Još patite za retro igrama i konzolama? Prvi arkadni kabinet Gamechucka naći ćete u Crnom mačku

Još patite za retro igrama i konzolama? Prvi arkadni kabinet Gamechucka naći ćete u Crnom mačku

Arkadni kabinet tvrtke Gamechuck iz Zagreba postavljen je u caffe baru Crni mačak, a osim vrhunske izrade krase ga i sjajne retro igre.

Nisam bio dio generacije koja je svoje vrijeme provodila igrajući igre na arkadnim kabinetima, iako vjerujem da kod nas nikada to nije zaživjelo na način na koji je u SAD-u. Ipak, čak i sam spomen na arkadne kabinete i stajanje pred njima te igranje nekih klasika gaming industrije povlači nostalgiju za nešto drugačijim minulim vremenima.

Gamechuck, domaći game dev studio iza kojeg stoje Igor Kolar i Aleksandar Gavrilović, u zadnje vrijeme fokus imaju upravo na retro igrama i igrama u formatu interaktivnih stripova, stoga su ih nostalgija i kreativno razmišljanje lako potaknuli na novu ideju – da razviju svoj prvi domaći arkadni kabinet.

Zašto u 2019. razvijati igre za arkade?

S Gamechuck dvojcem razgovarao sam o fascinaciji nostalgijom i razlozima zašto je retro postao cool, o čemu dovoljno govore stalni uspjesi igara koje izgledom podsjećaju na desetke godina stare naslove, ali i dobrim rezultatima remasteriranih igara poput nedavnog Resident Evila 2.

Međutim, što u svijetu dominacije AAA naslova jednog developera igara potakne da napravi arkadni kabinet, od svih stvari na svijetu? Igor kaže kako im je glavni razlog bio vratiti igre u društvena okruženja u kojima su prije bila, ali i ponuditi proizvod u koji je uloženo mnogo truda te koji je dizajniran i stvoren kako bi bio što je moguće kvalitetniji.

Za razliku od DIY arkadnih kabineta i drugih trenutno dostupnih na tržištu, mi smo se kod oblikovanja orijentirali na poštivanje estetike klasičnih strojeva, no željeli smo da Gamechuck arkada izgleda sasvim svježe i moderno. Iako su neke stvari nužno rađene ručno, sam izgled, proizvodni proces i konačna obrada, u velikom su omjeru odraz trenutnih tehnoloških mogućnosti.

Gamechuck trenutačno radi i na stvaranju platforme na kojoj će tvorci retro igara imati novi-stari oblik distribucije svojih igara s minimalnom količinom truda, a korisnici arkada će tako dobiti kabinete s mnogo retro igara koje će se nalaziti na javnim mjestima diljem svijeta.

Hardver ostaje jednostavan dok će plaćanje pratiti trendove

Trenutno se na kabinetu nalazi igra Speed Limit iza koje stoji sam Gamechuck, a za njezinu arkadnu realizaciju brine se single-board računalo te još nekoliko Arduina koji zaokružuju doživljaj programiranim svjetlima za svaku igru. Hardver koji pogoni ovaj kabinet nije zahtjevan, ali to je samo zato što su i stari retro kabineti i konzole bili pogonjeni – jednostavnim hardverom.

Ako vas je zanimalo hoće li se plaćati kovanicama, Igor kaže – ovisi:

Ovo će jako ovisiti o lokalu gdje arkada bude smještena. Što se tiče velikih samostojećih kabineta, omogućili bi im igranje na kovanice, ako žele taj autentični štih, no nastojat ćemo se, kao i s ostatkom opreme, kretati prema budućnosti. Stoga će se plaćanje najvjerojatnije obavljati putem nekog oblika beskontaktnog plaćanja.

Kabinet kao izvrstan marketinški alat igrama i studiju

Dok se kabinet kao hardverski proizvod može naći u bilo čijem domu ili ugostiteljskom objektu, on zapravo funkcionira kao živuća reklama za Gamechuck i njihove igre, a istovremeno imate priliku okušati se i u nekim drugim retro naslovima.

Ovo je zanimljiv marketinški alat malog studija iz Hrvatske koji se prvenstveno izdvojio zanimljivom igrom All You Can Eat za koju su dobili brojne nagrade publike i kritike, uključujući i nominacije za Najbolju ideju za igru na Casual Connectu London, i AzPlay Bilbao festivalu, kao ulazak u selekciju A MAZE festivala u Joannesburgu te mnogim drugima.

Tim se u razvoju odlučio fokusirati na kraće igre iz vrlo specifičnih (i praktičnih) razloga, priča mi Aleksandar:

Umjesto da kao mnogi indie studiji “volontiramo” tri godine na jednoj igri i polažemo sve nade u nju, bez da smo prvo prošli cijeli proces izdavanja igara, odlučili smo se na razvijanje kraćih, eksperimentalnih, ali ispoliranih igara kako bismo odmah dobili feedback, a pritom i zaradili za veće projekte. Ovaj “neuobičajeni” pristup za nas se pokazao iznimno uspješnim.

Potencijali retro igara

Gamechuck je samo jedna u nizu tvrtki koje su prepoznale potencijal povratka u prošlost kako bi se stvorile nove ideje za ubuduće. Aleksandar kaže kako cijena igara danas nije mnogo veća od cijene prije desetak ili dvadesetak godina, dok se poslovanje itekako mijenjalo: timovi za razvoj su narasli nekoliko puta, očekuju se mnogo veće stvari i jednostavno treba više vremena za razvoj jedne potpuno nove video igre. Također, uvijek postoji rizik da igra neće proći dobro.

S druge strane, nostalgija i vraćanje u prošlost imaju velik financijski, marketinški, ali i edukativni potencijal, ističe Aleksandar:

Vrlo je lukrativno igrati na nostalgiju, konkretno na izradu “remakeova” ili “remastera” starih igara. Za “remake” ili “remaster” već unaprijed imate publiku i interes. Dakle, riješili ste marketing, a možete računati i na određenu zaradu od prednarudžbe igara. Uostalom, “remake” ili “remaster” neke igre game developerima može biti odličan poligon za učenje i upoznavanje s novim hardverom (novom iteracijom konzole), prije nego počnu razvijati “pravi projekt.”

Jasno, kod remastera tim čekaju i izazovi prebacivanja igre na moderne rezolucije i platforme, što vrlo često zahtjeva potpuno novo programiranje dijelova igre, ali nostalgija je toliko dobar prodajni alat da se to ne čini toliko problematično u konačnici.

Ako se, pak, bavite potpuno novom igrom koja jest u retro stilu i planirate ju plasirati na Steam, to nije nipošto lak posao. Aleksandar kaže kako svake godine na Steamu izlaze na stotine igara u retro stilu, a i dalje je najbolji način za isticanje – dobra igra:

Moderni elementi poput priče i originalne game mehanike su bonus za privlačenje novih igrača, koji možda nisu toliko zaluđeni nostalgijom. Npr., Celeste ima fantastičan dizajn levela, ali i vrlo modernu, zanimljivu priču. Return of the Obra Dinn kombinira pristup modernih avantura iz prvog lica s time travel mehanikom da bi stvorio originalnu puzzle mehaniku u maštovito oslikanom 1-bitnom svijetu.

Prvu Gamechuck arkadu pronađite u Crnoga mačka!

Tijekom posljednjih nekoliko godina, izdavanje “klasičnih” konzola za igranje postaje sve veći trend. Prvi je krenuo Nintendo s NES Classic konzolom kojemu je dodao i Super Nintendo Classic, a njemu su se u međuvremenu pridružili i Sony s PlayStationom Classic, Commodore 64 Mini, Sega Genesis Mini i Atari Flashback Classic. Razlog? Opet nostalgija, posebno generacija koje su odrastale igrajući na njima, objašnjava Igor.

I vjerojatno činjenica da starija publika, kojoj su te retro konzole namijenjene, nema vremena ili volje baviti se emulacijom. Žele konzolu koju će moći uštekati u TV i igrati kao u stare dane, po mogućnosti s potomcima. Uostalom, stare konzole se ni ne mogu bez adaptera uštekati na novije televizore, pod uvjetom da su sačuvane s igrama. Naravno, tu je i pitanje legalnosti. Neki igrači ne žele ili se boje piratizirati igre.

Ipak, koliko god stare konzole u novom ruhu bile super, ne postoji ništa što može rekreirati iskustvo igranja na pravom arkadnom kabinetu kao što je ovaj kojeg je stvorio Gamechuck. Prvi kabinet se odnedavno nalazi u poznatom kafiću Crni mačak u Zagrebu, a iz Gamechucka kažu kako je dogovorena i isporuka jednog kabineta u Grazu.

Tako je Crni mačak postao mjesto za svojevrsno “beta testiranje” njihove arkade i ispravljanje eventualnih bugova te ostalih problema kako bi se uskoro u potpunosti završen proizvod mogao reklamirati i distribuirati diljem svijeta. Stoga, ako se nalazite blizu Crnog mačka i još niste probali kabinet, pravo je vrijeme da to učinite!

Za kraj, zahvalio bi se ekipi Gamechucka koja je samo za čitatelje Netokracije osigurala besplatne Steam kodove za njihovu igru All You Can Eat koje možete pronaći u ovom dokumentu. 🙂

ponuda

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Analiza

Telekom Bankarstvo: Zabi prosječna bankarska aplikacija, HT-u dodatan izvor prihoda

Telekom bankarstvo Hrvatskog telekoma i Zagrebačke banke ne pruža kvalitetnije korisničko iskustvo ni od hrvatskih konkurenata ni od Revoluta, ali najavljuje agresivnu marketinšku kampanju kakvu prosječna banka ne bi pokrenula.

Startupi i poslovanje

Ne uništavaju paušalni obrti IT industriju, već ogromna davanja na plaće

O problematici paušalnih obrta u IT industriji već se dugo govori tiho, a od ovog vikenda i glasno. No čini se da dobar dio rasprave, koja je buknula preko vikenda, ali i budućih poreznih promjena, koje nas očekuju iduće godine, idu u krivom smjeru - prema jačem oporezovanju samostalnog rada, a ne rasterećenju nesamostalnog, odnosno plaća.

Startupi i poslovanje

Dati otkaz zaposleniku u mješovitoj stvarnosti dobar je PR, ali XR doista pomaže razvoju mekih vještina

Zamislite dan kad svojim zaposlenicima nećete plaćati tečajeve već će te ih poslati u susjednu sobu da prođu simulaciju - taj dan mogao bi biti veoma blizu, a evo i što od njega očekivati.

Što ste propustili

Startupi i poslovanje

Paušalci, prikriveni rad opet nije dobro definiran u Općem poreznom zakonu, uključite se u e-Savjetovanje!

Prema trenutnom prijedlogu izmjena Općeg poreznog zakona, koji bi trebao stupiti na snagu 1. 1. 2020., i dalje nije dovoljno jasno definirana razlika između samostalnog i nesamostalnog rada, što bi se moglo obiti o glavu paušalnim obrtnicima i tvrtkama koje ih angažiraju.

Intervju

Tko to zna sa softverom, dobro zarađuje i utječe na velike sustave? IT Konzultant!

Kao što mnogi bježe od matematike i STEM-ovci nerijetko bježe od "mekih vještina", no upravo se u tom spoju kriju odlične karijerne opcije. Kako ispolirati te vještine učimo od FER-ovca, dugogodišnjeg konzultanta i danas direktora, mStartovog Emina Subašića.

Tehnologija

Programeri u prosjeku zarađuju 10.000 kuna, najbolje su plaćeni iOS developeri

Stigli su nam novi rezultati ankete Tomislava Grubišića o plaćama developera u Hrvatskoj za 2019. godinu, donosimo pregled najzanimljivijih podataka na osnovu tehnologija i godina iskustva.

Startupi i poslovanje

Ne uništavaju paušalni obrti IT industriju, već ogromna davanja na plaće

O problematici paušalnih obrta u IT industriji već se dugo govori tiho, a od ovog vikenda i glasno. No čini se da dobar dio rasprave, koja je buknula preko vikenda, ali i budućih poreznih promjena, koje nas očekuju iduće godine, idu u krivom smjeru - prema jačem oporezovanju samostalnog rada, a ne rasterećenju nesamostalnog, odnosno plaća.

Startupi i poslovanje

Oradian potvrđuje brz rast u Aziji nagradom na najvećoj japanskoj fintech konferenciji

Domaći Oradian širi se tržištima Azije, a velike uspjehe potvrđuje i nagrada na startup natjecanju FIN/SUM, najveće japanske fintech konferencije.

Intervju

Na Dan programera, četiri žene otkrivaju kako je tekao njihov karijerni put kroz IT industriju

Na Dan programera, predstavljamo četiri žene koje se bave (ili su se bavile) programiranjem. Je li njihov obrazovni i karijerni put bio pravocrtan ili je vrludao po krivuljama, otkrivaju nam sugovornice iz tvrtki Agency04, Five, IN2 i Styria.AI.