Upoznali smo glumca koji osim u kazalištu i na filmu, glumi i u igrama

Upoznali smo glumca koji osim u kazalištu i na filmu, glumi i u igrama

Inspiriran Gollumom iz Gospodara prstenova i općenito tehnologijom iza epskih filmskih uspješnica, Veselin je svoju glumačku karijeru usmjerio prema glumi - u gamingu.

Moderan razvoj igara mnogo je više od samog programiranja. Svaki lik koji vidite na ekranu, pogotovo u “jačim” naslovima, mora biti besprijekorno animiran kako bi izgledao živo. Animacijom se može doseći jedna razina živosti, ali najbolji način kako postići realan prikaz pokreta su stvarne osobe – točnije, da stvarna osoba potrebne pokrete odglumi.

Veselin Krstovski iz daruvarskog studija Wave, kojeg sam upoznao na nedavnom Reboot Infogameru, bavi se upravo time. On je Motion Capture (MoCap) Artist, odnosno glumac koji, koristeći senzorsko odijelo, posuđuje svoje kretnje kako bi se njima animirali likovi u igrama. Veselin mi kaže kako ova vrsta “glume” nije bila njegov prvi izbor te je jedno vrijeme pjevao i u metal bendu Keops, ali se za nju odlučio kad je shvatio da se ljubav prema glumi i pjevanju može itekako dobro spojiti s IT-jem i tehnologijama:

Pjevao sam i glumio još na priredbama i festivalima u školi, a u srednjoj sam krenuo pjevati u bendu i tada je pjevanje preuzelo vodstvo. Nakon fakulteta počeo sam se aktivno baviti glumom u HNK i Komediji, i nakon toga sam odlučio da se ipak želim glumom i pjevanjem baviti profesionalno. MoCap je došao kao odgovor na pitanje kako se mogu spojiti svjetovi koji su mi čitav život zanimljivi, te je Wave postao još jedan dio moje karijere.

Spajanje ovih talenata dovelo je Veselina u svijet motion capture tehnologije, a danas u svojoj tvrtki Wave educira studije o tome kako se ono radi pravilno, posuđuje svoje pokrete igrama i filmovima te se i dalje bavi pjevanjem i glumom, za dušu. 

Između glume i tehnologije

Posao i vještina o kojima danas govorimo vrlo su specifični u filmovima. MoCap Artist (ili Actor) relativno je nov smjer koji je uzeo maha kod glumaca, posebice u posljednje vrijeme. Veselin objašnjava kako je riječ o glumcima koji se oblače u posebna odjela koja prenose pokrete i izraze u digitalni oblik, a na temelju kojih se stvaraju likovi u igrama i filmovima.

Za film je dovoljno biti filmski glumac, no za igre je poželjno imati kazališno iskustvo kako biste što bolje naglasili ekspresiju pokreta. Definitivno me u ovome poslu spašava i to što sam se bavio sportovima i plesovima pa mogu dobro dostaviti i taj aspekt fizikalne glume i kaskaderstva.

Na InfoGamer sajmu, ljudi koji su ga vidjeli u odijelu doslovce su imali upitnike iznad glava, dodaje Veselin, i dosta njih je zastalo u čudu da vide o čemu se tu uopće radi. Većina ljudi odmah poveže stvari čim Veselin spomene dobar primjer Golluma iz Gospodara prstenova i Fortnite plesova koji su također napravljeni motion captureom. Veselin spominje i kako je upravo Gollum bio jedan od likova koji su njega inspirirali na rad u ovom području i zbog kojeg se, na kraju i odlučio baciti u vode hvatanja pokreta.

Svaki lik ima svoje posebnosti

Iako se čini kako se radi o prilično kompleksnom procesu i tehnologiji, proces “hvatanja pokreta” začuđujuće je jednostavan, kaže Veselin. Radi se istovremeno o tehničkoj vještini i vrsti umjetnosti, jer istovremeno trebate vrlo dobro razumjeti specifičnosti glume za igre i biti u mogućnosti uživjeti se u lik koji trebate biti, bio on vojnik ili čarobnjak. Zapravo, samo se trebate opustiti i “uživjeti” u lik koji glumite:

Dođeš, obučeš odijelo i glumiš! Jasno uz prethodnu glumačku pripremu za lika kojeg predstavljaš. Proces je takav da se uvijek odmah može vidjeti rezultat, odnosno 3D model u programu za snimanje. Na temelju njega potom korigiramo pokret ili prilagođavamo za klijenta.

Nakon toga, jasno, na scenu stupa animator čiji je posao “očistiti” pokrete i pretvoriti ih u fluidnu animaciju u igri. Kada se pokreti prvi puta uhvate, oni izgledaju kao da se radi o onim lutkama za testove sudara u autima te se svaki od likova mora potom prilagoditi igri i njezinom grafičkom sučelju, što je posao koji je izuzetno zahtjevan, pogotovo kada radite s nekoliko desetaka različitih likova kao što je slučaj u velikim igrama.

Veselin je na ovogodišnjem InfoGameru održavao edukacije i prezentacije svoje vještine u indie paviljonu.

Danas je motion capture dostupan i indiejima

Do prije nekoliko godina bilo je vrlo teško napraviti kvalitetan pokret u igrama, posebice kada je riječ o manjim, indie studijima. Profesionalna oprema za hvatanje pokreta zahtijeva velika financijska sredstva, a angažiranje profesionalaca dodatan je financijski izdatak. Srećom, uz opremu kakvu koristi Veselin nije toliko teško ni skupo imati prave kretnje u igri. Veselin mi kaže kako je posljednji posao odradio s domaćom tvrtkom Tanais Games na njihovoj igri Saint Kotar, za koju je odradio čitav set animacija.

Danas se u svijetu otvara sve više škola za ovu vrstu glume, a i studiji za hvatanje pokreta u gaming industriji rastu velikom brzinom. Samim time više indie developera dobit će šansu koristiti ovakve usluge u svojim igrama i obogatiti kretnje svojih likova.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Mobilno

Kako je Njuškalo uz pomoć foto-prepoznavanja za 70% ubrzao predaju oglasa u mobilnoj aplikaciji

Foto-prepoznavanje predmeta u samom je vrhu svjetskih trendova i primjene umjetne inteligencije, a mi smo odlučili upravo tu tehnologiju uvrstiti u Njuškalovu aplikaciju prilikom predavanja oglasa. Kako je proces izgledao u praksi, na koje smo izazove naišli i što su planovi za budućnost, otkrivamo.

Tehnologija

Kako sam od osobe koja regrutira programere sama postala programerka?

Prije otprilike godinu dana intenzivno sam guglala “kako postati (samouki) developer”. Danas sam u situaciji da sama pišem o tome. Iako je svačije iskustvo drugačije, nadam se da će ono što sam putem naučila biti korisno i inspirativno svima koji koketiraju s programiranjem i razmišljaju o karijeri u IT-u.

Intervju

Što korisnici žele i očekuju od vaših proizvoda i usluga zna podatkovna znanstvenica

Iako je njezin karijerni put krenuo u smjeru računovodstva i financija, Maja Copak Smolčić vrlo je brzo shvatila kako ju više zanima statistika i analiza podataka. Bila je spremna na novi početak i učenje programiranja i novih vještina. Danas u A1 vodi odjel zadužen za poslovnu analitiku i data science.

Što ste propustili

Tehnologija

Kako sam od osobe koja regrutira programere sama postala programerka?

Prije otprilike godinu dana intenzivno sam guglala “kako postati (samouki) developer”. Danas sam u situaciji da sama pišem o tome. Iako je svačije iskustvo drugačije, nadam se da će ono što sam putem naučila biti korisno i inspirativno svima koji koketiraju s programiranjem i razmišljaju o karijeri u IT-u.

Startupi i poslovanje

Christina Calje, od direktorske pozicije u Goldman Sachsu do vlastitog AI startupa

Prije nešto više od četiri godine, Christina je iz financijske posve prešla u tehnološku industriju. Danas kao osnivačica startupa Autheos, koji uz pomoć AI optimizira video kampanje, sudjeluje i u projektima za definiranje pravnih okvira odgovornosti AI sustava, a upravo ju je to, kao vrsnu stručnjakinju i uspješnu ženu dovelo na LEAP Women konferenciju nakon koje sam s njom pričala o AI-u, marketinškim strategijama, društvenim mrežama, GDPR-u i video trendovima.

Društvene mreže

Filip Zavadlav: Kako je ubojica podrškom na online mrežama postao simbol borbe za pravdu?

Uspoređuju ga s Jokerom i Punisherom, prozivaju ga herojem, a ne ubojicom. Priča o Filipu Zavadlavi, 25-godišnjaku koji je počinio trostruko ubojstvo u Splitu, puni sve medije već nekoliko dana. Ali i društvene mreže.

Startupi i poslovanje

Komentiramo kriterije nesamostalnog rada: Hoće li ih i vaš paušalni obrt zadovoljiti?

Ministarstvo financija objavilo je kriterije po kojima se određuje je li nešto nesamostalni rad i trebaju li za njega biti plaćeni svi doprinosi i porezi kao na plaću. No, koliko su ti kriteriji jasni i primjenjivi na IT?

Startupi i poslovanje

Alan Sumina: U 11 godina Nanobit je izdao više od 20 igara, a živi od samo njih tri

CEO Nanobita Alan Sumina jedan je od najpoznatijih domaćih poduzetnika, a mi smo provjerili kako danas gleda na 11 godina njegove tvrtke te izazove na koje se nailazilo putem.

Intervju

Što korisnici žele i očekuju od vaših proizvoda i usluga zna podatkovna znanstvenica

Iako je njezin karijerni put krenuo u smjeru računovodstva i financija, Maja Copak Smolčić vrlo je brzo shvatila kako ju više zanima statistika i analiza podataka. Bila je spremna na novi početak i učenje programiranja i novih vještina. Danas u A1 vodi odjel zadužen za poslovnu analitiku i data science.