Drugi Game Dev Career Day čeka nas ove subote

Drugi Game Dev Career Day u HUB385 održava se ove subote, a osim predavanja i panela čekaju vas i domaći game dev studiji, kako biste ljubav prema razvoju igara pretvorili u svoj budući posao.

Nešto više od pola godine nakon prvog izdanja Game Dev Career Daya u HUB385, polako nam se približio i drugi. Sajam poslova u game dev industriji koji ujedno uključuje i zanimljiva predavanja insajdera održat će se ove subote u HUB385, a dobrodošli su svi kojima je gaming ljubav, a žele da postane posao.

Događaj, kao i prošle godine, organizira domaća akademija za razvoj igara Machina, a o svemu onome što će ovaj GDCD učiniti boljim od prošlogodišnjeg razgovarao sam s Lovrom Nolom, direktorom Machine.

Prvo pitanje koje se postavlja jest: po čemu će to točno ovaj GDCD biti drugačiji od onog prošlogodišnjeg, koji je uspio ispuniti HUB385 developerima, artistima i svima onima željnima gaminga? Lovro kaže:

Cilj Game Dev Career Daya oduvijek je bio prikazati čim više lica industrije videoigara, kao i sve moguće načina rada u industriji videoigara. Glavna razlika svih GDCD-a će zato uvijek biti teme koje se pokrivaju i na koji način. U ovom izdanju pričamo o prvim koracima karijere, iskustvima rada u velikim tvrtkama, čestim greškama u samostalnom razvoju igara, kao i pregledu vještina i tehnologija izrada 3D modela i animacija.

Životopis u ruku

Izlagači i gosti ovog drugog po redu Game Dev Career Daya bit će domaći indie studiji koji će tijekom cijelog dana prihvaćati životopise, razgovarati s vama o pozicijama koje su u studijima otvorene i načinima na koje možete učiniti game dev svojom karijerom. Od studija koji će se na GDCD-u nalaziti, Lovro izdvaja:

Drago nam je što će nam se na ovom izdanju priključiti Cateia Games, Games Revolted, Void Main Studio, Pine Studio, Lemonade3d studio, Terrible Creations, GameChuck i još nekoliko indie studija.

Lovro dodaje i kako se nešto veći odaziv domaćih studija očekuje na nadolazećem jesenskom izdanju GDCD-a, jer, kako kaže, vjeruje da studiji iskorištavaju produljeni vikend za odmor nakon avantura na E3.

No, kako dosta malenih studija jednostavno ne stiže do uspjeha kakav zahtjeva nastup na E3, a ovaj GDCD će se posvetiti ponajprije izazovima vezanima uz sam početak razvoja svog studija, zanimalo me koji su to problemi koje Lovro prepoznaje u domaćem game devu:

Regionalni developeri konkretno imaju tri velika problema: pristup financijama, kvalitetna radna snaga i poslovno okruženje. Financije su najveća prepreka malim studijima jer postoji jako malo javnih sredstava koje se mogu koristiti za razvoj igara, a još je manji broj privatnih investitora koji su spremni uložiti novce u mladi ambiciozni tim. Drugi problem je naravno nedostatak radne snage, što uglavnom muči veće i starije tvrtke koje podjednako trebaju talentirane juniore kao i seniore s izrazito specifičnim vještinama i znanjima. Gorki šećer na kraju svih problema su generalni problemi poslovanja u Hrvatskoj koji muče sve poduzetnike – prevelika davanja na visoke plaće, poteškoće u izvozu proizvoda u Ameriku zbog duplog oporezivanja i ostale slične zavrzlame.

Velik rast industrije traži sposoban kadar

O ovim temama sigurno će biti govora na GDCD-u, posebice zbog toga što se i neki etablirani domaći studiji i dalje bore s poznatom domaćom birokracijom koja još uvijek ne prepoznaje baš važnost game dev industrije. Nadamo se kako će se to uskoro promijeniti, a da se naslutiti da bolje vrijeme ipak dolazi, poglavito zbog zakona o audiovizualnim djelatnostima koji će uključivati igre “rame uz rame” primjerice filmskoj industriji.

Zanimljiva strana rada u domaćoj game dev industriji je i činjenica da studiji koji imaju mogućnost rasta i razvoja, a baziraju svoje operacije upravo iz Hrvatske, znaju imati problema prilikom pronalaska pravog kadra. Ako pitate Lovru, vjerojatno će vam navesti barem pet studija koji zapošljavaju, a i Netokracija je u partnerstvu s Games Revolted oglašavala posao za developera u ovoj domaćoj tvrtki.

Prema tome, posla ima, a događaji poput GDCD-a pravo su mjesto za početak (ili nastavak) karijere u game devu. Lovro dodaje:

Industrija videoigara u Hrvatskoj raste izrazito brzo, ali još nije dovoljno poznata široj javnosti. To jest, osobe koje žele pronaći svoje mjesto u industriji nalaze tek nekolicinu tvrtki nakon češljanja interneta, stoga su sva događanja koja na jednom mjestu okupljaju i developere i one koji to žele postati izrazito bitna za jačanje zajednice u Hrvatskoj. Dapače, dobili smo nekoliko vrlo toplih zahvala nakon našeg prošlog GDCD-a od osoba koje su sudjelovanjem i upoznavanjem industrije na događanju uspjele naći prvi posao u industriji videoigara u Hrvatskoj. A, iskreno, to je glavni razlog zašto organiziramo GDCD – lijepo je vidjeti kada uspijemo poslodavaca spojiti s talentiranom osobom na obostrano zadovoljstvo.

Upoznavajući polagano domaću game dev scenu ostao sam oduševljen potencijalom koji raste u njoj, a vjerujem i kako će samo vrijeme pokazati kada ćemo iz nekog domaćeg studija vidjeti igru svjetske klase.

Ukoliko vam je gaming strast, a još ktome imate i neka praktična znanja, ili samo želite vidjeti i pitati u kojem smjeru treba krenuti i na koja vrata kucati, svakako dođite na Game Dev Career Day u organizaciji Machine ove subote u HUB385, a karte nabavite preko Entria. Ondje ćete sigurno pronaći i mene, a moći ćete poslušati i panel pod mojim vodstvom. Nije da se hvalim.

Vidimo se!

ponuda

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

Vodič za e-Vozačku da ne čekaš (kao mi) u redu u MUP-u

Sustav e-Vozačka, za predaju zahtjeva za novu vozačku dozvolu putem interneta, radi pristojno, ali i pokazuje da korisničko iskustvo i komunikacija mogu i moraju biti bolji. U suprotnom - šalter!

Tehnologija

Apple je pokazao kako više nema ništa za pokazati – čeka li ga Nokijin scenarij?

Sjednite, djeco, da vam ispričam priču o vremenu prije mog vremena. Bijaše to godina 1998., četvrtaste kutije protetičkih boja vrtjele su Windowse 95 ili 98, bilo je to vrijeme disketa, telefonskih slušalica koje se dižu i dial-up interneta koji puca kada se to dogodi.

Internet marketing

Ella Dvornik i Charles Pearce pokreću platformu za europske influencere – Manijak

Porazgovarala sam s Ellom Dvornik i Charlesom Pearceom o njihovom zajedničkom projektu, platformi za influencere i brendove koji s njima žele surađivati - Manijak.

Što ste propustili

Nesortirano

Može li igranje igara od nas napraviti bolje kolege, partnere i prijatelje?

Developer, filmaš i umjetnik Onat Hekimoglu na Weekend Media Festivalu govorio je o temi o kojoj ne slušamo često - ozbiljnim igrama.

Mobilno

Zašto zaključavate kućna vrata, ako nećete zaštititi svoje podatke online?

Na ovogodišnjem Weekend Media Festivalu od Alana Delića iz Diverta dobili smo pet savjeta o tome kako se zaštititi online.

Startupi i poslovanje

Poznati timovi koji će se na Idea Knockoutu natjecati za mjesto na CES-u

Sve je spremno za ovogodišnji Idea Knockout, a za put u Vegas borit će se 20 timova.

Startupi i poslovanje

Domaća aplikacija Beyond Seen Screen postala ExRey i stigla na Android uređaje

Nakon rebrandinga, Beyond Seen Screen postaje ExRey, a beta verzija aplikacije koja pretvara pasivno gledanje videa u aktivno dostupna je na Google Playu.

Intervju

Splitski Locastic otvoreno o povratku u esport nakon pauze (i naučenih lekcija)

Locastic je mrtav, živio Locastic? Splitska tvrtka iz drugog pokušaja nastoji postati regionalna sila u igri CS:GO.

Sponzorirano

#DigiDoggo natječaj: Pošalji nam video CV – dobit ćeš vlastitu domenu!

Traže se mlade nade u sklopu projekta Digitalna karijera - svi koji snime i pošalju video CV dobivaju vlastitu .Me domenu, a najbolji i 'pitch' trening!