Cateia Games pronašao je uspjeh u casual igrama

Tržište casual igara u svijetu raste iz dana u dan, a jedna od ponajvećih domaćih gaming tvrtki bavi se upravo izradom igara ovog tipa i zapošljava gotovo 60 ljudi.

Kada čujete riječi “gaming studio”, vjerojatno vam na pamet najprije padaju studiji koji izrađuju igre od kojih niste mogli pobjeći čak ni da ste htjeli, poput Blizzarda i njihovog World of Warcrafta ili sličnih. Ono što mnogi ne znaju jest da u svijetu postoji ogroman broj takozvanih casual igrača koji nisu zainteresirani za CS:GO ili slično, već samo žele tu i tamo odigrati nešto jednostavno i nezahtjevno.

Upravo takvoj publici okrenut je domaći Cateia Games, jedan od ponajvećih domaćih studija koji se bavi prvenstveno izradom casual igara za sve publike. O tome kako je Cateia došla tu gdje jest razgovarao sam s Borisom Mikićem, Lead programerom iz Cateie. Prvo sam ga zamolio da mi pojasni što je to Cateia i čime se oni to uopće bave:

Cateia Games je studio za izradu video igara smještena u Zagrebu. Prvenstveno
radimo tzv. Hidden Object Puzzle Adventure (HOPA) igre, ali povremeno napravimo i pokoju tzv. Time Management igru. Naša primarna publika su tzv. „povremeni” igrači. Prvenstveni razlog zašto smo počeli raditi takve igre je zato što je postojalo jasno definirano tržište i skupina igrača, te portali specijalizirani za distribuciju takvih igara od kojih je jedan od najvećih tada bio Big Fish Games.

Veliko tržište casual igara

Cateia je tako studio koji cilja na nešto drugačiju publiku nego što smo to možda navikli vidjeti, a o tome koliko je zapravo casual tržište jako dovoljno govori to da Cateia broji gotovo 60 stalno zaposlenih ljudi, a od svog osnutka izdali su oko 30 igara čija kvaliteta konstantno raste.

Kada je riječ o publici igara Cateia Gamesa, Boris kaže kako je nešto drugačija nego publika za neke druge žanrove igara:

Prosječni casual igrač je žena u dobi između 35 i 65 godina, znači naše mame i bake. Oni predstavljaju nekih 70% tržišta. Primijetili smo da su i djeci neke od naših igara privlačne. Općenita ideja iza casual igara je manja kompleksnost tako da se izuzetno brzo mogu naučiti. Ove činjenice zapravo utječu i na način kojim pristupamo izradi naših igara.

Boris napominje kako je jedan od glavnih aduta ovakvih igara njihova pristupačnost, te se u studiju izrazito trude približiti igre osobama koje nisu informatički pismene, ali svejedno se žele dobro zabaviti igrajući neku zanimljivu avanturu. Glavni likovi igara koje dolaze iz Cateia Games su žene kako bi se igračice lakše poistovjetile s njima, dodaje Boris.

Igre Cateia Gamesa karakterizira sjajan art stil.

Casual igre nisu baš lake za izradu

Trenutačni trendovi na tržištu casual igara prvenstveno su okrenuti igrama kao što je Candy Crush Saga ili poznati Angry Birds serijal, ali Boris kaže kako se na ljestvicama najpopularnijih igara ove vrste vrlo često nalaze upravo HOPA naslovi koji su vjerojatno popularni otkako ja znam za računala.

Zanimljivo je kako će gotovo svaki “pravi” gamer odmahnuti rukom kada mu spomenete ovakve igre, a često se upravo igre ovakvog tipa najčešće nalaze u sredini one poznate “igra ili igrica” rasprave u gaming svijetu. Boris kaže kako su i casual igre prilično zahtjevne za izradu, pogotovo na višem nivou:

Casual igre su možda manje kompleksne za igrati od hardcore igara, ali nisu
nužno tako puno manje kompleksne za napraviti. Potrebno je rješavanje problema s game design logikom, pametno rukovanje memorije i procesorskog vremena, pisanje algoritama za, primjerice, pronalazak najkraćeg puta, kvalitetno pisanje priče i scenarija, kvalitetna izrada grafike i razumijevanje grafičkog dizajna, dobre kompozicije scena, balansiranje težine i napretka kroz igru itd. Jedina veća kompleksnost u hardcore igrama se nalazi u količini mehanika koje se koriste i njihove kompozicije (zbog toga što su inherentno kompleksnije za igrati), ali osim toga su casual igre u većim skalama jednako izazovne za napraviti kao i hardcore igre.

Cateia Games
Boris je Cateia Games predstavljao i na ovogodišnjem Game Dev Career Dayu.

Boris kaže kako se put jednog programera u njihovom studiju ne razlikuje mnogo od nekih drugih situacija u industriji, a napominje kako za jednog programera u ovakvom studiju postoji velik broj izazova:

Dok novi programeri uglavnom rade na jednostavnijim zadacima tipa
ubacivanje ispravnih tekstova u igru, namještanje GUIa i popravak jednostavnijih bugova, napredniji programer rade mini igre, integraciju novih feature-a i automatizacijskih skripti za pipeline, a senior programeri implementiraju nove kompleksne feature-e u engine tipa networking, multi-threaded rendering, nove GUI elemente, podršku za kompresirane teksture, bilo kakvu multi-platform podršku i rješavaju sve ostale kompleksne probleme koji se pojavljuju tijekom razvoja ili su posebni zahtjevi naših partnera.

Ako vam se sve ovo čini u najmanju ruku zanimljivo, posla u Cateia Games svakako ima. Boris kaže kako su u posljednje vrijeme zaposlili dosta programera, ali i kako su uvijek u potrazi za novim kvalitetnim kadrom. Stoga, ako vas zanima rad na igrama ovog zanimljivog tipa, nije loše poslati CV ili portfolio. Sretno!

Komentari

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

Svoj novčanik od sada i u Hrvatskoj možete zamijeniti – aplikacijom!

Za Google Pay ste vjerojatno već čuli, ali ako nemate račun u nekoj stranoj banci, niste ga mogli niti koristiti u Hrvatskoj. To se sada mijenja - ali samo za neke.

Kultura 2.0

Zašto je HRT ukinuo HD čim je završilo Svjetsko prvenstvo (i tek onda predstavio novi HRTi app?!)

Nova HRTi aplikacija stigla je tek nakon završetka Svjetskog prvenstva u nogometu, a nakon prvenstva se čini kako trebamo i zaboraviti da ćemo zemaljskim signalom dobiti HD programe u skorije vrijeme. Zašto?

Startupi i poslovanje

Good Gameov žiri odlučit će kojem hrvatskom startupu ide 100 tisuća kuna!

Nakon uspješnog trećeg izdanja Good Gamea ove godine, od kotizacija timova prikupljeno je 100 tisuća kuna, a taj novac će se investirati u jednu poslovnu ideju. Koja će to biti saznat ćemo na Good Game Liftoffu u rujnu ove godine, ali za sada znamo imena članova žirija koji će tu odluku i donijeti.

Što ste propustili

Startupi i poslovanje

Zakon o doprinosima: Uključite se u javnu raspravu za spas malih tvrtki!

Jedno od rijetkih povećanja plaća kojima se mnogi neće veseliti. Tisuće malih i mikro poduzeća, a među njima brojna iz IT industrije, mogli bi se naći na rubu propasti ako prođe nova Vladina izmjena i dopuna Zakona o doprinosima.

Kultura 2.0

Živjeti od glazbe u Hrvatskoj: Svirali su u garažama, a sada produciraju za video igre

Donosimo priču četiri glazbenika, producenta i kompozitora kroz put nekonvencionalne glazbene karijere: kako se sklada za gaming blockbustere?

Digitalni mediji

Infowars dokazuje da su društveni mediji – mediji bez odgovornosti (čak i kod nas)

Društveni mediji ne žele imati odgovornost kakvu imaju mediji, njihovi novinari, urednici. A opet, imaju je.

Društvene mreže

Trebamo li ‘out of office’ za Facebook, LinkedIn i Instagram (i kako ga postaviti)

Je li vrijeme da postavimo 'out of office' i na društvene mreže, ne samo službeni email?

Internet marketing

Kako Poreznoj upravi dokazati da doista obavljate digitalne, a ne fiktivne usluge?

Kako dokazati da je digitalna usluga koju ste prodali klijentu zapravo digitalna usluga, a ne samo nešto fiktivno osmišljeno samo kako biste zgrabili te pare, pitanje je koje postaje sve aktualnije u vremenu kada sve više tvrtki posluje isključivo ovim putem, a posebice kad ovakvi slučajevi postaju predmet istrage USKOK-a.

Društvene mreže

Sad kad znate koliko trošite Facebook i Instagram, blokirajte ih (znamo da ne-će-te)

Godinama nakon što smo se počeli time opterećivati, Facebook nam je predstavio (pre)jednostavan alat koji nam otkriva koliko točno godi… minuta trošimo, ne samo na njemu, nego i Instagramu. Je li ovo znak da konačno blokiramo društvene mreže - ili možemo biti iskreni sami sa sobom kako ih koristimo?