Kako je prošlo prvenstvo Hrvatske u PUBG-u na koje se u 10 dana prijavilo 1000 ljudi?

Kako je prošlo prvenstvo Hrvatske u PUBG-u na koje se u 10 dana prijavilo 1000 ljudi?

Good Game je nedavno organizirao prvo PUBG prvenstvo Hrvatske s nagradnim fondom od 10.000 kuna. Kako je prošlo i što planiraju dalje saznajemo od glavnog i odgovornog - Nikole Stolnika.

Poznati Playerunknown’s Battlegrounds ovog je vikenda dobio svoje prvo pravo prvenstvo Hrvatske održano uz podršku developera Bluehole, na koje se prijavio izuzetno velik broj igrača kako bi dobili priliku osigurati si većinski dio nagradnog fonda od 10.000 kuna.

Turnir je održan u organizaciji Good Gamea, a s voditeljem projekta Nikolom Stolnikom, inače strastvenim igračem PUBG-a razgovarao sam o projektu i dojmovima te planovima za budućnost ove vrlo zanimljive domaće esport i gaming inicijative.

Ako niste znali, ne možete samo tako organizirati velik turnir u nekoj igri bez suradnje sa studijom koji drži intelektualna prava za tu igru. Nikola kaže kako je u ovom slučaju suradnja i komunikacija sa studiom Bluehole, tvorcima PUBG-a, tekla izrazito glatko i bez nekih velikih problema:

Bluehole ima uhodane procedure pri odobravanju korištenja branda i licence PUBG-ja u svrhu profesionalnog natjecanja. Potrebno je osigurati minimalne tehničke uvjete s jedne strane i s druge strane imati legitimitet esport organizacije. Komunikacija uglavnom teče kroz email poruke i niz projektnih excel dokumenata koje je potrebno ispuniti svim traženim informacijama.

Nakon što su se tablice popunile i događaj je najavljen, počele su pristizati prijave, a iako je želja organizatora bila prikupiti 450 prijava za kvalifikacije, vjerovali su da je realistično da će se prijaviti njih 200. Ipak, na kraju je za turnir prijavljeno više od 1000 ljudi u samo 10 dana, što nitko nije očekivao.

S obzirom na rastuću publiku regionalnih liga, logično kako je interes za esport i natjecanja bilo kakve vrste kod nas izuzetno velik, a kada još k tome dodamo činjenicu da se igra jedna od najpopularnijih igara današnjice, zapravo ni ne čudi vrlo dobar odaziv.

Optimistično u daljnje turnire

Domaćin turnira bio je City Center One East, odnosno prostor predvorja kina Cineplexx. Nikola kaže kako je upravo ova lokacija bila izuzetno dobra za turnir ove veličine gdje su uspjeli smjestiti sve igrače, režiju prijenosa uživo i ostale logističke elemente. Nakon odigranog turnira, Nikola i ostatak tima vrlo su zainteresirani raditi i dalje na PUBG-u, a vjerojatno to znači više turnira ove vrste:

Interes je na visokoj razini. Kada zbrojimo i oduzmemo sve faktore, odlučit ćemo što dalje sa scenom. Velika motivacija nam je kvaliteta igrača regije, koje želimo predstaviti svijetu. Svi znamo za nekolicinu najistaknutijih, najpopularnijih i najboljih igrača kao što je SprEEEzy, no regionalni talent tu ne staje. Upravo te igrače u sjeni treba staviti u centar pozornosti kako bi ih svjetska scena prepoznala i gurnula pred oči sponzora.

Kako se velike regionalne lige još uvijek drže nekih “klasičnih” esport naslova, svakako postoji prostor za rast PUBG-ja i općenito battle royale scene koja se u svijetu, posebno zahvaljujući Fortniteu, razvija zavidnom brzinom.

Nikola kaže kako mu ovaj žanr daje filmski osjećaj napetosti koji je teško “isproducirati” u nekoj drugoj igri, a dinamika PUBG-a i ostalih sličnih igara potpuno je drugačija od postojećih esport naslova – zbog čega je battle royale vjerojatno i postao toliko popularan.

U 2019. u nove projekte i daljnji rast

Jasno, kritičari (uključujući i mene) će reći kako je battle royale teško svrstati među “prave” esportove upravo zbog formata i načina igre, ali nikako ne možemo zanemariti privlačnost koju PUBG i slične igre imaju, kao ni natjecateljski duh koji se kroz njih budi.

Ovim turnirom Good Game je zaključio 2018. godinu, a Nikola i ostatak tima okreću se planiranju 2019. Kada je riječ o godini iza nas, Nikola kaže:

2018. je bila postavljanje temelja, bez obzira što od 2015. na ovaj ili onaj način radimo na gaming projektima. 2018. je prva “legit” godina za Good Game Global d.o.o. Temelje smo postavili. Dvije devetnaesta će nastaviti sezonu žestokog grind-a, farmanja i levelanja. Ne zavaravamo se nikakvim “uspjesima”. Bit će potrebno još iznimno puno truda, rada, guranja, energije i pozitivnih ljudi oko nas da ostvarimo zacrtani cilj, a to je postati prepoznatljiv igrač u gamingu i esportu na globalnoj razini, kako stoji u samom imenu.

Od Nikole uvijek možete doživjeti inspiraciju i poslušati dobre ideje, a sa strašću govori o GG planovima za idući vremenski period:

GG će u 2019. ići u nove pobjede, što drugo. Vjerujem da smo dokazali kako problematici profesionalnog natjecanja u računalnim igrama i promociji gaming kulture i game developmenta nastupamo iznimno ozbiljno. Partneri su nas prepoznali. Zajedno planiramo nove projekte unutar i van granica Hrvatske. Aktivno radimo na podizanju vrijednosti brenda online i offline projektima. Počinjemo nuditi agencijske esport i gamedev usluge brendovima, što će nam omogućiti daljnje širenje.

Iduće godine nas gotovo sigurno očekuje novo izdanje Good Game turnira, kao i više ovakvih manjih događaja kojima se gradi zajednica gamera, a čime se ujedno nastoji pokazati potencijal i važnost esporta za nešto više mainstream publiku.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

Kako sam od osobe koja regrutira programere sama postala programerka?

Prije otprilike godinu dana intenzivno sam guglala “kako postati (samouki) developer”. Danas sam u situaciji da sama pišem o tome. Iako je svačije iskustvo drugačije, nadam se da će ono što sam putem naučila biti korisno i inspirativno svima koji koketiraju s programiranjem i razmišljaju o karijeri u IT-u.

Mobilno

Kako je Njuškalo uz pomoć foto-prepoznavanja za 70% ubrzao predaju oglasa u mobilnoj aplikaciji

Foto-prepoznavanje predmeta u samom je vrhu svjetskih trendova i primjene umjetne inteligencije, a mi smo odlučili upravo tu tehnologiju uvrstiti u Njuškalovu aplikaciju prilikom predavanja oglasa. Kako je proces izgledao u praksi, na koje smo izazove naišli i što su planovi za budućnost, otkrivamo.

Intervju

Što korisnici žele i očekuju od vaših proizvoda i usluga zna podatkovna znanstvenica

Iako je njezin karijerni put krenuo u smjeru računovodstva i financija, Maja Copak Smolčić vrlo je brzo shvatila kako ju više zanima statistika i analiza podataka. Bila je spremna na novi početak i učenje programiranja i novih vještina. Danas u A1 vodi odjel zadužen za poslovnu analitiku i data science.

Što ste propustili

Kultura 2.0

Ne smijemo dozvoliti da nam se djeca pogube u virtualnoj stvarnosti igara

Prije nekoliko godina dala sam intervju za Netokraciju na temu virtualne (VR) i proširene stvarnosti (AR). Koju sam tada vrlo naivno zagovarala. Sad ju više ne zagovaram. Dapače, povlačim se iz profesionalnog djelovanja u polju digitalnih medija i filma. Ali prije nego se povučem, želim opozvati svoje previše olako dane osvrte.

Intervju

Good Game Nikole Stolnika osigurao 2,2 milijuna kuna, među investitorima Sacha Dragić, Ivan Klarić i Bruno Kovačić

Esport organizacija Good Game nedavno je osigurala svoju prvu veliku investiciju od 300 tisuća eura, na krilima grupe investitora koja uključuje Ivana Klarića, Brunu Kovačića i Sachu Dragića.

Gaming

Od Google Stadije do Apple Arcadea: Provjerili smo (nama) najvažnije gaming događaje 2019.

U novoj gaming epizodi Netokracija Podcasta prisjećamo se bitnih prošlogodišnjih vijesti iz najveće zabavne industrije, a o već tekućoj 2020. komentiramo poznate najave i naslove koje željno iščekujemo.

Tehnologija

Kako sam od osobe koja regrutira programere sama postala programerka?

Prije otprilike godinu dana intenzivno sam guglala “kako postati (samouki) developer”. Danas sam u situaciji da sama pišem o tome. Iako je svačije iskustvo drugačije, nadam se da će ono što sam putem naučila biti korisno i inspirativno svima koji koketiraju s programiranjem i razmišljaju o karijeri u IT-u.

Startupi i poslovanje

Christina Calje, od direktorske pozicije u Goldman Sachsu do vlastitog AI startupa

Prije nešto više od četiri godine, Christina je iz financijske posve prešla u tehnološku industriju. Danas kao osnivačica startupa Autheos, koji uz pomoć AI optimizira video kampanje, sudjeluje i u projektima za definiranje pravnih okvira odgovornosti AI sustava, a upravo ju je to, kao vrsnu stručnjakinju i uspješnu ženu dovelo na LEAP Women konferenciju nakon koje sam s njom pričala o AI-u, marketinškim strategijama, društvenim mrežama, GDPR-u i video trendovima.

Društvene mreže

Filip Zavadlav: Kako je ubojica podrškom na online mrežama postao simbol borbe za pravdu?

Uspoređuju ga s Jokerom i Punisherom, prozivaju ga herojem, a ne ubojicom. Priča o Filipu Zavadlavi, 25-godišnjaku koji je počinio trostruko ubojstvo u Splitu, puni sve medije već nekoliko dana. Ali i društvene mreže.