‘Targetiranje’ imena konkurenata putem AdWordsa u našem malom kraju: Legitimna metoda ili loša fora?

Je li u redu internetskim oglasima ciljati imena svojih konkurenata, tako da im se oglašavate pod nosom, odnosno u danas izvučenom primjeru, pod Google tražilicom? Ciljanje imena konkurenata podiglo je veliku prašinu u domaćoj internetskoj zajednici nakon što je jedna agencija zakupila imena većine svojih konkurenata.

competition

Je li u redu internetskim oglasima ciljati imena svojih konkurenata, tako da im se oglašavate pod nosom, odnosno u danas izvučenom primjeru, pod Google tražilicom? Ciljanje imena konkurenata podiglo je veliku prašinu u domaćoj internetskoj zajednici nakon što je jedna agencija zakupila imena većine svojih konkurenata.

Primjer koji je digao prašinu odnosi se na Google AdWords kampanje splitske social media agencije Akcija koja već mjesecima svojim oglasima cilja imena svojih konkurenata s oglasima koji većini tih agencija, dakako, u najmanju ruku – idu na živce. Oglasi nisu uvredljivi, dapače, kako tvrdi Akcijin direktor Ilija Brajković, hvale konkurente.

Podsjetimo sve one koji se možda ne bave internetskim marketingom: Putem Google AdWordsa, kao i drugih kontekstualnog oglašivačkih mreža na internetu, oglašavate se “ciljanjem” ključnih riječi. Najčešće se radi o upitima koje vaši kupci traže, vezanoj kategoriji ili interesu. Pri ciljanju konkurencije, možete im ciljati – imena! Ovom vrsti oglašavanja neće se začuditi nitko tko se duže vrijeme bavi internetskim marketingom, no upravo zato će insidere najviše pogoditi njihova primjena.

Kontekstualno nije kolegijalno?

Nebojša Grbačić, komunikacijski savjetnik koji je danas na svom Facebook profilu objavio screenshot s Akcijinim ciljanjem Gingerneta, smatra kako je Hrvatska malo tržište te da je konkurencija velika:

Dok u nekim drugim industrijama svjedočimo raznim udruživanjima i međusobnom pomaganju, promoviranju zajedničkog posla (jer društvene mreže jesu naš zajednički posao), neki se odlučuju na direktne napade na konkurenciju, na dosta perfidan način – tako da manipuliraju s online informacijama. Prosječni korisnik vjerojatno ne zna nabrojati više od jedne ili dvije agencije i on to vjerojatno ne percipira kao problem, ali mi svi ostali iz online svijeta to vidimo i puno nas svjesno odlučuje zažmiriti. Zapravo, ne bih to okarakterizirao ni kao napad, nego kao nelojalnu taktiku.

Komparativno oglašavanje po svjetskim primjerima

Vratimo li se u stvarni svijet te jedno od najrazvijenijih svjetskih oglašivačkih tržišta – američko, nabasat ćemo na pojam komparativnog oglašavanja. Najpoznatiji primjer je “prepucavanje” između velikih automobilskih brendova koje možemo vidjeti na internetskim stranicama, a raširilo se poput memea. BMW, Audi i Mercedes jedni se drugima obraćaju i “čestitaju” u oglasima, pljeneći poglede i pozornost:

competition3komparativno

Tzv. komparativno oglašavanje zakonom je dopušteno u Hrvatskoj, ali kako za Netokraciju navodi savjetnica za digitalni marketing Ida Pandur, definirano određenim zakonskim pravilima. U svijetu je ciljanje tuđih ključnih riječi, pa i imena tvrtki, relativno čest slučaj, tak da postoje i vodiči poput Search Engine Landovog The Complete Guide to Bidding on Competitior Brand Names. No ni na razvijenom, stranom tržištu, poput američkog, zakupljivanje imena nije riješen slučaj što pokazuje primjer iz siječnja kad je Vision Interactive zakupio oglase za ime svog konkurenta. BlueGlass, poznata SEO tvrtka koje ja po u tom trenutku propadala, do travnja se zatvorila. Ida komentira za Netokraciju:

Je li moralno i etično se kačiti na tuđe ključne riječi? Svakako nije. Ali i to je tržišna utakmica jednako kao što je tržišna utakmica kada na sastanku klijent pita po čemu ste vi bolji od konkurencije pa mu dajete odgovore. Na kraju dana, onaj tko to radi je vjerojatno svjestan da mu može donijeti i benefite, ali i negativan imidž, ovisno o tome tko je izložen oglasu i kako predmišljenje ima. A druga strana uvijek može napraviti isto i uzvratiti još kreativnijim copyjem.

Brajković smatra kako će se kvalitetne tvrtke sigurne u svoju kvalitetu nasmijati oglasima, a da će komentirati samo oni koji se boje. Zanimljivo je kako se i Grbačić i Brajković slažu da će se na kraju upravom kvalitetom istaknuti na tržištu, pri čemu Grbačić kaže:

Mislim da je, kao i u svakoj drugoj industriji – istakni svoje kvalitete, dokaži se, piši o tome, ali nikad ne spominji konkurenciju.

Kampanju je za Akciju razvio osječki Escape Studio od kojeg zasad nismo dobili odgovor na upit o kampanji, ali možemo pretpostaviti da je smatraju legitimnom.

Update: Stigli su i odgovori od Miroslava Varge iz Escapea, tvrtke koja vodi AdWords kampanju za agenciju Akcija.

Escapeovci su stava: Sve što nije zabranjeno, dozvoljeno je. Pogotovo ako klijent ima od toga koristi.

Za oglas odgovara oglašivač, ne agencija. Mi smo predložili, klijent je prihvatio i ne da to zaustaviti jer mu koristi. Kako ne kršimo niti jedan zakon niti Google pravila, oglasi idu. Naime, kod Googlea je granica: Don’t be evil. Spomenuti oglasi komuniciraju da je konkurencija kvalitetna. Male tvrtke moraju biti pametne ako žele opstati i ne mogu si dozvoliti moraliziranje gdje to uopće nije primjereno. Ako se netko ljuti neka zaštiti svoj brend, neka ga prijavi u Google i neka ne dozvoli drugima da ga koriste. Apple i Windows to nisu uspjeli jer se radi o riječima iz svakodnevnog govora. Neće to moći ni Akcija.

Varga preporučuje onima koji žele raditi slične kampanje da istraže tržište, budu konkurentni i naprave hype, ali da svakako prije svega istraže Googleove uvjete korištenja. Dodao je da ovaj slučaj nije izuzetak:

Konkurencija oglašava na naš brend, Aviokarte.hr na brend Croatia Airlines. Uputio bih svakoga da pogleda Pepsi/Coca cola kampanje na Youtubeu. Ono što oni koji se ljute ne znaju (mogli bi doći na neki moj seminar) je da oba imaju korist od toga.

Zakoni – Googleovi!

Grbačić smatra da iako je možda legalno, tako izravno ciljanje nije legitimno:

Razlog zašto uopće o ovome pričamo jest činjenica da su ljudi iz domaćih digitalnih agencija u pravilu “power useri”, educirani i utjecajni, i često upravo iz tih redova dolaze inicijative da se ovaj ili onaj segment u politici, drugim industrijama i sl. poboljša, ubrza, olakša, demokratizira. Istovremeno, nitko ne čisti pred našim vlastitim vratima. Volimo vjerovati kako je web biznis bez korupcije ili jeftinih trikova. Stvarnost nas demantira.

Status koji je ponovno pokrenuo raspravu.
Status koji je ponovno pokrenuo raspravu.

Brajković za Netokraciju navodi kako je metoda legitimna, jer nije zabranjena te da je Googleovo osnovno pravilo kod stvaranja oglasa “Don’t be evil”, inače krilatica cijele te tvrtke. Na pitanje velikog i malog tržišta, Brajković u praksi smatra kako ne možemo željeti biti veliko tržište, a prozivati se malim kada to odgovara:

Google ne radi razliku između velikih i malih tržišta. Takvih primjera imate jako puno u Hrvatskoj, ne samo u online svijetu. Na primjer, autokamp zakupi jumbo plakat 100 metara ispred konkurentskog autokampa na kojem napiše “Produžite još 10 km do našeg autokampa.” Po meni je sve to “fora” dok god nema vrijeđanja. Pa pogledajte vani i naći ćete tonu takvih primjera. Stalno svi gledamo vani, a onda kažemo da smo mi posebni jer smo manji.

Brajković navodi kako su mu se konkretno iz agencije iStudio rekli da se radi o “dobroj fori”, iako iStudijeva Maja Bilić za Netokraciju navodi kako je njihov generalni stav da ukoliko to žele raditi, neka rade, da je “njima na dušu” te da su iz Googlea dobili na svoj upit odgovor da je oglašavanje kakvo Akcija koristi “na granici”, ali legitimno. Po izjavi iz Akcije, iStudijev Socialnumbers je neko vrijeme imao kampanju koja je na isti način ciljala Akcijin FenixApps, ali da je to po njima bilo u redu sve dok ih nisu vrijeđali. Josipa Račić, voditeljica Socialpuzzlea pri iStudiju, za Netokraciju je potvrdila da su testirali ciljanjem FenixAppsa, ali se potom odlučili za druge keywordove radi boljih rezultata. Brajković zaključuje: Po meni je granica vrijeđanje.

Stav Tonija Aničića, SEO stratega u australskom Dejan SEO-u, je po pitanju granice je vjerojatno i najpraktičniji, pri čemu navodi da je granica ovakvog oglašavanja tamo gdje ju je postavio zakon – u ovom slučaju Googleov. Navodi primjer iz stvarnog svijeta, gdje je slična metoda korištenja u oglašavanju supermarketa. Konkretno, Konzum je zakupio oglas ispred Interspara u Osijeku te tamo postavio informacije o svojim – akcijama.

Što Google zapravo dopušta?

Naravno da se ne radi o prvom putu da se netko oglašavao pod imenom svojih konkurenata. Dapače, Google ima jasan AdWords Trademark Policy, tako da se vlasnici imena mogu žaliti. U Europskoj uniji Google ne ograničava odabir zaštićenih imena kao ključnih riječi za AdWords kampanje, ali će istražiti sve slučajeve za koje dobije pritužbe.

Aničić smatra kako je etičnost potpuno odvojeno pitanje od legitimnosti te da o tome mora odlučiti zajenica, pri čemu, ukoliko je zajednica osuđuje, što se dogodilo jutros na Facebooku, onda određena metoda nije etična. U slučaju američke odvjetničke zajednice, pitanje ciljanja imena i prezimena odvjetnika za vlastito oglašavanje potaknulo je veliku raspravu, a u slučaju jednog specifičnog slučaja i odštetu od 292 tisuće dolara, pri čemu se radilo o ciljanju trademarka.

Goo(gle)d, ‘bad’ ili ugly?

“Granica” koju cijelo vrijeme spominjemo očita je: ime tvrtke. Iako se vuku paralele između organskih rezultata u Googleovom pretraživanju i oglašavanja u stvarnom svijetu, spomen imena tvrtke ipak ne možete zakupiti kao city light. Dok Grbačić zaključuje kako jednostavno postoji “granica dobrog ukusa”, Brajković uzvraća kako je “sve pet” dok nema vrijeđanja, kaže da su u dobrim odnosima s konkurencijom te poziva sve neka zakupe ključnu riječ “akcija” na Googleu ukoliko to žele.

Za kraj donosimo i kratki komentar Nikole Vrdoljaka, direktora spomenute agencije Gingernet:

Kako bi rekli naši političari – metoda je legitimna i legalna. Mnogi smatraju da nije cool, ali meni ne smeta. Ako se netko oglašava na naše ime, znači da nešto i vrijedimo.

Da je moguće stvarati ovakve kampanje je očito, kao što je očito i da se mnogima neće svidjeti. Iako je granica, kako se čini, upravo u ciljanju imena tvrtke, gdje vi smatrate da je etična te praktična granica u slučaju ovakvog oglašavanja?

ponuda

Komentari

    • Nebojša

      Nebojša

      23. 09. 2013. u 11:46 am Odgovori

      Tražio sam prezimena nekih ljudi koje sam upoznao na WMF-u da ih mogu sfrendati na FB-u. 🙂 Što se tiče članka – nitko ne bi volio više od mene da imamo amerićanske fore ‘napdanja’ konkurencije pa da se možemo igrati. Jednog dana. 😉

      • ime

        ime

        23. 09. 2013. u 1:21 pm Odgovori

        Slazem se ja u svakom slucaju s svime gore navedenim. I sa tobom Ilija, ali pokusaj skupljanja bodova na slavu tudeg imena je u narod tkz. (kicenje s tudijim perjem) i nikad nije slavno zavrsilo. IMHO. vecu uslugu si njima napravio sto si ih spomenuo nego za svoju agenciju, jer kada klijent vidi da spominjes Ginger kako super appove radi onda se zapita sta ja imam traziti kod Ilije?

  1. Mladen Stojanović

    Mladen Stojanović

    23. 09. 2013. u 11:49 am Odgovori

    Targetirati ključne reči konkurencije je sasvim OK. Ali, zašto bi kog đavola hteo da ih pominješ u samoj reklami???

    To je bačeni prostor.

    Kada targetiraš ključne reči konkurencije, imaš jedinstvenu priliku da ljudima koji su tražili tu agenciju daš veću VREDNOST i dovoljno jak razlog da posete tvoj sajt, a ne sajt tvog konkurenta.

    Vaš cilj je da vaši potencijalni klijenti što više čuju/čitaju ime vaše brenda, a ne ime vašeg konkurenta. Kada ih pominjete u reklami, vi im zapravo plaćate reklamu.

    Da zaključim, ne bacajte prostor na konkurenciju. Targetirajte ime njihovog brenda, ne pominjite ih, ali dajte ljudima jak razlog da posete baš vas.

  2. Marina

    Marina

    23. 09. 2013. u 12:13 pm Odgovori

    oh c’mon, google ne zanima koristenje imena konkurenata kao kw (i btw to vecina i “iskoristava”), a jedino sto ovdje moze biti sporno jest ime konkurenta u samom tekstu oglasa… i to bi se cesce radilo kad bi cesce prolazilo kod googlea 😉
    a zasto je to trebalo escapeu ili akciji valjda znaju oni sami.. pretpostavljam da bi Varga rekao da se oglasavate iako ste prvi na SERP-u jer ce izmedu ostalog uletiti netko ovakav sa svojim oglasom.. kao sto i pise, “druga strana uvijek može napraviti isto i uzvratiti još kreativnijim copyjem”, uz bitnu prednost da ce svakako biti relevantnija 😉

  3. Kreso

    Kreso

    23. 09. 2013. u 12:19 pm Odgovori

    Nažalost, dešava se svima i svakome… Evo još jedan primjer kako to konkurencija radi,
    http://s22.postimg.org/e7408yb9d/photo.png

    Screenshot uzet prije nekoliko tjedana. Prvi oglas je sporan – tekst oglasa je direktan naziv domene. No sad se više ne oglašavaju na ovaj način 🙂

    Uglavnom, baš onako bezveze i nepotrebno… Postoji hrpetina kvalitetnih keyworda koji za zbilja mali bid možeš dignut na vrh i sad da je baš potrebno ovak? Glupost…

  4. Tina

    Tina

    23. 09. 2013. u 12:26 pm Odgovori

    “I mi smo ok. agencija smo u velikom uspjehu” …. kakva antireklama. Ak si ok i u usponu, onda se uspoređuješ upravo s takvima. A nikako s profesionalcima. To ti je sad doživotno prokletstvo. Ja bih se prvo dobro informirala prije nego se pokušam predstaviti na ovaj način. Jer Akcija očigledno nije upoznata s onim što i kako Gingernet radi. Uostalom, komentar za kraj govori više od tisuću riječi.

    • Ante

      Ante

      23. 09. 2013. u 12:40 pm Odgovori

      Tina, ti kažeš ovako: “Ja bih se prvo dobro informirala prije nego se pokušam predstaviti na ovaj način…”

      Ja kažem tebi: “Prvo se informiraj o načinu fiunkcioniranja AdWordsa pa ćeš znati zašto je Alija to napravio na ovaj način”. Itekako je on imao razloga zašto je baš tako složio reklamu. Nije on nimalo naivan.

  5. Tina

    Tina

    23. 09. 2013. u 12:57 pm Odgovori

    Ante, sve je to super razumljivo za AdWords entuzijaste, ali nije li poanta oglašavanja da se dođe do korisnika? Pa kad bi ja bila taj korisnik, meni rečenica “I mi smo ok” ne znači apsolutno ništa. Svi za sebe kažu da su ok. Samo malo njih to zna i pokazat. Ako si ok, želim to vidjet, a ne pročitat. To ti je kao da ti se upucava cura prek chata i kaže ti “Ja sam ista Halle Berry”. Nemoj mi samo reć da bi se išao s njom nać?! 🙂

    • Ante

      Ante

      23. 09. 2013. u 1:06 pm Odgovori

      Tina, i dalje ne kužiš o čemu se radi. Nema veze, nije toliko ni bitno. Bitno je to da je Ilija to napravio po pravilima struke. Tko ima iskustva u ovakvim stvarima, shvatit će na što se to odnosi. Adwords je kompleksan sustav i teško je to nabrzinu raščetvoriti. Predlažem ti da proučiš što govori Perry Marshall: http://www.perrymarshall.com

  6. Tina

    Tina

    23. 09. 2013. u 1:15 pm Odgovori

    Ante, ti ne kužiš mene, ja tebe i to je tak. Proučit ću Perry Marshalla, a ti pročitaj gore komentar Mladena Stojanovića, on je to baš lijepo objasnio. Ciao

    • Ante

      Ante

      23. 09. 2013. u 1:29 pm Odgovori

      Tina… Da pročitao sam Mladenov komentar prije nego sam prvu poruku napisao. Znam dobro što pišem, a znat ćeš i ti kad proučiš materijale Perry Marshalla. Za sve što je alija napravio imao je točno određen razlog – i napravio je točno onako kako treba napraviti.

  7. Tina

    Tina

    23. 09. 2013. u 1:41 pm Odgovori

    Ante, with all due respect, ja također znam što pišem, tako da nije samo tvoje mišljenje ovdje najpametnije. Stvar je vrlo jasna: ja sam korisnik i bez obzira što je on po svim Google pravilima napravio točno sve kako piše, mene, kao korisnika nije impresionirao. Dapače, zbunio me i iživcirao. Sasvim dovoljan razlog za NE kliknut na oglas.

    • Ante

      Ante

      23. 09. 2013. u 1:46 pm Odgovori

      Tako, izbaci sav bijes iz sebe. Nakon toga zamišljaj da ležiš na morskom štramcu na valovima. Da vidiš kako sve frustracije odjednom izlaze iz organizma!

      Ja ne govorim kao korisnik, nego kao osoba koja se bavi internet marketingom. Zato ja znam što u praksi funkcionira, a što ne. Korisnika ima na milijune, a ti si samo jedan od njih. Koliko god bilo zanimljivo ponekad čuti mišljenje korisnika, ali to je samo jedno mišljenje. Testiranje u praksi je ono što daje jasne odgovore, baš zato što u Hrvatskoj ima 4500000 korisnika. Dakle, postoje tehnička pravila googleta i marketinška praksa. Ilija je očito dobro upoznat s materijom.

      • Mladen Stojanović

        Mladen Stojanović

        23. 09. 2013. u 1:54 pm Odgovori

        Ante, verovatno je poenta ovog komentara bila drugačija, ali ovo što si napisao na početku drugog pasusa je, izvini, mnogo pogrešno.

        “Ja ne govorim kao korisnik, nego kao osoba koja se bavi internet marketingom.” Poenta je da treba upravo suprotno. Treba svi da gledamo kao korisnici, jer nikoga, apsolutno NIKOGA nije briga šta mi kao marketari mislimo.

        Naše mišljenje je potpuno nevažno i naš ugao gledanja je potpuno nepotreban.

        Važno je samo šta klijent/korisnik misli i želi.

        Ponavljam, verovatno je poenta tvog komentara bila drugačija, ali samo kažem kako sam razumeo.

        • Ante

          Ante

          23. 09. 2013. u 1:58 pm Odgovori

          Mladene, poanta mog komentara je bila da nije bitno što misli 1 korisnik, nego ono što misli mnoštvo korisnika. Bitno je prosječno mišljenje mase ljudi, a to se postiže testiranjem, nikako pojedinačnim ispitiavnjem dvojice-trojice korisnika, prijatelja, susjeda…

        • Mare

          Mare

          23. 09. 2013. u 2:01 pm Odgovori

          Bravo Mladene, svaka ti je na mjestu. NAdalje, osim podizanja bure, ja nigdje ne vidim što je to točno Ilija dobro napravio tj. kako je on svojom reklamom pokazao da je dobar, bolji, najbolji. Pokatao je da zna targetirati na konkurente – što i nije njegova umotvorina već nešto što je skopirao s nekog drugog tržišta i što evidentno ne šljaka na našem tržištu koje je teško usporedivo s ikojim drugim.

        • akcija reakcija

          akcija reakcija

          23. 09. 2013. u 4:48 pm Odgovori

          @ante da, bitno je kolektivno misljenje, ne pojedinacno, dakle tvoje misljenje je jednako (ne)bitno kao i ono od mladena…

          ako guglam neki pojam za koji mi izadju obje agencije, i jedna je iznad druge, bilo da je placeni link, ili organski, to govori o tome kako rade svoj posao i jedna i druga,
          ako guglam ime jedne agencije i izadje mi kao placeni link druga agencija, to znaci da su ovi koji su platili oglas cma*ovi i da normalnim radom nemogu doci do rezultata koje im ima konkurencija, jer ime druge konkurentne agencije za moju kampanju i za to sto ja radim nema nikake veze.

          that being said… jedino sto je stvarno bitno je koliko i da li ce akcija imati vise koristi od toga ili ce se to negativno odraziti na njihovo poslovanje. sve ostalo je s poslovne strane nebitno…

          ali, posto ovo nije trziste koje ima 4.5mil korisnika, kao sto ti pises, vec je taj dio trzisnog kolaca puno manji, posebno vezano uz djelatnosti obje firme, mozda i nije najpametnija stvar, na ovak nacin, raditi to sto rade…
          ljudi unutar branse se znaju, nije to toliko veliko da te nije briga sta misle ljudi o tebi… ovakva stvar, na ovakom trzistu vrlo lagano moze pokopat nekoga

          ali, kao sto sam i rekao… svatko nosi posljedice svoje odluke… tako ce biti i ovdje, pa ce se kroz neko vrijeme moci reci da li je to bio pokusaj ili popusaj.

  8. Mare

    Mare

    23. 09. 2013. u 1:44 pm Odgovori

    Tina je u pravu, a Ante je u misiji obrane Ilije. Zaboravi na Iliju Ante jer iako je “znao” što radi, uz toliko loš copy ispada da pojma nije imao što radi.

    • Ante

      Ante

      23. 09. 2013. u 1:55 pm Odgovori

      Pogledaj što je napisao Filip. On je isto marketinški stručnjak, nije korisnik.

      Mnoge stvari se korisnicima čine loše, a ustvari marketinški stručnak na tome zaradi grdne pare, što je i cilj projekta.

      A to što tina kaže da ne bi nikad kliknula na taj oglas… to je zove Bingo! Upravo je to važan dio posla kod PPC reklamiranja, da se jedan dio korinika odvrati od klikanja. Za svaki klik plaćaš pare pa ti je u interesu da sa svojim tekstom reklame i drugim čimbenicima navedeš dio korisnika da ne klikaju.

      • Mare

        Mare

        23. 09. 2013. u 2:10 pm Odgovori

        Ovdje uopće nije bitno to što Tina ne bi kliknula na oglas. Vjerojatno nije ni bila target – nebitno. Bitan je COPY! U Ilijinu obranu – čovjek vjerojatno testira i gleda što l+šljaka. To je ok. Plus – sad svi, poput netokracije, koji su uključeni u ove rasprave, trljaju ruke zbog količine interakcije. NEgo da se vratim – stručnjak za internetski marketing bi trebao poznavati i svog korisnika i kako se prodati, a da ne uvjeravaš da si dobar nego da primjerom iz svojeg posla pokažeš da si dobar. OVo ‘i mi smo ok’ je toliko mlako i jadno da može samo štetu polučiti, nikako korist.

      • Marina

        Marina

        23. 09. 2013. u 2:13 pm Odgovori

        sry lik, ali ovo uopce nije toliko genijalno da bi bas pricali o “odvracanju od klikanja” niti je poanta bila odvratiti od klikanja.. o odvracanju od klikanja pricamo kad eksli pokusavas biti relevantan, sto s kw, sto s oglasima, a ovo nije primjer toga..

  9. Igor

    Igor

    23. 09. 2013. u 2:16 pm Odgovori

    Ja kontam da su se na ovaj oglas uzbudili samo oni koji ne mogu do klijenata na ovaj ili onaj način. zapravo, ovaj oglas će ostati primijećen samo kod agencija i njihovih leadera 😀

    • Ante

      Ante

      23. 09. 2013. u 4:29 pm Odgovori

      Nini, mislim da će Akcija.com.hr sada propasti nakon tvog apela za klikanjem. Samo ti klikaj na njihove oglase po cijeli dan i nadaj se da ćeš im nabiti račun. Isplati se uložiti vrijeme u takav posao jer ako ništa drugo, živjet ćeš u iluziji da si im nabio račun od 10 000 dolara pa će ti biti lakše pri duši :)))

  10. Nikola

    Nikola

    23. 09. 2013. u 3:55 pm Odgovori

    Zanimljivo je da nitko od agencija nije pokretao raspravu, niti se žalio, već pojedinac koji, koliko ja znam, nije ni u jednoj od tih agencija. Kako to?

  11. akcija reakcija

    akcija reakcija

    23. 09. 2013. u 4:09 pm Odgovori

    stvar je potpuno jasna… legalno je to sto su napravili.
    da li je moralno, to je upitno, ali to nema veze s tim…
    kao i u svemu ostalom… imas ljude koji su sposobni pa ce svojim radom doci do necega, i imas ljude koji ce gaziti po lesevima i prostituirati se za saku kuna. Svatko ima slobodan izbor, i snosi posljedice tog izbora.

    to sto sigurno znam nakon ovoga, da nikada necu koristiti usluge niti akcije niti escape-a, jer pare koje utrosis da nekome ukrades potecijalne klijente sigurno nisu kvalitetno potrosene i nisu donijeli rezultate koje bi donijela targetirano oglasavanje za stvarne kljucne rijeci i za stvarno poslovanje neke firme.

    dakle, sasvim je legalno to sto su napravili, ali su sasvim jasno i glasno (zahvaljujuci nepotrebnom hype-u) obznanili svima kakvi su ljudi i osobe.

  12. mvarga

    mvarga

    23. 09. 2013. u 4:59 pm Odgovori

    Hvala svima na komentarima. Kao što reče IBB – pijem pivo i uživam.
    Samo mogu reći da nam je do sada broj pretplatnika na Newsletter postigao dnevni rekord u zadnje 2 godine.
    O broju upita koje je dobila Akcija ne bih zbog NDA 🙂

  13. Nini

    Nini

    23. 09. 2013. u 7:28 pm Odgovori

    Nemam ja namjeru nikome nista klikat. Kako nisam iz oglsivacke branse mene ovo ne dira. Samo mi sve skupa izgleda malo licemjerno. Kao, svi smo si super, ali… Osobno da trebam Google kampanju odabrao bi Escape jer su prema dosadasnjem radu i rezultatima po mojem misljenju najbolji. Oni su slozili kampanju koju je klijent prihvatio. I to je to.

  14. Lucijan Blagonic

    Lucijan Blagonic

    23. 09. 2013. u 7:34 pm Odgovori

    Interesantno je vidjeti kako ima jako puno kritičara (za ili protiv) koji se ne potpisuju vlastitim imenom. Baš u ovom poslu i osvrtu, gdje se priča o nečijem ugledu i nastupu, bilo bi lijepo vidjeti ljude potpisane imenom i prezimenom. Ali treba ipak hrabrosti za to. Žalosno za branšu u kojoj je temeljni faktor komuniciranje na društvenim medijima i na internetu općenito.

  15. Nini

    Nini

    23. 09. 2013. u 7:46 pm Odgovori

    Da mi treba agencija za nastup na drustvenim mrezama vjerojatno i uzeo Akciju. Ne zbog ove kampanje vec zbog njihovog sitea, blog, truda koji ulazu u ukazivanje na probleme i sl. Da targetirane agencije ova Akcijina akcija smeta sigurno bi nekako reagirali. Prema mojem dosadasnjem pracenju agencija stekao sam dojam da je Akcija manja agencija koja vjerojatno nije tako skupa kao neke druge medijski eksponiranije agencije. Mozda je sve ovo neki njihov eksperiment za case study i sl. Ako sve ovo skupa ne pogadja agencije ne bi trebalo niti ikog drugog.

      • Nini

        Nini

        24. 09. 2013. u 8:45 am Odgovori

        Angazirao bi i bez obzira na ovu kampanju. O njima od prije imam dobro misljenje. Meni se cini da su se ovdje nasli ponudjac robe i kupac koji su se slozili da imaju bas sve prave parametre za suradnju. Tesko da bi odabrao agenciju za suradnju samo na osnovu jednog klika i jednog oglasa, no to je mozda samo moje misljenje 🙂

  16. rradosevic

    rradosevic

    23. 09. 2013. u 8:54 pm Odgovori

    Naravno da je ovo sve jedan veliki eksperiment, a svaki komentar više ovdje samo svjedoči njegovoj uspješnosti. Ne bih se čudio da je ideja za eksperiment rođena uz janjetinu i Velebitsko. Nisam markentigaš, ali cijela priča spada u klasičnu gerilu.

    U Hrvatskoj jednostavno ne postoji CM agencija koja nudi kvalitetu usluge u skladu sa očekivanom nakladom i to je puno veći problem uz anonimnost, slažem se.

  17. Vladimir

    Vladimir

    24. 09. 2013. u 11:56 am Odgovori

    Nisam čitao sve komentara, pa se možda ponavljam, sorry ako je tako!

    Ukratko, ovakva vrsta kampanje = (very) bad user experience.

    Žalosno mi je to što ovakva kampanja dolazi iz jedne od poznatijih agencija specijaliziranih za AdWords oglašavanje. Nije to nikakav eksperiment, meni je to pomanjkanje kreativnosti.

  18. Vanja

    Vanja

    24. 09. 2013. u 2:45 pm Odgovori

    Neznam zasto se toliko skace na ovu problematiku. Poglavito sto hrpetina ljudi ima oglase putem {keyword: Ime Svoje Firme} gdje se oglas prikazuje uz neki broad match identifier. Ako si dovoljno dobar, onda ti je targetiranje od konkurencije samo potvrda toga, zar ne? 😉

  19. Denis

    Denis

    24. 09. 2013. u 5:02 pm Odgovori

    Ovako velik broj komentara samo pokazuje gdje nas svrbi. Internet je davno prestao biti nevin i poprimio je sve loše karakteristike našeg svakodnevnog života. Nit je Akcija napravila nešto značajno, niti su druge agencije nešto bolje. Svi oni uglavnom prodaju maglu klijentima (odavno pozna sintagma). Čast izuzecima

    Nemojmo lagati sami sebi, mediji su puni manje ili bolje prikrivenih favoriziranja jednih na račun drugih, pa ponekad i ovaj cijenjeni portal 😉

    • Ante

      Ante

      25. 09. 2013. u 11:41 am Odgovori

      Denis, istina je da ima ljudi koje mnogi smatraju za velike marketinške stručnjake, a ustvari to nisu. Svatko može sam sebe proglasiti za stručnjaka, čak se i okititi nekakvim certifikatima, a u praksi da stvar izgleda drugačije.

      Što klijent manje zna, to mu se može bolje prodati priču. Što je poslovni model manje pogodan za mjerljivost i ekzaktnost, to je lakše prodati priču. Ne želim nikoga apostrofirati, samo želim reći da neke stvari (ili neki ljudi) nisu onakvima kako se to čini.

  20. Silva

    Silva

    02. 10. 2013. u 11:12 am Odgovori

    Iako nisam pobornik oglašavanja na tuđe ime, jer smatram da je to udjeljivanje dijela prostora konkurenciji (radije ga NE KORISTIM U NASLOVU) ipak smatram da ovo ima svoje i prednosti i nedostatke, ovisno o strategiji. Pa tko voli nek izvoli. Ako je agencija u usponu, možda ovo i može biti strategija za početak, ali smatram da se ne bi trebala dugotrajno primjenjivati. Također ovo je dobra strategija za REMARKETING. Vizitor koji klikne na oglas iz neke znatiželje ili pak slučajno, kasnije mu se može prikazati konkretnija ponuda. Da li je strategija dobra u konačnici će pokazati bounce rate, konverzije i ostali analytics podaci. Što se tiče moje konkurencije, ona je na svjetskom tržištu. Mnogo puta su se konkurenti oglašavali s našim imenom u naslovu oglasa. To zna imponirati. Međutim, činjenica da njihov tekst oglasa ni po čemu nije slutio da se ne radi o nama nego nekoj drugoj agenciji (osim drugačijeg linka, naravno) obmanjivao je vizitore. Takvim agencijama direktno smo se obratili.

  21. mvarga

    mvarga

    01. 10. 2016. u 4:06 pm Odgovori

    Naišao sam nakon par godina na ovaj članak i baš sam se nasmijao. Ilijina tvrtka Akcija je napravila strelovit razvoj i uspon, a Gingernert je skoro pa nestao s tržišta. Još neke tvrtke koje je Ilija koristio u svojoj kampanji danas više ne postoje.
    Izgleda da je Ilijin pristup bio vizionarski i da je odabrao dobar koncept. Svi oni koji su moralizirali oko njegovog načina promocije mogli bi sad ponoviti svoje stavove, ali uzimajući u obzir postignute rezultate.
    Poučeni ovim primjerom mogla bi uskoro i Akcija osvanuti u nekom konkurentskom oglasu …

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startupi i poslovanje

Zašto više nije dovoljno biti dobar developer u Hrvatskoj (i zašto ‘freelance’ nije rješenje)

CEO-i Rentlija, Neuralaba, Bornfighta i Locastica u Labinu su razgovarali o tome kako učiniti zaposlenike sretnima, ali i o freelancerima te - podjeli zarade.

Startupi i poslovanje

Taxify, konkurent Uberu, stiže u Hrvatsku: Traže se vozači i Country Manager

Taxify je aplikacija za naručivanje taksi prijevoza, porijeklom iz Estonije, a danas dostupna u gotovo 30 zemalja u Europi, Africi, Južnoj Americi te Australiji. Sudeći prema aktivnim oglasima za posao, uskoro stiže u Hrvatsku.

Društvene mreže

Po Instagram profilu Josipa Budimira nikad ne biste zaključili da je on – gradonačelnik

OK, dobro, možda i biste, jer mu upravo to stoji u biografiji. Ali i usprkos tome, prije biste zaključili da je riječ o jednom od onih pokušaja humora kada neki pametnjaković u biografiju stavi da je direktor Facebooka. Što zapravo i nema smisla ako ste na Instagramu.

Što ste propustili

Društvene mreže

Po Instagram profilu Josipa Budimira nikad ne biste zaključili da je on – gradonačelnik

OK, dobro, možda i biste, jer mu upravo to stoji u biografiji. Ali i usprkos tome, prije biste zaključili da je riječ o jednom od onih pokušaja humora kada neki pametnjaković u biografiju stavi da je direktor Facebooka. Što zapravo i nema smisla ako ste na Instagramu.

Novost

Zbog promocije softvera za varanje u Fortniteu dobili tužbe u stvarnom svijetu

Epic Games se ne šali, u stvarnome svijetu tuži osobe za varanje u video igri, a podrška zajednice za ovo je ogromna.

Startupi i poslovanje

Peter Looker uz 30-godišnje iskustvo i veze u SAD-u želi pomoći hrvatskim tvrtkama u usponu

On je američki poduzetnik čiji su proizvodi u 30 godina obišli mnoge strane svijeta, ali se sa svojim iskustvom i znanjem odlučio smjestiti u Europu. Što je Petera namamilo u našu regiju?

Sponzorirano

Studija slučaja: Kako po prvi put organizirati studentsku praksu u manjoj tvrtki?

Nije jednako organizirati studentsku praksu u timu od stotinu ljudi i u malim tvrtkama gdje često ne postoji jedna osoba ili cijeli tim koji će se samo praktikantima baviti cijelo ljeto.

Društvene mreže

Twitter zbunjuje one koji ga ne koriste, zato opaska ‘retweets ≠ endorsements’ nije dovoljna

Mnogi korisnici Twittera u svoju biografiju dodali su objašnjenje “retweets ≠ endorsements”. No, u pojedinim slučajevima, posebice ako je politika upletena, to neće biti dovoljno da se ogradite od sadržaja koji dijelite - posebice ako taj sadržaj dođe pred oči onih koji Twitter ne koriste.

Prikaz

Za moje sestrične: Dan u životu community managera u Remedy Entertainmentu

"Vida, ne možemo vjerovati da si već deset mjeseci u Finskoj, a mi još uvijek nemamo pojma što ti zapravo radiš", rekle su mi sestrične. Za njih, a i za sve ostale, slijedi moj tipičan radni dan u Remedy Entertainmentu.