Deloitteova ICT predviđanja za 2022.

Tržište je nezasitno aplikacija i uređaja za praćenje zdravlja, ali i sportskih NFT-ova

U 2022. možemo očekivati veliku potražnju za nosivim uređajima, sve veću popularnost sportskih NFT-ova i nezaustavljivi rast industrije videoigara, a detaljnije o svemu otkrivaju nam Deloitteova predviđanja.

Deloitte je objavio 21. izdanje svojih Predviđanja u sektoru tehnologije, medija i telekomunikacija u kojima je predstavio načine na koji globalni trendovi u sektoru tehnologije, medija i telekomunikacija mogu utjecati na poduzeća i potrošače diljem svijeta.

Osim toga, izvješće istražuje koliko je od navedenih trendova zapravo rezultat gospodarskih i društvenih učinaka globalne pandemije.

Povećana potražnja, ali oskudica ponude za čipovima se nastavlja

Deloitte predviđa da će se nestašica mnogih vrsta čipova nastaviti i tijekom 2022., ali će biti manje ozbiljna od one u 2021. i neće utjecati na sve vrste čipova. Ne govorimo samo o porastu potrošačkih uređaja, već o činjenici kako se u industriji digitaliziraju proizvodi koji su do sada bili isključivo mehanički, a mnogi vertikalni sektori se sve više oslanjaju na digitalizaciju.

Također, Deloitte predviđa da će investicijske tvrtke na globalnoj razini uložiti više od 6 milijardi dolara u startupe koji se bave proizvodnjom poluvodiča. To bi moglo biti samo 2% od 300 milijardi dolara koliki je rast ukupnih investicija privatnog kapitala koji se očekuje.

Tržište za procesorske jezgre RISC-V će se udvostručiti jer će omogućiti proizvođačima malih uređaja mogućnost razvijanja hardvera, kineskim proizvođačima čipova izbjegavanje sankcija, a programerima i istraživačima mogućnost dizajniranja proizvoda i eksperimentiranja s provjerenom i slobodno dostupnom arhitekturom.

Vrijeme isporuke za neke komponente produžit će se sve do 2023. godine.

Prodaja Wi-Fi uređaja šeste generacije nadmašuje prodaju 5G uređaja

Deloitte predviđa da će se tijekom 2022. godine isporučiti više Wi-Fi 6 uređaja nego 5G uređaja što je otprilike 2,5 milijarde Wi-Fi 6 uređaja u odnosu na 1,5 milijarde 5G uređaja. Razlog tome je činjenica što će Wi-Fi šeste generacije, isto koliko i 5G, odigrati značajnu ulogu u budućnosti bežičnog povezivanja i ne samo za potrošače, već i za poduzeća.

Pametni telefoni, tableti i računala spadaju u kategoriju najpopularnijih Wi-Fi 6 uređaja, ali Wi-Fi 6 se također koristi i u uređajima za druge namjene, uključujući bežične kamere,
pametne kućne uređaje, igraće konzole, nosive uređaje i AR/VR slušalice.

Velika potražnja za aplikacijama i uređajima za praćenje zdravlja

Napredak u razvoju i primjeni senzora i umjetne inteligencije pomaže milijunima ljudi u otkrivanju i upravljanju kroničnim zdravstvenim stanjima te ublažavanju ozbiljnih bolesti. Te su tehnologije sada dovoljno male da se mogu nositi na zapešću ruke ili flasteru veličine novčića što osigurava brz rast tržišta. Deloitte predviđa kako će biti isporučeno 320 milijuna nosivih uređaja za praćenje zdravlja i wellnessa.

Zabilježen je snažan porast broja aplikacija za održavanje mentalnog zdravlja, a globalna potrošnja na mobilne aplikacije za mentalno zdravlje dostići će 2022. godine blizu 500 milijuna dolara.

Do 2024. moglo bi se isporučiti čak 440 milijuna nosivih uređaja.

Sportski NFT tokeni pozicioniraju sportske uspomene i suvenire u digitalno doba

Nezamjenjivi tokeni sada omogućuju ljubiteljima sporta da steknu, a ne samo gledaju, licencirane digitalne medije svojih omiljenih sportskih trenutaka. Obuhvaćajući brojne stavke od trgovačkih kartica do digitalnog videa, sportski NFT će vjerojatno učvrstiti
mjesto nepromjenjivih tokena na tržištu sportskih sadržaja. Deloitte predviđa da će NTF tokeni za sportske medije generirati više od 2 milijarde dolara u transakcijama u 2022., što je otprilike dvostruko više nego 2021. godine.

Igraće konzole, mnogo razloga za jubilarno slavlje

Ekosustav igraće konzole 2022. godine slavi 50. rođendan s rekordnim prihodima, kompletnom ponudom uređaja najnovije generacije i snažnim temeljima za daljnji rast. Deloitte predviđa da će tržište konzola generirati 81 milijardu dolara u 2022. godini, što je za 10% više u odnosu na 2021. godinu.

Očekuje se da će prihod po konzolnom igraču, kojih će do kraja godine biti 900 milijuna, u prosjeku iznositi 92 dolara po osobi što je znatno više od projektiranih 23 dolara po igraču na osobnom računalu i 50 dolara po igraču na mobilnom uređaju.

Kupovina digitalnih igara će porasti kao udio u prodaji sa 65% u 2022. na 84% u 2025. godini.

Kako se svijet okreće: streaming pretplate opadaju

Kako se vodeći pružatelji streaming usluga šire na globalnom tržištu, dok nacionalne medijske tvrtke pripremaju svoje domaće streaming usluge, pojačana konkurencija stvara brojne mogućnosti izbora za potrošače, a to za posljedicu ima ubrzanu i uvećanu stopu odljeva kupaca kod postojećih pružatelja usluga.

Deloitte predviđa da će u 2022. godini najmanje 150 milijuna plaćenih pretplata na usluge video streaminga na zahtjev korisnika biti otkazano diljem svijeta, sa stopom odljeva do 30% po tržištu.

Pravila ponašanja

Na Netokraciji za vas stvaramo kvalitetan, autorski potpisan sadržaj i zaista se veselimo vašim kvalitetnim, kontruktivnim komentarima. Poštujmo stoga jedni druge prilikom komentiranja držeći se sljedećih pravila ponašanja:

  • Ne budite 💩: Nema vrijeđanja, diskriminiranja, ni psovanja (osim ako nije osobni izričaj, ali onda neka psovka bude općenita, a ne usmjerena prema nekome)
  • Samo kvalitetna rasprava, manje trolanja: Ne morate se ni sa kim slagati, ali budite konstruktivni i doprinesite raspravi! Svako trolanje, flameanje, koliko god "plesalo" na granici, leti van.
  • Imenom i prezimenom, nismo Anonymous 👤: Autor sadržaja stoji iza svog sadržaja, stoga stojite i vi iza svog komentara. Koristimo ime i prezime (Hrvoje Lončar) ili barem ime i inicijala (Hrvoje L.) te pravu email adresu. Kako koristimo podatke koje tamo ostavljate? Bacite oko na našu izjavu o privatnosti.

Sve ostale komentare ćemo s guštom spaliti, jer ne zaslužuju svoje mjesto na internetu.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Digitalni marketing

Gdje griješimo u zapošljavanju generacije Z?

Zbog toga što je odrasla u posve novim okolnostima modernog društva, kao i u mnogo slučajeva dosad - stariji naraštaji sve slabije razumiju novu generaciju. Kako pristupiti "genzijevcima"?

Digitalni mediji

Influenceri i marketing imaju problema. Možemo li ih riješiti “otkazivanjem” Maje Šuput?

Profesionalno i etički dvojbeni sponzorski angažmani, korištenje djeteta za promociju brendova, skupljanje lajkova na najintimnijim životnim situacijama, licemjerje i umiveni aktivizam - samo su neki od grijeha domaćih influencera. Kako i zašto je jednoj angažiranoj ekipi prekipjelo baš na kampanji poznate pjevačice?

Sponzorirano

Što developeri žele? Dobru plaću i organizirani posao. Što ne žele? Više team buildinga.

Zanimljivo, sve ono što oglasi za posao i regruteri stavljaju u vrh kao povlastice kojima žele privući developere - team building, Play Station i slično - developerima zapravo uopće nije bitno, ističe se u komentarima na rezultate istraživanja "Što developeri žele" zagrebačke tech tvrtke Leapbit.

Što ste propustili

Istraživanje

Za povećanu online kupnju u 2021. najviše su zaslužni – pripadnici “Boomer” generacije!

Mogli smo očekivati kako će online kupnja rasti, ali koja kategorija proizvoda bilježi najveću kupnju, kolika je prosječna vrijednost kupnje i koje generacije dominiraju u online shoppingu?

Startupi i poslovanje

Što lokalizaciju igara čini uspješnom? Ekipa iz Nanobita podijelila je svoja iskustva s nama

Prilagodba casual igara za drugo tržište na prvi pogled možda djeluje banalno, ali riječ je o multidisciplinarnom procesu o kojem uvelike ovisi koliko će igra biti uspješna bez obzira izašla ona u Čileu, Rusiji ili Australiji.

Startupi i poslovanje

Microsoft preuzima Activision Blizzard za 68,7 milijardi dolara!

Svjetski tech gigant preuzeo je svjetskog gaming giganta. Što slijedi?

Startupi i poslovanje

Evo kako Tacta u Belgiji dokazuje da IT projekti u javnom sektoru ne moraju biti spori i dosadni

Nomen est omen, kaže dobro poznata latinska poslovica. A znate li što znači ime Tacta? The Art of Complexity Taming, a označava upravo ono što Tacta tim s užitkom radi – rješava operativne kompleksnosti klijenata i čini njihov posao učinkovitim i lakšim. A to im polazi za rukom čak i kada su u pitanju klijenti iz javnog sektora!

Digitalni marketing

Je li Google Analytics ilegalan? Jest, ako se pogrešno implementira!

Je li korištenje Google Analyticsa (i svih drugih digitalnih servisa koji podatke spremaju u SAD) preko noći postalo ilegalno objašnjavaju stručnjak za digitalnu analitiku Robert Petković i pravnica Ana Bačić.

Društvene mreže

Napokon sam našao jednu, brzu aplikaciju za sve privatne poruke, od WhatsAppa do Slacka – TEXTS!

"Texts" Amerima znači "SMS" odnosno "poruka" što je - koliko god nepraktično - odlično ime za aplikaciju koja vam daje jedno sučelje za privatne poruke na iMessages, WhatsAppu, Telegramu, Signalu, Messengeru, ali i Instagram, LinkedIn, Twitter, Slack i Discord DM-ovima.