Brendovi izvan gaminga ulažu milijune u esport. Gdje su prilike za regiju saznajemo od vodeće analitičke tvrtke.

Brendovi izvan gaminga ulažu milijune u esport. Gdje su prilike za regiju saznajemo od vodeće analitičke tvrtke.

Kako se brendovi snalaze u esportu i zašto i najveće svjetske tvrtke odlučuju investirati u igre? Odgovore znaju u Newzoo, najpoznatijoj tvrtki za analizu gaming i esport tržišta.

Ako na esport gledate imalo ozbiljno i ne pratite ga samo kako biste gledali neke tipove kako igraju igrice, sigurno znate za Newzoo. Tvrtka koja se bavi istraživanjem (prvenstveno esport i gaming) tržišta, u kratko se vrijeme od nepoznatog startupa promakla u tržišnog lidera kada je riječ o esport podacima, a njihove godišnje izvještaje koriste Google, Facebook, ESL, HP, Ericsson, RedBull i mnoge druge tvrtke te esport timovi Fnatic, North, Alliance, G2 i Envy, na primjer.

Upravo povodom novog izdanja izvještaja razgovarao sam s Jurre Pannekeetom iz Newzooa o specifičnostima prikupljanja i analize podataka iz esporta i gaminga, ali i o gamingu generalno te o tome koje se lekcije mogu primijeniti na našem tržišta kada se osvrnemo na najnovije trendove u esportu te eventualna iznenađenja koja su obilježila 2018. godinu. Konačno, raspravljamo zašto bi brendovima esport u 2019. zaista trebao postati zanimljiv, ako već i nije.

Uostalom, kako kaže Jurre, tržište esporta i gaminga se mijenja izuzetno velikom brzinom, što je i njima u istraživanju jedan od najvećih izazova. Prema tome, početi nikad nije kasno, samo treba naći pravu priliku:

Generalno govoreći, najveći izazov s kojim se susrećemo je vrlo brz tempo promjena i novih trendova, ali to je upravo ono što čini istraživanje ovog tržišta zanimljivim. Moramo iz velikog broja informacija izvući ono važno i konstantno predviđati nove trendove te informirati klijente o njima i prije nego što se dogode. Upravo je ta mogućnost predviđanja ona dodana vrijednost koju dajemo našim klijentima.

Newzoo
Najveći dio globalnog tržišta igara čine – mobilne igre.

Koncentrirajte se na rast scene i manje događaje

Teza kako je esport samo “igranje igrica” nešto je s čime je upoznat i moj sugovornik, a domaća esport scena nije jedina koja se muči s relativno malo turnira, liga i općenito nedostatkom popularnosti. Jurre kaže kako su gotovo sva tržišta u razvoju (u koja spada i naše) vrlo slična kada je riječ o esportu, te dijele slične probleme i izazove. Ključ je ovdje razvijati scenu i tržište od najnižih razina i ulagati prije svega u zajednicu, pojašnjava Jurre:

Moj savjet brendovima koji su aktivni na tržištima u razvoju je da se koncentriraju na osnovna natjecanja na najnižim razinama. Brendovi trebaju podržati ove male scene kako bi se mogle održati i kroz godine rasti u nešto veće, i biti ambasadori lokalne scene. To se također ne odnosi samo na financije; brendovi trebaju pomoći u organizaciji natjecanja, liga i turnira ili čak stvoriti mjesto na kojem se gameri mogu natjecati jedni protiv drugih čitavo vrijeme.

Ovo je problem lokalne zajednice ne samo u Hrvatskoj, već i regiji. Koliko god se mi hvalili s dvije velike regionalne lige, nedostatak manjih, ali dobro organiziranih turnira velika je boljka. Također, koliko god Jurre napominjao da brendovi trebaju uložiti upravo u ovaj tip natjecanja, upravo su takva natjecanja po mom iskustvu najteža za opravdati brendovima koji od esporta očekuju ili apsolutno ništa i u njega ne vjeruju ni trunke, ili s druge strane misle kako za nekoliko mjeseci ili godina mogu povratiti sva uložena sredstva i još dobiti profit.

Jurre dodaje i kako je naša regija specifična po tome što ima apetit za igre koje su realistične ili tematski mračnije, i upravo time pojašnjava popularnost Counter Strikea, World of Tanksa i Dote 2. S ovim se ne bih potpuno složio jer vjerujem da je League of Legends popularniji od Dote 2 u regiji, ali činjenica da regija preferira “mračnije” igre je nešto što nije endemski podatak za gaming industriju; pogledajte samo kako nam izgleda filmska industrija.

Newzoo
Newzoo u 2019. predviđa da će rasti broj esport dvoranja i lokacija te da će se sve veći broj igrača naći u reklamnim kampanjama brendova izvan gaminga, poput nedavnog ulaganja Mercedes-Benza i FC Kölna u SK Gaming tim.

Najbolja pomoć za prezentaciju esporta donosiocima odluka

Newzoo je u esportu i gamingu postao toliko utjecajan da se informacije koje dolaze od njih uvijek prihvaćaju kao točne i provjerene, a njihov utjecaj na samu esport industriju je izuzetan, iako mnogi od milijuna esport fanova nikada nisu čuli za tvrtku iz Amsterdama.

Jurre je pak skroman i kaže kako se najveći dio hvale treba uputiti timovima, organizatorima i partnerima koji su uz njihovu pomoć prepoznali esport kao odličan korak u budućnost:

Naši izvještaji su pridonijeli podizanju svijesti o esportu kod brendova i pomogli im istražiti tržište i čak donijeti strateške odluke u vezi toga kako se u esport mogu “ubaciti”. Analize i zaključci naših podataka također su pomogli nekim pojedincima da prezentiraju esport na svojim internim sastancima.

Siguran sam kako su tablice i izvještaji od Newzooa gotovo pa standardan dio opreme svakoga tko nastoji esport približiti nekome tko za njega ne zna previše, a kako brojke u velikom broju slučajeva teško lažu, možda su ovakva istraživanja upravo ono što trebate ako planirate svom direktoru marketinga pojasniti zašto je esport prava stvar za investiranje, a ne samo “glupost i igrice”. Također, ovim podacima se trebaju naoružati i esport timovi koji traže partnere i sponzore, kako bi što je moguće bolje predstavili rastuću industriju esporta.

Podaci koji također mogu razveseliti sve one koji planiraju investirati su i da bilježimo sveukupan porast brendova izvan gaminga i investicija istih u esport. Tako je Mercedes Benz postao jedan od glavnih dioničara tima SK Gaming, a u esportu su već neko vrijeme KIA, MasterCard, State Farm i mnogi drugi. Investiralo se prošle godine i u timove, pa je tako tim Splyce zatvorio gotovo tri milijuna eura investicije, a poznati investitori su i Michael Jordan te Drake. 

U regiji su odlični primjeri CSAdria Clan Championship od prošle godine koji bi ove trebao ući u novo izdanje, ali i veliki DOTA PIT vrijedan čak 300.000 dolara te regionalne A1 Adria League i Esports Balkan League. Sve su ovo rastući događaji s gomilom potencijala.

Newzoo
Čak 40% svog profita u esportu dolazi od oglašavanja a samo 10% od prodaje ulaznica i timskih suvenira.

Godina inovacija i promjena

Kada je riječ o profitima i zaradi od esporta, upravo su oni jedno od najvećih iznenađenja o kojima se govori u ovogodišnjem Newzoo izvještaju. Jurre kaže kako je prošlu godinu obilježilo smanjenje investiranja u esport igre od strane samih izdavača igara. Tu je najbolji primjer Activision Blizzard i gašenje kompetitivne scene u igri Heroes of the Storm, ističe Jurre. ali dodaje, koliko god je to bilo iznenađujuće u trenutku najave prije nekoliko mjeseci, uklapa se u danas poznatu strategiju smanjivanja troškova ove tvrtke. Svejedno, sama činjenica da izdavač “izlazi” iz esporta je veliko iznenađenje.

Ovu godinu u esportu će, predviđa Jurre , obilježiti inovacije:

Predviđamo rast fokusa na građenje brendova kroz esport, timove, lige i turnire kako bi se približilo pratiteljima koji bi potrošili novac na iste te brendove. Formati natjecanja će se mijenjati i biti drugačiji od onog što danas zovemo esportom te uključivati streamere više u same događaje. Postojat će veća konkurencija za pozornost i novac samih gledatelja, a smatramo da će doći i do rasta direktnijih načina monetizacije kako bi se povećao profit od samih gledatelja.

Po svemu sudeći, svjetski esport bi mogao ove godine doživjeti neke značajne promjene, ali naravno ovdje se radi o predviđanjima. Zanimljivo je kako smo Jurre i ja razgovarali tik pred izlazak igre Apex Legends koja će zasigurno ove godine biti jedna od glavnih gaming tema u svijetu i koja je doslovce protresla tržište u samo tjedan dana. Ostaje vidjeti kako će ovo utjecati na ostale igre, lige i turnire, ali nema sumnje kako ćemo do kraja godine vidjeti barem nekoliko velikih Apex turnira.

Newzoo
Apex Legends nastavlja obarati rekorde, a jedan u pet gamera u SAD-u igralo je igru između 6. i 10. veljače

Što se tiče naše regije, nadam se kako će ova godina biti ona u kojoj će brendovi malo bolje razmisliti o pametnom ulaganju u esport, a ako je vjerovati informacijama koje su za sada poznate, imamo razloga za barem malo optimizma u 2019.

Newzoo izvještaj za 2019. možete preuzeti na njihovim stranicama.

ponuda

Komentari

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startupi i poslovanje

Bez VC investicije, TalentLyft je školski primjer samofinanciranog SaaS startupa

Bez ikakve veće investicije, TalentLyft, domaći regrutacijski alat koji koriste Five, HT, Span i mnoge druge tvrtke, izašao je s novom konkurentnom verzijom kojom planira globalno širenje uz pomoć inbound marketinga.

Startupi i poslovanje

Domaći startup Valut nastoji eliminirati visoke provizije na bankomatima i mjenjačnicama

Ako vam bankomati i mjenjačnice na putovanjima uzimaju prevelike naknade kod promjene valuta, možda je upravo za vas Valut, domaći startup koji radi na tome da konverzija bude što dostupnija i povoljnija, posebice na mjestima na kojima to do sada nije bilo tako.

Tehnologija

iPhone 11 – je li dovoljno dobar da me otjera s Androida?

Želite li dobiti autentično Apple iskustvo ne morate dati 15 tisuća kuna za iPhone 11 Pro Max, velike su šanse da će za veliku većinu ljudi i iPhone 11 biti vrlo dobar odabir.

Što ste propustili

Startupi i poslovanje

Što znate o 30 milijuna vrijednom inkubatoru koji će 2020. postati zagorsko ICT središte?

U proljeće 2020. otvara se poslovno-tehnološki prostor Krapinsko-zagorske županije vrijedan 30 milijuna, a koji ima cilj postati centar inovacija te baza za daljnji razvoj poduzetništva u Zagorju.

Istraživanje

Veliko CX istraživanje: Za korisničko iskustvo banke, retail i bezalkoholna pića u Hrvatskoj zaslužile tek ocjenu – 3!

Peekator je hrvatski startup koji se bavi istraživanjem korisničkog iskustva, a nedavno obrađeni podaci više od 3000 anketiranih osoba, 13 tisuća komentara i 60 dubinskih intervjua bacili su potpuno novo svjetlo na uobičajene prakse na području tri značajna tržišta, a ovo je okvirna slika trenutnog stanja.

Izvještaj

Inchoo, Infinum i Hooloovoo do developera dopiru blogom, modnim brendom i “napuhanim” influencerima

Kako se brendirati kao dobro mjesto za posao prema developerima koji nisu impresionirani stolovima za stolni tenis ili igraćim konzolama? Otkrile su nam tri developerske tvrtke na konferenciji Employer Branding Zagreb.

Gaming

Razumjeti gamere, game dev i esport – otkud početi?

Pa možda najbolje od osnova: što je to tako dobro u igrama, ne potiču li one nasilje; zar razvoj video igara nije super zabavan posao i zašto esport još muku muči da postane punopravni sport? Kao dežurni gameri Netokracije, Ivan i ja preuzeli smo ovotjednu epizodu ne bi li vam odgovorima na ta pitanja približili svijet gaminga.

Izvještaj

Znate li otkud vam dolaze najbolji kandidati i kako se prijavljuju na vaše oglase?

O kandidatima, načinu kako se prijavljuju na poslove i kako uspješno doći do onih najkvalificiranijih otkrili smo više na Employer Branding konferenciji uz domaći regrutacijski alat TalentLyft.

Startupi i poslovanje

Toni Trivković, Split Tech City: Nismo htjeli slušati da se ne može, već pokazati da se može

“U Splitu je uvijek izazovno okupiti mlade na neko događanje. Njih dvjestotinjak na kišno subotnje jutro može značiti samo jedno - zaista su željeli motivaciju”.