Andreja, Maja i Mirela osmislile TaleTalk, slikovnicu koja spaja AR i AI

Andreja, Maja i Mirela osmislile TaleTalk, interaktivnu slikovnicu za djecu koja spaja AR i AI

Krajem listopada Mirela Ćosić, Maja Subotić Šušak i Andreja Smetko kao tim Tartle odnijele su pobjedu na 2. hackathonu Hrvatskog telekoma, Hack it. Ideja o interaktivnoj AR aplikaciji pod imenom TaleTalk, koja bi služila kao slikovnica za djecu, oduševila je i žiri i publiku - a radi se na tome da oduševi i prve korisnike.

Mirela i Andreja nekadašnje su FER-ovke, dok je Maja završila Studij dizajna pri Arhitektonskom fakultetu. Mirela radi kao softverska inženjerka, specijalizirana za integracijske projekte, Andreja je softverska inženjerka/team lead u informacijskim sustavima u zdravstvu i javnom sektoru, dok je Maja voditeljica projekata i dizajnerica. Na hackathon su se prijavile tako što su Andreja i Maja, nakon što su vidjele da je natječaj otvoren, napravile potragu za trećim članom tima, a Mirelu su uspjele “uloviti” nekoliko sati prije isteka roka prijave. Djevojke priznaju da su se prijavile jer su im pomalo “nedostajali all-nighteri iz studentskih dana”.

Od široke primjene AR-a, VR-a i AI-ja do fokusa na pričanje priče – djeci

I tako su zadnjeg vikenda u listopadu došle na natjecanje, radile na aplikaciji TaleTalk i – pobijedile, odnijevši kući 30.000 kuna. Andreja objašnjava da su, razmišljajući o tome što će kreirati, na početku krenule od širokog spektra primjene AR/VR/AI koncepata, a tijekom tog procesa najugodnije su se osjećale u području koje se bavi djecom, odnosno pripovijedanjem priča (storytelling). Maja dodaje:

Kako se već neko vrijeme bavim edukacijom mladih u vizualnoj kulturi, prikupljeno znanje pomoglo nam je u zadavanju dobrih temelja iz prakse. Aplikacija TaleTalk započela je propitivanjem kvalitete postojećih materijala i konkurenata, a temeljila se na razvijanju kreativnog i komunikacijskog potencijala djece. 

Andreja nastavlja da su prilikom istraživanja shvatile da AI, u primjeni kod prepoznavanja prirodnog govora, te AR, koji se koristi za predočavanje likova i njihovih aktivnosti, mogu u njihovom okruženju sjajno funkcionirati zajedno. Prvo kao prirodni input, a drugo kao za djecu poticajan, zanimljiv i privlačan output. To je sve predstavljalo i tehnički izazov, ali zanimljiv, posebice jer se inače ne bave ne bave ovim poljem, otkrivaju mi. No, jednom kad su nacrtale kako bi ideja trebala izgledati, krenulo se istraživati koji će im konkretni alati trebati – a tad je proradila ona prava inženjerska znatiželja koja se uvijek pojavi kad možete raditi s nečim što vam je do tada bilo nedostupno, kažu.

Osim što je na projektu bilo zanimljivo raditi, mora se priznati da su djevojke “ubole” dobru nišu – tržište proizvoda za djecu poprilično je razvijeno, ali i plodno tlo, a, kako kaže Maja, koji roditelj ne bi htio isprobati aplikaciju koja potiče dijete na kreativno promišljanje i razvija maštu, a neposrednim putem razvija komunikacijske i verbalne vještine?

Naša interaktivna aplikacija za glasom kontrolirane priče u okruženju proširene realnosti namijenjena je djeci od dvije do pet godina. U toj dobi razvoj djetetovog govora odvija se strelovitom brzinom. Naša aplikacija potiče dijete na razgovor (razvija pažnju, poboljšava izgovor, proširuje vokabular, uči povezivati izgovorenu riječ s predmetom ili slikom, pravilno oblikovati rečenicu, odgovarati na pitanja…), dok mu istovremeno daje vizualno poticajan sadržaj.

Je li pobjeda na hackathonu bila očekivana?

No, bez obzira na to što su bile uvjerene da rade na dobrom proizvodu, na moje pitanje jesu li očekivale pobjedu na hackathonu, sve tri u glas kažu – ne.

Nismo znale profile timova protiv kojih ćemo se natjecati pa nismo ni mogle procijeniti kakve su nam šanse. Išle smo napraviti stvar u koju smo vjerovale i s puno truda uspjele!

Nakon tog uspjeha, uzele su si malo vremena za definiranje samog produkta – što on jest, što nije i što žele da bude, objašnjava Andreja.

Prvi milestone nam je definiranje minimal viable producta te fokus na dobivanje mentora, treninga i ispravno postavljanje putanje za daljnji razvoj. Ono što je sjajno kod TaleTalka je zaista široko područje koje pokriva i puno smjerova u kojima se može razvijati. No, to istovremeno predstavlja i mogućnost da raspršimo energiju pa želimo posložiti stvari tako da se može zdravo razvijati. 

Budućnost za TaleTalk

A tek nakon slaganja djelića slagalice, koji se sastoje i od definiranja produkta i pronalaska ljudi koji bi se uključili u projekt, odgovarajuće tehnologije, poslovnog plana… Odlučit će što napraviti s novčanom nagradom, kao i vidjeti je li vrijeme za osnivanje tvrtke, kaže Maja. No, sve su uvjerene da je AR područje za koje cijela industrija očekuje da će jako rasti u narednom periodu. Ima jako široku primjenu, od zabavne industrije, turizma, edukacije, medicine, prepričava Andreja nakon posjete Web Summitu.

Svima koji se nećkaju bi li se upustili u sličnu avanturu kao ovaj trojac, Mirela savjetuje da se ništa loše ne može dogoditi ako probate – u najmanju ruku možete puno naučiti. Maja zaključuje:

Da bi uspio, trebaš kvalitetne ljude u timu kojima vjeruješ. Isto tako, važno je dobro raspodijeliti zadatke i kada je najteže… vjerovati u sebe!

ponuda

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Novost

Ni WiFi pojačivači vam ne pomažu? MESHtar pokriva svaki kut stana ili kuće, bez po muke.

Stabilan Wi-Fi je nevjerojatno teško postići, pogotovo ako imate nezgodan tlocrt prostorija ili više kvadrata. Srećom, postoje sustavi koji te probleme mogu zaobići.

Kultura 2.0

Treba li vam teta u Pošti pretvoriti Bitcoin u kune?

Hrvatska Pošta pokrenula je projekt mjenjačnica za kriptovalute u suradnji s tvrtkom Electrocoin i time može postati jedna od najprogresivnijih tvrtki u Hrvatskoj. Pitanje je - hoće li?

Tehnologija

Više od 100 inženjera Instituta RT-RK u Osijeku razvija softver za BMW, Audi i Mercedes

Tvrtka Institut RT-RK Osijek broji više od stotinu zaposlenika, a stalno su u potrazi za novim kadrom do kojeg uspješno dolaze stipendiranjem studenata u Osijeku.

Što ste propustili

Startupi i poslovanje

Superbet akvizirao Axilis Brune Kovačića – Zagreb postaje inovacijski centar digitalnog klađenja

Bruno Kovačić za Netokraciju ekskluzivno otkriva kako je softversku agenciju koju je osnovao kao student preuzeo Superbet, a koji je nedavno osigurao 175 milijuna eura za širenje.

Startupi i poslovanje

Dati otkaz zaposleniku u mješovitoj stvarnosti dobar je PR, ali XR doista pomaže razvoju mekih vještina

Zamislite dan kad svojim zaposlenicima nećete plaćati tečajeve već će te ih poslati u susjednu sobu da prođu simulaciju - taj dan mogao bi biti veoma blizu, a evo i što od njega očekivati.

Intervju

Adriana Bandl, PMI: ‘Digitalnu transformaciju i CX treba demistificirati unutar same tvrtke’

Kako studij psihologije može pomoći u karijeri razvoja korisničkog iskustva i digitalne transformacije ispričala nam je Adriana Bandl iz tvrtke PMI.

Društvene mreže

Zašto neki i dalje dijele lančane statuse očito lažnog sadržaja na Facebooku?

Zašto su neki od nas brzoprsti, skloni dijeljenju lančanih Facebook statusa i poruka koje sadrže lažne informacije, kao što je to nedavno napravio direktor Hrvatske turističke zajednice? Iza svega stoji fenomen star koliko i čovječanstvo - iskonski strah.

Kultura 2.0

Što je za vas Instagram bez (broja) lajkova? Manji pritisak, bolji sadržaj

Instagram pomalo po svijetu povlači zavjesu svoje verzije bez lajkova, a dojmovi su i par mjeseci nakon još podijeljeni. Pa iako influenceri plaču jače – korisnici će biti oni na koje će promjena utjecati najviše.

Kultura 2.0

Jesu li video igre – u svijetu i u Hrvatskoj – umjetnost?

Ako je i limenka umjetnikovog izmeta umjetnost, zašto ne bi umjetnost bile i linije kodova uz prateću računalnu grafiku? Razmatrajući odabrane teorije umjetnosti istražujem mogu li se videoigre smatrati umjetnošću.