Disneyjevi developeri oživljavaju umjetnost mehaničkih igračaka pomoću 3D printera

Disneyjevi developeri oživljavaju umjetnost mehaničkih igračaka pomoću 3D printera

Jednom davno, kada svijetom igračaka nisu vladali čupavi plastični Furbiji koje petogodišnjaci hrane digitalnim jelima sa svojih pametnih telefona, maštu su zaokupljale drvene i metalne mehaničke igračke koje bi čarobno oživjele pokretanjem ručice i pokazale svu kompleksnost svog mehanizma. Srećom, u Disneyju se našla skupina geekova, hipstera, nostalgičara ili kreativaca koji su odlučili prilagoditi ovaj koncept tehnologiji 3D printanja.

Stvaranje automatona više neće zahtijevati napredna znanja o mehanici
Stvaranje automatona više neće zahtijevati napredna znanja o mehanici.

Jednom davno, kada svijetom igračaka nisu vladali čupavi plastični Furbiji koje petogodišnjaci hrane digitalnim jelima sa svojih pametnih telefona, maštu su zaokupljale drvene i metalne mehaničke igračke koje bi čarobno oživjele pokretanjem ručice i pokazale  svu kompleksnost svog mehanizma. Srećom, u Disneyju se našla skupina geekova, hipstera, nostalgičara ili kreativaca koji su odlučili prilagoditi ovaj koncept tehnologiji 3D printanja.

Poznato je da je mehaničke igračke još u drevnoj Aleksandriji izrađivao matematičar Heron, a u na istom su mehanizmu temeljili i srednjovjekovni kipovi pokretani vjetrom. U Europi i Aziji, umjetnost i znanost konstruiranja mehaničkih igračaka održavala se stoljećima da bi potom pala u zaborav u digitalnom dobu.

Srećom, tim Disneyjevih istraživača iz ciriškog laboratorija došao je na ideju kako bi se umjetnost automatona mogla pretvoriti u softver koji bi omogućio korisnicima stvaranje mehaničkih likova i igračaka u vlastitom domu uz pomoć 3D printera.

Tim koji radi na softverskom rješenju predvode Stelian Coros i Bernhard Thomaszewski. Prvotno korisniko sučelje još uvijek je prilično složeno i profesionalno, piše Co.design,  no tim radi na tome da ga učini jednostavnijim za krajnje korisnike. Cilj  im je stvoriti program koji bi stvaranje mehaničkih igračaka učinio jednostavnim te tako približio ovu umjetnosti ljudima koji na zidu ne drže inženjerske diplome.

[youtube]http://youtu.be/DfznnKUwywQ[/youtube]

Ono što njihvo softver čini jednostavnim i intuitivnim je što pri stvaranju mehaničke igračke ne morate razbijati glavu nad sustavom poluga i kotačića koje ćete koristiti. U program se prvo unosi početna slika, a potom se ugrubo ocrtava kako bi pokret trebao izgledati. Program na temelju tih informacija daje moguća rješenja za pokretački mehanizam koja se potom mogu preurediti, poboljšati, namjestiti kako bi najbolje odgovarala efektu koji se želi postići.

Proces proizvodnje mehaničkih igračaka je umjetnost s dugom povijesti, ali također zahtijeva znatnu količinu inženjerkih znanja i vještina te iskustva s mehaničkim sustavima. Vjerujemo da naš sustav ima potencijal da približi ovaj zanimljiv vid umjetnosti većem broju korisnika koji bi mogli dizajnirati i proizvesti svoje vlastite kreativne mehaničke igračke.

Iako smo se iznimno veselili mogućnosti 3D printanja cipela, mehaničke igračke prešle su ih na listi prioriteta pa nestrpljivo iščekujemo softver i lobiramo za redakcijski 3D printer.

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na Netokraciji dopušteno je samo korisnicima koji ostave svoje ime i prezime te mail adresu i prihvate pravila ponašanja.

Pravila ponašanja

Na Netokraciji za vas stvaramo kvalitetan, autorski potpisan sadržaj i zaista se veselimo vašim kvalitetnim, kontruktivnim komentarima. Poštujmo stoga jedni druge prilikom komentiranja, kao i Zakon, držeći se sljedećih pravila ponašanja:

  • Ne budite 💩: Nema vrijeđanja, diskriminiranja, ni psovanja (osim ako nije osobni izričaj, ali onda neka psovka bude općenita, a ne usmjerena prema nekome). Također, upoznajte se sa stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima prije no što ostavite komentar.
  • Samo kvalitetna rasprava, manje trolanja: Ne morate se ni sa kim slagati, ali budite konstruktivni i doprinesite raspravi! Svako trolanje, flameanje, koliko god "plesalo" na granici, leti van.
  • Imenom i prezimenom, nismo Anonymous 👤: Autor sadržaja stoji iza svog sadržaja, stoga stojite i vi iza svog komentara. Koristimo ime i prezime te pravu email adresu.

Kako koristimo podatke koje ostavljate? Bacite oko na našu izjavu o privatnosti.

Sve ostale komentare ćemo s guštom spaliti, jer ne zaslužuju svoje mjesto na internetu.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startupi i poslovanje

Startup 101 program BIRD inkubatora obvezna je početnica za sve koji žele ideju pretvoriti u djelo

U organizaciji BIRD inkubatora uskoro kreće edukacijski program Startup 101 koji je osmišljen kako bi prenio osnove svima koji razmišljaju o pokretanju startupa, a nisu sigurni što bi to sve od njih zahtijevalo.

Intervju

Kako je nastao prvi kolektivni ugovor u gaming industriji u Hrvatskoj?

Potpisivanjem prvog kolektivnog ugovora hrvatske gaming industrije, Gamechuck tim je ostvario mirniji san, a prema nekima i "vrli novi svijet".

Startupi i poslovanje

RMRK protokol Brune Škvorca od NFT-ova želi napraviti mnogo više od obične slike

Čuli ste vjerojatno već za OpenSea, svjetski poznatu platformu gdje možete kupovati, prodavati i stvarati NFT-ove... Uoči BlockSplit konferencije imamo vam priliku predstaviti i projekt hrvatskog osnivača - Brune Škvorca, čiji RMRK protokol bi napokon mogao od NFT-ova napraviti nešto multimedijalno i višestruko korisno.

Što ste propustili

Startupi i poslovanje

RMRK protokol Brune Škvorca od NFT-ova želi napraviti mnogo više od obične slike

Čuli ste vjerojatno već za OpenSea, svjetski poznatu platformu gdje možete kupovati, prodavati i stvarati NFT-ove... Uoči BlockSplit konferencije imamo vam priliku predstaviti i projekt hrvatskog osnivača - Brune Škvorca, čiji RMRK protokol bi napokon mogao od NFT-ova napraviti nešto multimedijalno i višestruko korisno.

Digitalni marketing

Dokumentacija i Twitter ključni su za developer marketing, otkriva Tenderlyjev Bogdan Habić

Tenderly je jedan od najbrže rastućih regionalnih startupa i u zadnjih godinu dana je za svoj developerski alat osigurao 55 milijuna dolara od niza značajnih investitora poput Accela. Kako promovira takav proizvod kroz Twitter i dokumentaciju?

Tehnologija

Što o praksi agencije FIVE ima reći njezin mentor, a što student?

Zašto se studenti odluče svoje ljeto provesti baš na Boot Campu agencije FIVE, kako se pripremiti za njihovu praksu, što na njoj možete naučiti… saznali smo u razgovoru s developerom i mentorom Ivanom Vargom i bivšim polaznikom Boot Campa odnosno trenutnim zaposlenikom agencije - Branimirom Balogovićem.

Startupi i poslovanje

Nova sezona Grunteka: Prodali su 250 vrtova za obradu “na udaljeno”, planiraju i širenje preko granice

"Isusek, Isusek, kaj mi bu ve Regica rekla!", poznata je izjava Dudeka iz klasika poznatog kao Gruntovčani, a Regica bi definitivno bila iznenađena što više ne bi morala obrađivati svoj grunt, već bi ga prepustila aplikaciji koja je spojila poljoprivredu i IT.

Startupi i poslovanje

CONET Grupa: U Hrvatskoj ne tražimo radnu snagu, nego ravnopravne partnere

Hrvatska podružnica njemačke IT grupacije u 15 mjeseci od osnivanja narasla je na 55 zaposlenika. Tajna uspjeha je u prepoznavanju potencijala svakog od njih, izgradnji dugoročnih odnosa, inovaciji i visokoj razini odgovornosti.

Vodič

Digitalni HR alati: Rastuće globalno tržište osvajaju i hrvatski Jenz, Mealpass, Moontop, Improv3, Appraisly…

Digitalni alati olakšavaju posao HR-ovcima koji u suvremenim organizacijama zaposlenike trebaju privući, izmjeriti i održavati njihovo zadovoljstvo, pohvaliti i usmjeriti te nagraditi.