Otkud zabavni muzeji i igre s uživljavanjem u uloge u svijetu - tehnologije?

Otkud zabavni muzeji i igre s uživljavanjem u uloge u svijetu – tehnologije?

Puno sam puta čula tvrdnje “muzeji me ne zanimaju” i mnogi su mi rekli da u školi nisu voljeli povijest. Jeste li i vi među njima? Ipak, neki će priznati da su imali odličnog profesora povijesti ili da su bili u jako dobrom i zabavnom muzeju, zbog čega su sasvim sigurno stekli entuzijazam prema temi ovog članka. Upoznajte zabavne muzeje i još zabavnije igre s uživljavanjem u uloge na domaći način.

muzej_lisabon
Interijer futurističkog muzeja MAAT u Lisabonu pruža opuštajuće iskustvo posjećivanja muzeja.

Što je to zabavan muzej?

Svaki je muzej zabavan, samo je pitanje u kojoj se mjeri takvim predstavlja. Upravo s ciljem predstavljanja zabavnih strana različitih muzeja na jednom mjestu, pokrenula sam blog pod nazivom Fun Museums. Jer kako danas bolje prenijeti neku poruku nego putem online kanala?

Kad smo već kod zabavnih aktivnosti, nedavno sam na natjecanju Startup Europe Awards, koji je održan u Rijeci, upoznala i peteročlani kolektiv Terrible Creations koji stvara igre koje se odvijaju na licu mjesta (LARP – live action role play) na lokacijama povezanima s određenom pričom. Kroz igranje uloga sudionici se uživljavaju u priču i stječu cjelovitu sliku o određenom povijesnom razdoblju, bilo da je riječ o nordijskim mitovima ili talijanskoj mafiji u SAD-u, predmetu ili građevini. I doista, to je na način učenja koji uz čitanje knjiga, gledanje fotogalerija pa čak i klasični posjet muzeju ne bi bio moguć.

Terrible Creations osvojio je nagradu za najbolji kreativni startup u sklopu natjecanja Startup Europe Awards Croatia, a samim time, projekt je ušao i u finale natjecanja koje će se održati u Bruxellesu početkom ove godine.

Nisu rijetkost inicijative da se proces učenja od malih nogu učini prvenstveno zabavnim iskustvom, a da se takav pristup ne mijenja niti kod često spominjanog cjeloživotnog učenja. Postoje igre koje pomažu djeci u savladavanju gradiva, a postoje i zabavne metode u obrazovanju odraslih, zar ne?

Važnost interneta u promociji ovakvih projekata

Naime, kada pretražujemo informacije i ideje u svrhu učenja, traženja najboljih doživljaja i organiziranja putovanja, rezultat naših želja ovisit će o rezultatu pretraživanja na Googleu i na društvenim mrežama. Pronaći ćemo muzeje, kulturnu baštinu, priče… Pronaći ćemo mjesta koja želimo posjetiti. Zato je tu Fun Museums, kao sretno mjesto za pronalazak željenih informacija, a s proširenjem ponude sadržaja postat će još sretnije. Osim pojedinačnih priča, ovdje su u ponudi i ideje za kružna putovanja i vikende u gradovima. Pisan je na engleskom jeziku uz želju da istakne i druge jezike, jezičnu raznovrsnost općenito.

Projekt svakog dana napreduje, a jedan od ciljeva mu je predložiti smještajne objekte i restorane koji bi najviše mogli zanimati putnike željne doživljaja povijesti i kulture. Pokrenula sam ga kao mjesto na kojem bih i sama potražila željene informacije i ideje, svjesna da puno ljudi u cijelom svijetu razmišlja slično kao i ja.

Na isti je način razmišljao Miroslav Wranka, kada je kao iskusni novinar bio jedan od pokretača projekta Terrible Creationsa. Poželio je igru kakvu bi i sam igrao, a nije postojala, barem ne u Hrvatskoj. Dugogodišnje iskustvo pričanja priča tu itekako je pomoglo i u osmišljavanju takvih igara, s manje ili više kompleksnim radnjama, a uz izgradnju web stranice, važna je bila i promocija događanja putem društvenih mreža.

Doba putovanja, stvarnih, a uskoro i virtualnih

Tomislav Jeffrey Jemrić
Terrible Creations već je bio prisutan u nekoliko hrvatskih gradova, ali i po susjednim državama.

Nikada nije bilo jednostavnije putovati nego što je to u ovom vremenu u kojem živimo. Nikad nije bilo više izbora povoljnih načina putovanja. Strast prema putovanjima po mojem je mišljenju nužna za potpuno razumijevanje povijesti i kulture, zbog čega i sama putujem te prenosim priče na spomenutom blogu, a ista je strast nužna i za razvoj igara poput onih koje Miroslavov tim osmišljava.

“Tijekom sljedeće godine planiramo nove destinacije za naše ideje”, – tvrdi moj sugovornik, nabrajajući niz destinacija na koje se njegov tim “otisnuo”. Terrible Creations već je bio prisutan u nekoliko hrvatskih gradova, ali i po susjednim državama.

Čak i oni koji ne vole putovati, nerijetko vole čitati i zamišljati. Igre u režiji Terrible Creationsa mogu se održavati i nedaleko od vašeg doma, stoga nije loše popratiti raspored njihova održavanja.

To nije muzej!

Jedan od zaključaka s ovogodišnjeg Web Summita jest da geekovi vladaju. Koliko samo mladih pretražuje stranice na kojima će naći krajnje kuriozitete da bi zatim pričali o svojim otkrićima? Tamo sam čula da se radi o više od pola tzv. millenialsa. Čak i uz minimalne budžete, oni putuju. Ipak, reći će da ih muzeji ne zanimaju jer – preferiraju doživjeti stvarni svijet oko sebe. 

“Ali to nije muzej! To je igra koja se odvija u muzeju”, reći će im Miroslav, u želji da istakne to što u njihovim igrama svaki sudionik sam odlučuje što će reći i poduzeti. U takvoj igri, koja je oblik zajedničkog pripovijedanja, razvoj radnje i završetak priče u velikoj mjeri ovisi o postupcima i akcijama svakog igrača. Miroslav dodaje i da će program svog tima s posebnim zadovoljstvom ponuditi tvrtkama i timovima željnim provođenja kvalitetnog zajedničkog programa u svrhu team buildinga.

Istovremeno Fun Museums nije blog o muzejima. To je blog o zabavnim pričama koje muzeji pričaju.

Tehnologija u muzejima, tehnologija u igrama

Primarna tema mojeg diplomskog rada bilo je predstavljanje muzeja u digitalnom, ali kroz pisanje o muzejima nastojim se osvrnuti na metode kojima tehnologija pomaže poboljšanju doživljaja u muzejima.

Jedan od ciljeva projekta Terrible Creations jest uvođenje metoda virtualne i proširene stvarnosti u igre kako bi se dodatno prikazao doživljaj drugih vremena. Hrvatski muzeji već su počeli eksperimentirati s tim tehnologijama, kao što je Muzej Vučedolske kulture uveo je mogućnost “gledanja” stvarnosti od prije 5000 godina.

Na dodjeli nagrade Živa koja se održala u Muzej antičkog stakla – Zadar odlučili smo kolegama muzealacima kao i svim zainteresiranima prezentirati naš Muzej na jedan poseban način. U suradnji sa VR Osijek napravili smo 360 virtualnu šetnju kroz naših 5 odabranih soba gdje su zainteresirani mogli iz Zadra na trenutak biti u Muzeju vučedolske kulture.Pogledajte njihove dojmove :D#Vučedol #VR #VisitYesterdayToday

Geplaatst door Muzej vučedolske kulture / Vučedol culture museum op Dinsdag 20 september 2016

Uključivost

Muzeji se sve više trude ponuditi potpunu uključivost i pristupačnost. Uklanjanje arhitektonskih barijera nužno je kako bi u muzej mogla ući osoba u invalidskim kolicima. Postoje i alati koji omogućavaju približavanje muzejskog sadržaja slijepim i slabovidnim osobama. Riječ je o području koje također ima veliki kreativni potencijal. Muzeji žele da svi uživaju u njihovim sadržajima, a isto žele i programi u režiji Terrible Creations. 

I jedan i drugi projekt predstavljaju riznicu mogućnosti u smislu edukacije, zabave i društvenog razvoja. A i jednom i drugom projektu tu je na raspolaganju tehnologija.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Mobilno

George je nova bankarska aplikacija od Erstea – za račune u svim bankama?

Iako će Erste službeno predstaviti George tijekom tjedna, već danas otkrivamo kako će nova aplikacija (Da!) biti zamjena ne samo za Erste mBanking nego potencijalno i za druge banke koje koristite!

Startupi i poslovanje

Web stranice javnih tijela od 23.9. moraju biti pristupačne: Kako se tijela, agencije, dizajneri i developeri mogu prilagoditi?

Informacije od javnog značaja koje objavljuju javna tijela na svojim web stranicama i aplikacijama moraju biti pristupačne svima - o tome više nema rasprave. Što vas očekuje ako je pristupačnost sljedeći korak i za vas? Hrvatska agencija Neuralab dizajnirala je po novim standardima web Hrvatske banke za obnovu i razvitak - evo što su oboje naučili u procesu.

Tehnologija

Kako dobiti najbolju moguću kvalitetu slike na Zoomu, Meetu, Skypeu?

2020. je godina prijenosa uživo! A ako još uvijek ne znate što i kako raditi, ne brinite: stiže pomoć!

Što ste propustili

Društvene mreže

Kako je bilo biti Pipi usred “hajke” na brend, otkriva CM godine – Antea Franjić!

Antea ni ne pokušava pričati o broju mjehurića u bočici Pipija, ni koliko je narančasta njihova narančada, ali zato zna uzburkati online vode. Što se krije iza dovitljivog upravljanja društvenim mrežama koje joj je osvojilo nagradu za CM-a godine?

Tehnologija

Evo kako su Combisova cloud rješenja omogućila Rimac Automobilima da nastave razvijati C_Two i od kuće

Mislim da vam ni ne moramo govoriti koliko je dizajniranje automobila zahtjevan posao, ali što se dogodi kada ne možete do svog računala u uredu, a razvijate modele veličine desetak gigabajta?

Startupi i poslovanje

Lora Pleško: Kako voditi tim i tvrtku u doba krize?

Lora Pleško je CEO Mašinerije, tvrtke za razvoj mobilnih aplikacija i web rješenja. Ususret Ladies of New Business konferenciji Lora nam je prenijela iskustva o slaganju internih procesa za vrijeme remote rada.

Intervju

Stručnjaci: Zbog “pada” Štita privatnosti razmislite hoćete li koristiti američke servise kao što je Mailchimp 

Dok se čeka razjašnjenje odnosa između SAD-a i EU u kontekstu prijenosa podataka, tvrtke koje prenose podatke van Europske unije moraju dokazati da su poduzele dovoljne mjere zaštite. Konzultantica za zaštitu podataka, Vlatka Vuković, smatra da su pojedini servisi prešutjeli bitne informacije.

Kultura 2.0

S nagradom Europske komisije u ruci e-Škole nastavljaju digitalizirati 1317 škola u Hrvatskoj

Nagrađen i od Europske komisije CARNET-ov projekt e-Škole dokazao je kako je Hrvatska na dobrom putu da "odgoji" digitalno zrele škole. Što se sve događa u pozadini pripreme i realizacije takvog velikog projekta, u doba krize, saznali smo.

Intervju

Ovako izgleda Nanobitov proces razvoja igara koje svakodnevno igraju stotine tisuća ljudi

Hollywood Story i My Story jednostavno je igrati, ali koliko je jednostavno - ili komplicirano - napraviti uspješne 'casual' igre?