Unreal Engine edukacija: Raw Fury u Hrvatskoj uz podršku Epic Gamesa!

Uz podršku Epic Gamesa, Raw Fury u Hrvatskoj organizira edukacije o Unreal Engineu, alatu uz koji je nastao Fortnite!

Izdavač Raw Fury iza kojeg su uspješnice poput igara Bad North i Kingdom ima podružnicu i u Hrvatskoj, a upravo hrvatski ured uskoro pokreće edukacije u poznatom Unreal Engineu.

Vraćanje zajednici kroz edukacije može se isplatiti na čitav niz načina, od kojih je možda čak i najbolji onaj osjećaj postignuća kada vidite da su mlađi kolege uz vašu pomoć napravili prve korake. Upravo to radi hrvatska podružnica poznatog skandinavskog izdavača Raw Fury, iza kojeg stoji niz uspješnih indie naslova u raznim žanrovima.

Ovaj puta, pak, Raw Fury neće izdavati igre već će pomoći svima onima koje zanima Unreal Engine, jedan od najpoznatijih i najraširenijih alata za stvaranje 3D grafika. Unreal pokreće Fortnite, Valorant, Borderlands i još na stotine drugih svjetski poznatih igara. Tko ima vještine i znanja u korištenju ovog alata u vrlo je dobroj poziciji kada je riječ o karijeri u industriji igara.

Upravo o tome danas sa mnom razgovara Tomislav Gojević, voditelj studija Raw Fury u Zagrebu koji je, nakon ulaska u gaming svijet s Nanobitom svoju karijeru nastavio u ovom studiju. Tomislavu pomaže iskustvo vezano za menadžment proizvoda i projekata u vođenju studija, a šali se da se nada kako to dobro radi. 🙂

U godinu dana 10 novih kolega u Zagrebu

Raw Fury nije mala tvrtka; radi se o globalno poznatom izdavaču igara koji je orijentiran na male razvojne timove koji tek ulaze u svijet igara, ili manje timove koji imaju iskustva, ali nisu AAA studiji s velikim brojem ljudi i debelim novčanicima. U Zagrebu se nalazi Fury Studios, koji je za razliku od “velikog” Raw Furyja razvojni studio odnosno developer, ne izdavač. Tomislav pojašnjava:

Kako bismo pomogli našim partnerima, radili smo s vanjskim studijima koji su pomagali kod optimizacije igre i portinga na konzole i mobilne platforme pa je logičan korak bio osnovati vlastiti studio koji će se brinuti za te potrebe. Osnovani smo 2019. i krenulo nas je pet iz centra Zagreba, dok danas brojimo 15 ljudi, iz modernog ureda u Radničkoj. I dalje tražimo i zapošljavamo nove ljude. Rekao bi da nam ide prilično dobro.

Zanimljivo je kako je jedna od glavnih odrednica Raw Furyja prijateljski i pozitivan odnos upravo sa zajednicom koji ide do te mjere da su transparentno objavili svoje ugovore i dokumente koje koriste u radu sa studijima. Tomislav mi kaže kako su željeli pokazati kako izgleda raditi s njima, i da nemaju skrivene namjere. Ovime su, kaže, svi na dobitku i skupa rade na razvoju zajednice.

Raw Fury se u ured uselio krajem prošle godine, što na žalost znači da je većinu vremena prazan zbog pandemije. Raw Fury

Holakracija – organizacija bez šefova?

Osim ove transparentne prakse, Tomislav kaže kako se Raw Fury odvaja od drugih studija za razvoj igara jer u svakom partneru gledaju na ljudskost te nastoje pomoći i graditi prijateljske odnose, a ne biti šefovi ili tjerati studije da rade nešto što ne žele.

Što se tiče načina rada, funkcioniramo po principu koji se zove holakracija, gdje nema hijerarhije i gdje je odlučivanje jako dobro raspoređeno na sve ljude u samoj organizaciji.

S holakracijom sam se također sada prvi put susreo i moram priznati da mi se jako sviđa, ljudi sami ili s kolegama, ne nadređenima, odlučuju o poslu i kako ga obavljati, što pruža ljudima osjećaj ispunjenosti i važnosti u svemu, da se ne osjećaju kao mali kotačić u velikom mehanizmu.

20 polaznika na tečaju od 34 sata

Upravo razvoju zajednice pomoći će i nadolazeći tečaj Unreal Enginea za koji se možete prijaviti do 3. veljače. Tomislav kaže kako ciljaju na oko 20 ljudi, a tečaj će se održavati putem interneta i trajati 34 sata. Za sada se prijavilo nešto više od 20 potencijalnih polaznika, a tim Fury Studiosa će obaviti selekciju nakon koje će se finalizirati polaznici.  Na tečaj se možete prijaviti i ako ne znate raditi u Unrealu, ali svakako je dobrodošlo poznavanje osnova:

Ciljamo na developere koji, poželjno, već imaju iskustva s Unrealom ili C++ programskim jezikom i koji žele raditi u game development industriji, ali i ako nemaju iskustva s Unrealom – to je u redu, zato je tu ovaj tečaj, da nauče.

Kako biste sudjelovali u tečaju treba vam, osim računala, osnovno razumijevanje C++ i generalnih principa programiranja kao i osnovno razumijevanje algoritamskih funkcija. Također, trebate dobro znati engleski i biti iz naše regije, što već vjerojatno jeste ako čitate ovaj tekst.

Raw Fury je možda najpoznatiji kao izdavač genijalnih igara Kingdom i Bad North. Raw Fury

Tečaj uz podršku “tate Unreala” – Epic Gamesa

Zanimljivo je kako ovaj tečaj podržava sam Epic Games, tvrtka koja je još 1998. razvila ovaj alat koji je danas u svojoj petoj iteraciji. Zapravo, kada kažemo “tvrtka” možda i nismo posve u pravu, jer je prvu verziju Unreala napravio osnivač Epica, Tim Sweeney. 

Tomislav mi kaže kako je Raw Fury odlučio pristupiti Epicu i pitati ih za dopuštenje za održavanje tečaja, a oni su se idejom oduševili i čak odlučili pomoći dokumentacijom i s nekoliko gostiju predavača. U pomoć tako pristiže GameDevAcademy iz Rumunjske.

Ovakvi tečajevi i edukacije, pogotovo one koje nose potencijal za trajno zaposlenje u industriji igara, neizmjerno su važni za sve mlade programere. Tomislav pojašnjava:

Mislim da bi to bilo neprocjenjivo iskustvo, što za ljude koji žele raditi u game development industriji, što za same tvrtke, jer bi dobivale zaposlenike koji bi već naučili stvari koje inače kandidati rijetko imaju kada se prijavljuju za posao. Nadam se da će se pojaviti još tvrtki koje će prepoznati važnost ovakvih tečajeva i pokrenuti ih u svojoj inicijativi pa ćemo uskoro imati velik broj ljudi s praktičnim znanjima iz game developmenta.

Svakako je pohvalno što Raw Fury zaista planira zaposliti nekoliko najboljih polaznika unutar Fury Studiosa, svog game dev ogranka. Tomislav kaže kako očekuje barem jednu ili dvije osobe koje bi se mogle profilirati kao dobri budući kolege, a s kojima bi kasnije surađivali na razvoju novih Unreal Engine projekata.

Ako vas je ovo zainteresiralo za okušavanje u Unrealu, sve daljnje informacije možete pronaći na stranicama studija i možda vam baš ovo bude presudan korak u industriji razvoja igara!

Pravila ponašanja

Na Netokraciji za vas stvaramo kvalitetan, autorski potpisan sadržaj i zaista se veselimo vašim kvalitetnim, kontruktivnim komentarima. Poštujmo stoga jedni druge prilikom komentiranja držeći se sljedećih pravila ponašanja:

  • Ne budite 💩: Nema vrijeđanja, diskriminiranja, ni psovanja (osim ako nije osobni izričaj, ali onda neka psovka bude općenita, a ne usmjerena prema nekome)
  • Samo kvalitetna rasprava, manje trolanja: Ne morate se ni sa kim slagati, ali budite konstruktivni i doprinesite raspravi! Svako trolanje, flameanje, koliko god "plesalo" na granici, leti van.
  • Imenom i prezimenom, nismo Anonymous 👤: Autor sadržaja stoji iza svog sadržaja, stoga stojite i vi iza svog komentara. Koristimo ime i prezime (Hrvoje Lončar) ili barem ime i inicijala (Hrvoje L.) te pravu email adresu. Kako koristimo podatke koje tamo ostavljate? Bacite oko na našu izjavu o privatnosti.

Sve ostale komentare ćemo s guštom spaliti, jer ne zaslužuju svoje mjesto na internetu.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

Koliko su novi e-Građani – bolji? Evo što kažu hrvatski dizajneri i UX stručnjaci

e-Građani su napokon doživjeli dugo očekivani redizajn pod palicom vladinog vlastitog "startup" tima. Redizajn je kruna dvogodišnjeg rada, kažu. I treba biti s obzirom da je riječ o platformi na kojoj će biti dostupno 87 usluga za građane, a koje bi trebale biti okosnica digitalnog društva. Što su uspjeli poboljšati, na čemu još trebaju raditi - otkrivamo.

Startupi i poslovanje

Imaš li svoje vrijeme za stvaranje? Jer jedan sastanak je dovoljan da ti uništi koncentraciju za cijeli dan!

Maker time. Deep work. Vrijeme za produktivnost i ideje. Zvuči kao ideal za mnoge hrvatske tvrtke, ali želimo li biti učinkoviti i kreativni, moramo si odrediti raspored za stvaranje - bili programer, pisac ili dizajner, radili na daljinu ili u uredu!

Startupi i poslovanje

Povratak u budućnost II: Ovo su 3 stvari koje hrvatska vlada može napraviti za IT industriju!

U prošlom sam nastavku pokazao da nismo iskoristili potencijal koji je drugi val internetskih tehnologija svesrdno nudio - Y2K virus nam očito nije bio dovoljan poguranac, a postoji li šansa da će ovaj novi virus, naš katarzični digitalni transformator Sars-CoV-2, biti jača poluga u rotiranju IT sentimenta?

Što ste propustili

Startupi i poslovanje

Ante Matijaca: 10 savjeta za dizajnerski uspjeh “preko noći”

U slučaju Ante Matijace, 20 godina i stotine projekata za klijente koji su objavljeni na Behanceu i Dribbbleu znače "uspjeh preko noći".

Startupi i poslovanje

Kako projektima upravljaju stručnjaci iz Microblinka, Fivea, Bornfighta i FER-a?

Što čini dobrog projektnog menadžera, po čemu se prepoznaje uspješan projekt, kako spriječiti nesporazume na vrijeme... saznali smo prošli tjedan na Job Fair Meetupu uz stručnjake vodećih hrvatskih IT tvrtki.

Društvene mreže

Kako zaštititi Facebook stranice, račune i Instagram profile da ih se ne dočepaju prevaranti?

Ella Dvornik ostala je bez Facebook profila, Marina Mamić bez stranice, a Chiarin tanjurić bez sadržaja na Instagramu.

Startupi i poslovanje

“Gotovo 41% ispitanika smatra da njihova poduzeća nemaju utjecaj na prava djece u Hrvatskoj”

U praktično svim segmentima poslovanja ICT tvrtki ima prostora za poboljšanje kad su dječja prava u pitanju, a većina domaćih tvrtki tek treba krenuti tim putem. Donosimo vam nekoliko praktičnih alata i savjeta od samog UNICEF-a.

Novost

Mislav Galler i Nenad Šlibar novi članovi uprave Telemacha

Direktor za tehniku Nenad Šlibar i glavni komercijalni direktor Telemacha Mislav Galler postali su danas članovi uprave domaćeg telekoma.

Kultura 2.0

75% ispitanika nije zadovoljno internom komunikacijom u tvrtki u kojoj radi

Pristigli su rezultati nedavno provedene anketa Jenza, zasebnog digitalnog proizvoda koji razvija Q agency - što su saznali o internoj komunikaciji u hrvatskim tvrtkama?