Posjetili smo Digital Kinetics, novi najveći Motion Capture studio u Hrvatskoj

Infobip ❤️ Netokracijašto akvizicija znači za vas - i nas?

Posjetili smo Digital Kinetics, novi najveći Motion Capture studio u Hrvatskoj

Što je zajedničko filmovima Avatar i The Batman, seriji The Mandalorian i mnogim AAA naslovima iz gaming industrije? Svi su koristili Motion Capture tehnologiju. Zavirili smo u najnoviji MoCap studio u Hrvatskoj i saznali što nude i kako rade.

Hrvatska je nedavno dobila novi Motion Capture studio koji se prostire na 240 metara kvadratnih, Digital Kinetics. Studio se bavi produkcijom Motion Capture animacija, ili drugim riječima, snimanjem pokreta te digitaliziranjem tog pokreta u animacije za 3D sadržaj. Cijeli ovaj proces koji spaja stvarni život i animaciju možemo sažeti ovako:

Glumac nosi odijelo prekriveno točkama za praćenje, što odgovara ključnim pozicijama u modelu računalno generirane slike (CGI). Kamera bilježi položaj točaka i promjenjive udaljenosti između njih, gradeći okvir na kojem se temelji animacija.

U Hrvatskoj ste donedavno kao filmaši, animatori ili game developerim imali malo opcija po pitanju Motion Capturea koji uvelike može olakšati posao – i učiniti audiovizualna djela realnijima. Iako je mnogima već poznat super opremljen MoCap studio pri Simori, Digital Kinetics bi zbog svoje veličine mogao biti bitan korak naprijed za domaću industriju.

Više o tome kako je ova priča krenula, što nude trenutno i što planiraju dalje saznali smo u razgovoru s Domagojem-Antom Sulićem, CEO i osnivačem Digital Kineticsa i game dev studija GD Entertainment te Veselinom Krstovskim, Motion Capture Producerom u Digital Kineticsu.

Slaven Drljo, business development specialist; Veselin Krstovski, MoCap supervisor i producer; Filip Mikša, MoCap animator i Matej Duspara, MoCap animator.

“Domaće potrebe su tu, a o izvoznom potencijalu ne moramo ni govoriti.”

Napredak tehnologije napravio je svoje, objašnjava nam Domagoj. Sve više studija koristi Motion Capture (MoCap) tehnologiju za svoje projekte, a tehnologija pruža nevjerojatne rezultate u kraćem vremenskom periodu.

Kako to obično biva, uvjerio sam se u isplativost tehnologije na vlastitim projektima. Nakon istraživanja tehnologije i tržišta, nametnuo se samo jedan zaključak – mi ovo trebamo u Hrvatskoj! Domaće potrebe su tu, a o izvoznom potencijalu ne moramo ni govoriti.

Također, Digital Kinetics u kojem snima 18 Vicon Vantage kamera kombinira dodatne tehnologije koje su usko vezane uz Motion Capture. Jedna od tih tehnologija je i virtualna produkcija koju je proslavila serija The Mandalorian:

Virtualna produkcija koja se koristi za TV, reklame i film također je dio naše ponude, tako da ne nudimo samo jednu uslugu već kombinaciju usluga koje su zavisne jedna od druge.

Digital Kinetics već je ostvario svoje prve suradnje o kojima, na žalost, Domagoj ne može više otkriti, ali s nama je podijelio kako je studio odradio kompletne pokrete za dvije videoigre u produkciji game dev studija GD Entertainmenta i Gamepiresa. Kompletne animacije odnose se na hodanje, trčanje i potrebne akcije te interakcije kako bi lik funkcionirao, ili drugim riječima, bio živ unutar igre:

Napravili smo novi set animacija za Gamepires. Ideja je da dio novih animacija zamijeni postojeće, a ostatak je dio novosti za iduću zakrpu.

Te pokrete zabilježili su u 240 metara kvadratnih prostora, a studio ovakve veličine je rijedak, naglašava Veselin:

Vrlo je bitno imati veliki prostor kod izrade animacija za bilo kakav sport ili dugačko kretanje, kojeg mali studio ne može pokriti, a s vanjskim suradnicima zbog toga kombiniramo i virtualnu produkciju SDI kamerama i LED panelima.

Biti MoCap glumac nije jednostavno jer moraš poznavati film i kazalište

Veselin, kojeg možemo nazvati prvim motion capture glumcem u Hrvatskoj, upoznao se s GD Entertainmentom kada su surađivali prije dvije godine, a kada je dobio poziv da postane dio tima kojeg sklapaju za izradu MoCap animacija, cijela situacija bila mu je surealna:

Kako dolazim iz filmskog svijeta, tako su mi jasne stvari koje se trebaju dogoditi do same produkcije ovakvog medija. Uz to što sam Lead performer usput sam i koordinator te producent gdje pazim na izvedbu performera te koordiniram procese da sve protekne glatko.

Gluma za Motion Capture je zapravo kombinacija filmske i kazališne glume, pojašnjava nam Veselin. Performer ili glumac mora jako biti svjestan svojeg tijela da bi odlično prenio “široki” pokret u glumi koji odgovara likovima za traženi projekt. Taj pokret nije širok kao u kazalištu već je negdje između filma i kazališta:

Filmski pokret tu ne bi funkcionirao pošto je vrlo “malen” – to prolazi za video kamere, ali ne i za 3D likove. Set je vrlo filmski gdje uz redatelja, kamermana i zvuk, imamo i MoCap tehničare koji pogone tehniku i paze da sve funkcionira.

No vrlo je modularno i varira s obzirom na veličinu projekta. Netko traži samo pokret, netko uz pokret i lice, a netko cijeli glumački set.

Koji su planovi za budućnost Digital Kineticsa?

Planovi su vrlo ambiciozni, ističe Domagoj. Ostvarili su partnerstvo s tvrtkom Vicon koja nudi prilagođene sustave za Motion Capture koji se može primijeniti u području znanosti, medijima i zabavi, ali i virtualnoj stvarnosti. Upravo im je Vicon omogućio nabavu novih kamera:

Riječ je o svojevrsnom tehnološkom skoku unutar Motion Capture tehnologije i iznimno se radujemo svjedočiti novim mogućnostima koje će te kamere pružiti.

Domagoj je zahvalan svojim partnerima što su im omogućili da budu dio uskog kruga studija koji će uskoro koristiti ovu najnoviju tehnologiju pomoću Vicon Valkyra kamera koje su prije tjedan dana na izašle tržište, a nude veću rezoluciju, brzinu snimanja i preciznost objekta koji se snima. Kamere bi trebale doći u rujnu,  :

Ako se smijem malo našaliti, veselimo se “novim igračkama” kao mala djeca. 😊

S poslovne strane planovi su također ambiciozni, ali ići će korak po korak, navodi Domagoj:

Konačni cilj nam je pružati usluge Motion Capturea na globalnom tržištu te postepeno širiti mrežu partnera, od indie developera do AAA studija.

Trenutno im je primarni fokus suradnja sa studijima u industriji video igara, no otvoreni su za suradnju na projektima za TV, reklame, igrane filmove i animirane filmove.

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na Netokraciji dopušteno je samo korisnicima koji ostave svoje ime i prezime te mail adresu i prihvate pravila ponašanja.

Pravila ponašanja

Na Netokraciji za vas stvaramo kvalitetan, autorski potpisan sadržaj i zaista se veselimo vašim kvalitetnim, kontruktivnim komentarima. Poštujmo stoga jedni druge prilikom komentiranja, kao i Zakon, držeći se sljedećih pravila ponašanja:

  • Ne budite 💩: Nema vrijeđanja, diskriminiranja, ni psovanja (osim ako nije osobni izričaj, ali onda neka psovka bude općenita, a ne usmjerena prema nekome). Također, upoznajte se sa stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima prije no što ostavite komentar.
  • Samo kvalitetna rasprava, manje trolanja: Ne morate se ni sa kim slagati, ali budite konstruktivni i doprinesite raspravi! Svako trolanje, flameanje, koliko god "plesalo" na granici, leti van.
  • Imenom i prezimenom, nismo Anonymous 👤: Autor sadržaja stoji iza svog sadržaja, stoga stojite i vi iza svog komentara. Koristimo ime i prezime te pravu email adresu.

Kako koristimo podatke koje ostavljate? Bacite oko na našu izjavu o privatnosti.

Sve ostale komentare ćemo s guštom spaliti, jer ne zaslužuju svoje mjesto na internetu.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Kolumna

Što Infobipova akvizicija Netokracije znači za hrvatsku tehnološku scenu i Netokracijin tim

Najveća tehnološka tvrtka u Hrvatskoj nas je upravo akvizirala, a mi nastavljamo urednički neovisno pratiti startup i developersku scenu, a globalno stvarati kvalitetan developerski sadržaj.

Analiza

Novi Zakon o radu regulira platformski rad. Što o tome misle Uber, Bolt i Glovo, a što sindikat?

Načinom na koji je u izmjenama i dopunama Zakona o radu reguliran rad putem digitalnih platformi nisu zadovoljne ni digitalne platforme, ni sindikati. Platforme se, naravno, pozivaju na fleksibilnost i slobodu koju njihovi vozači ili dostavljači cijene, a sindikat smatra kako su se opet izvukle od odgovornosti.

Startupi i poslovanje

Trebaju li se hrvatski osnivači pripremiti na “zimu” u investicijama i kako?

Kako će se kriza odraziti na domaće startupe, koji su u boljem, a koji u lošijem položaju te što savjetuju osnivačima kao obrambene mjere komentiraju Vedran Blagus iz South Central Ventures, Stevica Kuharski iz Fil Rouge Capitala i Ivaylo Simov iz Eleven Venturesa.

Što ste propustili

Kolumna

Napraviti dobru stvar ili napraviti stvari – dobro? Vječna dilema svakog Product Managera

Vječno pitanje koje nerijetko daje vrlo polarizirane odgovore, a postavi si ga svaki product manager u nekom trenutku - neovisno radi li se o startupu gdje tu funkciju nerijetko obavlja osnivač - ili velikoj kompaniji s 50+ product managera.

Novost

Maistra i Infobip traže najbolje domaće FoodTech startupe!

Ako razvijate rješenje usmjereno na ugostiteljstvo, gastronomiju, prehrambenu tehnologiju ili razvijate tehnologije za promicanje budućnosti gastronomije i/ili ugostiteljstva - razmislite o prijavi na FoodTech Startup natjecanje. Što uključivanjem dobivate otkrivamo u nastavku.

Novost

U napadu na tisuće digitalnih novčanika povezanih sa Solanom, domaći Solflare ostao netaknut

Solana blockchain i niz drugih platformi povezanih s istim jutros su doživjele veliki napad kojim je zahvaćeno nekoliko tisuća digitalnih novčanika. Više saznajemo od Filipa Dragoslavića, su-osnivača tvrtke koja se posvetila razvoju proizvoda na ovom blockchainu.

Kultura 2.0

The Lokals: animirani NFT film koji će vas provozati kroz Jugoslaviju 80-ih

Kako je jednom malom splitskom multimedijalnom studiju koji iza sebe ima preko 70 nagrada uspjelo spojiti sedmu umjetnost i blockchain, a da ih pritom podrže i dvije francuske produkcijske kuće koje na svojim policama drže Oskara? Zvuči kao pitanje s izmišljenom premisom, ali to svakako nije.

Karijere

ASEE Studentska akademija: Riječki studenti ne moraju seliti za dobru praksu, studentski, a možda i stalni posao

Studenti imaju prilike odraditi praksu na nečemu što ih zaista zanima, uz mentora rješavati stvarne tehničke i poslovne probleme te za to biti plaćeni. I sve to u Rijeci, s dolaskom u ured ili full remote - po izboru.

Kultura 2.0

DALL E 2, AI sustav koji kreira vizuale postaje dostupniji. Što to znači za umjetnike i kreativce?

Stručnjak za umjetnu inteligenciju i strojno učenje, entuzijast koji u njemu eksperimentira i dizajnira te ilustratorica komentiraju što donosi DALL E 2, sustav umjetne inteligencije koji kreira nevjerojatno precizne vizuale iz samo par riječi uputa.