Igra Red Dead Redemption 2 u jednom vikendu uprihodila 725 milijuna dolara

Igra Red Dead Redemption 2 u jednom vikendu uprihodila 725 milijuna dolara

Po čemu je jedna igra o kaubojima bolja od bilo kojeg filma ikada snimljenog? Po novcima, naravno.

Ako su vam u proteklih nekoliko dana promakle priče o Red Dead Redemptionu 2 i mislili ste kako ste na Netokraciji sigurni, ne brinite. Niste. Igra, koju se najlakše može opisati kao simulaciju odmetnika i kauboja, u svom prvom tjednu uprihodila je nerealnih 725 milijuna dolara.

Dok vam ta brojka i dalje stoji na umu, podsjetimo što je uopće Red Dead Redemption 2. Igra je to iza koje stoje tvorci kultnog serijala GTA Rockstar Games (što se i nazire u određenim situacijama), u kojoj preuzimate ulogu Arthura Morgana, odmetnika koji se snalazi u SAD-u krajem 19. stoljeća. Igra preuzima neke od mehanika koje su učinile GTA 5 najprodavanijom igrom svih vremena, ali dodaje gomilu novosti koje su ju dovele do nestvarne ocjene 9,7 na agregatoru Metacritic.

Sedamsto dvadeset i pet milijuna dolara za samo tri dana podatak je kakvog bi se mogli postidjeti svi koji su stvorili bilo što u industriji zabave u ovoj godini, a bome i u svakoj godini u povijesti. Usporedbe radi, niti jedan film ikada snimljen nije došao blizu igri u kojoj jašete konja i pljačkate vlakove. Novi Avengeri skupili su otprilike 640 milijuna dolara, ali vjerujem da su Marvelovi filmovi dragi mnogo široj publici nego GTA na konjima.

Rekorder prema svim kriterijima

Ova planina novaca koja će uskoro sjesti na račune Rockstar Gamesa još je impresivnija zbog toga što je igra Red Dead ekskluziva za konzole i od prvog dana uopće nije dostupna na računalima. To je i razlog zašto je Red Dead također oborio i rekord za najviše prodanih primjeraka jedne cjelovite igre na PlayStation Networku te rekord za najviše prednaručenih kopija jedne igre na toj platformi.

Ako ćemo govoriti o tehnikalijama, radi se o najviše prodanih primjeraka za jedan opening weekend, koji podrazumijeva vrijeme od dana izlaska do prve nedjelje. Prema tome, iako je Grand Theft Auto 5 uprihodio milijardu u svom prvom vikendu i stoji kao najbolje prodavan proizvod industrije zabave ikada, tehnički je imao više vremena jer je izašao u utorak, a Red Dead u – petak.

Ako se vodimo ovom logikom, Red Dead Redemption je zapravo nešto brži u svojoj prodaji i bez sumnje će uskoro prijeći i tu magičnu milijardu. Jasno, ove tehnikalije su manje važne kada se svi možemo složiti da su dva najprodavanija proizvoda u industriji plod istih ljudi.  Ovo je enorman uspjeh za Rockstar koji pokazuje kako nitko na svijetu ne može doći blizu kada je riječ o stvaranju otvorenog svijeta u kojemu istražujete, prolazite misije i jednostavno radite gluposti.

Nije sve tako sjajno

Ipak, silni milijuni i dalje su u sjeni optužbi koje su na Rockstarov račun stizale sa svih strana zbog njihove navodne politike cruncha, odnosno rada vikendima te nerijetko mnogo više od osam sati dnevno. Rockstar je tako optuživan za, blago rečeno, izrabljivanje radnika, ali vjerujem da ovo nije samo slučaj u Rockstaru, nego u gotovo svakom game dev studiju ili development agenciji na svijetu. Problemi nastaju kada se taj crunch time produlji na mnogo više nego što bi trebao.

Kako je rekao Jason Schreier u svojoj analizi Rockstara i ove teme:

Je li moguće stvarati sjajnu umjetnost bez nerazumnih žrtava? To je pitanje koje progoni industriju igara već desetljećima i ostaje jedno od onih pitanja koja su vrlo teška ili čak nemoguća za odgovor.

Rockstar će idući mjesec izbaciti i Red Dead Online koji će igrati milijuni, a kada se prašina slegne, kako kaže Jason, prebacit će se na druge projekte. Pitanje je samo koliko će ti projekti i igre, koje će nedvojbeno biti izuzetne, odnijeti u onoj najvažnijoj valuti, ljudima.

Rockstaru sada sigurno ne fali novca i mogu se okrenuti nadogradnjama na Red Read, ali i razmišljanja o PC verziji kojoj se nada doslovno pola svijeta, a mogli bi i svima koji su radili na ovoj igri dati sav godišnji odmor ovoga svijeta – zaslužili su.

ponuda

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Video

Svi su gubitnici u bitci za i protiv paušalnih obrta: Tvrtke, radnici – i sami “paušalci”

Zato što se IT scena razjedinila oko teme paušalnih obrta, zato će svi iz nje izaći i poraženi. No, koja je perspektiva svih uključenih strana? Ivan i ja smo provjerili u drugoj epizodi Netokracija Podcasta.

SEO i tražilice

Velika analiza online sadržaja o cijepljenju pokazuje da HZJZ olakšava posao – antivakserima

SEO koji život znači. To bi mogao biti alternativni naslov ove analize, iako ovdje nije riječ o samoj optimizaciji sadržaja za tražilice, nego optimizaciji za - korisnika. Jer u vrijeme kad procijepljenost pada, optimiziran i korisniku prilagođen sadržaj na stranicama HZJZ-a i drugih zdravstvenih institucija mogao bi doista značiti razliku između života i smrti.

Tehnologija

Cenosco: Nizozemska tvrtka koja iz Pule i Zagreba putem softvera, VR-a i AR-a sprječava eksplozije na naftnim platformama

Aplikacije koje kontroliraju rad naftnih platformi i postrojenja za preradu derivata direktno su zaslužne za sigurniji i čišći svijet, a jedna od najboljih stvara se velikim dijelom u Hrvatskoj.

Što ste propustili

Izvještaj

Kako se gradi konzultantska karijera otkrili smo uz prvi Tech Consultant Meetup u Zagrebu

Što ljudi misle da konzultanti rade, a što im je zapravo posao? Zagrebački meetup tražio je odgovor upravo na pitanje kako postati tech konzultant i što očekivati ako se odlučite za konzultantsku karijeru, a dobre primjere čuli smo kroz razgovore i predavanja mStartovih stručnjaka.

Najava

EBZG otvara David Bizer koji je vodio Googleovu strategiju regrutiranja na društvenim mrežama

Kako iskoristiti blog, društvene mreže, nativno oglašavanje, ali i direktora svoje tvrtke za 'employer branding'? Otkrijte na regionalnoj konferenciji Employer Branding Zagreb koju će 15. 11. otvoriti David Bizer, osoba koja je postavila strategiju regrutiranja putem društvenih mreža za Google!

Vodič

Što je esport i zašto bi vas za njega trebalo biti briga?

Čuli ste za esport, ali samo u prolazu? Ne brinite, na jednom mjestu donosimo sve važne informacije o ovom globalnim fenomenu koji danas prati više od 400 milijuna ljudi.

SEO i tražilice

Velika analiza online sadržaja o cijepljenju pokazuje da HZJZ olakšava posao – antivakserima

SEO koji život znači. To bi mogao biti alternativni naslov ove analize, iako ovdje nije riječ o samoj optimizaciji sadržaja za tražilice, nego optimizaciji za - korisnika. Jer u vrijeme kad procijepljenost pada, optimiziran i korisniku prilagođen sadržaj na stranicama HZJZ-a i drugih zdravstvenih institucija mogao bi doista značiti razliku između života i smrti.

Internet marketing

Prvi Euro Effie za hrvatsku agenciju! Imago Ogilvy nagrađen za kampanju Boranka

Sinoć su u Bruxellesu dodijeljene najprestižnije europske nagrade za marketinšku učinkovitost – Euro Effie. Zlatna Effie nagrada po prvi put pristiže i u Hrvatsku, zahvaljujući reklamnoj agenciji Imago i kampanji Boranka, osmišljenoj za Savez izviđača Hrvatske.

Kultura 2.0

Formalno obrazovanje, neformalni klub: Čemu kultni KSET već 43 godine uči svoje članove?

Što znači sudjelovati u nečem većem od nas samih? KSET je klub koji je u odajama bivše kotlovnice okupio desetke generacija, dajući im prostor da šire svoje vidike kroz nova poznanstva, hobije i aktivnosti. Ususret Tech Consultant meetupu u KSET-u otkrivamo što studentima to iskustvo zapravo donosi u profesionalnom smislu.