Roditelji, nemojte zabranjivati "igrice", nego naučite nešto o njima.

Roditelji, nemojte zabranjivati “igrice”, nego naučite nešto o njima.

Najbolji način za borbu protiv negativne percepcije jest edukacija, a kada je riječ o gamingu, dobro educiranje djece i roditelja je ključno.

Nije tajna da imam čvrsto mišljenje o tome tko (i kako) treba kontrolirati djecu i njihove navike igranja, kao i da je besmisleno da se igre stavljaju u negativan kontekst ovisnosti. Ipak, s gotovo svima koji kritiziraju igre složit ću se u tome da treba educirati osobe koje djeci zaista mogu zabraniti pretjerano igranje igara – roditelji. Kao što sam govorio u nedavnoj kolumni, nisu igre krive ako vam je dijete asocijalno i samo sjedi za računalom, vaša je odgovornost da se educirate o igrama i naučite živjeti s vašim malenim gamerom.

Upravo zbog toga pozdravljam ideju o izradi vodiča koji bi roditeljima na jednome mjestu pokazao što su igre i da ih se ne moraju bojati kao nešto vrlo zlo. O vodiču koji je nedavno objavljen tako sam razgovarao s Ninom Išek Međugorac, direktoricom Korporativnih komunikacija Hrvatskog Telekoma i Hanom Hrpkom, predsjednicom Hrabrog Telefona koji je zajedno s Hrvatskim Telekomom i Djecom Medija začetnik projekta.

Činjenica da domaći telekomi sve ozbiljnije gledaju na gaming i esport ne može se poreći, a kampanja Igrajmo na sigurno nastojanje je HT-a da se obrati onima koji nisu nužno gameri, ali s njima žive i komuniciraju svakodnevno. Nina Išek Međugorac stoga ističe kako ovom kampanjom žele pokrenuti konstruktivnu raspravu o tematici:

Rješenje nije zabrana igranja već prevencija opasnosti kroz edukaciju roditelja i djece o preporučenom vremenu igranja i sadržaju videoigara. Time ujedno nudimo i alat kako se nositi s jednim od najvećih izazova roditelja u povijesti, i to u vrijeme najvećeg generacijskog jaza.

Informiranje prije svega

Vodič je koncipiran tako da kratko i jasno objasni osnove o igranju video igara, koje vrste igara postoje te prednosti i mane kontinuiranog igranja kako bi oni koji ga čitaju mogli biti objektivno informirani. Takav pristup bitan je s obzirom da je jaz među generacijama danas veći nego ikada. Roditeljima je i u 2019. izuzetno teško razumjeti zašto su djeci video igre zanimljive i što točno igraju i prate, a naći ključne informacije na jednome mjestu do sada je bio izazov, posebice ako, recimo, ne govorite engleski.

Hana Hrpka dodaje kako Hrabri telefon već 15 godina prati teme sigurnosti djece na internetu, a sukladno napretku tehnologije i njihov se pristup mijenja:

Tema gaminga je zaista aktualna, posebno kod roditelja koji se ne snalaze u ovoj temi i ne znaju kako zaštiti svoje dijete. Stoga je Hrabri telefon, kroz svoje iskustvo u radu kako s djecom tako i s roditeljima, kao i na temelju svoje stručnosti, dao doprinos ovom Vodiču kroz konkretne savjete za djecu.

Ali komunikacija s djecom ne smije izostati

Trenutno u Hrabrom telefonu ne dobivaju toliko velik broj poziva vezanih isključivo za gaming, dodaje Hana, ali općenito su primjetili porast upita o tematici. Dok roditelji najčešće brinu oko toga koja je igra sigurna za dob njihovog djeteta, djeca se Hrabrom telefonu obraćaju kada dožive neugodna iskustva u igrama, poput vrijeđanja na internetu. Kroz vodič nastojalo se odgovoriti na ta najčešća pitanja, ali sam vodič ne može riješiti sve probleme – ako ne postoji komunikacija između roditelja i djece.

Hana kaže i kako se roditelji zaista trebaju više upoznati s igrama koje dijete želi igrati i proučiti ih pa ako primjete odstupanja u smislu pažnje i koncentracije svog djeteta, ali i lošijih ocjena i pada drugih interesa, trebaju djelovati i napraviti neke promjene. Jasno, ako vam u bilo kojem trenutku zatreba pomoć, Hrabri telefon je tu za roditelje (0800-0800) i djecu (116-111).

Ne smijemo ignorirati gaming

U proteklih nekoliko godina gaming je i u Hrvatskoj doživio preobraženje. Dok se broj tvrtki koje prodaju gaming opremu i računala nije značajno povećao, ponuda se ipak proširila, a svjedoci smo i rasta mainstream interesa za esport općenito. Za telekome ovdje ima prostora, a Nina Išek Međugorac kaže kako u Hrvatskom Telekomu predviđaju sve veći interes i rast broja entuzijasta kojima je potrebna kvalitetnija infrastruktura pa se i njihova ponuda nastoji prilagoditi sve većom brzinom za streamanje, preuzimanje i komunikaciju.

Što se tiče vodiča, Hrabri telefon i HT uvjeravaju me kako ovaj vodič nije jedini plan koji imaju, a Nina objašnjava:

Nakon predstavljanja digitalnog vodiča, pripremamo još jedan inovativan format, a to je dokumentarni film o utjecaju igranja video igara u okruženju obitelji u kojima gameri i roditelji zajednički prolaze kroz sve izazove u području sigurnosti, a koji ćemo uskoro predstaviti. No tu ne stajemo s aktivnostima. U suradnju s Hrabrim telefonom organizirat ćemo Viber chat u kojem će svi zainteresirani moći postaviti stručnim osobama svoja pitanja o ovoj temi, a prostor za pitanja smo već sada otvorili na društvenim mrežama naših partnera.

Hrabri telefon se, osim suradnje na dokumentarnom filmu, okreće i društvenim mrežama odnosno svakodnevno prikuplja pitanja roditelja i djece vezana uz gaming teme na koje će odgovarati putem svojih profila. Ovo je dobrodošao pomak u percepciji gaminga, a nema nikakve sumnje da je edukacija upravo ono što će utjecati da ima sve manje onih koji će govoriti o gamingu isključivo kao o zlu i trošenju vremena, a sve više onih koji će biti objektivno upoznati o čemu se tu zapravo radi.

Hrvatski Telekom

Prvi korak prema edukaciji

Ohrabruje i podatak da je vodič preuzet već više od 1.000 puta na stranicama Generacije Next, a iz Hrvatskog Telekoma naglašavaju i kvalitetnu suradnju s Ivanom Radom, YouTuberom iz Osijeka koji je pomagao u projektu svojim iskustvom u gamingu.

Za kraj, valja istaknuti kako je svaka inicijativa koja nastoji educirati roditelje i njihovu djecu o gamingu pohvalna. Pogotovo kad ističe kako rješenje nije prezentirati gaming kao nešto što će djecu pokvariti. Iako se osobno ne slažem sa svime što je u vodiču navedeno, vjerujem kako je zaista korak u pravome smjeru i predstavlja dobar prvi korak za roditelje mladih gamera. Nakon što roditelji prouče vodič, svakako bi trebali nastaviti istraživati gaming kako na domaćim, tako i stranim stranicama i izvorima, a možda i isprobati sami igrati da vide što je u tome toliko super.

Sada kada roditelji imaju ovaj vodič, ništa ih ne sprječava da o igrama razgovaraju sa svojom djecom i ispitaju zašto ih zanimaju baš video igre. Ipak, prije svega: budite roditelj i pazite na svoju djecu, ali se s njima i zabavljajte.

Ako još niste, vodič možete preuzeti na stranicama Generacije Next.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startupi i poslovanje

Nasmijali smo se ‘Otvorenom’, a unutar IT zajednice se hejtamo, ne podržavamo – i ne poznajemo?

Jučerašnje Otvoreno dokaz je da ni javnost ni država i dalje ne razumiju IT. Može li tehnološka zajednica konačno pokazati razumijevanje sama prema sebi?

Mobilno

George je nova bankarska aplikacija od Erstea – za račune u svim bankama?

Iako će Erste službeno predstaviti George tijekom tjedna, već danas otkrivamo kako će nova aplikacija (Da!) biti zamjena ne samo za Erste mBanking nego potencijalno i za druge banke koje koristite!

Startupi i poslovanje

Web stranice javnih tijela od 23.9. moraju biti pristupačne: Kako se tijela, agencije, dizajneri i developeri mogu prilagoditi?

Informacije od javnog značaja koje objavljuju javna tijela na svojim web stranicama i aplikacijama moraju biti pristupačne svima - o tome više nema rasprave. Što vas očekuje ako je pristupačnost sljedeći korak i za vas? Hrvatska agencija Neuralab dizajnirala je po novim standardima web Hrvatske banke za obnovu i razvitak - evo što su oboje naučili u procesu.

Što ste propustili

Kultura 2.0

S nagradom Europske komisije u ruci e-Škole nastavljaju digitalizirati 1317 škola u Hrvatskoj

Nagrađen i od Europske komisije CARNET-ov projekt e-Škole dokazao je kako je Hrvatska na dobrom putu da "odgoji" digitalno zrele škole. Što se sve događa u pozadini pripreme i realizacije takvog velikog projekta, u doba krize, saznali smo.

Intervju

Ovako izgleda Nanobitov proces razvoja igara koje svakodnevno igraju stotine tisuća ljudi

Hollywood Story i My Story jednostavno je igrati, ali koliko je jednostavno - ili komplicirano - napraviti uspješne 'casual' igre?

Startupi i poslovanje

I ove godine na Ladies of New Business, ali online! 5. i 6. studenog bavimo se temama o vodstvu

Kako osigurati kapital i u krizi, kako vođenjem drugih ne zaboraviti na sebe, koji su to izazovi upravljanja timovima i resursima u "novom normalnom" - pokrivamo sve bitne teme o ženskom vodstvu i poduzetništvu u doba krize na Ladies of New Business konferenciji.

Kultura 2.0

Ravnateljica preloške knjižnice okupila igrače Harry Potter igre od Las Vegasa do Hong Konga i napravila izložbu njihovih knjižnica

Maja Lesinger četiri je mjeseca radila na virtualnoj međunarodnoj izložbi Harry Potter: Wizards Unite the Libraries u koju su se uključili igrači, a posebice knjižničari diljem svijeta. No, baš njena knjižnica iz Preloga nije mogla završiti u izložbi jer nije mjesto od interesa u samoj igri.

Startupi i poslovanje

Bivši investitor u 500 Startups savjetuje hrvatske startupe: Akvizirajte klijente i korisnike od kojih ćete učiti!

Marvin Liao već 10 godina ulaže u startupe u srednjoj i istočnoj Europi, u zemljama poput Srbije i Ukrajine. U razgovoru za Netokracija Podcast daje praktične savjete za hrvatske tehnološke poduzetnike u doba pandemije!

Startupi i poslovanje

U Hrvatskoj se za poduzetništvo odlučuje tek svaki 12. građanin, možemo li to kao digitalna zajednica promijeniti?

Ako nema poduzetnika, nema niti poduzetničkog ekosustava, a u Hrvatskoj je niz uzroka doveo do toga da patimo od kroničnog manjka poduzetničke aktivnosti - postoji li među digitalcima znanje i energija da se to promijeni?