ASTROIDS - Space Game of the Year dolazi nam iz beogradskog studija Industry Entertainment

ASTROIDS – Space Game of the Year dolazi nam iz beogradskog studija Industry Entertainment

Početak osamdesetih, sa ekipom odlazite do lokalnog bara. Pored bilijara i prelepih devojaka, u ćošku se nalazi Atarijeva najnovija arkada sa igricom koja je tek izašla - Asteroids. Ubacujete žetom i magija kreće. Ovako bi, nešto starije generacije opisale svoj prvi susret sa igricom koja je promenila mnogo toga, a ujedno i obeležila zlatno doba arkadnih igara.

astroidsNetokracija

Početak osamdesetih, sa ekipom odlazite do lokalnog bara. Pored bilijara i prelepih devojaka, u ćošku se nalazi Atarijeva najnovija arkada sa igricom koja je tek izašla – Asteroids. Ubacujete žeton i magija kreće. Ovako bi, nešto starije generacije opisale svoj prvi susret sa igricom koja je promenila mnogo toga, a ujedno i obeležila zlatno doba arkadnih igara. Više od 30 godina kasnije, jedan beogradski gaming studio dolazi na ideju da, kao omaž legendarnoj igri, krene sa razvojem sopstvenog shoot-em-up naslova pod imenom ASTROIDS – Space Game of the Year.

Najnovija kreacija stiže nam direktno is Industry Entertainment studija na čelu sa Nemanjom Bondžulićem koji iza sebe ima dugogodišnje iskustvo izrade igara za najrazličitije platforme – od desktopa, preko konzola pa sve do mobilnih operativnih sistema. Kako bi saznali više o igri i samom procesu nastajanja, popričali smo sa Nemanjom i Igorom Jerkovićem, glavnim programerom i čovekom koji se, kako kaže, “zaljubio” u razvoj video igara i od tada gaji veliku strast prema njima.

Ne žure sa razvojem, lansiranje do kraja godine

Iako je razvoj ASTROIDS igre u početku bio isključivo sporedan projekat bez utvrđenog datuma lansiranja, tim je doneo odluku da se igrica završi do kraja 2014, no kako kažu, nemaju nameru da poružuju sa objavom naslova. Žele da posvete dovoljno vremena čitavom procesu te da lansiraju gotov proizvod za koji su sigurni da će se svideti gejmerima i to onoj ciljnoj grupi koja je odrasla u doba kada su arkade bile veoma popularne.

Za razliku od minulih 2D vremena, ASTROIDS – Space Game of The Year imaće tri dimenzije i pleniće vrhunskom grafikom koja će biti u stajnu da odgovori i potrebama najtvrdokornijih gejmera današnjice.

as1

Poenta igre, kao i u dobro poznatoj Asteroids igri, biće upravo uništavanje asteroida i stranih tela koja se nađu na putanji vaše svemirske letelice. Bondžulić dodaje da će igrači moći da kupuju razne dodatke i tako unapređuju svoju svemirski brod ne bi li ga što bolje opremili za sledeći nivo. Pojedine stvari već su utvrđene ali Igor ističe da je gameplay za sada fleksibilan te da bi se scenario igre na kraju mogao nešto razlikovati od onoga što imaju u ovom trenutku. Kako kaže, fokus im je na engineu koji bi uskoro trebao biti gotov, a koji je sastavni deo svake igrice.

Zaobilaze mobilne platforme i idu pravo na Steam

Hoće li se ASTROIDS igrati na mobilnim uređajima, desktop računarima ili u dnevnoj sobi, upitali smo Nemanju. On je izjavio da je odluka već doneta i da će igrica debitovati na Windows platformi. Kako kaže, mobilno tržište je prezasićeno a nezavisnim (indie) gaming studijima je izuzetno teško da dođu do izražaja.

Na scenu stupa Valve i njihov servis Steam. U ovom trenutku celokupan tim je jednoglasan po pitanju lansiranja igrice na ovom servisu jer tamo dolaze mahom posvećeni gejmeri, a oni su upravo ciljna grupa ove video igre. Na pitanje da li je servis podržan u Srbiji i kako teče proces objavljivanja igre, Nemanja je dodao da se Srbija nalazi na listi podržanih zemalja i da lansiranje naslova i nije toliko komplikovan proces:

Igra se postavlja na Green Light forum gde korisnici Steama i ostali developeri mogu da iskuse deo igre i ocene njene karakteristike. Ukoliko su ocene pozitivne, video igra dobija priliku da bude objavljena u zvaničnoj Steam prodavnici i time postaje dostupna ogromnom broju potencijalnih igrača.

Ipak, ASTROIDS igra mogla bi zaživeti i na drugim platformama. Jerković ističe da se igra razvija na taj način tako da portovanje na OS X, Linux ili mobilne platforme kao što su Android i iOS ne predstavlja veliki problem. Šta više, moguće je da ćemo nakon zvaničnog lansiranja ubrzo videti i verziju igrice koja će biti dostupna za nove Steam Machine konzole koje je Valve najavio sredinom januara. To bi ASTROIDS – Space Game of the Year lansiralo u dnevne sobe gejmera te predstavilo igru novim korisnicima tj. ostalim članovima porodice.

Uništite asteroide s Netokracijom!

U saradnji sa Industry Entertainment studijem, Netokracija vam poklanja 5 kopija ASTROIDS – Space Game of the Year igre. Najbržih petoro čitalaca koji u komentarima ostave odgovor na pitanje: Koje godine je Atari lansirao originalnu Asteroids igru? – biće kontaktirani putem e-mail adrese i obavešteni o nagradi. Srećno!

Update: Nagrade su podeljene, čestitamo srećnim dobitnicima!

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=BuMwIUxt6Yk[/youtube]

Pravila ponašanja

Na Netokraciji za vas stvaramo kvalitetan, autorski potpisan sadržaj i zaista se veselimo vašim kvalitetnim, kontruktivnim komentarima. Poštujmo stoga jedni druge prilikom komentiranja držeći se sljedećih pravila ponašanja:

  • Ne budite 💩: Nema vrijeđanja, diskriminiranja, ni psovanja (osim ako nije osobni izričaj, ali onda neka psovka bude općenita, a ne usmjerena prema nekome)
  • Samo kvalitetna rasprava, manje trolanja: Ne morate se ni sa kim slagati, ali budite konstruktivni i doprinesite raspravi! Svako trolanje, flameanje, koliko god "plesalo" na granici, leti van.
  • Imenom i prezimenom, nismo Anonymous 👤: Autor sadržaja stoji iza svog sadržaja, stoga stojite i vi iza svog komentara. Koristimo ime i prezime (Hrvoje Lončar) ili barem ime i inicijala (Hrvoje L.) te pravu email adresu. Kako koristimo podatke koje tamo ostavljate? Bacite oko na našu izjavu o privatnosti.

Sve ostale komentare ćemo s guštom spaliti, jer ne zaslužuju svoje mjesto na internetu.

Komentari

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Digitalni marketing

Gdje griješimo u zapošljavanju generacije Z?

Zbog toga što je odrasla u posve novim okolnostima modernog društva, kao i u mnogo slučajeva dosad - stariji naraštaji sve slabije razumiju novu generaciju. Kako pristupiti "genzijevcima"?

Društvene mreže

Kronike LinkedIna: “Poslovna mreža” koja je postala odlagalište objava za samohvalu i šuplje inspiracije

Što je sve LinkedIn postao, a nije trebao? Iliti kako smo pretvorili jedinu poslovnu društvenu mrežu u novi Facebook...

Digitalni marketing

Je li Google Analytics ilegalan? Jest, ako se pogrešno implementira!

Je li korištenje Google Analyticsa (i svih drugih digitalnih servisa koji podatke spremaju u SAD) preko noći postalo ilegalno objašnjavaju stručnjak za digitalnu analitiku Robert Petković i pravnica Ana Bačić.

Što ste propustili

Startupi i poslovanje

Hrvatski Treblle: S alatom koji štedi vrijeme svima koji rade s API-jima osigurali 1,2 milijuna eura u prvoj rundi

Treblle je alat koji olakšava život developerima i svima ostalima koji rade s API-jima, a razvio ga je domaći tročlani tim iz svojih potreba. Od korisnika dobivaju samo pohvale i ocjene 5.0, a investitori ih toliko vole da su nekoliko njih morali odbiti.

Startupi i poslovanje

Traži se iskusni Head of Revenue koji će Mediatoolkit dovesti do 10 milijuna eura

Domaći scaleup čiji alat za praćenje online spominjanja koriste globalni brendovi, agencije i organizacije zapošljava ključnu osobu za ostvarenje ambicioznih planova rasta. Jedan od najvažnijih zadataka bit će joj - uskladiti Sales i Customer Success.

Kultura 2.0

Wordle, kako je jednostavna igra riječi osvojila internet?

Sigurna sam da ste već primijetili zanimljivu kombinaciju žutih, zelenih i sivih kvadratića koji niču na sve strane interneta. U pitanju je Wordle, igra riječi koja je dovoljno jednostavna da vas odmah uvuče, a taman izazovna da vas zadrži.

Tehnologija

Želite utjecati na transparentnost vlasti? Krenite s proračunom Grada Zagreba na hackathonu “Hackl”!

Hoćemo li u bližoj budućnosti dobiti otvorenije i više transparentne gradske proračune? Možda ćemo odgovor na to pitanje pronaći u proračunskom hackathonu.

Društvene mreže

Kako izgleda stvaranje sadržaja kada ga ne diktirate vi, nego zbivanja na sportskim terenima?

Kada u SofaScoreu pratite utakmice, jednim okom gledate prijenos, a drugim okom gledate računalo i planirate što ćete objaviti. No, čitava priča je mnogo drugačija od toga da vas netko “plati da gledate utakmice”, šale se iz SofaScorea, najveće hrvatske platforme za sportske rezultate uživo.

Startupi i poslovanje

Codemap, hrvatski no-code marketplace osigurao prvu 1,68 milijuna kuna vrijednu investiciju

No-code tržište će s trenutnih 16 milijardi do 2027. narasti do skoro 85 milijardi dolara vrijednosti. Hrvatski Codemap se u tom periodu želi uspostaviti kao ključna analitička i networking no-code platforma. Investicija koju predvodi SQ Capital te poduzetnici Tomislav Matić i Mate Rimac prvi je veliki korak prema tome.