Što dodavanje Clash Royale i Hearthstonea znači za Vip Adria League?

U Vip Adria League dodani Clash Royale i Hearthstone. Iznenađeni?

Vip Adria League od jučer je duplo veća. U ligi se od jučer nalaze četiri igre, a osim poznatih League of Legends i Counter Strike: GO, igrači iz regije će se moći natjecati i u Clash Royale i Hearthstoneu.

Ponajveća regionalna esport liga odlučila se poigrati i s nekim drugim publikama, pa se tako od jučer popodne u Vip Adria League nalaze četiri naslova. Hearthstone je prva igra na nekoliko platformi, a Clash Royale je prva u potpunosti mobilna igra koja će se igrati u drugoj sezoni ove regionalne esport lige. Začuđujuće? Možda, ali svakako logično.

Vipnet i ESL su jučer putem društvenih mreža obznanili da se liga širi i sadržavat će čak dvije nove igre koje će imati svoje odvojene online turnire i kulminirati velikim finalom na Reboot InfoGameru ove godine. Većina toga će ostati ista: online kvalifikacije, neki sustav filtriranja najuspješnijih i LAN završnica na kojoj nas čekaju oni najbolji.

Mnogi će se iznenaditi što je jedna od najavljenih igara Clash Royale, mobilna igra koja nastoji biti pristupačna najširoj mogućoj publici, a ponajviše se ipak veže za nešto mlađe uzraste. Kako je i publika InfoGamera mahom mlađa, osobno mi se ovo čini kao pun pogodak, pogotovo kada shvatimo da ogroman broj klinaca upravo u ovom trenutku igra Clash Royale.

Hearthstone je logičan, ali Clash Royale?

Hearthstone je, pak, poznat apsolutno svima i čini se kao logičan korak u ligi. Ono što je zanimljivo jest činjenica da HS možete igrati na mobitelu i na računalima, što ostavlja zanimljiv prostor za pretpostavke o tome kako će se (i na čemu) igrati finale lige.

Najpoznatija CCG igra na svijetu ne pokazuje znakove usporavanja, a svoj uspjeh duguje jednostavnoj formuli: besplatna igra koja je vrlo laka za shvatiti, ali teška za igrati dobro. Hearthstone je konstantno u vrhu najigranijih svjetskih igara, a svaka nova ekspanzija daje mu novi život.

Hearthstone nikada nije bio “velik” u kompetitivnom smislu na način na koji su veliki Dota ili CS:GO, ali turniri u ovoj igri igraju se diljem svijeta već pet godina i znaju biti prilično unosni za one najbolje. Hearthstone je također i jedna od najpopularnijih igara u regiji, a timovi poput Zagreb 360 i Crvene Zvezde imaju redovne Hearthstone rostere.

Ono što treba reći i više nego jednom jest ovo: Hearthstone ne bih gledao kao na punopravan esport naslov, i to jer uvelike ovisi o nasumičnim događajima (RNG). Možete biti najbolji igrač u svijetu, ali isto kao i u drugim kartaškim igrama ovisite o tome što izvučete iz špila. Iako Blizzard voli reći kako je Hearthstone punopravan esport, jednostavno se s time ne mogu složiti dok god ima toliko toga što se može dogoditi nasumično.

Kada je riječ o Clashu, ovdje je priča nešto drugačija. Dok Hearthstone možete igrati na vrlo slabom računalu ili mobitelu, Clash Royale je isključivo mobilna igra, a natjecanja u njoj su isključivo mobilna natjecanja. Pojam je to koji je domaćoj publici dalji još više i od običnog esporta, a objasniti da je Clash Royale ozbiljna igra svakako je izazovna situacija.

Ipak, Clash polako postaje izuzetno ozbiljan esport naslov, s turnirima koji, kao i u ostalim esport igrama, pobjednicima osiguravaju stotine tisuća dolara. Ne čudi, jer iza ove igre stoji i Tencent, jedan od najvećih giganata gaming industrije. Možemo dodati i kako se za Clash može reći da je pay2win, jer pomoću pravog novca možete dobiti prednost kupujući kojekakve škrinje i dragulje, ali na turnirima postoje pravila koja rješavaju ove probleme.

Dvije igre su bile premalo?

U razgovoru o ovim vijestima svakako se trebamo zapitati glavnu stvar: što će uključivanje ove dvije igre u ligu učiniti za samu ligu?

Prvenstveno, moje subjektivno mišljenje je da je Hearthstone sjajan korak, budući da u regiji postoji velik broj igrača i relativno uigrana scena. Također, dobra stvar je i što je Hearthstone vrlo popularan među “običnim” ljudima i casual igračima, tako da kritična masa zaista postoji, a vjerujem i kako će se naći dosta kvalitetnih igrača koji će prirediti dobre mečeve na InfoGameru.

Što se tiče Clash Royalea, to je već drugačija priča. Naime, na regionalnoj sceni se kao ime koje se najviše veže za mobilni esport prometnuo Valiance, koji već godinu dana organizira male i velike Clash Royale turnire koji su generalno uspješni. Ipak, scenu još treba graditi, a treba proći i nešto vremena dok igrači ne shvate kako je Clash zapravo vrlo dobar esport naslov, a ne samo igra koju odigrate na WC-u ili dok čekate tramvaj.

Mislim da je percepcija ove igre kao šaljive i neozbiljne glavna prepreka kod one “prave” esport publike, ali vjerujem i kako razlozi za dodavanje Clasha u ligu ne leže u privlačenju te publike. Uključivanje Clasha u ligu potez je kojim Vipnet i ESL žele doći i do onih mlađih, te i njih nastojati uključiti u natjecateljsko igranje, “od malih nogu”.

Nije ovo tako crno-bijelo i ostaje nam vidjeti koliko će Clash biti uspješan naslov u ligi. Ako se mene pita, ovo je dobra odluka pa iako će velik broj igrača i dalje tražiti neke druge naslove, poput Rainbow Sixa ili Fortnitea. Možda upravo na Clash Royale turniru bude gomila publike koja će pokazati kako je ovo odličan korak za regionalni esport, a možda još uvijek nismo spremni igru za mobitel zvati esportom. Možda je i ovo potez kojim Vipnet i ESL žele “poškakljati” Tele2 i Valiance, čiji se PlayDay bazira gotovo isključivo na Clashu. Vidjet ćemo uskoro!

Pravila ponašanja

Na Netokraciji za vas stvaramo kvalitetan, autorski potpisan sadržaj i zaista se veselimo vašim kvalitetnim, kontruktivnim komentarima. Poštujmo stoga jedni druge prilikom komentiranja držeći se sljedećih pravila ponašanja:

  • Ne budite 💩: Nema vrijeđanja, diskriminiranja, ni psovanja (osim ako nije osobni izričaj, ali onda neka psovka bude općenita, a ne usmjerena prema nekome)
  • Samo kvalitetna rasprava, manje trolanja: Ne morate se ni sa kim slagati, ali budite konstruktivni i doprinesite raspravi! Svako trolanje, flameanje, koliko god "plesalo" na granici, leti van.
  • Imenom i prezimenom, nismo Anonymous 👤: Autor sadržaja stoji iza svog sadržaja, stoga stojite i vi iza svog komentara. Koristimo ime i prezime (Hrvoje Lončar) ili barem ime i inicijala (Hrvoje L.) te pravu email adresu. Kako koristimo podatke koje tamo ostavljate? Bacite oko na našu izjavu o privatnosti.

Sve ostale komentare ćemo s guštom spaliti, jer ne zaslužuju svoje mjesto na internetu.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Kultura 2.0

Dinamo je prvi hrvatski sportski ICO, kupite njihov $DZG token za 2 eura – i uključite se u klupske odluke!

Nakon brojnih drugih velikih klubova hrvatski nogometni prvak odlučio se na iskorak u blockchain svijet kroz novi model članstva. U "inicijalnoj ponudi tokena” od 29. rujna moći ćete postati vlasnik fan tokena Dinama s kojima ćete moći trgovati i sudjelovati u određenim odlukama kluba. Što to znači za kripto dioničare, koja je motivacija kluba za ovaj projekt i tko stoji iza Sociosa istražili smo iz prve ruke.

Intervju

Splitski Blank s partnerima uskoro lansira hrvatski NFT marketplace na Ethereumu!

Uz bok nekolicine renomiranih umjetnika suvremene umjetničke scene, a pod vodstvom splitske agencije Blank, stiže nam Endemic platforma za trgovanje NFT umjetninama. Više o projektu otkrivamo od samih pokretača.

Digitalni marketing

Prima se rebrendirala: Što (i tko) stoji iza prepoznatljivog, a inovativanog vizualnog identiteta?

Od obiteljske tvrtke do poslovnog sustava s više od 2000 zaposlenih. Prima je u posljednjih 25 godina poprilično odmaknula od svojih početaka, stoga je bilo krajnje vrijeme za vizualni identitet koji bi odražavao takvu promjenu.

Što ste propustili

Startupi i poslovanje

Nakon rada u Amazonu i Memgraphu, Marin i Matej osigurali 3 milijuna kuna za “tražilicu video i audio sadržaja”

Jedan je za vrijeme studiranja na FER-u bio drugom mentor u srednjoj školi, ali tek ih je Marinovo iskustvo u Amazonu i problem na koji je naletio potaknulo da pokrenu zajednički startup na relaciji Zagreb-Vancouver.

Novost

HAVC prvi put raspisao natječaj za poticanje razvoja i proizvodnje videoigara

Hrvatski gaming studiji dobili su još jednu priliku za financiranje svojih projekata i to u Hrvatskoj!

Intervju

Photomath ima tim specijaliziran za animirane instrukcije koje se programiraju? I to bez pisanja koda?

Jeste li znali da čak 60% učenika koristi video za pomoć pri učenju matematike? Photomath danas nudi i vizualni način učenja matematike pomoću animiranih instrukcija. Uz njih korisnik ima dojam kao da pred sobom ima instruktora matematike, a mi smo provjerili kako se takve animacije uopće kreiraju uz Andriju Ražnatovića i Janu Čičko.

Startupi i poslovanje

Omega software postaje dio M SAN grupacije

I službeno je potvrđeno, drugi najveći sistemski integrator u Hrvatskoj, King ICT u sastavu grupacije M SAN, preuzeo je Omega software.

Kultura 2.0

Naš mozak nije poput ladica koje možemo neprestano puniti informacijama, kako mu pomoći da pamti bitno?

Svi smo se u jednom trenutku zapitali zašto ne mogu bolje pamtiti, odgovor na to pitanje otkrili smo na zagrebačkom TEDx-u!

Startupi i poslovanje

“Pristup top-down, gdje menadžment sam, ili skupa s HR-om osmisli vrijednosti tvrtke, je passé”

Nakon što se hrvatskom SofaScoreu u samo godinu i pol dana udvostručio broj zaposlenika, bilo je sigurno kako treba transformirati i internu kulturu koja će pratiti takav strelovit rast - a to je značilo ispitati vrijednosti sa svim ljudima u tvrtki.