Kako su festivali postali profitabilniji uz beskontaknto plaćanje

Kako su glazbeni festivali postali učinkovitiji i profitabilniji uz beskontaknto plaćanje

Iako živimo u digitaliziranom svijetu, uvijek se iznenadim kad jedan (važan) segment života bude potpuno promijenjen zahvaljujući napretku tehnologije. Od naručivanja hrane preko kupovine do korištenja usluga javne uprave - uz tehnologiju je sve postalo brže, lakše i učinkovitije. No, tehnologija se zadnjih godina uvukla na mjesto gdje ju možda i nisam očekivala - na glazbene festivale. I to ne bez razloga.

otp inmusic

Glazbene festivale, od onih najopskurnijih lokalnih do onih velikih koji su ugostili globalne megazvijezde, posjećujem od ranih tinejdžerskih dana. I uvijek je iskustvo bilo otprilike jednako – manja ili veća količina zabave, ovisno o društvu, raspoloženju i samom odabiru glazbe, te nešto na što se treba psihički i fizički pripremiti – redovi.

Redovi na glavnom ulazu, redovi na štandovima s pićem, redovi na štandovima s hranom, redovi za WC… Dobro, s ovim posljednjim još uvijek se borimo, ali organizatori festivala prepoznali su problem, ali i priliku – trend koji postoji već nekoliko godina u svijetu došao je i na festivale u regiji. Ultra Festival, InMusic, Exit, Sziget… To je samo dio ljetnih festivala u regiji koji su se obratili beskontaktnom plaćanju ne bi li riješili neke od redovitih boljki s kojima se godinama susrećemo.

Naravno, nisu redovi jedini problem s kojim se u koštac uhvatilo uvođenje beskontaktne tehnologije na festivale. Tu je i manje brige oko izgubljenih ili ukradenih stvari za same posjetitelje, kao što je novčanik s gotovinom.

Povećanje učinkovitosti, povećanje potrošnje posjetitelja

in music florence

Međutim, glavni razlozi za uvođenje ovog oblika plaćanja za same organizatore festivala, jest, dakako, povećanje učinkovitosti, a time i, naravno, zarade. Istraživanja čak pokazuju da posjetitelji festivala troše 20% više sredstava uz beskontaktno plaćanje.

Idemo u globalne podatke – prema PriceWaterhouse Coopersu, prihod od prodaje karata za glazbene festivale i koncerte u 2014. dosegnuo je 20,5 milijardi dolara, a do 2019. očekuje se da će dosegnuti 23,7 milijardi. Zanimljivo je što je u prošloj godini broj glazbenih festivala čak rastao, što znači da se situacija na ovom segmentu glazbenog tržišta mijenja, jer prije nekoliko godina situacija nije izgledala obećavajuće. A s ponovnim procvatom festivala, došla je i tehnologija, ne bi li unaprijedila iskustvo posjetitelja, a i smanjila troškove te donijela dodatnu zaradu organizatorima.

Što se nudi u regiji?

Zanimljivo je vidjeti kako je ovaj svjetski trend utjecao i na festivale u Hrvatskoj te regiji. Primjerice, Sziget Festival, koji se održava u Mađarskoj kod gradića Szigetvar (Sulejman? Nikola Zrinski?), prošle je godine okupio 441.000 posjetitelja, a s obzirom na ovogodišnji lineup (Sia, Rihanna, David Guetta…), vjerujem da će brojka ponovno biti itekako značajna. Njima se nudi beskontaktno plaćanje svega što se može kupiti na festivalu i u kampu – piće, hrana, majice… A mogu birati između beskontaktne MasterCard ili Maestro kartice ili uzeti karticu namijenjenu festivalu, takozvani Festipay.

Exit festival, koji se održava u Novom Sadu, prošle je godine posjetilo 190.000 ljudi, a i za ovu godinu očekivanja su velika. Svim se tim posjetiteljima za beskontaktno plaćanje nudi “magična kartica”. Kako kažu, magična je jer, osim što nudi beskontaktno plaćanje, tu su i popusti – i izvan festivala i na njemu. Na samom festivalu mogu se putem nje plaćati piće i hrana (a ja se još sjećam dana tokena koji su se prvo morali kupiti na zasebnom štandu, a onda trošiti na šanku…), a tu je i popust na pića i na festivalu i u kampu.

InMusic posjetilo je 85.000 ljudi, a svi su imali priliku plaćati beskontaktno.
InMusic posjetilo je 85.000 ljudi, a svi su imali priliku plaćati beskontaktno.

Nedavno je održan i InMusic u Zagrebu koji je posjetilo 85.000 ljudi, a i tu se moglo plaćati beskontaktno. Naime, na festivalu i u kampu mogla se koristiti INmusic festivalska kartica, MasterCard contactless kartica OTP banke, ali i sve ostale MasterCard i Maestro beskontaktne kartice. Brzinu je tu povećavala i činjenica što se u slučaju plaćanja u iznosom manjim od 100 kuna ne mora unositi PIN ili autorizirati transakciju potpisom, a, sigurnosti radi, maksimalan iznos uplate na festivalsku karticu iznosio je 2000 kuna.

Manje redova, manje brige, više glazbe! Koji bi posjetitelj glazbenih festivala odolio ovoj mantri? 😉

otp

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na Netokraciji dopušteno je samo korisnicima koji ostave svoje ime i prezime te mail adresu i prihvate pravila ponašanja.

Pravila ponašanja

Na Netokraciji za vas stvaramo kvalitetan, autorski potpisan sadržaj i zaista se veselimo vašim kvalitetnim, kontruktivnim komentarima. Poštujmo stoga jedni druge prilikom komentiranja, kao i Zakon, držeći se sljedećih pravila ponašanja:

  • Ne budite 💩: Nema vrijeđanja, diskriminiranja, ni psovanja (osim ako nije osobni izričaj, ali onda neka psovka bude općenita, a ne usmjerena prema nekome). Također, upoznajte se sa stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima prije no što ostavite komentar.
  • Samo kvalitetna rasprava, manje trolanja: Ne morate se ni sa kim slagati, ali budite konstruktivni i doprinesite raspravi! Svako trolanje, flameanje, koliko god "plesalo" na granici, leti van.
  • Imenom i prezimenom, nismo Anonymous 👤: Autor sadržaja stoji iza svog sadržaja, stoga stojite i vi iza svog komentara. Koristimo ime i prezime te pravu email adresu.

Kako koristimo podatke koje ostavljate? Bacite oko na našu izjavu o privatnosti.

Sve ostale komentare ćemo s guštom spaliti, jer ne zaslužuju svoje mjesto na internetu.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

eUsluge

Grad Zagreb omogućio potpun uvid u proračun kroz aplikaciju iTransparentnost

Nova aplikacija omogućuje svakom građaninu da detaljno prouči gradski porarčun po različitim parametrima.

Startupi

Što je to R&D potencijal – i kakve veze ima s razvojem startupa?

Je li startup nacija u kojoj su nastali tech giganti kao Skype, Wise, Bolt i Pipedrive to postala slučajno, otkrijte sa mnom na putu u Estoniju.

Nesortirano

Što je Akt o čipovima – i kako će doprinjeti tehnološkom razvitku Hrvatske

Jačanje konkurentnosti Europske unije u industriji poluvodiča prilika je i za Hrvatsku koja u sklopu 43 milijarde eura vrijedne incijative priprema otvaranje edukacijskih centara.

Što ste propustili

Panel

Hrvatski game developeri o stvaranju “ozbiljnih” videoigara

S predstavnicima game dev studija, ali i drugih privatnih tvrtki i dobrotvornih organizacija, raspravljamo o razvoju videoigara kojima svrha nije samo zabava, već i edukacija.

Intervju

Ivan Mrvoš: “Include više nije samo ‘onaj mali s pametnim klupama'”

Include, solinski startup poznat po pametnim klupama Steora, okrenuo se razvoju i proizvodnji novih proizvoda. Mrvoš, koji još nema ni 30 godina, a već je iskusni poduzetnik s respektabilnom karijerom, za Netokraciju je ispričao kako se i koliko ta tvrtka promijenila. Nedavno smo mogli pročitati da bi mogli promijeniti i vlasnika...

Esport

Peta sezona SET-a zaključena u Infobipu: Od 22 fakulteta pobjednički je varaždinski FOI

Student Esports Tournament, jedan od najpoznatijih studentskih esport događaja u Hrvatskoj, petu sezonu završio je u spektakularnoj LAN završnici koja se održala u prostorima Infobipa u Zagrebu.

Novost

Goran Bosankić u Field39 stiže na poziciju Chief Revenue Officera

Nakon više od 6 godina u Assecu SEE, a potom isto toliko u ABC Tech grupi, Goran Bosankić dolazi u Field39 kao Chief Revenue Officer i član Upravnog odbora.

Digitalni marketing

Super Bowl fenomen iliti “Vrijeme je da se vratite pred TV. Počinju reklame.”

Dok sam bio u Americi netom prije Super Bowla jedno mi je postalo jasno. Američki nogomet tamo je religija, a SuperBowl kao Božić. Samo što se za ovaj Božić svi okupe oko TV-a gledati reklame!

Novost

Teo Širola iz Muzeja iluzija proglašen najboljim mladim menadžerom 2023. godine

Hrvatsko udruženje menadžera i poduzetnika (HUM) CROMA dodijelilo je predsjedniku tvrtke Metamorfoza, koja upravlja globalnom mrežom Muzeja iluzija, nagradu za mladog menadžera 2023. godine.