Nanobitove mobilne “igrice” uskoro na britanskim televizijama

Nanobitove mobilne “igrice” uskoro na britanskim i kanadskim televizijama

Da, Nanobit iz Zagreba pravi “igrice”, kako pojedini naglašavaju razliku između njih i "pravih igara". I, da, video reklame za te zabavne mobilne igrice početkom iduće godine počet će se prikazivati korisnicima u Velikoj Britaniji te Kanadi, a potom, ovisno o rezultatima, i u SAD-u. Snimanje se ovih dana održavalo u Zagrebu i okolici, a uključivalo je “žive” verzije glavnih likova Chef Towna i Hollywood Storyja, a svakako je zanimljivo što bi se reklame za aplikacije namijenjene mobilnim uređajima trebale prikazivati na - televiziji.

Nanobit 2

Kako nam otkriva Marko Črne, zadužen za digitalni marketing u Nanobitu, odabrali su upravo te dvije igre jer su one posljednje koje su lansirali te se najviše budžeta ulaže upravo za njihov marketing.

Kombinacija sve veće konkurencije na tržištu i sve masovnije publike koja igra mobilne igre dovela je do trenda da se s “klasičnog” oglašavanja, što bi u našem slučaju značilo mobilnog, dio budžeta ulaže i na televiziju. Pametni telefoni i tableti često su onaj “drugi ekran” gdje ljudi igraju upravo casual igre, kakve mi radimo, dok gledaju TV. Priznajem da je i meni ovo čudna situacija jer sam zadnjih desetak godina proveo pokušavajući “oteti” dio televizijskog budžeta za online oglašavanje na hrvatskom tržištu, a sad planiramo suprotno. Kakve će rezultate eventualno TV oglašavanje donijeti, tek ćemo vidjeti, ali kako sve više igara koristi taj kanal, očito je da se – barem nekima – isplati.

Machine Zone i Supercell, izdavači mobilnih igara koje najviše zarađuju (Game of War i Clash of Clans) uložili su u to jako velike budžete – jedni u reklamama imaju Kate Upton i Mariah Carey, drugi Liama Neesona, a emitirali su ih čak i tijekom Super Bowla. Osim televizije, live action reklame sve su češće i na online kanalima. S obzirom na to da svi kanali koje mi koristimo imaju neku vrstu bidding modela naplate, kvalitetne reklame koje će povećati CTR i konverzije (u odnosu na broj impresija) efektivno nam donose povoljnije cijene akvizicije korisnika.

Što se tiče samih reklama, scenarij je sličan u obje verzije. Tu je model koji se nalazi u svojem svakodnevnom okruženju, u stanu, uzima pametni telefon… A potom se prelazi na kadrove iz gameplaya, a završava na fantasy sceni, situaciji gdje je isti taj model u imitaciji scene iz igre – vodi vlastiti restoran ili je zvijezda na crvenom tepihu.

Prvo internet, potom TV

Nanobit 1

Reklame će se za početku prvo prikazivati na internetu, jer tim želi mjeriti kvalitetu prije no što se uloži veći budžet u televizijsko oglašavanje.

Reakcije korisnika na internetu pokazat će nam koliko su ovakve reklame bolje i zanimljivije od video reklama koje trenutno imamo, a koje su isključivo gameplay footage. Što se kanala tiče, YouTube je samo jedan od online kanala, koji zasad i ne koristimo previše. Postoji hrpa mreža i exchangeva specijaliziranih baš za oglašavanje mobilnih aplikacija, ili još uže – za mobilne igre. Izdvojio bih AdColony s kojim imamo dobru suradnju. Publika koju naše igre ciljaju je ženska, nešto mlađa (djevojke u 20-ima) za Hollywood Story nego za ChefTown (30-e). Imamo i puno mlađih igrača, ali kako se igre najvećim dijelom monetiziraju kroz in app purchase, koje igrači bez kreditne kartice teško mogu napraviti, oglašavanjem ih baš i ne targetiramo.

Potencijalne televizijske kampanje bi za početak išle u Ujedinjenom Kraljevstvu i Kanadi kao testnim tržištima, s obzirom na to da je za SAD, koje je naše najveće i najvažnije tržište, cijena kampanje znatno viša. Ali ako nam se TV oglašavanje pokaže učinkovitim na tim testnim tržištima, slijedi i SAD.

Isplativost ulaganja tek će se utvrditi

Dio sadržaja za reklamu odrađen je “unutar kuće”, jer Nanobit, naravno, ima osobe zadužene za scenarije, art i dizajn za igre, a dobar dio reklame čini montaža snimki samih igara. Međutim, kako je ovo prvi put da rade reklamu za TV, obratili su se Welcome produkciji te odabrali Nevija Marasovića za redatelja. Snimanje se održavalo na tri lokacije, a tada se posao Nanobita, kako kaže Marko, manje-više svodio na to da “sjede pred ekranom i prigovaraju”. Zato zahvaljuje produkcijskoj kući na udobnoj stolici u Stubici. 🙂

Nanobit 3

Reklame za industriju igara i “igrica” specifične su, a evo što je Nanobit do sada o tome naučio:

Da za to treba puno više ljudi, vremena i novca nego što smo mislili kad nam je ideja pala na pamet. Radi se o eksperimentu koji je snimanjem reklama tek počeo. Još ima posla dok one budu gotove, a tek tada kreće testiranje i mjerenje rezultata i očekujem da ćemo u toj fazi najviše naučiti. A i da imam konačan odgovor na pitanje isplati li se, vjerojatno ga ne bih rekao, jer ne želim da za šest mjeseci netko preko Googlea dođe do ovog članka i vidi odgovor koji će u tom trenu možda biti potpuno krivi. Stvari se u ovoj industriji jako brzo mijenjaju.

A da se vratimo na temu “igrica” (namjerno pod navodnicima), podsjetit ćemo samo da su suosnivači ove tvrtke, Alan Sumina i Zoran Vučinić prvi Hrvati koji su osvojili prestižnu nagradu EY Poduzetnik godine, a i da je tvrtka u prošloj godini udvostručila svoju operativnu dobit – ne sumnjamo da će ova godina na izmaku biti još uspješnija, a vidjet ćemo i hoće li reklame na TV-u za mobilne igre doprinijeti daljnoj uspješnosti.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startupi i poslovanje

Nemojte se ugledati na ‘lifestyle’, ‘hustle’ i Instagram poduzetnike koji ne kuže biznis (osim onih koji kuže)

Toksična pozitivnost i poslovna naivnost mogu biti katastrofalna kombinacija u doba ekonomske krize. Je li vrijeme da unfollowate sve lifestyle poduzetnike i motivirajuće Instagram profile?

Tehnologija

Probao sam robotsku kosilicu – mnogo je više od “Roombe za travnjake”

Imati robota koji vam kosi travu je super ideja, ali koliko je realizacija zapravo jednostavna i uspješna?

Kultura 2.0

Prva prepreka za elektroničko glasanje je digitalna nepismenost

Kako je situacija s pandemijom koronavirusa digitalizirala i digitalno transformirala dobar dio i privatnog i javnog sektora, aktualiziralo se i pitanje o elektroničkom glasanju. O temi spremnosti na taj oblik glasanja, i s tehnološke i društvene strane, razgovarala sam s osobom koja je razvila jedan takav sustav, Ivanom Hendijom iz FairVotesa.

Što ste propustili

Intervju

Wirecard je potonuo, je li za sobom povukao Revolut, druge fintechove i – vaše novce?

Hoće li pad Wirecarda značiti gubitak povjerenja korisnika u fintech svijet?

Startupi i poslovanje

Ovo je potpuni plan za sav sadržaj koji uspješan webshop mora imati!

Sadržaj je ključni faktor zbog kojeg korisnici dolaze interaktirati s vašim brendom. Sadržaj je kralj, a eCommerce tu nije iznimka. Od poslovnog plana, općeg sadržaja i opisa proizvoda, ovo su stavke koje svaki uspješan webshop mora pokriti.

Tehnologija

Tenisice, ruž, naočale… Kad ih već ne možemo isprobati u trgovini, zašto ne bismo virtualno?

Unatoč razvoju online prodaje, fizičke trgovine zadržale su svoju glavnu prednost - mogućnost da kupac sam isproba željene proizvode. No, nakon što su se trgovine diljem svijeta zatvorile zbog pandemije, porasla je popularnost virtualnog isprobavanja proizvoda koje pokušava donekle nadomjestiti korisničko iskustvo na kakvo smo navikli u tradicionalnim trgovinama.

Intervju

Nakon investicije od više od 50.000 eura, najveća regionalna CS:GO zajednica, CSadria, postala Esport Adria

Ovaj novi brend okupit će gamere i fanove ne samo esport igara, već i mobilnih i drugih igara koje igra mnogo veći broj ljudi.

Startupi i poslovanje

Email marketing u doba “korone”: 3 greške i 3 trika za bolju učinkovitost

Pomno pripremate i šaljete newslettere, ali učinka nema? Uz Brunu Zagorščaka iz agencije Neuralab, nedavno certificiranog Mailchimp partnera, prolazimo osnovne pogreške i taktike email marketinga.

Tehnologija

S Omoguru widgetom ne čitaju lakše samo disleksičari, već svi mi koji u ekrane buljimo svakodnevno

Za osobe koje imaju poteškoće u čitanju Omoguru je dar s neba, a odnedavno im je njihov alat još dostupniji. Radi se o widgetu koji gotovo svaku stranicu može učiniti čitljivijom.