Jesu li igre u Facebook 'tabovima' prošlost?

Jesu li igre u Facebook ‘tabovima’ prošlost? Vipnet je svoju napravio u – ‘news feedu’

Kako potaknuti aktivnost korisnika, zna Vipnet koji je u suradnji s agencijom Bruketa&Žinić OM osmislio interaktivnu nagradnu igru koju su korisnici mogli odigrati izravno u svome news feedu na Facebooku.

vip-news-feed-igra

Bio je to dio kampanje kojom je Vip promovirao Obiteljsku ponudu. Igra je stoga pratila glavnu ideju da je neke stvari poput istog mobilnog operatera poželjno dijeliti u obitelji, dok druge, recimo četkicu za zube, nije. Korisnici koji su je odigrali do kraja bili su nagrađeni s 200 kuna popusta u Vipovom webshopu, dok je najbolji igrač osvojio iPhone 5S.

Ideja za igru u news feedu potekla je iz želje da se glavna poruka kampanje prenese na društvene mreže i istodobno angažira što veći broj korisnika, ispričao nam je Stipe Bačić, Digital Account Executive u Bruketa&Žinić OM.

Cilj je bio osmisliti što jednostavnije rješenje putem kojeg ćemo moći angažirati i nagraditi sve fanove, a upravo je platforma koja prikazuje interaktivni sadržaj unutar news feeda bila ono što smo tražili. Kako se radi o kampanji čija je glavna ciljna skupina obitelj, došli smo do ideje da razvijemo igricu s kojom će se moći zabaviti svi članovi obitelj.

Gamifikacija nije trend, ona diktira trendove

 

Igra radi na principu umrežavanja web platforme s društvenom mrežom na kojoj se kreira dodatno sučelje putem kojeg su korisnicima u news feedu dostupne interaktivne objave, objašnjava naš sugovornik. Na taj način, korisnika od igre dijeli samo jedan klik i može izbjeći otvaranje novih tabova za aplikacije i zahtjeve kojima se traži dopuštenje za prikupljanje podataka s profila.

Upravo to rezultira visokom stopom odlaznosti i niskim engagementom, pogotovo kada aplikacije nisu prilagođene za mobilne uređaje. News feed igra koju smo razvili od korisnika ne traži dopuštenje za pristup podacima iz profila, prikazuje se na Facebook zidu kao i svaki drugi video, fotografija, link ili oglas.

Mnogi brendovi odabiru upravo igre kako bi dodatno aktivirali korisnike, a Stipe smatra da korištenje igara te gamifikacija u digitalnoj industriji nisu više samo trendovi, već područje koje diktira trendove. Ono što čini igre tako popularnima je činjenica da zadržavaju pažnju korisnika puno više od drugih medija, a struktura zadataka i korištena tehnologija ih čine još privlačnijima. To potiče korisnike da razvijaju svoje vještine, postanu učinkovitiji, uporniji i zaokupljeniji samim proizvodom, stoga u budućnosti možemo očekivati da će se primjena igara ili nekih njihovih elemenata još više širiti.

Korisničko iskustvo na prvom mjestu

Na interaktivnom ekranu ste mogli provjeriti koliko ste slični s članovima svoje obitelji ili s prijateljima.
Na interaktivnom ekranu ste mogli provjeriti koliko ste slični s članovima svoje obitelji ili s prijateljima.

Da je nagradna igra kojom je Vip želio potaknuti korisnike na kupovinu putem webshopa bio dobar marketinški potez, pokazuje podatak da je u dva tjedna odigrana do kraja 26.000 puta. No, to nije bio jedini cilj kampanje. Kako bi aktivirali i prodajne centre, Vip je u blizini nekih od njih postavio prilagođene interaktivne ekrane ispred kojih su prolaznici mogli provjeriti koliko su slični članovima obitelji, prijateljima ili drugim prolaznicima. Također, interaktivni ekran je omogućavao i zamjenu lica (face swap), a zajedničke fotografije za uspomenu mogle su se podići u obližnjim Vip trgovinama.

Rezultat je bio sljedeći: u tri zagrebačka trgovačka centra kroz dva je vikenda isprintano oko 1000 fotografija. Što možemo naučiti iz ovog primjera? Dvije stvari. Kao prvo, to da se kampanje uistinu trebaju raditi radi korisnika, a ne biti same sebi svrha. A drugo iskusni marketingaši već znaju – iza uspješnih kampanja stoje inovacije i trendovi u koje se trebamo uključiti i pametno ih koristiti jer za one koji ne drže korak s vremenom, u budućnosti marketinga neće biti mjesta.

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na Netokraciji dopušteno je samo korisnicima koji ostave svoje ime i prezime te mail adresu i prihvate pravila ponašanja.

Pravila ponašanja

Na Netokraciji za vas stvaramo kvalitetan, autorski potpisan sadržaj i zaista se veselimo vašim kvalitetnim, kontruktivnim komentarima. Poštujmo stoga jedni druge prilikom komentiranja, kao i Zakon, držeći se sljedećih pravila ponašanja:

  • Ne budite 💩: Nema vrijeđanja, diskriminiranja, ni psovanja (osim ako nije osobni izričaj, ali onda neka psovka bude općenita, a ne usmjerena prema nekome). Također, upoznajte se sa stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima prije no što ostavite komentar.
  • Samo kvalitetna rasprava, manje trolanja: Ne morate se ni sa kim slagati, ali budite konstruktivni i doprinesite raspravi! Svako trolanje, flameanje, koliko god "plesalo" na granici, leti van.
  • Imenom i prezimenom, nismo Anonymous 👤: Autor sadržaja stoji iza svog sadržaja, stoga stojite i vi iza svog komentara. Koristimo ime i prezime te pravu email adresu.

Kako koristimo podatke koje ostavljate? Bacite oko na našu izjavu o privatnosti.

Sve ostale komentare ćemo s guštom spaliti, jer ne zaslužuju svoje mjesto na internetu.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

eUsluge

Grad Zagreb omogućio potpun uvid u proračun kroz aplikaciju iTransparentnost

Nova aplikacija omogućuje svakom građaninu da detaljno prouči gradski porarčun po različitim parametrima.

Startupi

Što je to R&D potencijal – i kakve veze ima s razvojem startupa?

Je li startup nacija u kojoj su nastali tech giganti kao Skype, Wise, Bolt i Pipedrive to postala slučajno, otkrijte sa mnom na putu u Estoniju.

Nesortirano

Što je Akt o čipovima – i kako će doprinjeti tehnološkom razvitku Hrvatske

Jačanje konkurentnosti Europske unije u industriji poluvodiča prilika je i za Hrvatsku koja u sklopu 43 milijarde eura vrijedne incijative priprema otvaranje edukacijskih centara.

Što ste propustili

Startupi

Novi GapMinder Fond II s 80 milijuna eura cilja i na hrvatske startupe

GapMinder Ventures, VC fond koji je dosad primarno ulagao u tehnološke tvrtke iz Rumunjske, pokreće GapMinder Fond II, investicijski paket od 80 milijuna eura koji će biti alociran i na širu istočnoeuropsku regiju, pa tako i Hrvatsku i Srbiju.

Analiza

Raj za dezinformacije: Pola svjetske populacije ove godine bira novo vodstvo!

Stanje povjerenja na internetu trenutno nije najbolje. Borimo se s lažnim vijestima i deepfakeovima koje ćemo viđati sve češće kako nam se približavaju nacionalni i europski izbori - kakvo je stanje, donosimo direktno iz Bruxellesa.

Startupi

U Hrvatsku stiže Choice, češki CRM za restorane

Foodtech startup Choice s novih 2,5 milijuna američkih dolara investicije ulazi na hrvatsko tržište.

Startupi

AI4Health.Cro predstavio 28 timova koji će razvijati AI rješenja za problem rane rehospitalizacije

Cilj ovog natjecanja je razviti rješenja za problem ranog ponovnog prijema pacijenata u bolnice, primjenom računarstva i AI tehnologije.

Intervju

Croteam retrospektiva s Admirom Elezovićem: Kako su se prilagođavali igračima i industriji proteklih 30 godina?

Nakon 30 godina, Croteam žari i pali gaming industrijom, ali na svoj način... skromno i s onom starom "pamet u glavu".

Novost

Marko Elezović novi je Head of Engineering u Lemaxu

S 15 godina iskustva u developmentu i vođenju developerskih timova u različitim startupima i scaleupima, Marko Elezović otvara novu (Saa)stranicu u svojoj karijeri.