Što će developeri napraviti kad korisnici ne prihvate iOS7-oliko sučelje?

Što će developeri napraviti kad korisnici ne prihvate iOS7-oliko sučelje?

Otkako je iOS 7 prikazan javnosti, reakcije na njega bile su snažne. Neki su ga nazivali revolucionarnim, drugi ludim, neki su ga ocijenili hrabrim, a pojedini su naveli kako je predloženo sučelje jednostavno – loše. To su bile prvotne reakcije. Sada imamo istraživanja i podatke.

ios7sux_1naslovnaHipoteza: iOS 7 ima slabiju  upotrebljivost zbog plošnog sučelja, zbog čega je korisnicima teže izvršavati radnje.

Otkako je iOS 7 prikazan javnosti, reakcije na njega bile su snažne. Neki su ga nazivali revolucionarnim, drugi ludim, neki su ga ocijenili hrabrim, a pojedini su naveli kako je predloženo sučelje jednostavno – loše.

To su bile prvotne reakcije. Sada imamo istraživanja i podatke.

No, napravimo prvo malu digresiju.

Prvi iOS (iPhone OS 1.0)

Kad se pojavio prvi iPhone, točnije, kad je App Store otvorio svoja vrata i dopustio vanjskim developerima da objavljuju svoje aplikacije za iPhone, developeri su imitirali izgled i osjećaj originalnog operativnog sustava.

Najbolje su aplikacije bilo one koje nisu odskakale od zadanog izgleda iOS-a, a i danas, tek nekoliko tjedana nakon objave iOS 7, najbolje aplikacije izgledaju kao da su dio sustava, a ne kao da su naknadno osmišljene.

Things, daleko najbolja to do aplikacija, Sparrow (kojega je kupio Google), najbolji vanjski e-mail klijent, Tweetie (kupio ga Twitter), najbolji Twitter klijent…

Things. aplikacija koju je kreirao Cultured Code.
Things. aplikacija koju je kreirao Cultured Code.

Samo šačicu aplikacija, koje su odskakale od osnovnog iOS-ovog izgleda, možemo ocijeniti odličnim. One su iznimke koje potvrđuju pravilo.

No, zašto su developeri imitirali iOS? Zbog tri glava razloga:

  1. Programeri nisu imali dizajnersku podršku, stoga su koristili osnove koje su dobivali od Applea. Srećom, Apple je napravio dobre osnove. Čak i ako su surađivali s dizajnerima, željeli su imati koherentno iskustvo kroz cijelu platformu. Aplikacije nisu odvojeni otoci, one formiraju koherentnu skupinu koja živi u operativnom sustavu, stoga bi šok bio prevelik ukoliko je aplikacija potpuno drugačija od samog sustava unutar kojega se nalazi.
  2. U tom trenutku nije postojalo sučelje osjetljivo na dodir koje je nudilo zadovoljavajuće korisničko iskustvo. Da, postojali su mobilni uređaji sa zaslonima osjetljivima na dodir, ali svi su se oslanjali na stylus ili neki drugi oblik, koji nije uključivao dodir prstom. iOS je na tom području bio revolucionaran. Bilo je mudro kopirati ono na čemu je Apple proveo sate i sate testiranja.
  3. Broj tri je daleko najvažniji. Upotrebljivost aplikacije je ono što ju čini odličnom. Upotrebljivost ostaje nakon što trend nestane. Čak i ako developer odluči razviti aplikaciju koja ne prati vizualni stil iOS-a, aplikaciju mora biti moguće izuzetno jednostavno koristiti da bi bila uspješna.

U svakom slučaju, ako pogledamo u prošlost, lako ćemo uočiti da su najbolje aplikacije zapravo prigrlile osnovni izgled koji je predložio Apple, tek su ga možda malo izmijenile.

Sada nas iz prikrajka promatra iOS 7, ali već imamo iza sebe godine iskustva i potrebne podatke. Znamo što funkcionira.

Evo nekoliko primjera o tome što nam istraživanja govore:

Jakob Nielsen o upotrebljivosti tableta:

Flat dizajn i neproporcionalni dizajn glavne su prijetnje upotrebljivosti tableta, a nakon toga slijedi loša gestikulacija i radni tijek.

Zašto ne dopustiti korisnicima da na lakši način vide što mogu napraviti? Trebamo pronaći zlatnu sredinu između skeumorfizma i nedostatka prepoznatljivih označitelja za UI elemente.

Jakob Nielsen o Windowsu 8 (plošnost sučelja, može se primijeniti na iOS 7):

Gdje možete kliknuti? Sve izgleda ravno, a opcija “Promijeni postavke računala” izgleda više kao oznaka skupine ikona, a ne kao klikabilna naredba. Kao rezultat imamo to da mnogi korisnici tijekom testiranja nisu kliknuli na ovu naredbu kada su pokušavali doći do opcija koje se tamo skrivaju.

Aubrey Johnson o Hollow Icons:

Vaš mozak prati oblike koji se nalaze u prvom redu dva puta više nego ostale ikone. Vaše oči skeniraju vanjske oblike, a potom skeniraju unutarnje linije kako bi procijenili postoji li kakva vrijednost u “praznoj” sekciji.

Pokušaj sustava iOS 7

Nema sumnje da će tvrtke pokušati prilagoditi svoje aplikacije u skladu s iOS-om 7. No, ovdje postaje škakljivo. Što će se dogoditi ako velike tvrtke, poput Facebooka, Twittera i ostalih velikih igrača, dobiju izvještaje od svojih remodeliranih aplikacija i vide smanjenje njihovog korištenja, smanjenje uspješno obavljenih zadataka po korisniku i općenito smanjenje angažmana korisnika? Čak i pad od 1 ili 2 posto može velik, kada uzmete u obzir s kojim se brojkama Facebook susreće. To bi moglo značiti da milijun osoba ne može uspješno dovršiti zadatak.

Što će se dogoditi kada u stvarnosti ove aplikacije budu nudile lošije rezultate, kada ih usporedimo s njihovim prethodnicama?

Što će se dogoditi ako iOS developeri ne prigrle Appleovo vodstvo i vrate se dizajnu prije iOS 7?

Pravila ponašanja

Na Netokraciji za vas stvaramo kvalitetan, autorski potpisan sadržaj i zaista se veselimo vašim kvalitetnim, kontruktivnim komentarima. Poštujmo stoga jedni druge prilikom komentiranja držeći se sljedećih pravila ponašanja:

  • Ne budite 💩: Nema vrijeđanja, diskriminiranja, ni psovanja (osim ako nije osobni izričaj, ali onda neka psovka bude općenita, a ne usmjerena prema nekome)
  • Samo kvalitetna rasprava, manje trolanja: Ne morate se ni sa kim slagati, ali budite konstruktivni i doprinesite raspravi! Svako trolanje, flameanje, koliko god "plesalo" na granici, leti van.
  • Imenom i prezimenom, nismo Anonymous 👤: Autor sadržaja stoji iza svog sadržaja, stoga stojite i vi iza svog komentara. Koristimo ime i prezime (Hrvoje Lončar) ili barem ime i inicijala (Hrvoje L.) te pravu email adresu. Kako koristimo podatke koje tamo ostavljate? Bacite oko na našu izjavu o privatnosti.

Sve ostale komentare ćemo s guštom spaliti, jer ne zaslužuju svoje mjesto na internetu.

Komentari

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Kultura 2.0

Dinamo je prvi hrvatski sportski ICO, kupite njihov $DZG token za 2 eura – i uključite se u klupske odluke!

Nakon brojnih drugih velikih klubova hrvatski nogometni prvak odlučio se na iskorak u blockchain svijet kroz novi model članstva. U "inicijalnoj ponudi tokena” od 29. rujna moći ćete postati vlasnik fan tokena Dinama s kojima ćete moći trgovati i sudjelovati u određenim odlukama kluba. Što to znači za kripto dioničare, koja je motivacija kluba za ovaj projekt i tko stoji iza Sociosa istražili smo iz prve ruke.

Intervju

Splitski Blank s partnerima uskoro lansira hrvatski NFT marketplace na Ethereumu!

Uz bok nekolicine renomiranih umjetnika suvremene umjetničke scene, a pod vodstvom splitske agencije Blank, stiže nam Endemic platforma za trgovanje NFT umjetninama. Više o projektu otkrivamo od samih pokretača.

Digitalni marketing

Prima se rebrendirala: Što (i tko) stoji iza prepoznatljivog, a inovativanog vizualnog identiteta?

Od obiteljske tvrtke do poslovnog sustava s više od 2000 zaposlenih. Prima je u posljednjih 25 godina poprilično odmaknula od svojih početaka, stoga je bilo krajnje vrijeme za vizualni identitet koji bi odražavao takvu promjenu.

Što ste propustili

Tehnologija

Oni su web developeri u robotici: Ne razvijaju web stranice već sustav uz koji bilo tko može upravljati flotom robota

U poznatoj hrvatskoj robotičkoj tvrtki upravo su web developeri zaduženi za to da se naprednim i inovativnim autonomnim robotima može lako i jednostavno upravljati. S nama su podijelili kako izgleda posao tih - malo drugačijih web developera.

Digitalni marketing

Kako smo izgubili pitch, a dobili klijenta

Prošle godine Wolt Hrvatska pozvao nas je na natječaj za kampanju koju su planirali za domaće tržište, no nismo dobili posao. Već kad smo na to pomalo i zaboravili, stiže mail iz centrale Wolta u Finskoj. Kažu da su im se svidjela neka naša rješenja i žele ih koristiti na globalnoj razini.

Startupi i poslovanje

Ovo je nova generacija ZICER-ovog Startup Factoryja! 12 timova natječe se za 800.000 kuna

Oni stvaraju ekološki prihvatljive supstitute pesticidima, omogućuju efikasnije 3D printanje, unapređuju edukacijski sustav i poboljšavaju zdravlje stanovništva... upoznajte novu generaciju Startup Factoryja.

Startupi i poslovanje

Vodič kroz PR i medije za startupe, IT profesionalce i poduzetnike

Zaboravite generične savjete s Interneta i što vam PR agencije prodaju - ne trebate prvo, a često ni drugo, posebno ako svoj posao rade loše. Tena, Ana Marija i Ivan objašnjavaju što se zapravo događa u pozadini odnosa s (IT) medijima i zašto trebate znati pojmove kao ekskluziva i embargo!

Intervju

“Biti umjetnik u IT industriji znači isto što i biti tradicionalni umjetnik, samo je alat koji koristimo drugačiji”

Danas se digitalne umjetnike više doživljava kao dio IT industrije, nego umjetničke zajednice. Ipak, mlade to ne brine, sve više ih se zaljubljuje u video igre te sami žele stvarati nove svjetove i likove... Evo kako su im Nanobitovi "3D/2D artisti" prenijeli svoja znanja kako bi im u tome pomogli.

Vodič

Gledaj i uči! Najbolji edukativni kanali na YouTubeu

Donosimo vodič kroz edukativne kanale na YouTubeu od kojih ćete sigurno nešto naučiti i nikad više nećete reći da je YouTube carstvo gluposti za klince i influensera koji se krevelje.