Friendly Fire, igraonica s brendom periferije i softverom koji se prodaje u Europi

Friendly Fire, igraonica koja ima svoj brend računalne periferije i softver koji prodaje diljem EU

Ni igraonice više nisu što su nekad bile, a najbolji pokazatelj rasta ove industrije dolazi iz Friendly Fire Esports arene, tvrtke koja osim igraonica proizvodi vlastiti softver, hardver i uskoro se širi po EU.

Posljednji puta sam igrao igre u igraonicama kada sam imao otprilike 14 godina. Bila su to neka drugačija vremena lošijeg interneta i nemogućnosti igranja kod kuće pa je druženje s ekipom na Counter Strike 1.6 predstavljalo najbolje od gaminga. Ipak, danas su stvari mnogo drugačije, računala su pristupačnija i internet je dostupan manje-više svuda. Koje onda prednosti u 2019. donosi jedna igraonica? Jesu li se igraonice općenito prilagodile vremenu Fortnitea i League of Legendsa?

Odgovore na ova pitanja potražio sam kod Gorana Krakića, menadžera u Friendly Fire Esportsu koji danas održava igraonice na nekoliko lokacija u Zagrebu, ali i susjednoj BiH. Kako je i sam bivši esportaš, Goran najbolje zna što treba ponuditi mlađim generacijama kako bi se otisnuli u buduću karijeru, a Friendly Fire danas nudi mnogo više od igranja – vlastiti hardver te razvoj platforme na kojoj se temelje ove igraonice, a koja se danas prodaje igraonicama u nekoliko država.

Goran kaže kako su upravo tople uspomene na “kvartovske igraonice” bile okidač za pokretanje prve eSport Arene 2017. godine, a od tada samo zanimljive ideje razvio se čitav poslovni plan i novi brend. Iako su mlada tvrtka, danas prolaze kroz svojevrsnu transformaciju u kojoj zapošljavaju mnogo novih ljudi i šire poslovanje:

Sredinom 2018. godine dogodio se taj “klik” kada su investitori prepoznali potencijal projekta i od tada je cijeli tim fokusiran isključivo na razvoj franšize. Nedavno smo napravili rebranding, postali Friendly Fire te najavili širenje globalne franšize. Prva nova franšiza se otvara početkom jeseni u Beču.

Ove godine je eSport arena postala Friendly Fire esports arena, a uz novi brend dolaze i novi planovi i širenje tima.

Mnogo više od “kvartovske” igraonice

Ipak, igraonice nove generacije u koje spada i Friendly Fire daleko su od onih koje smo znali i voljeli pred koje desetljeće. Goran kaže kako se zapravo ovdje radi o drugačijem pristupu istoj temi, slično kao što možemo usporediti McDonald’s i štandove s kebabom:

Razlike su u razini usluge, standardu kvalitete, izgledu prostora, brzini računala, udobnosti sjedenja, ponudi, sustavu natjecanja itd. Doduše, usporedba s McDonald’som je dobra kada govorimo o snazi franšize, no kada govorimo o razini kvalitete tu je naš cilj biti nekoliko stepenica iznad i nuditi zbilja vrhunsko iskustvo igranja. Vjerujemo da smo na dobrom putu da to ostvarimo, no svjesni smo da je pred nama još puno posla.

Rješenje koje su sami izradili, Gamebay, bazni je program na računalima Friendly Fire igraonica koji poput menadžment sustava objedinjuje sve funkcionalnosti koje igraču mogu zatrebati. Putem njega se, dodaje Goran, korisnik prijavljuje u sustav, pokreće igre, konfigurira ga i prati stanje na računu pa čak i naručuje hranu i piće u poslovnici. Korisnici s Gamebayom imaju mogućnost povezivanja i putem mobilne aplikacije, a za koju Goran kaže da se do sada pokazala kao pun pogodak. Dio Gamebaya kojem pristupa tim Friendly Firea omogućava izdavanje računa, praćenje transakcija i razne statističke izvještaje. Čitav sustav nalazi se u oblaku, a koriste ga i u drugim državama:

Gamebay je jedinstven softver u svijetu i polagano postaje standard u industriji. Naši prvi klijenti su Elite Gaming iz Španjolske i WeArena iz Italije, koncepti slični našemu.

Gejmifikacija gaminga

Zanimljivo je kako je čitav sustav u igraonicama zapravo gejmificiran sam po sebi pa se tako otključavanjem u igrama (poput pobjede u PUBG-u) igrači nagrađuju s dodatnim vremenom za igranje. Friendly Fire danas ima više od 25 tisuća registriranih korisnika, a Goran dodaje kako je gejmifikacija poslovanja odigrala vrlo veliku ulogu:

Vjerujemo da je gejmifikacija neizbježan put za Friendly Fire i da smo svojom implementacijom drugim projektima dali dobar primjer. Danas je to popularna tema u korporativnom svijetu koji se želi približiti mladima, no rijetko vidimo da je netko svoje kompletno poslovanje prema van gejmificirao kao mi.

Korisnici Friendly Firea također mogu uživati u periferiji dizajniranoj upravo od strane tima koji stoji iza igraonice. Radi se o gaming stolici, tipkovnici, slušalicama i mišu te podlozi koji se mogu isprobati u samim igraonicama, a potom i naručiti za korištenje kod kuće. Goran i tim Friendly Firea napominju kako se ovdje ne radi o samo još jednoj “jeftinoj” imitaciji poznatih brendova, nego se proizvodi razvijaju u suradnji s njihovim uredom u Shenzhenu u Kini, a cijenom i kvalitetom izrade mnogo su bliže Logitechu nego, recimo, Trustu ili nekoj drugoj budget marki.

Friendly Fire tipkovnica jedna je od prvih optomehaničkih tipkovnica u svijetu, a Goran i tim sretni su što su njihov hardver prepoznale i neke domaće tvrtke koje u uredima koriste upravo gaming stolce Friendly Firea.

Umjerenost prije svega

No, gejmifikacija i privlačenje velikog broja korisnika dobrim hardverom nije uvijek dobra stvar, pogotovo ne za roditelje mlađih igrača koji mahom provode veliku količinu svog vremena u igraonicama, a gdje roditelji ne mogu pratiti što igraju. Friendly Fire tako planira u svoju ponudu uvesti i roditeljsku zaštitu putem koje bi se moglo kontrolirati vrijeme koje djeca provode u igraonici s prijateljima. Goran kaže kako se roditelji jednostavno mogu registrirati u sustavu Friendly Firea i tako postaviti ograničenja u vidu potrošnje novca, vremena te pristupa igrama i proizvodima:

Također, roditelji imaju potpuni pregled povijesti igranja djeteta. U svakom trenutku roditelji mogu promijeniti postavljena ograničenja. Cijeli sustav je implementiran u našem Gamebay softveru, od mobilne aplikacije i programa na računalu do portala za roditelje na našem webu.

Time nastoje educirati i djecu te njihove roditelje o igranju, a sve u svrhu poboljšavanja i mijenjanja negativne percepcije gaminga koja i dalje prevladava u našem društvu. Mlade se igrače tako potiče da razgovaraju s roditeljima o igrama te im objasne o čemu se radi i zašto im je to nešto zabavno. Roditelji tada informirano mogu dogovoriti razumne granice igranja, ipak nikome nije u cilju da djeca u igraonici provode svaki slobodni trenutak svog života, potroše sav svoj novac i ne mare za zdravlje.

Friendly Fire do kraja ove godine nastavlja rasti, napominje Goran, a samim time i širiti broj igraonica, ali i tim. Upravo tim povodom Friendly Fire traži developere koji će zajedno s njima razvijati sustav Gamebay, a za više informacija možete se obratiti direktno njima. U bližoj budućnosti čekaju nas i novi modeli periferije, ali i širenje dostupnosti sustava Gamebay u neke druge države.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

Kako sam od osobe koja regrutira programere sama postala programerka?

Prije otprilike godinu dana intenzivno sam guglala “kako postati (samouki) developer”. Danas sam u situaciji da sama pišem o tome. Iako je svačije iskustvo drugačije, nadam se da će ono što sam putem naučila biti korisno i inspirativno svima koji koketiraju s programiranjem i razmišljaju o karijeri u IT-u.

Intervju

Good Game Nikole Stolnika osigurao 2,2 milijuna kuna, među investitorima Sacha Dragić, Ivan Klarić i Bruno Kovačić

Esport organizacija Good Game nedavno je osigurala svoju prvu veliku investiciju od 300 tisuća eura, na krilima grupe investitora koja uključuje Ivana Klarića, Brunu Kovačića i Sachu Dragića.

Društvene mreže

Filip Zavadlav: Kako je ubojica podrškom na online mrežama postao simbol borbe za pravdu?

Uspoređuju ga s Jokerom i Punisherom, prozivaju ga herojem, a ne ubojicom. Priča o Filipu Zavadlavi, 25-godišnjaku koji je počinio trostruko ubojstvo u Splitu, puni sve medije već nekoliko dana. Ali i društvene mreže.

Što ste propustili

Tehnologija

Gradionica – gdje zagrebački klinci grade LEGO robote i zajednicu spremnu za svijet budućnosti

Marljivi polaznici udruge Gradionica svoje zimske praznike nisu provodili pred računalima, mobitelima i konzolama. Nadvijeni nad LEGO kockicama, motorima, kabelima i senzorima planirali su što s novim zadatkom FIRST LEGO lige, na čijoj je svjetskoj završnici u Houstonu prošle godine bio upravo robot iz hrvatske (G)radionice.

Intervju

Hrvatski studio Tanais Games usred razvoja igre Saint Kotar rebrandirao se u Red Martyr Entertainment

Razviti igru u Hrvatskoj samo po sebi je teško, ali napraviti potpun rebrend studija usred razvoja posve je nov izazov.

Kultura 2.0

Sextortion mailovi kruže Hrvatskom: Ucjenjivač je već ugrabio 49 tisuća kuna

Nacionalni CERT (eng. Computer Emergency Response Team) danas je zabilježio povećani broj lažnih ucjenjivačkih poruka kojima napadač pokušava iznuditi novčanu dobit od žrtve, a prema posljednjim informacijama na račun je stiglo najmanje sedam uplata od po 7 tisuća kuna.

Startupi i poslovanje

Porezna prognoza za freelancere: Strože kontrole, nove minimalne plaće, zdravstveno…

Godina iza nas započela je pretežno vedrom prognozom, no s izmjenama Općeg poreznog zakona vrijeme se krajem 2020. značajno pogoršalo za nezavisne izvođače te mikro i male poduzetnike. Što nas još čeka u novoj (fiskalnoj) godini?

Društvene mreže

Nana Nadarević, Mija Dropuljić, Natko Beck: Influenceri koji zdravlje – a možda i život – znače

Razgovarala sam s tri influencera, Nanom Nadarević, Mijom Dropuljić i Natkom Beckom, koji su svoj utjecaj iskoristili za poticanje važnih tema - od podizanja svijesti o uznemiravanju do boljeg komuniciranja u zdravstvu.

Kultura 2.0

Ne smijemo dozvoliti da nam se djeca pogube u virtualnoj stvarnosti igara

Prije nekoliko godina dala sam intervju za Netokraciju na temu virtualne (VR) i proširene stvarnosti (AR). Koju sam tada vrlo naivno zagovarala. Sad ju više ne zagovaram. Dapače, povlačim se iz profesionalnog djelovanja u polju digitalnih medija i filma. Ali prije nego se povučem, želim opozvati svoje previše olako dane osvrte.