Zašto probati Apex Legends, battle royale za koji prije 10 dana nitko nije znao, a kojeg trenutno igra preko milijun ljudi?

Infobip ❤️ Netokracijašto akvizicija znači za vas - i nas?

Zašto probati Apex Legends, battle royale za koji prije 10 dana nitko nije znao, a kojeg trenutno igra preko milijun ljudi?

Apex Legends nova je igra o kojoj svi govore i battle royale u kojem zaista uživam. Kako me osvojio te zašto bi mogao i vas?

Posljednjih desetak dana teško je ignorirati novi fenomen u gaming svijetu, igru Apex Legends koja se stvorila doslovce niotkuda i postala predmet razgovora apsolutno svih koje iole zanima gaming. Nakon PUBG-a, Fortnitea i Call of Duty Blackout moda, Apex Legends je najnoviji Battle Royale FPS koji uzima po malo od svih ovih igara i dodaje svoje posebne “začine” kako bi stvorio battle royale iskustvo kao nijedno do sada. Apex Legends u trenutku pisanja ovog teksta uživo na Twitchu gleda više od 200 tisuća ljudi (prvi na listi), a u isto vrijeme ga igra preko milijun ljudi.

Da budem iskren, nisam pretjerano zagrižen fan ovog žanra. Kada je PUBG eksplodirao u 2017. odigrao sam ga da vidim o čemu se radi, i jednostavno se nisam “zakačio” za njega kako se dogodilo milijunima drugih gamera. Kada je stigao Fortnite, odigrao sam dva meča i odustao jer mi se ne sviđa građenje i ta neka “crtić” vibra, a Blackout nisam ni taknuo. Prema tome, očekivao sam da će i Apex Legends završiti na dnu moje imaginarne police videoigara, ali dogodilo se upravo suprotno, a u ovom tekstu nastojat ću objasniti zašto.

Izgleda kao Black Ops – ali ne baš

Apex Legends odvija se u istom svemiru kao i Titanfall 1 i 2 te samim time sadrži slične pa često i iste elemente futurističke estetike i narativa oko mečeva.

Dok u PUBG-u iskačete iz aviona, ovdje se radi o nekom svemirskom brodu (?), a nema ni padobrana već na željenu lokaciju padate koristeći jetpack i potisnike u vašem odijelu. Ne možete ni umrijeti od pada, što je zgodno jer igra ima dosta mjesta na kojima se možete vinuti u visine i prijeći bržom zračnom putanjom do željene lokacije. Oružja prate istu temu i također su prenesena iz Titanfalla pa ćete i u Apexu naći već poznate puške, snajpere, sačmarice i pištolje, ali i dva energetska oružja koja troše posebnu municiju.

Usporedbe s Titanfallom nastavljaju se i kod ukupnog vizualnog dojma, a to Apex stavlja najbliže novom Black Opsu. Za razliku od Fortnitea koji je čisti crtani film i PUBG-a koji se trudi biti što je moguće više realističan, Apex se po stilu i prezentaciji stavlja negdje na pola puta, bliže novom Black Opsu. Igra se ne trudi biti previše ozbiljna i mračna, a jedna od glavnih stvari zašto se to čini tako je i šarolik izbor likova.

Svaki lik je poseban

Glavna stvar kojom se Apex nastoji odvojiti od konkurencije jest to da je ovo takozvani hero shooter, odnosno u igri kontrolirate lika s imenom i nekim posebnim vještinama, a ne samo avatar koji je isti svakom drugom liku. Svaki od osam likova ima svoje posebne značajke i sposobnosti koje čine proces odabira lika i kompoziciju tima gotovo pa najvažnijim dijelom igre. Po ovome je Apex je sličniji Realm Royaleu nego Fortniteu, recimo. Likovi i njihove posebnosti prva su stvar koja me je privukla Apexu, a odmah sam se zaljubio u support lika Lifeline i igram ju vjerojatno u 90% slučajeva.

Osim nje, možete igrati robota koji ima kuku za hvatanje slično kao Widowmaker u Overwatchu, ili Gibraltara koji može na pod staviti generator štita, poput Winstona (također iz OW-a). Svaki lik može nositi sva oružja i ima jednako HP-a, a na vama je da iskoristite mogućnosti lika kako biste ostali živi sve do posljednjeg trenutka. U većini mojih mečeva, neki likovi se biraju mnogo češće, a streamer Shroud je izjavio kako je njemu daleko najdraži lik vojnikinja Bangalore, recimo, dok robota Pathfindera ne vidim gotovo nikada.

Mapa je dosta velika i raznovrsna. Respawn / EA

Netko je napokon riješio komunikaciju tima kako treba

Zanimljivost Apexa je i nešto drugačiji koncept koji vas prisiljava da igrate u paru (odnosno timu) s nekime. Na početku svakog meča, ako nemate već složenu grupu prijatelja, igra će vas automatski spojiti s nekim strancem s interneta i natjerati na preživljavanje. Ovo se dodatno komplicira kada trebate birati mjesto slijetanja jer igra nasumično dodjeljuje jednom od članova titulu jumpmastera, te samo on odlučuje gdje ćete skakati. Potom svi troje letite skupa i ne morate se brinuti o tome hoćete li pasti daleko od svog tima, osim ako se namjerno ne želite razdvajati.

Iako ste prisiljeni da igrate s drugima, to jasno ne morate raditi, ali kada su svi već u grupicama od tri osobe, bit će vam osjetno teže preživjeti ako se odvojite i igrate po svom, sami. Osim toga, Apex Legends je napravio odličan obavijesni (alert/ping) sustav u igri, koji vam omogućava jasnu i brzu komunikaciju s timom – bolju nego u ijednoj postojećoj battle royale igri. Svojim suigračima tako možete jednostavno pokazati gdje su neprijatelji, reći gdje planirate ići ili pokazati gdje se nalazi neka puška ili kutija s opremom, što dobro dođe usred mečeva.

Igranje u dobroj suradnji s još dvije osobe nudi i određene pogodnosti prilikom oživljavanja. Kada vas netko onesposobi, vaš tim vas može vratiti u život. No, najzanimljivije je što, ako vas članovi tima ne stignu podignuti nakon fatalnog pogotka, na vašem mjestu će se stvoriti kutija koju protivnici mogu otvoriti i ukrasti vam opremu, a vaši suborci iz nje mogu pokupiti banner vašeg lika te ga iskoristiti kako bi vas oživjeli na posebnim mjestima na mapi. Tako ništa nije gotovo dok god je jedan član tima živ, što daje još malu dozu uzbuđenja kada navijate preko Discorda.

Ako umrete, imate dvije prilike za povratak, a jedna od njih je ova zelena stvar. EA / Respawn

Ništa od promocije: Igrali su na “faktor iznenađenja”

Posljednja (i vjerojatno najbolja) stvar kod Apexa je činjenica da je igra jedan od najvećih uspjeha u posljednje vrijeme, a nitko za nju nije znao do samog launcha. Igra je izašla bez ikakve promocije, doslovno nula spomena u bilo kojem mediju, a svejedno je u samo nekoliko dana dogurala do visokih dva milijuna istovremenih igrača. U redu, iza studija Respawn, kojeg čine bivši zaposlenici poznatog Infinity Warda stoji EA te se Apex može igrati putem Origina. Ipak, ne možemo zanemariti potencijal s obzirom na to da za nju nitko nije znao do prije 10 dana, dok danas apsolutno svi o njoj govore.

Razlozi za nepostojeću promociju mogu se naći u činjenici da je EA sada zauzet promoviranjem svog AAA naslova Anthem i vjerojatno daje sve od sebe da ga predstavi u najboljem svjetlu, ali to nije cijela priča. Glavni producent igre, Drew McCoy je za Eurogamer izjavio kako ju nisu reklamirali jer nisu htjeli dizati pozornost i uzbuđenje prijevremeno. Respawn se (opravdano) bojao da bi potpuno nova besplatna igra koja se napuše do ogromnih razmjera bila marketinška katastrofa i jednostavno odlučio kako će samo izbaciti igru i vidjeti što se dogodi.

Obećanja dobrog sadržaja

A dogodio se odličan battle royale naslov. Zanimljivo je kako je ova igra uzela dosta onog što ljudi ne vole u žanru i nastojala ponuditi drugačija rješenja koja bi se svidjela i već iskusnim igračima, ali i battle royale početnicima poput mene. Primjerice, nadogradnje na oružja stavljaju se automatski, municija za različita oružja razlikuje se po bojama te konačno, imate više šanse za preživljavanje ako je barem jedan član tima živ. Sve je usmjereno kako bi igra bila što lakša za shvatiti i brža za igrati, a Titanfall nasljedstvo se vidi i u mogućnosti klizanja po podu i penjanja na zgrade.

Apex će u prvih godinu dana samo rasti, a stiže nam i prva rangirana sezona kao i takozvani battle pass koji ćete, kao u Fortniteu, platiti kako biste dobili posebne predmete u igri. Bez ikakve dileme na putu su i novi likovi te oružja i kozmetički predmeti, a sve to će, nadam se, održati Apex kao jedan od glavnih igrača na battle royale sceni. Jasno, Fortnite i PUBG će i dalje držati svoju publiku pa ni Apex nije igra koja će se svidjeti apsolutno svima, ali vjerujem da je izuzetno dobrodošlo osvježenje za žanr s velikim potencijalom iza njega.

Nije sve tako legendarno, naravno

Ima se još mnogo toga za reći o Apexu, a nekako sam uvjeren da ćemo o njemu još dosta slušati u nadolazećim mjesecima. U međuvremenu, ništa vas ne košta da igru probate i vidite kako vam se sviđa. O popularnosti dosta govori to da sam do izlaska Apexa na servisu Origin, na njemu imao tri prijatelja, a danas Apex igra (ili ga je isprobao/la) gotovo svaki gamer i gamerica kojeg poznajem. Valja dodati i kako se kroz igru mogu spojiti Origin i Steam.

Jasno mi je kako igra nije savršena i ima dosta problema tehničke prirode, ali ja ih nisam doživio previše i vjerujem da je to sasvim u redu za besplatnu igru nakon tjedan dana postojanja bez ikakve beta faze. Igra i dalje nema mogućnost spajanja u meč nakon što izgubite vezu, što mi se dogodilo nekoliko puta i trebalo bi biti dio iskustva igranja online. Također, vjerujem da će mnogi igrači željeti igrati samostalno, bez prijatelja i to je vjerujem nešto što bi se uskoro moglo dodati u igru relativno brzo. Osim toga, možda bi trebalo poraditi na nekima od oružja, ali to je svakodnevica dorada svake igre.

Također, za Apex se uopće ne bojim da će propasti zbog loših brojki, ali se brinem zbog mogućnosti da će ga uništiti sam EA. U ožujku nam dolazi Anthem, ali i battle royale mod za Battlefield 5, što stavlja Apex u jako zanimljiv položaj u ovoj svjetski poznatoj izdavačkoj kući. Apex će se držati odlično kao besplatna igra koju igra ogroman broj influencera, ali pitanje je kako će se uklopiti u ponudu i koliko će im se model mikrotransakcija isplatiti. Ja se iskreno nadam da će Apex učiniti ono što je Battlefield 1 učinio prije nekoliko godina Titanfallu 2, a to je – apsolutno se nadviti nad njim i postati dominantan.

I da, u Apexu sam uspio doći do svoje prve battle royale pobjede ikada, a na Originu me nađite pod Spacenjoka. 🙂

Jedna pobjeda – 50 mečeva. Ja!

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na Netokraciji dopušteno je samo korisnicima koji ostave svoje ime i prezime te mail adresu i prihvate pravila ponašanja.

Pravila ponašanja

Na Netokraciji za vas stvaramo kvalitetan, autorski potpisan sadržaj i zaista se veselimo vašim kvalitetnim, kontruktivnim komentarima. Poštujmo stoga jedni druge prilikom komentiranja, kao i Zakon, držeći se sljedećih pravila ponašanja:

  • Ne budite 💩: Nema vrijeđanja, diskriminiranja, ni psovanja (osim ako nije osobni izričaj, ali onda neka psovka bude općenita, a ne usmjerena prema nekome). Također, upoznajte se sa stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima prije no što ostavite komentar.
  • Samo kvalitetna rasprava, manje trolanja: Ne morate se ni sa kim slagati, ali budite konstruktivni i doprinesite raspravi! Svako trolanje, flameanje, koliko god "plesalo" na granici, leti van.
  • Imenom i prezimenom, nismo Anonymous 👤: Autor sadržaja stoji iza svog sadržaja, stoga stojite i vi iza svog komentara. Koristimo ime i prezime te pravu email adresu.

Kako koristimo podatke koje ostavljate? Bacite oko na našu izjavu o privatnosti.

Sve ostale komentare ćemo s guštom spaliti, jer ne zaslužuju svoje mjesto na internetu.

Komentari

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Kolumna

Što Infobipova akvizicija Netokracije znači za hrvatsku tehnološku scenu i Netokracijin tim

Najveća tehnološka tvrtka u Hrvatskoj nas je upravo akvizirala, a mi nastavljamo urednički neovisno pratiti startup i developersku scenu, a globalno stvarati kvalitetan developerski sadržaj.

Startupi i poslovanje

Novi Zakon o radu regulira platformski rad. Što o tome misle Uber, Bolt i Glovo, a što sindikat?

Načinom na koji je u izmjenama i dopunama Zakona o radu reguliran rad putem digitalnih platformi nisu zadovoljne ni digitalne platforme, ni sindikati. Platforme se, naravno, pozivaju na fleksibilnost i slobodu koju njihovi vozači ili dostavljači cijene, a sindikat smatra kako su se opet izvukle od odgovornosti.

Startupi i poslovanje

Trebaju li se hrvatski osnivači pripremiti na “zimu” u investicijama i kako?

Kako će se kriza odraziti na domaće startupe, koji su u boljem, a koji u lošijem položaju te što savjetuju osnivačima kao obrambene mjere komentiraju Vedran Blagus iz South Central Ventures, Stevica Kuharski iz Fil Rouge Capitala i Ivaylo Simov iz Eleven Venturesa.

Što ste propustili

Intervju

Lovre de Grisogono studente sociologije priprema za zapošljavanje – u IT industriji!

Kako jednim rješenjem riješiti dva problema? Kolegij Sociologija informatičke profesije na Fakultetu hrvatskih studija buduće sociologe čini spremnijima za tržište rada, a domaćim tehnološkim poslodavcima pomaže riješiti kronični nedostatak radne snage.

Digitalni proizvodi

Operacija kralježnice potaknula je Domagoja da osmisli aplikaciju koja olakšava oporavak

Od pripreme za operaciju do korisnih informacija, vježbi i lakšeg praćenja boli ili bitnih nalaza, saznajemo kako domaća aplikacija MySpine olakšava život pacijentima i liječnicima.

Startupi i poslovanje

Napraviti dobru stvar ili napraviti stvari – dobro? Vječna dilema svakog Product Managera

Vječno pitanje koje nerijetko daje vrlo polarizirane odgovore, a postavi si ga svaki product manager u nekom trenutku - neovisno radi li se o startupu gdje tu funkciju nerijetko obavlja osnivač - ili velikoj kompaniji s 50+ product managera.

Startupi i poslovanje

Maistra i Infobip traže najbolje domaće FoodTech startupe!

Ako razvijate rješenje usmjereno na ugostiteljstvo, gastronomiju, prehrambenu tehnologiju ili razvijate tehnologije za promicanje budućnosti gastronomije i/ili ugostiteljstva - razmislite o prijavi na FoodTech Startup natjecanje. Što uključivanjem dobivate otkrivamo u nastavku.

Novost

U napadu na tisuće digitalnih novčanika povezanih sa Solanom, domaći Solflare ostao netaknut

Solana blockchain i niz drugih platformi povezanih s istim jutros su doživjele veliki napad kojim je zahvaćeno nekoliko tisuća digitalnih novčanika. Više saznajemo od Filipa Dragoslavića, su-osnivača tvrtke koja se posvetila razvoju proizvoda na ovom blockchainu.

Kultura 2.0

The Lokals: animirani NFT film koji će vas provozati kroz Jugoslaviju 80-ih

Kako je jednom malom splitskom multimedijalnom studiju koji iza sebe ima preko 70 nagrada uspjelo spojiti sedmu umjetnost i blockchain, a da ih pritom podrže i dvije francuske produkcijske kuće koje na svojim policama drže Oskara? Zvuči kao pitanje s izmišljenom premisom, ali to svakako nije.