'Više Manje Samo Kanye' na Change Code hackathonu razvio agregator znanstvenih radova

‘Više Manje Samo Kanye’ na Change Code hackathonu razvio agregator znanstvenih radova

Lakše istraživanje STEM tema donose nam pobjednici Code Change hackathona s aplikacijom koja agregira stručne članke i znanstvene radove, ali i savjetuje što biste trebali pročitati ovisno o vašim interesima.

Hackathoni možda više nisu toliko česti kao prije nekoliko godina, ali to nipošto ne znači da se na njima ne mogu i dalje pronaći izuzetno talentirani timovi koji razrađuju inovativne ideje. Jedan od takvih timova je i genijalno nazvani Više Manje Samo Kanye koji je odnio pobjedu na Change Code hackathonu u organizaciji KING ICT-ja i udruge Bioteka.

Ovogodišnja tema hackathona bila je stvaranje aplikacija koje za cilj imaju približavanje STEM područja najmlađima, a od prijavljenih 7 timova, odnosno 28 natjecatelja, najbolji je bio gore spomenuti tim s FER-a koji kući odlazi s 20.000 kuna nagrade. O detaljima hackathona i razvoju te popularizaciji STEM područja razgovarali smo s predstavnikom pobjedničkog tima Zvonimirom Matićem te Kristinom Duvnjak iz udruge Bioteka, suorganizatorima hackathona.

Kristina iz udruge Bioteka kaže kako su na prvi poziv organizatora u udruzi bili oduševljeni idejom, te pojašnjava:

Sama ideja da kao studenti već pronađemo programersko rješenje koje će približiti STEM javnosti, a koji doprinosi razvoju civilnog sektora koji je, kada je popularizacija znanosti u pitanju, zaista podzastupljen u našoj zemlji, zbilja je plemenita. Ovaj hackathon je sjajan primjer suradnje različitih institucija i sektora (fakulteti, studenti, civilni sektor, privatne tvrtke) na društveno korisnom projektu. Iz tog razloga, uistinu vjerujemo kako može poslužiti kao primjer i potaknuti druge javne i privatne organizacije na slična udruživanja i pozitivne doprinose u društvu u kojem živimo. Uistinu smo zahvalni i sretni što smo imali prilike sudjelovati na ovom događanju.

Aplikacija za provjerene autore

Inače, udruga Bioteka bavi se prvenstveno promicanjem biologije i srodnih znanosti, a provode i razne aktivnosti kako bi podigli razinu znanstvene, ekološke i tehnološke pismenosti djece i mladih te povećali interes za studiranjem STEM predmeta. Stoga je bilo potpuno prirodno angažirati se oko hackathona koji nastoji popularizirati znanost upravo na ovaj, tehnološki napredan način.

Jasno, iskustva nakon odrađenog natjecanja pozitivna su za organizatore, ali i za tim čiji Zvonimir napominje kako je organizacija bila i više nego odlična, a zadatak vrlo zanimljiv. Upravo je taj zadatak najbolje riješio tim koji u imenu ima poznatog repera, a Zvonimir napominje kako se radi o aplikaciji koja agregira stručne i polustručne radove i članke:

Radi se o web i mobilnoj aplikaciji gdje provjereni i pouzdani autori mogu objavljivati svoje radove i članke. Svatko može članke pregledavati i čitati, a na kraju se može i odigrati kviz (napravljen od strane autora) vezan za određeni članak da bi se bolje zapamtilo pročitano. Članak se može i preslušati preko mobilne aplikacije (poput audio-knjige).

Sustav preporuke tekstova

Ideja je također da se korisniku putem aplikacije preporuče članci iz STEM područja kojima se on možda primarno ne bavi, ali je tema i dalje vezana za njegove interese. Recimo, ako korisnik često pretražuje tekstove o genetskim algoritmima korištenim u računarskoj znanosti, sustav bi mu mogao preporučiti članak vezan za genetiku iz područja biologije, pojašnjavaju iz tima. Ovime se nastoji potaknuti čitatelje na istraživanje rješenja za probleme iz nekoliko različitih kutova i perspektiva, a ne samo striktno iz svog područja.

Članovi tima ističu kako su zapravo veterani nekoliko prijašnjih hackathona i ovo im nije u potpunosti novo iskustvo, a prijašnji nastupi su im olakšali posao planiranja:

Prijašnja iskustva s hackathona su nam značajno olakšala posao u smislu da smo znali da trebamo detaljno razraditi ideju prije pisanja koda i da trebamo uzeti najmanji mogući set funkcionalnosti kojim možemo predstaviti ideju. Naravno, i uz to nam je bilo iznimno izazovno ostvariti što smo htjeli, pogotovo pred kraj kada mozak uspori od nespavanja.

Wow efekt ključan za pobjedu

Kristina dodaje i kako je upravo pobjednički tim bio onaj koji je svojom aplikacijom kod publike i žirija izazvao najveći wow efekt, ističući njihovo vješto prezentiranje, kao i ideju popularno-znanstvene STEM aplikacije koja se odlično uklapa u ideju hackathona. U udruzi će nastojati nastaviti suradnju oko aplikacije, a Kristina pojašnjava kako ne treba očekivati da u 24 sata možete dobiti čitav proizvod. Plan je, stoga, završiti ovu ideju i vidjeti kako će ona zaživjeti i potom gledati u budućnost u kojoj će aplikacija postati dostupna i široj publici.

Oko aplikacije su u Bioteki optimistični. Nadaju se da će postati koliko toliko viralna te da će pomoći u tome da se STEM sadržaj popularizira i bolje približi javnosti. Pogotovo ako postoji mogućnost da se putem ove aplikacije nekoga “zarazi” znanošću i potakne na aktivno istraživanje STEM tema. Kristina također dodaje:

Važno je i iz razloga da, preko aplikacije, bilo koji pojedinac može dobiti relevantnu popularno-znanstvenu informaciju na portalima naše udruge, a ima priliku, ako želi, uključiti se i u naš rad kroz volonterski doprinos putem naših programa informiranja, edukacije ili zaštite okoliša i prirode. I na kraju, ne manje bitno, važno je i plemenito djecu, mlade, društvo u cjelini usmjeravati prema vrijednostima kao što su znanje, učenje, kritičko promišljanje, razvijanje vlastitih vještina kako bi poticali proaktivan stav svih nas pri stvaranju pozitivnih društvenih vrijednosti.

Iz tima se slažu, a Zvonimir mi dodaje kako je i danas dosta izazovno pronaći točno ono što nam treba na internetu, a ovi problemi su još i veći kada gledamo samo na STEM područja. U timu stoga vjeruju da bi se korištenjem ovakvog sustava pojednostavilo pronalaženje relevantnih sadržaja, a samim time bi se i korisnici lakše upustili u istraživanje STEM-a:

Također bi bilo praktično i za edukaciju, pogotovo u srednjoj školi gdje bi se, recimo, učenicima moglo za zadaću zadati da pročitaju određeni članak i riješe kviz, a onda ga mogu prokomentirati na nastavi. Općenito, danas ima sve više sustava koji sakupljaju i filtriraju relevantne informacije na jednom mjestu (npr. oglasi za prodaju, oglasi za posao, itd.) te mislimo da je samo pitanje vremena kada će se isto dogoditi i sa STEM područjem.

Aplikacija bi svjetlo dana trebala ugledati uskoro, a nadamo se kako će se razviti u odličan agregator znanja o STEM područjima kako bismo svi skupa naučili nešto više o znanosti i tehnologijama budućnosti.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

Kako sam od osobe koja regrutira programere sama postala programerka?

Prije otprilike godinu dana intenzivno sam guglala “kako postati (samouki) developer”. Danas sam u situaciji da sama pišem o tome. Iako je svačije iskustvo drugačije, nadam se da će ono što sam putem naučila biti korisno i inspirativno svima koji koketiraju s programiranjem i razmišljaju o karijeri u IT-u.

Intervju

Good Game Nikole Stolnika osigurao 2,2 milijuna kuna, među investitorima Sacha Dragić, Ivan Klarić i Bruno Kovačić

Esport organizacija Good Game nedavno je osigurala svoju prvu veliku investiciju od 300 tisuća eura, na krilima grupe investitora koja uključuje Ivana Klarića, Brunu Kovačića i Sachu Dragića.

Društvene mreže

Filip Zavadlav: Kako je ubojica podrškom na online mrežama postao simbol borbe za pravdu?

Uspoređuju ga s Jokerom i Punisherom, prozivaju ga herojem, a ne ubojicom. Priča o Filipu Zavadlavi, 25-godišnjaku koji je počinio trostruko ubojstvo u Splitu, puni sve medije već nekoliko dana. Ali i društvene mreže.

Što ste propustili

Tehnologija

Hrvatska pošta u zraku: Dostava dronom u Hrvatskoj sve nam je bliža

Nakon eksperimentiranja s kriptovalutama, Hrvatska pošta poletjela je i u istraživanje bespilotnih letjelica koje bi mogle dostavljati pakete u udaljenim dijelovima Hrvatske.

Tehnologija

Gradionica – gdje zagrebački klinci grade LEGO robote i zajednicu spremnu za svijet budućnosti

Marljivi polaznici udruge Gradionica svoje zimske praznike nisu provodili pred računalima, mobitelima i konzolama. Nadvijeni nad LEGO kockicama, motorima, kabelima i senzorima planirali su što s novim zadatkom FIRST LEGO lige, na čijoj je svjetskoj završnici u Houstonu prošle godine bio upravo robot iz hrvatske (G)radionice.

Intervju

Hrvatski studio Tanais Games usred razvoja igre Saint Kotar rebrandirao se u Red Martyr Entertainment

Razviti igru u Hrvatskoj samo po sebi je teško, ali napraviti potpun rebrend studija usred razvoja posve je nov izazov.

Kultura 2.0

Sextortion mailovi kruže Hrvatskom: Ucjenjivač je već ugrabio 49 tisuća kuna

Nacionalni CERT (eng. Computer Emergency Response Team) danas je zabilježio povećani broj lažnih ucjenjivačkih poruka kojima napadač pokušava iznuditi novčanu dobit od žrtve, a prema posljednjim informacijama na račun je stiglo najmanje sedam uplata od po 7 tisuća kuna.

Startupi i poslovanje

Porezna prognoza za freelancere: Strože kontrole, nove minimalne plaće, zdravstveno…

Godina iza nas započela je pretežno vedrom prognozom, no s izmjenama Općeg poreznog zakona vrijeme se krajem 2020. značajno pogoršalo za nezavisne izvođače te mikro i male poduzetnike. Što nas još čeka u novoj (fiskalnoj) godini?

Društvene mreže

Nana Nadarević, Mija Dropuljić, Natko Beck: Influenceri koji zdravlje – a možda i život – znače

Razgovarala sam s tri influencera, Nanom Nadarević, Mijom Dropuljić i Natkom Beckom, koji su svoj utjecaj iskoristili za poticanje važnih tema - od podizanja svijesti o uznemiravanju do boljeg komuniciranja u zdravstvu.