @Damir2: Već drugi put govoriš kako “konstruktivna kritika nije dobro primljena” ili tako nešto, a ja opet ne razumijem kog si ti to konstruktivno kritizirao?

    Popljuvao si fondove u okruženju da nemaju pojma, a nisi ponudio ništa konstruktivno. Uopće ne ulazim u raspravu o tome jesi li u pravu ili nisi — jednostavno ukazujem na činjenicu da si krenuo pucajući iz svih oružja po temama o kojima nemaš pojma, napadajući ljude i institucije koji se ne mogu obraniti.

    A kad se tebe kritizira i ukazuje na tvoje neznanje, onda glumiš mučenika i neshvaćenog genija, hvatajući se floskula kako ne bi morao priznati istinu.

  28. Damir2e

    Damir2e

    08. 01. 2011. u 12:46 pm Odgovori

    e jesmo zabrijali. Sve zbog jedne male kritike (di sam to ‘pucao iz svih oruzja’ doduse ne vidim). Da, fondovi u okruženju se uglavnom nisu dokazali. Sve dalje situacija je sve losija, tj bila je bolja 2000 godine. To je rezultat zadnjih 10 godina iskustva. Npr organizira se susret startupa i fondova, da bi se na kraju pokazalo da ti fondovi uopće ne ulažu u startupe nego u etablirane projekte. I tako više puta. Je li to greška u komunikaciji, u shvaćanju ili nešto treće. Dalje, najavljuju se velika ulaganja fondova u domaće projekte, da bi malim slovima bilo objašnjeno kako budu fondovi ulagali samo u već etablirane, sigurne projekte.

    Bez obzira na besmisao istog, zar je netko tako naivan da misli kako budu uspješni projekti bili zadovoljni suradnjom sa lokalnim fondovima koji čekaju na gotovo da netko uspije pa da i oni nešto zarade. Uspješni idu sa uspješnima, pa će tako i uspješni projekti potražiti sebi ravne fondove.

    Naše okruženje moglo bi se npr. ugledati na Izraelsku ulagačku politiku koja ulaže u svoje startupe ne razmišljajući koji će od njih uspjeti. Tako čini sinergiju i odličnu podlogu za cijelu novu industriju koja se iz toga razvija.

    @Berislav nikakva kritika mene ne nervira. Dapače, razmislim da li je kritičar u pravu jer nisam neka sujetna osoba. Ono što bi me eventualno nerviralo je moj eventualni vlastiti neuspjeh, ali i to na pozitivan konstruktivan način. Sve ostalo shvaćam kao raspravu, manje ili više žustru ili konstruktivnu. Tako da se možemo posvetiti temi sa početka raprave

  29. Berislav Lopac

    Berislav Lopac

    08. 01. 2011. u 5:43 pm Odgovori

    Iskreno, u tvom skakanju s teme na temu sam sasvim zaboravio koja je bila na početku. Još jednom, pozivam te da dođeš na jednu startup srijedu, i obavezno mi se javi. 🙂

  30. Hrvoje Petrić

    Hrvoje Petrić

    24. 02. 2011. u 6:59 pm Odgovori

    Kupuje se usluga, a ne proizvod niti tehnologija.
    Ova rečenica
    “Pet minuta je prvenstveno razvojna tvrtka koja ima kvalitetne programere predvođene Sašom Šarunićem, no dosad se nisu proslavili u marketingu svojih proizvoda. ” nije najbolja reklama za osobu koja tvrdi: “Napomena: Ivan Brezak Brkan je radio u Pet minuta tijekom 2009. vezano za copywriting i marketing ShoutEma.”

    • Ivan Brezak Brkan

      Ivan Brezak Brkan

      24. 02. 2011. u 10:46 pm Odgovori

      Za Pet minuta ni ne radim više zato što se ne slažemo što se tiče marketinga, kao što se nije slagao ni kolega Peđja Pušelja koji je također morao otići. Stoga, to nije nikakva “reklama” za moj rad. Usput, kad je autor prisutan, obrati mu se. Bolja reklama je Kolektiva, s kojima sam duže radio i koji su zahvaljujući dobrom marketinškom pristupu u svom modelu itekako uspješni. Pusa.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Novost

Ni WiFi pojačivači vam ne pomažu? MESHtar pokriva svaki kut stana ili kuće, bez po muke.

Stabilan Wi-Fi je nevjerojatno teško postići, pogotovo ako imate nezgodan tlocrt prostorija ili više kvadrata. Srećom, postoje sustavi koji te probleme mogu zaobići.

Kultura 2.0

Treba li vam teta u Pošti pretvoriti Bitcoin u kune?

Hrvatska Pošta pokrenula je projekt mjenjačnica za kriptovalute u suradnji s tvrtkom Electrocoin i time može postati jedna od najprogresivnijih tvrtki u Hrvatskoj. Pitanje je - hoće li?

Tehnologija

Više od 100 inženjera Instituta RT-RK u Osijeku razvija softver za BMW, Audi i Mercedes

Tvrtka Institut RT-RK Osijek broji više od stotinu zaposlenika, a stalno su u potrazi za novim kadrom do kojeg uspješno dolaze stipendiranjem studenata u Osijeku.

Što ste propustili

Startupi i poslovanje

Superbet akvizirao Axilis Brune Kovačića – Zagreb postaje inovacijski centar digitalnog klađenja

Bruno Kovačić za Netokraciju ekskluzivno otkriva kako je softversku agenciju koju je osnovao kao student preuzeo Superbet, a koji je nedavno osigurao 175 milijuna eura za širenje.

Startupi i poslovanje

Dati otkaz zaposleniku u mješovitoj stvarnosti dobar je PR, ali XR doista pomaže razvoju mekih vještina

Zamislite dan kad svojim zaposlenicima nećete plaćati tečajeve već će te ih poslati u susjednu sobu da prođu simulaciju - taj dan mogao bi biti veoma blizu, a evo i što od njega očekivati.

Intervju

Adriana Bandl, PMI: ‘Digitalnu transformaciju i CX treba demistificirati unutar same tvrtke’

Kako studij psihologije može pomoći u karijeri razvoja korisničkog iskustva i digitalne transformacije ispričala nam je Adriana Bandl iz tvrtke PMI.

Društvene mreže

Zašto neki i dalje dijele lančane statuse očito lažnog sadržaja na Facebooku?

Zašto su neki od nas brzoprsti, skloni dijeljenju lančanih Facebook statusa i poruka koje sadrže lažne informacije, kao što je to nedavno napravio direktor Hrvatske turističke zajednice? Iza svega stoji fenomen star koliko i čovječanstvo - iskonski strah.

Kultura 2.0

Što je za vas Instagram bez (broja) lajkova? Manji pritisak, bolji sadržaj

Instagram pomalo po svijetu povlači zavjesu svoje verzije bez lajkova, a dojmovi su i par mjeseci nakon još podijeljeni. Pa iako influenceri plaču jače – korisnici će biti oni na koje će promjena utjecati najviše.

Kultura 2.0

Jesu li video igre – u svijetu i u Hrvatskoj – umjetnost?

Ako je i limenka umjetnikovog izmeta umjetnost, zašto ne bi umjetnost bile i linije kodova uz prateću računalnu grafiku? Razmatrajući odabrane teorije umjetnosti istražujem mogu li se videoigre smatrati umjetnošću.