Kad stvarni, strašni događaji inspiriraju stvarno snažnu kampanju: The Real-life Escape Room

Kad stvarni, strašni događaji inspiriraju stvarno snažnu kampanju: The Real-life Escape Room

SoMo Borac. Clio Awards. BalCannes. European Excellence Awards. SEMPL. To je tek dio nagrada koje je osvojila kampanja The Real-life Escape Room, itekako zasluženo. No, nagrade su tek točka na i kompleksnog razvoja i realizacije jedne ovakve snažne i društveno odgovorne kampanje.

Soba za bijeg iliti escape room popularna je društvena igra u kojoj tim mora raditi zajednički ne bi li pronašao tragove koji vode do izlaza iz prostorije. No, što ako je ta prostorija mjesto pravog zločina? I to onog najgnjusnije vrste, zločina prema djeci? A kroz cijelu priču vas vodi prava žrtva?

Vjerujem da su prethodne rečenice u vama probudile snažne emocije, a upravo je to jedan razloga od uspjeha kampanje The Real-life Escape Room koju je prošle godine za Unicef Slovenija radila Agencija 101. Uoči ovogodišnjeg SoMo Borca, na kojemu je ova kampanja osvojila nagradu u kategoriji Somoritanac, kao i najveći pljesak publike u Rovinju, razgovaramo sa Sašom Petekom, kreativnim direktorom agencije i idejnim vođom ove kampanje.

Od 101 ideje rodi se ona prava

Za početak, postavljam pitanje posvećeno upravo idejama – koliko ih je potrebno da bi se odabrala upravo ona jedna, prava, koja će polučiti uspjeh?

Još uvijek vjerujem da je broj ideja vrlo bitan faktor – više ideja povećava vjerojatnost da će se pojaviti jedna stvarno dobra – ili bar prava asocijacija iz koje će se uz puno rada razviti strateški, taktički i egzekucijski dobra kampanja. Rekao bih barem 101 ideja, a katkad može biti i jedna od prvih. Nema pravila – najispravnije je pričati o vjerojatnosti.

Prva prepreka: Naći stvarnu žrtvu koja je spremna podijeliti svoju priču

No, nakon ideje ide realizacija. A do realizacije jedne ovakve zasigurno je ležalo mnogo prepreka. Prva je bila – naći stvarnu žrtvu, kao i mjesto zločina, što je bilo najvažnije da bi se dobila jaka kampanja.

Uvjeren sam da bi u drugačijim realizacijama kampanja bitno izgubila na snazi. Otpočetka je sve bilo upitno – hoćemo li naći motiviranu žrtvu? Hoće li s jedne strane biti primjerena za voditelja escape rooma i s druge za javni nastup? Što će biti s lokacijom? Što s obitelji? Rađala su se brojna slična pitanja koja su često rušila vjeru u realizaciju… Kad smo upoznali Amadeu, stvari su počele teći glatko.

Amadea, glavno lice kampanje, dugo je imala želju za umjetničkim projektima na temu zlostavljanja djece, a kad je uz pomoć UNICEF-a Slovenije i Udruge protiv seksualnog zlostavljanja čula za ideju Agencije 101, odmah je bila zainteresirana. S druge strane, u agenciji su prepoznali da bi i njena energija i njena dob bili idealni za ono što se želi postići.

Druga prepreka: Emocionalni vrtlog

No, iako je kampanja dobila lice, to ne znači da je sve išlo potpuno glatko, jer se Amadea, kao žrtva zlostavljanja, u cijelom procesu ponovno suočila s prošlošću.

Tijekom priprema slijedio je emocionalni roller coaster za Amadeu, ali i za nas. Što ako nešto krene po zlu? Kako će posjetitelji reagirati poslije preokreta u escape roomu? Kako će sve utjecati na Amadeu i njenu obitelj?

Na sreću, entuzijazam, Amadeina želja i vjera u projekt su nadmašili strah, otpor i ostale neugodne emocije. U isto su vrijeme profesionalna glumica, UNICEF Slovenija i Udruga protiv seksualnog zlostavljanja pružili Amadei potporu i trening.

Sašo citira Amadeu: “Sada je konačno, prvi put u mom životu, sve što se dogodilo dobilo smisao”.

Kako iskoristiti utjecaj utjecajnih?

Danijel Berkovic/PIXSELL

Jačina ideje bazirala se i na iznenađenju, odnosno preokretu u sklopu kojeg posjetitelji escape rooma doznaju da pred njima stoji prava žrtva, ali i na samoj lokaciji, koja je stvarno mjesto zločina, koje se nalazi tek 20 metara od kuće u kojoj Amadeina obitelj i dalje živi. Iako bi se nekome činilo da je dobra ideja odmah uključiti utjecajne osobe kako bi se glas o cijelom projektu što brže proširio, zbog osjetljivosti cijelog projekta masovni start bilo je ipak potrebno preciznije i pažljivije planirati.

Utjecajne osobe zbog razumljivog razloga nismo mogli pozvati na ekskluzivni Real-life escape room, zato smo za njihovo uključenje trebali drugačiju realizaciju ideje, koja je morala sačuvati impact. Tako smo došli do ideje o premijeri online videa na SOF-u, najvećem medijskom događaju u Sloveniji, u društvu Amadee, koju do tada nitko nije poznavao.

Na SOF-u su skupljene sve utjecajne osobe (influenceri, novinari, političari …) isti dan, na istom mjestu. Znali smo da zbog jakih emocija i preokreta nitko neće odmah izdati ideju i pravilno predvidjeli da će emotivni utjecaj i Amadeina prisutnost biti dovoljan razlog za njihovu samoinicijativnu suradnju u kampanji. 

U prvih deset dana, video kampanje dosegnuo je 50% svih slovenskih korisnika Facebooka. Dijelili su je istaknuti slovenski političari, glazbenici, sportaši i ostale utjecajne osobe. Fokus se pomaknuo od demoniziranja zlostavljača na spašavanje zlostavljane djece. Samim time, u prvih deset dana, broj prijava seksualnog zlostavljanja djece porastao je za 20%.

KPI kod utjecajnih osoba bio je doseg, ali moguće je postići i druge ciljeve

Iako se u posljednje vrijeme govori da doba influencera polako prolazi, ova kampanja je pravi primjer kako utjecajne osobe doista mogu – utjecati. No, treba imati i prave ciljeve, a Sašo otkriva da je njima suradnja s utjecajnim osobama bila ključna samo za jedan KPI –reach.

Zato nismo planirali, ni očekivali ništa više. Video je imao i telefonski broj pa se s dosegom povećavala vjerojatnost prijava seksualnog zlostavljanja djece, ali to nije bilo povezano sa suradnjom s utjecajnim osobama.

No, istraživanja pokazuju kako potrošači u prosjeku više vjeruju utjecajnim osoba nego brendovima, veći je ROI i kvalitetniji su leadovi koji su posljedica influencerskog marketinga, tako da nije pogrešno očekivati nešto više od dosega, kaže Sašo. Po njegovom mišljenju za bolje rezultate treba izbjegavati najuobičajenije greške brendova:

  1. Loše ili nedovoljno planirane influencerske kampanje kojima nedostaje jasna svrha suradnje, KPI-i i razvoj kreative.
  2. Neorgansko pojavljivanje proizvoda ili brenda, koje nije u skladu sa sadržajima influencera. Utjecajne osobe trebaju sudjelovati i u razvoju kreative kako bi bila najsličnija onoj koju bi sami pripremili. 
  3. Pogrešan izbor influencera.

Utjecaj kampanje osjeća se i danas

Osim rezultata koje je kampanja postigla u prvih deset dana, Sašo je otkrio i neke dugoročnije rezultate. Tako je video kampanje prešao granice Slovenije i ukupno ostvario 2 milijuna pregleda. Osim toga, UNICEF Slovenija je pitanje seksualnog zlostavljanja djece prvi put uključio u dugoročniju agendu i počeo s preventivnim i drugim programima. To je vrlo bitno u pitanju seksualnog zlostavljanja djece, koje čini jedan od najtežih društvenih problema, a gdje doprinos velike profesionalne agencije može biti vrlo značajan, kaže moj sugovornik.

Amadea i kreatori kampanje i danas osjećaju utjecaj kampanje. Brojne žrtve godinu i pol nakon završetka kampanje još uvijek dijele svoja iskustva iz djetinjstva s potpunim strancima (s nama i Amadeom) te dožive bar olakšanje i empatiju. Nadam se da je zbog kampanje još i danas koja prijava više jer svaka prijava znači potencijalnu promjenu života bar jednog djeteta.

Nagrade su točka na i

Danijel Berkovic/PIXSELL
Prijave za ovogodišnji SoMo Borac traju do 3. rujna.

Kampanja je utjecala i na samog Sašu koji ne skriva da mu kampanje s aspektom društvene odgovornosti pružaju najveće osobno zadovoljstvo u radu. Što se tiče nagrada koje je kampanja ostvarila, smatra ih točkom na i kompleksnog razvoja i realizacije kampanje s obzirom na to da su pružile dodatnu potvrdu i emocionalni doprinos timu i agenciji.

Nagrada SoMo Borac, koju je ova kampanja osvojila, ima otvorene prijave do 3. rujna. Ako su vam u planu studije slučaja, Sašo ima konkretan savjet za vas:

Neka bude jednostavno, što kraće i zanimljivije.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

Probao sam robotsku kosilicu – mnogo je više od “Roombe za travnjake”

Imati robota koji vam kosi travu je super ideja, ali koliko je realizacija zapravo jednostavna i uspješna?

Startupi i poslovanje

Nemojte se ugledati na ‘lifestyle’, ‘hustle’ i Instagram poduzetnike koji ne kuže biznis (osim onih koji kuže)

Toksična pozitivnost i poslovna naivnost mogu biti katastrofalna kombinacija u doba ekonomske krize. Je li vrijeme da unfollowate sve lifestyle poduzetnike i motivirajuće Instagram profile?

Kultura 2.0

Prva prepreka za elektroničko glasanje je digitalna nepismenost

Kako je situacija s pandemijom koronavirusa digitalizirala i digitalno transformirala dobar dio i privatnog i javnog sektora, aktualiziralo se i pitanje o elektroničkom glasanju. O temi spremnosti na taj oblik glasanja, i s tehnološke i društvene strane, razgovarala sam s osobom koja je razvila jedan takav sustav, Ivanom Hendijom iz FairVotesa.

Što ste propustili

Intervju

Wirecard je potonuo, je li za sobom povukao Revolut, druge fintechove i – vaše novce?

Hoće li pad Wirecarda značiti gubitak povjerenja korisnika u fintech svijet?

Startupi i poslovanje

Ovo je potpuni plan za sav sadržaj koji uspješan webshop mora imati!

Sadržaj je ključni faktor zbog kojeg korisnici dolaze interaktirati s vašim brendom. Sadržaj je kralj, a eCommerce tu nije iznimka. Od poslovnog plana, općeg sadržaja i opisa proizvoda, ovo su stavke koje svaki uspješan webshop mora pokriti.

Tehnologija

Tenisice, ruž, naočale… Kad ih već ne možemo isprobati u trgovini, zašto ne bismo virtualno?

Unatoč razvoju online prodaje, fizičke trgovine zadržale su svoju glavnu prednost - mogućnost da kupac sam isproba željene proizvode. No, nakon što su se trgovine diljem svijeta zatvorile zbog pandemije, porasla je popularnost virtualnog isprobavanja proizvoda koje pokušava donekle nadomjestiti korisničko iskustvo na kakvo smo navikli u tradicionalnim trgovinama.

Intervju

Nakon investicije od više od 50.000 eura, najveća regionalna CS:GO zajednica, CSadria, postala Esport Adria

Ovaj novi brend okupit će gamere i fanove ne samo esport igara, već i mobilnih i drugih igara koje igra mnogo veći broj ljudi.

Startupi i poslovanje

Email marketing u doba “korone”: 3 greške i 3 trika za bolju učinkovitost

Pomno pripremate i šaljete newslettere, ali učinka nema? Uz Brunu Zagorščaka iz agencije Neuralab, nedavno certificiranog Mailchimp partnera, prolazimo osnovne pogreške i taktike email marketinga.

Tehnologija

S Omoguru widgetom ne čitaju lakše samo disleksičari, već svi mi koji u ekrane buljimo svakodnevno

Za osobe koje imaju poteškoće u čitanju Omoguru je dar s neba, a odnedavno im je njihov alat još dostupniji. Radi se o widgetu koji gotovo svaku stranicu može učiniti čitljivijom.