Kako glazbenici mogu napraviti svoju kampanju na društvenim mrežama?

Kako glazbenici mogu napraviti svoju kampanju na društvenim mrežama?

U sklopu međunarodne autorske kreativne konferencije Adria Music Conference jučer se održao panel u kojemu se raspravljalo o tome što glazbenici mogu napraviti kako bi se promovirali putem društvenih mreža. Moderator panela bio je Davor Runje, direktor agencije drap, a sudjelovali su Ida Pandur (Entourage, Bizmeet.me), Nikola Vrdoljak, direktor agencije Gingernet, Igor Geržina, saksofonist i skladatelj, te Netokracijin Ivan Brezak Brkan.

Adria
“Digitalci” glazbenicima otkrivaju tajne zanata na Adria Music Conference. (Slike: Deyan Barić)

U sklopu međunarodne autorske kreativne konferencije Adria Music Conference jučer se održao panel u kojemu se raspravljalo o tome što glazbenici mogu napraviti kako bi se promovirali putem društvenih mreža. Moderator panela bio je Davor Runje, direktor agencije drap, a sudjelovali su Ida Pandur (Entourage, Bizmeet.me), Nikola Vrdoljak, direktor agencije Gingernet, Igor Geržina, saksofonist i skladatelj, te Netokracijin Ivan Brezak Brkan.

Davor Runje je tijekom panela prikazivao video primjere uspješnih glazbenih kampanja koje su ostvarene putem digitalnih medija, a jedan od njih je bio festival koji je iskoristio “moć” grupnog financiranja – Goulash Disko Festival. Kako je Ivan Brezak Brkan komentirao, ovakav način financiranja, a ujedno i promocije projekta, danas je vrlo popularan, a tajna uspjeha je u dobroj pripremljenosti.

Mnogi misle da su projekti sami po sebi dovoljni te da će ga ljudi zbog toga podržati. No, u primjeru slovenskih startupa vidi se da se radi o – kampanjama. Tajna je da s jedne strane ljudi koji daju novac dobivaju jasne benefite. Ako je riječ o događaju, benefit može biti ulaz. Za uređaje je uređaj ili više uređaja. Za igre su to, primjerice, likovi ili lokacije, koji se mogu zvati po osobama koje podržavaju projekt.

Nikola se nadovezao rekavši da crowdfunding nije nešto novo, uspoređujući ga s dioničarstvom. No, danas je tehnologija omogućila njegov pristup širem broju korisnika. Što se tiče glazbenih voda, crowdfundingom se može raditi, primjerice, pretprodaja karata, što je obrnut slučaj od klasičnog načina organiziranja događaja. To je i dobro istraživanje tržišta, napominje, jer se kampanjom moglo vidjeti je li publika zainteresirana za festival ili ne.

Osnivač Goulash Disko Festivala se poprilično oslanjao na oglase na Facebooku, koje je dobro usmjerio na same fanove izvođača, koji možda i nisu široko poznati. Ida Pandur smatra to dobrom strategijom, jer su upravo ti fanovi pokretačka snaga. Kampanja je napravila i dobar PR, reklamiravši se kao prvi crowdfunding festival. Ivan je naveo da je za, primjerice, tehnološke medije bitno da projekt ima tehnološku i inovativnu komponentu. Većina događaja idu na medije koji su im prirodni, pa se tako organizatori glazbenih događaja javljaju često samo medijima koji prate takve događaje. No, Ivan ističe kako se mogu se javiti i drugim medijima, samo treba pronaći moment koji im je zanimljiv.

Internet znači gubitak ‘posrednika’ u glazbenoj industriji

Nikola se osvrnuo na činjenicu da su digitalne promjene prvenstveno uhvatile glazbenu nišu. Izgubljeni su posrednici ili im je barem uloga smanjena, što je bio prvi val promjena. Drugi se odnosi na promjenu u načinu financiranja. Upravo zbog toga pojedini pribjegavaju alternativnim načinima financiranja, poput grupnog financiranja, što se ujedno može pretvoriti i u dobru promociju samog glazbenika, ako je sve dobro odrađeno. Ida se nadovezala rekavši kako je u svemu tome potrebno imati dobru priču. Dala je i nekoliko savjeta za glazbenike. Primjerice, danas su pojedine obrade hitova postale popularnije od originala, jer su obrađene na drugačiji način, a internet takvim glazbenicima omogućuje izgradnju bazu fanova. Strategija može biti i povezivanje s vlogerima ili blogerima, koji bi koristili glazbu u svojim uratcima.

Ivan Brezak Brkan otkrivao je što je medijima zanimljivo, dok je Ida Pandur davala savjete s područja društvenih mreža.
Ivan Brezak Brkan otkrivao je što je medijima zanimljivo, dok je Ida Pandur davala savjete s područja društvenih mreža.

Igor iz perspektive glazbenika kaže kako je širenje glazbe internetom omogućilo i manjim glazbenicima iz manjih zemalja da se pojave na globalnom tržištu. Naravno, to je prouzrokovalo i veliku gužvu i buku u eteru. Samim time su nastale nišne platforme, poput specijaliziranih radija, za čime naša regija zaostaje. Također, dodaje da se većina glazbenika i dalje oslanja na fizičku prodaju CD-a i činjenicu: Ako imaš hit, uspjet ćeš, ako ne, nećeš. Smatra da bi stručnjaci digitalnog svijeta trebali pomoći glazbenoj industriji u educiranju.

2Cellos i američki san

Kao jedan od primjera uspjeha putem društvenih mreža naveo se duo 2Cellos, čiji je video postao viralan, što je donijelo brze uspjehe u karijeri. No, koji je bio faktor zaslužan za njihov uspjeh? Sudionici su se složili da je više elemenata igralo ključnu ulogu – osim što imaju talent, mladi su, zgodni, napravili su crossover obradu pjesme Michaela Jacksona u prigodno vrijeme, nakon njegove smrti… Prvo su dobili publiku, kupce, napominje Igor, stoga su bili u puno boljoj poziciji kod diskografa. Ida je dodala i odličnu produkciju spota, a kao zadnju komponentu izdvojila je i njihovu strast.

k
Neki od primjera koji su navedeni na panelu, poput aplikacije Pogometer, oduševili su sudionike.

Ivan se osvrnuo na PR potencijal glazbenih uradaka koji postanu viralni na društvenim mrežama. Napomenuo je da takve priče automatski postaju zanimljive medijima, ali je uputio glazbenike i da iskoriste moć platforme na kojoj su prisutni.

Postoji mnoštvo platformi koje se bave glazbom, a svi ti startupi imaju svoj interes. Njima je u cilju da vi budete popularni kako bi njihova platforma bila popularna. Recimo, Soundcloud sam pokušava progurati svoje glazbenike. Obratite im se i možda vam mogu pomoći na načine koje niste očekivali. Iako smo mi malo tržište, za njih možda niste mali.

I, kako onda napraviti kampanju na društvenim mrežama u Hrvatskoj koja će promovirati glazbenika? Iz panela se moglo izvući nekoliko zaključaka. Prvo se treba odmaknuti od fokusiranja samo na velike plakate i televizore i konačno zaroniti i u digitalne vode. Jednom kad to učinite, napravite strategiju. Primjerice, kampanja se može i rascjepkati na više društvenih mreža – mogu se postavljati teaser video zapisi na društvenim mrežama posvećenim kratkoj video formi, kao što su Vine ili Instagram. Raspolažite s onime što imate – ako imate veće budžete, obratite se stručnjacima. Ako nemate, pronađite entuzijaste s “digitalnim” znanjem koji će vam pomoći. Grupno financiranje i slične kampanje su sada popularne, ali morate biti izvrsno pripremljeni za njih. U svakom je slučaju potrebno imati dobru priču, angažirati moć zajednice i iskoristiti najbolje iz onoga što platforma koju ste odabrali nudi.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

Kako sam od osobe koja regrutira programere sama postala programerka?

Prije otprilike godinu dana intenzivno sam guglala “kako postati (samouki) developer”. Danas sam u situaciji da sama pišem o tome. Iako je svačije iskustvo drugačije, nadam se da će ono što sam putem naučila biti korisno i inspirativno svima koji koketiraju s programiranjem i razmišljaju o karijeri u IT-u.

Mobilno

Kako je Njuškalo uz pomoć foto-prepoznavanja za 70% ubrzao predaju oglasa u mobilnoj aplikaciji

Foto-prepoznavanje predmeta u samom je vrhu svjetskih trendova i primjene umjetne inteligencije, a mi smo odlučili upravo tu tehnologiju uvrstiti u Njuškalovu aplikaciju prilikom predavanja oglasa. Kako je proces izgledao u praksi, na koje smo izazove naišli i što su planovi za budućnost, otkrivamo.

Intervju

Što korisnici žele i očekuju od vaših proizvoda i usluga zna podatkovna znanstvenica

Iako je njezin karijerni put krenuo u smjeru računovodstva i financija, Maja Copak Smolčić vrlo je brzo shvatila kako ju više zanima statistika i analiza podataka. Bila je spremna na novi početak i učenje programiranja i novih vještina. Danas u A1 vodi odjel zadužen za poslovnu analitiku i data science.

Što ste propustili

Kultura 2.0

Ne smijemo dozvoliti da nam se djeca pogube u virtualnoj stvarnosti igara

Prije nekoliko godina dala sam intervju za Netokraciju na temu virtualne (VR) i proširene stvarnosti (AR). Koju sam tada vrlo naivno zagovarala. Sad ju više ne zagovaram. Dapače, povlačim se iz profesionalnog djelovanja u polju digitalnih medija i filma. Ali prije nego se povučem, želim opozvati svoje previše olako dane osvrte.

Intervju

Good Game Nikole Stolnika osigurao 2,2 milijuna kuna, među investitorima Sacha Dragić, Ivan Klarić i Bruno Kovačić

Esport organizacija Good Game nedavno je osigurala svoju prvu veliku investiciju od 300 tisuća eura, na krilima grupe investitora koja uključuje Ivana Klarića, Brunu Kovačića i Sachu Dragića.

Gaming

Od Google Stadije do Apple Arcadea: Provjerili smo (nama) najvažnije gaming događaje 2019.

U novoj gaming epizodi Netokracija Podcasta prisjećamo se bitnih prošlogodišnjih vijesti iz najveće zabavne industrije, a o već tekućoj 2020. komentiramo poznate najave i naslove koje željno iščekujemo.

Tehnologija

Kako sam od osobe koja regrutira programere sama postala programerka?

Prije otprilike godinu dana intenzivno sam guglala “kako postati (samouki) developer”. Danas sam u situaciji da sama pišem o tome. Iako je svačije iskustvo drugačije, nadam se da će ono što sam putem naučila biti korisno i inspirativno svima koji koketiraju s programiranjem i razmišljaju o karijeri u IT-u.

Startupi i poslovanje

Christina Calje, od direktorske pozicije u Goldman Sachsu do vlastitog AI startupa

Prije nešto više od četiri godine, Christina je iz financijske posve prešla u tehnološku industriju. Danas kao osnivačica startupa Autheos, koji uz pomoć AI optimizira video kampanje, sudjeluje i u projektima za definiranje pravnih okvira odgovornosti AI sustava, a upravo ju je to, kao vrsnu stručnjakinju i uspješnu ženu dovelo na LEAP Women konferenciju nakon koje sam s njom pričala o AI-u, marketinškim strategijama, društvenim mrežama, GDPR-u i video trendovima.

Društvene mreže

Filip Zavadlav: Kako je ubojica podrškom na online mrežama postao simbol borbe za pravdu?

Uspoređuju ga s Jokerom i Punisherom, prozivaju ga herojem, a ne ubojicom. Priča o Filipu Zavadlavi, 25-godišnjaku koji je počinio trostruko ubojstvo u Splitu, puni sve medije već nekoliko dana. Ali i društvene mreže.