Hrvatska igra na ploči Machina Arcana opet rasturila na Kickstarteru i prikupila 2 milijuna kuna

Hrvatska igra na ploči Machina Arcana opet rasturila na Kickstarteru i prikupila 2 milijuna kuna

Mislili ste da je crowdfunding stara fora? Najbolji dokaz suprotnom je hrvatski Adreama Games koji stoji iza serijala igara na ploči Machina Arcana. Oni nisu napravili jednu crowdfunding kampanju i uspjeli, oni upravo zatvaraju treću crowdfunding kampanju s 2 milijuna kuna! Kako im to uspijeva?

Board games odnosno tabletop games iliti igre na ploči industrija su koja je mnogo veća nego što mislite. Istraživanje iz 2017. pokazuje da čak 56% ispitanika potroši između 200 i 1000 dolara godišnje na nove igre.

S obzirom na jaku zajednicu obožavatelja takve vrste igara, ako ste u ovoj industriji crowdfunding kampanje imaju poseban (poslovni) značaj. Najbolje o tome govori činjenica da je gotovo 70% svih projekata vezanih za igranje na Kickstarteru uloženo u tzv. tabletop igre, odnosno same igre na ploči.

Jedna od takvih je i domaća Machina Arcana, čije treće izdanje Machina Arcana To Eternity trenutno izgleda vrlo dobro na Kickstarteru. Kampanja ima još 15 dana do isteka, a već je uz pomoć više od četiri tisuće podržavatelja prikupljeno 300 tisuća dolara! Deset puta više od početnog cilja…

O uspjehu ove, ali i prijašnjih igara iz serijala razgovarao sam s Jurajem Bilićem, glavnim dizajnerom projekta i Markom Prpićem koji je s timom surađivao na Kickstarter kampanji – konkretno pripremi videa za istu:

Na krilima sjajnog tima – i marketinga

O Machini smo na Netokraciji pričali prije davnih sedam godina, a od tada se, kaže Juraj, promijenilo mnogo toga:

Prošlo je skoro pa osam godina otkada smo započeli našu avanturu s Machinom Arcanom. Nakon prvog Kickstartera bili smo oduševljeni s odazivom igrača. Nakon što smo uspješno isporučili igru po čitavom svijetu bilo je zatišje na fronti. Aleksandra (moja muza, dizajnerica i supruga) i ja smo se odlučili za novu avanturu i otišli u inozemstvo.

Nakon tri godine Irske, Aleksandra i Juraj odlučili su se na povratak u Hrvatsku i počeli rad na drugom izdanju igre, 2018. godine. Juraj kaže kako su tom kampanjom skupili 700 tisuća dolara, ali “vrag im nije dao mira” pa danas gledamo posljednje poglavlje ove trilogije koja se najbolje može opisati kao steampunk horor igra na ploči smještena u svemir sličan onome H.P. Lovecrafta.

Do sada je preko Kickstartera uspješno prodano i dostavljeno gotovo 10 000 primjeraka različitih izdanja igre, a kako stvari stoje – njima će se pridružiti još nekoliko tisuća za nešto više od dva tjedna kada kampanja dolazi do svog kraja. Juraj kaže kako tajna za uspjeh na Kickstarteru leži u sjajnom timu čiji je talent i kreativnost publika prepoznala, ali dodaje i kako postoji jedna sitnica koja se zove – marketing.

Fizički elementi koji osvajaju publiku

Machina Arcana
Juraj kaže kako je posljednja edicija prilagođena novim igračima i omogućuje lakši ulazak u tajanstveni svijet Machine.

Ako se pitate zašto su igre na ploči toliko popularne na crowdfunding kampanjama, radi se zapravo o posve logičnom razlogu – mnogo su lakše za napraviti nego igre na računalu, a jednako su (ako ne i više) zabavne igračima, pojašnjava Juraj:

S obzirom na broj izdanih video igara na mjesečnoj bazi, očigledno je da je konkurencija brutalna te većina developera ostanu nezamijećeni ispod mase izdanih igara.

S druge strane, boardgameovi većinom ovise o statičkoj vizualnoj prezentaciji (grafički dizajn i ilustracija) te dobroj mehanici. Više se radi o ideji i sposobnosti dizajnera (igre ili grafičkog dizajnera), dok je za uspjeh videoigara bitnija sinergija vladanja tehnologijama i sve ostalo što ide s time. Videoigre su puno kompleksniji proizvod, plus puno je teže zbog konkurencije na tržištu.

Igre na ploči tako teoretski možete realizirati potpuno sami, i stići do svjetske publike, dok za svjetski uspjeh s računalnom igrom imate zaista mnogo manje šanse.

Video je glavni nositelj tabletop kampanje

Kada govorimo o tome što je tim iza Machine saznao nakon tri Kickstarter kampanje upravo u ovome polju, Juraj jednostavno kaže:

Ljudi vole lijepe sjajne stvari.

Lijepa i sjajna stvar svakako je i glavni video koji se pojavi na Kickstarter stranici, a koji je jedan od glavnih nositelja prezentacije samog proizvoda.

Machina Arcana
Vizualni stil igre je mračan i kompleksan, ali prekrasan.

Marko mi kaže kako je prvi kontakt s kupcem (podržavateljem kampanje) daleko najvažniji i stoga je imperativ napraviti dobar video koji u kratkim crtama pokazuje vaš proizvod i budi interes. Kako je Machina već etabliran serijal video za treći nastavak sadrži nešto dulje uvodne animacije, ali Marko dodaje kako bi svakoj novoj kampanji preporučio video koji započinje direktno s naracijom.

Dobra Kickstarter kampanja ima zaista mnogo pokretnih dijelova, pojašnjava mi Juraj, a slaže se i Marko. Na ovoj kampanji tako su se odlučili na već spomenuti detaljniji video, a Marko pojašnjava o čemu se radi:

 Za uvodni dio sam imao skoro stopostotnu slobodu čak i što se dijelova glazbe i zvučnih efekata tiče. Za narativni dio je animacija ipak trebala pratiti VO jer se radi o važnim vizualni, informacijama o igri, a fanatični Machina Arcana igrači ne bi oprostili greške. Što se 3D softvera tiče odlučili smo apsolutno sve raditi u Blenderu, a za sam rendering smo koristili Cycles i Eevee. Terreni su kreirani u programu koji se zove Gaea.

Najveći problem – publika!

Zanimljivo, Juraj mi kaže kako je najveći problem u projektu koji je namijenjen ovakvoj publici – sama publika:

Komunikacija s ljudima je u većini slučajeva pozitivna i ohrabrujuća, no zbog stalne količine poruka i raznih mišljenja i prohtjeva najveći problem su očekivanja ljudi koja vrlo često budu nerealna.

Machina Arcana
Osim kockica, igrat ćete s kartama i minijaturnim figuricama s postoljem.

Srećom, nakon dvije ispunjene kampanje tim je naučio efikasno balansirati između visokih očekivanja i onoga što se realno može napraviti i danas gleda prema jednako tako uspješnom trećem Kickstarteru koji će zatvoriti sagu Machine na najbolji mogući način.

Kao savjet svima koji se nadaju ući u svijet ne samo igara na ploči, već Kickstartera kao takvog, Juraj poručuje:

Glavni savjet za sve zainteresirane kreatore je da odustanu od ideje za crowdfunding kampanju. Ako njihova opsesija i predanost toj ideji ignorira ovaj savjet i odluče žrtvovati svoje novce, vrijeme i zdravlje, onda imaju šanse ući u crnu rupu koja iziskuje užasno puno toga, obećava užasno puno toga, a daje ovisno o kombinaciji stručnosti i sreće.

Ako vas je sve ovo zainteresiralo – podržite Machinu na Kickstarteru!

 

Komentari

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startupi i poslovanje

Nasmijali smo se ‘Otvorenom’, a unutar IT zajednice se hejtamo, ne podržavamo – i ne poznajemo?

Jučerašnje Otvoreno dokaz je da ni javnost ni država i dalje ne razumiju IT. Može li tehnološka zajednica konačno pokazati razumijevanje sama prema sebi?

Mobilno

George je nova bankarska aplikacija od Erstea – za račune u svim bankama?

Iako će Erste službeno predstaviti George tijekom tjedna, već danas otkrivamo kako će nova aplikacija (Da!) biti zamjena ne samo za Erste mBanking nego potencijalno i za druge banke koje koristite!

Startupi i poslovanje

Web stranice javnih tijela od 23.9. moraju biti pristupačne: Kako se tijela, agencije, dizajneri i developeri mogu prilagoditi?

Informacije od javnog značaja koje objavljuju javna tijela na svojim web stranicama i aplikacijama moraju biti pristupačne svima - o tome više nema rasprave. Što vas očekuje ako je pristupačnost sljedeći korak i za vas? Hrvatska agencija Neuralab dizajnirala je po novim standardima web Hrvatske banke za obnovu i razvitak - evo što su oboje naučili u procesu.

Što ste propustili

Intervju

Flutter nije “no-code” rješenje ni čarobni štapić, ali je odličan za brz razvoj mobilnih aplikacija

Ako niste developer, možda niste ni čuli za Flutter - a ako jeste, vjerojatno imate snažno mišljenje o njemu. U čemu je tu stvar?

Sponzorirano

WooCommerce koristi 50% hrvatskih online trgovaca, a uz Neuralab dobili su i novu opciju plaćanja – KEKS Pay

Suradnja eCommerce agencija i fintecha mogla bi - i trebala bi - biti sve češća praksa otkako je PSD2 otvorio vrata bankarskim podacima. Dobar primjer realizirao se nedavno u okviru domaćeg KEKS Paya koji je uz pomoć Neuralaba dobio priliku olakšati život tisućama novih korisnika i klijenata.

Startupi i poslovanje

200 studenata saznalo kako pokrenuti karijeru u doba COVID-19 u Nanobitu, ali i Infobipu, Infinumu i Circuitmessu

Na jučerašnjem digitalnom izdanju Digiralne Karijere u organizaciji Netokracije, FOI-ja i Nanobita govorilo se o pandemiji, praksama i prilikama za zaposlenje u digitalnoj industriji unatoč pandemiji.

Kultura 2.0

Kladarić, Šarić i Blagonić: Kako napredovati, biti inovativan i kreativan – dok radite na daljinu!

Iako je rad na daljinu mnogima nametnut, ne znači da je drugima odlično sjeo. Dapače, s Lukom Kladarićem, Marinom Šarićem i Lucijanom Blagonićem otkrivamo dobre prakse temeljene na godinama iskustva!

Mobilno

Ljuti smo na Apple… ali treba li nam još punjača?

Zašto su svi tako ljuti jer neće imati još jednu kocku za punjenje viška i kabel koji će ionako puknuti?

Startupi i poslovanje

Croatia osiguranje prepoznalo je potrebe korisnika u 2020. i u deset mjeseci je nastao LAQO

Usred krize i pandemije Croatia osiguranje napravila je ozbiljan iskorak prema digitalizaciji svojih usluga - okupili su vrhunski tim domaćih stručnjaka s kojima su razvili digitalni proizvod na razini punokrvnog insurtecha. Kako je nastalo LAQO, otkrivamo.