Veljko Golubović: Red je na Hrvatskoj da osvoji lava iz Cannesa

Veljko Golubović: Red je i na Hrvatskoj da osvoji lava iz Cannesa

Veljko Golubović možda je jedan od najnagrađivanijih marketingaša u regiji - broji 8 lavova iz Cannesa, a tu su i Clio Awards, New York Festival, One Show, Eurobest, Epica, Golden Drum, Cristal Festival, Red Apple, AdStars, PIAF, EACA, LIA i mnoge, mnoge druge. Nedavno je postao novi izvršni kreativni direktor Greya Zagreb, a uoči Dana komunikacija, gdje je Veljko član žirija nagrade IdejaX, porazgovarali smo o usporedbi regionalnih i svjetskih kampanja, integriranosti digitalnog u njih te činjenici koliko nagrade mogu utjecati na karijeru jednog kreativca.

Veljko Golubovic

Veljko je do Greya u Zagrebu kreativno vodio agencije Leo Burnett Beograd, Saatchi & Saatchi Beograd, ali i Grey Moskva. Radio je na projektima za veliki broj lokalnih i međunarodnih klijenata, a mnoge od njih su osvojile nagrade na značajnim svjetskim, regionalnim i lokalnim festivalima kreativnosti, od kojih smo neke spomenuli u uvodu.

Jedna od najupečatljivijih kampanja na kojoj je radio, a o kojoj smo više puta pisali na Netokraciji, je “Jedna fotografija dnevno u najgoroj godini mog života”, koju su zajednički pokrenuli Fond B92, Saatchi&Saatchi, Direct Media PR i ipyro i napravili jednu od najviralnijih digitalnih kampanja ovih prostora – video je pregledan gotovo 54 milijuna puta, a kampanju su spominjali čak i Ashton Kutcher te Wu Tang Clan.

Psihologija u marketingu

Kampanja je to koja duboko dira u emocije, a ako dovedete to u vezu s činjenicom da je Veljko diplomirao psihologiju, možda će vam biti i jasno zašto su kampanje na kojima radi tako učinkovite:

Odsjek za psihologiju na Filozofskom fakultetu u Beogradu u to je vrijeme bio pravo, a možda i jedino mjesto gdje ste mogli saznati i naučiti više o oglašavanju. Profesor Ivan Štajnberger bio je direktno povezan s agencijom Saatchi&Saatchi i on me je prvi uključio u rad te tada najveće agencije, koju je vodio Dragan Sakan, također diplomirani psiholog.

Učili smo o marketingu, ali puno više o psihologiji kupca, potrošača, promatrača, komunikaciji. I sve se to uklapalo u šire znanje iz kognitivne psihologije, psihologije učenja, socijalne i razvojne psihologije i psihologije ličnosti. A za posao je uvijek bilo bitno identificirati i promijeniti način na koji ljudi razmišljaju, kako se ponašaju i što osjećaju. Psihologija je bila važna, ali ne i jedina. Ona je, ustvari, lijepo dopunila moju kreativnu stranu. A priroda naše industrije je da se neprestano mijenja i uvijek moramo učiti nove stvari i stvarati nove ideje. Tko stane, bit će brzo pregažen.

Od više od 150 nagrada – koja je bila prekretnica?

Učinkovite, nagrađivane kampanje – Veljko je do sada prikupio više od 150 nagrada s festivala različitih nivoa, što je, priznaje, poprilično utjecalo na njegovu karijeru.

Neka prekretnica u glavi bilo je zlato s Eurobesta u kategoriji integriranih kampanja. Kampanja “Štrajk glađu protiv gladi” bila je te godine najbolja kampanja u Europi i u tom trenutku primjer nove komunikacije. Za mene je to bila poruka da možemo doći do samog vrha, da je moguće ući u konkurenciju najboljih, bez obzira na to što radiš na inferiornom tržištu, mali si i neprimjetan.

možemo doći do samog vrha, da je moguće ući u konkurenciju najboljih, bez obzira na to što radiš na inferiornom tržištu, mali si i neprimjetan.
“Možemo doći do samog vrha, moguće je ući u konkurenciju najboljih, bez obzira na to što radiš na inferiornom tržištu, mali si i neprimjetan.”

Naravno, ništa od toga ne bi bilo bez pravog tima – motiviranih, talentiranih, hrabrih ljudi, koji su vjerovali u ono što rade i nisu odustajali, kaže Veljko. Nije ni čudno što je svoj novi tim našao u Greyu, koji je 2015. u Cannesu osvojio 113 lavova.

Kad je u pitanju Grey, mislim da su se ambicije poklopile. Grey kao mreža prvo je doživjela revoluciju unutar sebe, a sada pravi revoluciju u kreativnoj industriji na globalnom nivou. Postavlja nova pravila i kompletno mijenja svjetski kreativni poredak. Za svakog kreativca to je veliki izazov i mogućnost da bude u samom centru najaktualnijih zbivanja i promjena u industriji komunikacija.

Kanal prenošenja ovisi o prirodi sadržaja

Digitalno je utjecalo na cijeli kreativni svijet, a Veljko je dio rastuće skupine koja smatra da digitalno i nedigitalno nema smisla odvajati.

Digitalno je naša svakodnevica, sastavni dio života. Općenito gledano, razmišljanje u kategorijama medijskih kanala je suvišno jer bitan je postao sadržaj, a od njegove prirode ovisi kroz koji kanal će on biti prenesen. Industrija se ubrzano mijenja, definicija kreativnosti se mijenja, softveri i psihometrija sve više utječu na komunikaciju.

Uspon interneta, društvenih mreža, self-publishinga, kao i fragmentacija tradicionalnih medija promijenili su horizont. Ono što je nekada bilo underground, sada koegzistira ravnopravno uz mainstream. I to je nešto što Grey dobro razumije i što ga izdvaja u metodologiji i komunikaciji. Brend mora imati svrhu i pronaći svoje mjesto u kulturi relevantnoj za njegovu publiku. Ne možete tek tako ušetati u kulturu, morate točno znati zašto i kamo idete. A digitalni kanali su u pravom smislu riječi direktni prijenosi i konekcije uživo s kulturom.

Problem: Kad lokalni ili regionalni festivali postoje radi sebe samih

Spomenuli smo na početku da je naš sugovornik u žiriju nagrade IdejaX koja se održava u sklopu festivala Dani komunikacija. Kako gleda na usporedbu nacionalnih i regionalnih nagrada s globalnima?

Mislim da nije dobro uspoređivati lokalne i regionalne festivale s festivalom u Cannesu. Bolje je preuzimati dobra iskustva od Cannesa i postaviti se u širi kontekst. Problem nastane kada lokalni ili regionalni festival postoji radi sebe samoga. Nagrade se podijele, vrata se zatvore i do viđenja do sljedeće godine. Trebali bi sami sebi dati puno veću svrhu, stimulirati lokalnu kreativnost, prenositi znanje i upoznati nas s velikima, trebali bi biti most između naše i svjetske industrije. Nikako svijet za sebe. Onda ima smisla dobiti na lokalnom, pa na regionalnom, pa vam to otvara put ka svim ostalim festivalima.

Očekuje da će ove godine ponovno nekoliko lavova doći u regiju, uključujući i Hrvatsku. Kako kaže, ovdašnja kreativnost i inovativnost jest u rangu svjetskih kampanja, samo nemamo toliko prilika da to pokažemo:

Ideje svi imamo, realizacija je bitna. A to se ovdje ne događa tako često. Ako ja mogu dobiti nagradu u Cannesu ili mogu dobiti globalni pitch, onda to isto sigurno može još puno ljudi ovdje ostvariti. Uostalom, već nekoliko godina unatrag lavovi stižu u regiju. Sad je red i na Hrvatskoj da ga osvoji.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Društvene mreže

I porečki restoran i TikTok influencerica su u krivu

Iako je javnost brzo osudila influencericu Doris Stanković, s obje strane se pokazalo nepoznavanje profesionalne komunikacije, a i influencer marketinga.

Tehnologija

“Tata, jesi li baš morao kupiti električni auto?”

Napravio sam grešku: kupio sam električni automobil. Svi članci o električnim vozilima (EV) koje sam čitao na Hacker Newsu i Redditu nisu me pripremili za desetak EV infrastrukturnih problema u Hrvatskoj i okolici. Anegdote u nastavku objašnjavaju lekcije koje sam naučio na teži način.

Izrada web stranica

Da HTZ zna promovirati slavonski turizam u doba krize, ne bi pokrenuo Slavonia.travel

Slavonija je zanemarena već dugo, ali imamo što za ponuditi. Zašto onda reklamiramo samo kulen, rakiju i fiš?!

Što ste propustili

Startupi i poslovanje

Marko Štajcer: Kad već imamo ogromne količine podataka, idemo ih iskoristiti!

U 2020. nikada nije bilo jasnije koliku vrijednost nosi tehnologija za normalno funkcioniranje društva, a koliko još bi nam značila kada bi sve podatke koje imamo upogonili da rade za nas. Zanimaju li vas otvoreni podaci i rješavanje velikih analitički problema na njima, Open Data Hackathon dobra je prilika za iskušati svoje vještine i povezati se s ključnim mentorima i investitorima.

Društvene mreže

Hrvatski influenceri ne čekaju rasplet situacije s TikTokom: Već su spremni za selidbu na Reels

Tijekom vikenda bilo je neizvjesno hoće li TikTok biti izbačen iz američkih trgovina aplikacijama ili ne, ali čini se da postoji svjetlo na kraju tunela. No, sve je to uzburkalo i domaće i globalne kreatore sadržaja, a Vlatko Tutić iz JoomBoosa, koji okuplja 13 TikTokera, otkriva kako su došli na ovu društvenu mrežu, a i kako će s nje otići na Reels ili negdje drugdje, ako bude potrebno.

Netokracija Podcast

Tko je tko u hrvatskoj digitalnoj industriji? Slavimo 50. epizodu Netokracija Podcasta!

Povodom 50. epizode Netokracija Podcasta odlučili smo se na malo drugačiji format: igru! Pogađat ćemo neka od najistaknutijih lica hrvatske digitalne industrije, od osnivača tehnoloških tvrtki do freelancera i marketingaša!

Tehnologija

Hrvatska kripto poštanska marka rasprodana je u nekoliko sati, ali što je to uopće

Uz pomoć Belme Gutlić iz tvrtke NodeFactory i Tina Galetovića iz tvrtke BitX te filatelista Emila Drkušića otkrivamo u čemu je stvar kod blockchain marke Hrvatske Pošte.

Startupi i poslovanje

Kakav dan: Nanobit se prodaje švedskom Stillfrontu za 148 milijuna dolara; spekulira se da Rimac Automobili preuzimaju Bugatti

Kad pratite tehnološki sektor, rijetko se kad dogodi da se dvije izvanredne vijesti dogode u istom danu. Danas je ipak takav dan.

Tehnologija

Facebook želi da gledate svijet kroz njegove uređaje, no želite li zbilja pametne – Ray Banke?

U pomalo iznenađujućem predstavljanju jučer, Facebookov Mark Zuckerberg najavio je dva nova proizvoda: Oculus Quest 2 i pametne naočale, a za Netokraciju ih komentira Darian Škarica, osnivač tvrtke Delta Reality.