Kako su osječki osnovnoškolci učili programirati uz Lego Mindstorms

Kako su osječki osnovnoškolci učili programirati uz Lego Mindstorms

Radionica Lego Mindstorms dio je Sata kodiranja koju su studentice s Filozofskog fakulteta u Osijeku održale u tamošnjoj Osnovnoj školi Dobriše Cesarića s učenicima trećih i četvrtih razreda. Ana Leh (22) i Dajana Stojanović (22), koje se bave informacijskim tehnologijama, željele su djecu podučiti o robotima i o programiranju, ne samo zato što im je bilo zabavno igrati se s robotima, već i zato što smatraju informatiku ključnim dijelom obrazovanja.

lego-mindstorms-1

Robote je prvo bilo potrebno sastaviti, za što je bilo potrebno četiri sata – nekoj djeci je to bilo previše, dok su druga to shvatila kao izazov i odlučila da će “oni to učiniti brže jednom kad budu imali vlastite robote”. Radionica je započela predavanjem o dijelovima robota i o programiranju koje je potrebno napraviti kako bi ti roboti mogli obavljati različite funkcije.

Iznenađujuća upućenost djece u robotiku

Svi se slažemo da bi djecu trebalo od ranih nogu educirati o informatici te da sami roditelji imaju bitnu ulogu u toj edukaciji. Većina učenika je izjavila da ih zanima programiranje i robotika otprije te da imaju roditelje koji ih podupiru i educiraju, ne samo na način da im kupuju robote, već ih zajednički programiraju te prate najnovija događanja vezana uz tu granu.

Učenici na ovoj radionici bili su znatiželjni i, na naše iznenađenje, već jako dobro informirani te su postavljali pitanja poput: Kako da zamijenim čip koji je pregorio unutar mog robota? Ili: Postoji li kviz na kojem možemo pokazati svoje znanje o ovome?

lego-mindstorms-2

Nakon uvodnog predavanja, dio grupe je ostao za svojim stolovima i crtao svog robota, dok je drugi dio sam programirao robota koji je, između ostalog, hodao, pucao te pjevao božićne pjesme. Najbolji crtež je nagrađen, a pronašle su se i utješne nagrade i za ostale kreativce.

Podučavali smo, ali i puno toga naučili

Radionica je trebala pokazati djeci važnost i zabavne strane računarstva i robotike, ali mislim da smo na kraju mi bili ti koji su nešto naučili. Prvenstveno koliki je značaj Sata kodiranja koji nije zahtijevalo previše vremena od samih volontera na radionici koju su djeca iščekivala dugo, a dugo će je i pamtiti.

lego-mindstorms-3

Djeca su željna znanja i, što je još važnije, puna kreativnosti i novih ideja te bismo svi trebali učiniti nešto da im pružimo priliku da steknu to znanje, ali i da ga upotrebe jer, na kraju krajeva djeca (i roboti) su naša budućnost.

Uostalom, neka djeca govore sama za sebe. 🙂

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startupi i poslovanje

Nasmijali smo se ‘Otvorenom’, a unutar IT zajednice se hejtamo, ne podržavamo – i ne poznajemo?

Jučerašnje Otvoreno dokaz je da ni javnost ni država i dalje ne razumiju IT. Može li tehnološka zajednica konačno pokazati razumijevanje sama prema sebi?

Mobilno

George je nova bankarska aplikacija od Erstea – za račune u svim bankama?

Iako će Erste službeno predstaviti George tijekom tjedna, već danas otkrivamo kako će nova aplikacija (Da!) biti zamjena ne samo za Erste mBanking nego potencijalno i za druge banke koje koristite!

Startupi i poslovanje

Web stranice javnih tijela od 23.9. moraju biti pristupačne: Kako se tijela, agencije, dizajneri i developeri mogu prilagoditi?

Informacije od javnog značaja koje objavljuju javna tijela na svojim web stranicama i aplikacijama moraju biti pristupačne svima - o tome više nema rasprave. Što vas očekuje ako je pristupačnost sljedeći korak i za vas? Hrvatska agencija Neuralab dizajnirala je po novim standardima web Hrvatske banke za obnovu i razvitak - evo što su oboje naučili u procesu.

Što ste propustili

Startupi i poslovanje

Izdavačka kuća Devolver Digital preuzela Croteam, veterane hrvatske gaming scene

Najdugovječniji i najpoznatiji hrvatski gaming studio Croteam preuzima Devolver Digital, izdavač video igara koji ih je vjerno pratio kroz sva re-izdanja njihove uspješnice Serious Sama, ali i novih nastavaka koji su osvajali igrače diljem svijeta.

Intervju

Flutter nije “no-code” rješenje ni čarobni štapić, ali je odličan za brz razvoj mobilnih aplikacija

Ako niste developer, možda niste ni čuli za Flutter - a ako jeste, vjerojatno imate snažno mišljenje o njemu. U čemu je tu stvar?

Sponzorirano

WooCommerce koristi 50% hrvatskih online trgovaca, a uz Neuralab dobili su i novu opciju plaćanja – KEKS Pay

Suradnja eCommerce agencija i fintecha mogla bi - i trebala bi - biti sve češća praksa otkako je PSD2 otvorio vrata bankarskim podacima. Dobar primjer realizirao se nedavno u okviru domaćeg KEKS Paya koji je uz pomoć Neuralaba dobio priliku olakšati život tisućama novih korisnika i klijenata.

Startupi i poslovanje

200 studenata saznalo kako pokrenuti karijeru u doba COVID-19 u Nanobitu, ali i Infobipu, Infinumu i Circuitmessu

Na jučerašnjem digitalnom izdanju Digiralne Karijere u organizaciji Netokracije, FOI-ja i Nanobita govorilo se o pandemiji, praksama i prilikama za zaposlenje u digitalnoj industriji unatoč pandemiji.

Kultura 2.0

Kladarić, Šarić i Blagonić: Kako napredovati, biti inovativan i kreativan – dok radite na daljinu!

Iako je rad na daljinu mnogima nametnut, ne znači da je drugima odlično sjeo. Dapače, s Lukom Kladarićem, Marinom Šarićem i Lucijanom Blagonićem otkrivamo dobre prakse temeljene na godinama iskustva!

Mobilno

Ljuti smo na Apple… ali treba li nam još punjača?

Zašto su svi tako ljuti jer neće imati još jednu kocku za punjenje viška i kabel koji će ionako puknuti?