Hrvatski studio s bazom u Londonu priprema akcijsku stealth igru baziranu na filmu Hatching

Stereotipi horor filmova oživljavaju u Hatchingu, akcijskoj stealth igri u kojoj kontrolirate negativca iz horor filma i proživljavate sve one stereotipe koje inače gledamo u filmovima ove vrste.

Jeste ikada razmišljali da ste krokodil koji se šulja gradom i jede ljude koji mu se nađu na putu? Ako jeste, vjerojatno ne biste to trebali nikome govoriti, ali s druge strane svoje duboke želje moći ćete uskoro ostvariti u zanimljivoj domaćoj igri The Hatching, u kojoj se radi upravo o krokodilima koji žvaču engleske seljane.

Ako mislite da je ovo neki uvrnut horor, nije. Nije ni glupost kao Hatred, već je zanimljiva kombinacija stealth elemenata i malo crtanog nasilja upakiranog u lijepu grafiku. Hatching je djelo domaćeg studija ZEROlife koji je baziran u Londonu, ali im se ured nalazi u Zagrebu, a osnovani su 2016. Tako kaže Vladimir Bogdanić, jedan od glavnih i odgovornih za rad studija.

Ako se pitate zašto je firma registrirana u Londonu, a ne u Zagrebu, bit ću vrlo direktan: zbog prilično logične činjenice da u Londonu ekipa ima mnogo bolji pristup većem broju stranih fondova u koje mogu probati “zaroniti”.

A zaranjaju već neko vrijeme, točnije nešto više od dvije godine. ZEROlife sam prvi puta sreo na InfoGameru 2016., kada nisu predstavljali krokodile već zanimljiv roguelike platformer imena Light&Dark. Iako mi se činilo da je ta igra jednostavno završila svoj put, Vladimir kaže kako je stvarnost upravo suprotna:

Proces dobivanja financijskih sredstava za Light&Dark je bio duži nego što smo očekivali tako da je projekt dosta dugo bio na pauzi. U međuvremenu smo dobili priliku raditi na Hatchingu koji je već imao djelomično osigurana sredstva. Dobra vijest je da je Light&Dark trenutačno popunio sav svoj zatraženi budžet tako da od ovoga mjeseca radimo na njemu puno radno vrijeme što nikada do sada nije bio slučaj. Imali smo jako dugi i težak period financiranja svega koji se sveo na osobno ulaganje ušteđevine no napokon možemo reći da je najteži dio iza nas.

Ovo samo pokazuje koliko je teško “skupiti” budžet za razvoj nečeg što toliko volite, ali svakako veseli nastavak razvoja. Također, od Vladimira sam ekskluzivno saznao kako će se Light&Dark sigurno pojaviti na ovogodišnjem InfoGameru, gdje ćete ju moći isprobati.

Light&Dark je roguelike platformer zanimljivog vizualnog stila koji ćete moći isprobati na InfoGameru ove godine.

Krokodilske trash horor avanture

Ipak, zvijezda ovog studija za sada je Hatching, igra u kojoj kontrolirate krokodila i nastojite prolaziti kroz nivoe u engleskim selima. Vladimir vidi Hatching kao kombinaciju akcijske i stealth igre u kojoj kontrolirate čudovište iz horor filma i proživljavate gomilu onih standardnih trash scenarija, samo ste ovaj puta vi u ulozi negativca, a ne vičete u ekran na ljude čiji je IQ toliko nizak da sigurno nisu mogli završiti ni večernju školu.

Ipak, Hatching je nešto više od samo reptilske akcije (jel’ ovo fetiš?). Osim igre, postoji i film istog imena, čiji režiser aktivno sudjeluje na realizaciji ove igre. Vladimir kaže kako su dobili odriješene ruke kada je riječ o razvoju igre, jedini uvjeti su bili da se radnja odvija u Engleskoj i da je glavni lik krokodil. Mogu potvrditi kako je oboje ispunjeno, a igra kombinira stealth i akciju jer jednostavno drugačije ne bi imalo smisla:

Dugo vremena smo se dvoumili oko toga da li bi trebali ići u smjeru akcije ili stealtha no u konačnici je ispalo da apsolutno moramo imati oboje. Za krokodila ima smisla da se šulja i da do svojih žrtvi dolazi iza leđa. Isto tako iz perspektive creature horor filma ima smisla da se radi o krvoločnom mutantu koji agresivno mlati i ubija ljude. U konačnici je igra uvijek u startu stealth, sve dok ne napravite neku pogrešku i morate se boriti.

Ništa bez crnog humora

Za razliku od dobrog broja igara koje ulaze i izlaze iz early accesa ili raznih alfa faza, Hatching je zapravo vrlo blizu izlaska. Naravno, kada kažem “blizu” ne mislim za nekoliko tjedana, ali vrlo je vjerojatno da će početkom iduće godine Hatching ugledati svjetlo dana. Vladimir kaže kako im preostaje napraviti sve nivoe i baciti se na ispitivanje i testove. Hatching će izaći i na konzolama, što je također dosta posla.

Hatching u sebi ima prilično izraženu notu crnog humora, koja se općenito okreće oko stereotipa horor filmova i raznih komičnih situacija. Ipak, nije lako napraviti igru koja je na ovaj način smiješna. Vladimir kaže:

Mislim da humor mora izaći iz samog gameplaya a ne kao nešto što forsiramo igraču da mora pogledati ili čuti. Najsmješniji momenti u igri su oni koje si igrač sam napravi kroz kombinaciju svih mehanika koje nudimo. Ako snimimo cutscene gdje krokodil nekoga baci s mosta u vodu to će možda biti smiješno jednom ali ako igraču ponudimo opciju da to radi sam onda su veće šanse da će mu to biti smiješno i deseti put.

Ovo nije samo žvakanje bez ideje

Kako sam i spomenuo na samom početku, Hatching nije igra inspirirana Hatredom, i ne idete okolo i žvačete bez ideje. Ovdje se radi o mnogo svježijem i kompleksnijem gameplayu u kojem se nagrađuje šuljanje i oprez. Ipak se radi o krokodilu, pa ima i logike da se nekada prišuljate neslutećim seljanima.

Dobar primjer korisnosti stealth elemenata jesu protivnici koji od vas bježe kao Elvis Duspara od znanstvenih činjenica i tako okupljaju sve veći broj ljudi koji znaju da ste tamo. Stealth je, dakako, sporiji, a akcija mnogo brži način za rješavanje problema tako da se ove dvije mehanike vrlo dobro balansiraju, nešto poput Assassin’s Creeda ili Ghost Recon: Wildlandsa.

Zanimljiv savjet Vladimira je to da mladi timovi i indie timovi svakako trebaju što više posjećivati događaje kao što su Reboot Develop ili InfoGamer, ako su s naših prostora. Vladimir dodaje kako oni sigurno ne bi postojali kao studio da se nisu odlučili uključiti u lokalnu zajednicu i pojavljivati se na događajima na kojima prezentiraju svoju igru.

ponuda

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

Vodič za e-Vozačku da ne čekaš (kao mi) u redu u MUP-u

Sustav e-Vozačka, za predaju zahtjeva za novu vozačku dozvolu putem interneta, radi pristojno, ali i pokazuje da korisničko iskustvo i komunikacija mogu i moraju biti bolji. U suprotnom - šalter!

Tehnologija

Apple je pokazao kako više nema ništa za pokazati – čeka li ga Nokijin scenarij?

Sjednite, djeco, da vam ispričam priču o vremenu prije mog vremena. Bijaše to godina 1998., četvrtaste kutije protetičkih boja vrtjele su Windowse 95 ili 98, bilo je to vrijeme disketa, telefonskih slušalica koje se dižu i dial-up interneta koji puca kada se to dogodi.

Internet marketing

Ella Dvornik i Charles Pearce pokreću platformu za europske influencere – Manijak

Porazgovarala sam s Ellom Dvornik i Charlesom Pearceom o njihovom zajedničkom projektu, platformi za influencere i brendove koji s njima žele surađivati - Manijak.

Što ste propustili

Internet marketing

Poznati su dobitnici najvećeg SoMo Borca do sada

Weekend Media Festival jučer je završio dodjelom SoMo nagrada za najbolje digitalne projekte i kampanje.

Nesortirano

Može li igranje igara od nas napraviti bolje kolege, partnere i prijatelje?

Developer, filmaš i umjetnik Onat Hekimoglu na Weekend Media Festivalu govorio je o temi o kojoj ne slušamo često - ozbiljnim igrama.

Mobilno

Zašto zaključavate kućna vrata, ako nećete zaštititi svoje podatke online?

Na ovogodišnjem Weekend Media Festivalu od Alana Delića iz Diverta dobili smo pet savjeta o tome kako se zaštititi online.

Startupi i poslovanje

Poznati timovi koji će se na Idea Knockoutu natjecati za mjesto na CES-u

Sve je spremno za ovogodišnji Idea Knockout, a za put u Vegas borit će se 20 timova.

Startupi i poslovanje

Domaća aplikacija Beyond Seen Screen postala ExRey i stigla na Android uređaje

Nakon rebrandinga, Beyond Seen Screen postaje ExRey, a beta verzija aplikacije koja pretvara pasivno gledanje videa u aktivno dostupna je na Google Playu.

Intervju

Splitski Locastic otvoreno o povratku u esport nakon pauze (i naučenih lekcija)

Locastic je mrtav, živio Locastic? Splitska tvrtka iz drugog pokušaja nastoji postati regionalna sila u igri CS:GO.