Kakvo je stanje s Facebook aplikacijama danas? Pogledajte primjer domaćeg FenixAppsa

Kakvo je stanje s Facebook aplikacijama danas? Pogledajte primjer domaćeg FenixAppsa

Gotovo je devet mjeseci prošlo otkako je Facebook ukinuo pravilo da se aplikacije moraju koristiti uz nagradne natječaje. Tada smo razgovarali sa stručnjacima za ovu društvenu mrežu, koji su predviđali budućnost Facebook aplikacija – većina se tada složila da će opstati oni kvalitetni i kreativni. Danas nam kreatori domaćih aplikacija FenixApps, u vlasništvu agencije Akcija, pokazuju prosječne rezultate ostvarene u prošloj godini, samo na hrvatskom tržištu, a iz kojih se može iščitati da prostora za ovakve vrste kampanja još uvijek ima.

fb_apps_fenix

Gotovo je devet mjeseci prošlo otkako je Facebook ukinuo pravilo da se aplikacije moraju koristiti uz nagradne natječaje. Tada smo razgovarali sa stručnjacima za ovu društvenu mrežu, koji su predviđali budućnost Facebook aplikacija – većina se tada složila da će opstati oni kvalitetni i kreativni. Danas nam kreatori domaćih aplikacija FenixApps, u vlasništvu agencije Akcija, pokazuju prosječne rezultate ostvarene u prošloj godini, samo na hrvatskom tržištu, a iz kojih se može iščitati da prostora za ovakve vrste kampanja još uvijek ima.

Od svih aplikacija koje FenixApps nudi, u domaćim se kampanjama najviše koristila igra SocialMemory, a Petar Bogdan, partner u ovoj tvrtki, naglašava da je do porasta potražnje za igrom došlo zbog novijeg i bogatijeg koncepta organiziranja natječaja.

Do sada su bile prisutne uglavnom aplikacije kao što su fotografski natječaj, kviz i forme za skupljanje podataka korisnika za vrijeme natječaja. Mi smo vidjeli kako ima prostora za ubacivanje igara, koje su namijenjene za Facebook marketing tvrtki. Krajem 2013. lansirali smo još jednu igru, SoPuzzle, koja je također kreirana za Facebook natječaje.

Social Memory bila je najpopularnija FenixAppsova aplikacija.
SocialMemory bila je najpopularnija FenixAppsova aplikacija.

No ono što igrama daje veću vrijednost, u odnosu na do sada već klasične aplikacije, je i Score API koji omogućava natjecanje između korisnika. Ova funkcionalnost povezuje više Facebook prijatelja koji se nalaze u istoj aplikaciji te na newsfeedu prikazuje tko je osvojio više bodova. Na taj se način korisnici povezuju s brendom na zabavan način, a tu su i impresije koje se prikazuju i korisnicima koji trenutno nisu u aplikaciji, a sve kako bi se i njih privuklo na sudjelovanje.

Remarketing i na Facebooku

Iako korištenje aplikacija više nije obvezno za organizaciju nagradnih natječaja, Petar ističe kako se klijenti odlučuju na njih zbog raznih pogodnosti – nije tu samo riječ o povećanju broja fanova, nego i o skupljanju takozvanih leadova (e-mail adresa i drugih korisničkih podataka), koji se koriste za daljnji marketing i konverziju u kupce, promociju proizvoda i usluga, produbljivanje odnosa s postojećim korisnicima i viralni efekt. Uz sve to, Facebookov Power editor omogućuje da se svim korisnicima koji su bili u aplikaciji (po ID-u ili e-mail adresi) prikazuju ciljani oglasi – tako da sada i na Facebooku imamo remarketing. Petar dodaje ističe kako je do sada postojala samo mogućnost Google remarketinga, gdje bi se ubacio kod u aplikaciju, a korisnicima bi se prikazivali ciljani oglasi prilikom korištenja interneta izvan Facebooka. No, ne treba pretjerivati s količinom podataka koje se traže od korisnika, ističe Petar:

Kako smo radili dosta testiranja, zapazili smo da konverzije (72% danih dopuštenja) rastu ako tražimo manje podataka od strane korisnika. I ne samo to, osim što korisnika privučemo oglasima, newsletterom ili kroz Facebook stranicu, moramo ga zainteresirati da nam ostavi svoje podatke. Podatci koje dobijemo trebaju biti kvalitetni, a to ćemo ostvariti kvalitetnim targetiranjem, izbjegavanjem nagrada-navlakuša s kojima možemo navući lovce na nagrade i kvalitetnom komunikacijom na Facebook stranici.

FenixAppsov tim primjećuje čak i porast u korištenju Facebook aplikacija u Hrvatskoj, upravo zbog gore spomenutih prednosti koje se njima dobivaju. Postoji više faktora koji utječu na uspjeh same aplikacije, o čemu Fenixovci često pišu na svom blogu. Petar naglašava kako su Facebook aplikacije “sezonski proizvod”, a njihovo korištenje uvelike ovisi  o industriji kojoj brend pripada – nije isto rade li se kampanje u turizmu ili u automobilskoj industriji. U svakom slučaju, aktivnost korisnika u aplikacijama tek je jedan od marketinških koraka i nužno je da je on u skladu s ostalima, kako bi se ostvarile konverzije.

Više detalja o korištenju FenixApps aplikacija u prošloj godini pogledajte u infografici:

infografika_akcija_aplikacije_2013 (1)

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na Netokraciji dopušteno je samo korisnicima koji ostave svoje ime i prezime te mail adresu i prihvate pravila ponašanja.

Pravila ponašanja

Na Netokraciji za vas stvaramo kvalitetan, autorski potpisan sadržaj i zaista se veselimo vašim kvalitetnim, kontruktivnim komentarima. Poštujmo stoga jedni druge prilikom komentiranja, kao i Zakon, držeći se sljedećih pravila ponašanja:

  • Ne budite 💩: Nema vrijeđanja, diskriminiranja, ni psovanja (osim ako nije osobni izričaj, ali onda neka psovka bude općenita, a ne usmjerena prema nekome). Također, upoznajte se sa stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima prije no što ostavite komentar.
  • Samo kvalitetna rasprava, manje trolanja: Ne morate se ni sa kim slagati, ali budite konstruktivni i doprinesite raspravi! Svako trolanje, flameanje, koliko god "plesalo" na granici, leti van.
  • Imenom i prezimenom, nismo Anonymous 👤: Autor sadržaja stoji iza svog sadržaja, stoga stojite i vi iza svog komentara. Koristimo ime i prezime te pravu email adresu.

Kako koristimo podatke koje ostavljate? Bacite oko na našu izjavu o privatnosti.

Sve ostale komentare ćemo s guštom spaliti, jer ne zaslužuju svoje mjesto na internetu.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Prikaz

Native Teams u Hrvatskoj: Kako olakšavaju brigu o porezima, doprinosima i zapošljavanju u inozemstvu?

Native Teams, platforma za freelancere i digitalno plaćanje koju globalno koristi gotovo sto tisuća ljudi, u Hrvatsku je stigla prije dvije godine. Otkrivamo kako im je izgledalo širenje na regiju te što su u međuvremenu nova uveli.

Zabava i zanimljivosti

Hrvati napokon mogu glasati elektronski, i to zahvaljujući Samu Altmanu (i botovima)

Već niz godina naklapa se i navija za uvođenje elektronskog glasanja u Hrvatskoj. Ako nismo tijekom pandemije koronavirusa, kad ćemo, pitaju se mnogi. Ova superizborna godina, u kojoj nas čekaju parlamentarni, europski i predsjednički izbori jedina je još sila (ne)prilika koja bi mogla nagnati Državno izborno povjerenstvo da poduzmu mjere po tom pitanju.

Tvrtke i poslovanje

Znate li koristiti svoj “mozak izvan mozga”?

Proces u kojem naš mozak prati samog sebe i procjenjuje koliko mu dobro ide radimo svakodnevno, s više ili manje uspjeha. Riječ je o metakogniciji koja utječe na svaki aspekt našeg ponašanja - od definiranja životnih ciljeva i kako do njih doći do procjenjivanja vlastitih osjetila.

Što ste propustili

Digitalni marketing

Gen Z ima pažnju od 8 sekundi, kako ih zainteresirati?

Odrasli su uz internet i igre, važna im je održivost i transparentnost, zanima ih umjetna inteligencija, o ulaganju i financijama znaju više nego ijedna generacija te žele poruke skrojene samo za njih...

Tvrtke i poslovanje

Nagrađeni su najbolji domaći web trgovci – najbolji webshop Volim Ljuto

Ukupno 92 hrvatska web trgovca prijavili su se na šesto natjecanje eCommAwards powered by FAVI, a natjecali su se u šest kategorija: korisničkoj podršci, analitici, SEO optimizaciji, putovanju kupca, pravnoj usklađenosti i sadržaju.

Tvrtke i poslovanje

Otvorene prijave za Europsko natjecanje u društevnoj inovaciji: Glavna nagrada 75.000 eura

Nagrada promiče društvene inovacije koje pružaju rješenja za društvene izazove i potiču održivi i inkluzivni rast u Europi.

Tvrtke i poslovanje

Pomozite nam doznati tko su, kako rade i što muči hrvatske SaaS tvrtke

Netokracija i SaaStanak udružili su se u istraživanju kako bismo prvi put u Hrvatskoj dobili pregled domaćeg "Software as a Service" ekosustava.

Startupi

Tim MediBoost pobjednik je inovacijskog natjecanja AI4Health.Cro

U natjecanju je sudjelovalo 28 timova, od kojih je 10 ušlo u veliku završnicu te dobilo priliku natjecati se za prve tri nagrade, a pobjedu je odnio tim MediBoost.

Intervju

Moran Cerf: Vrijeme je da marketinška industrija uporabi alate koje su neuroznanstvenici stvorili!

Moran Cerf znanstvenik je koji je revidirao protokol lansiranja nuklearnog oružja, a na Danima komunikacija najavio je marketing budućnosti – marketing u našim snovima. I nije riječ o sanjarenju!