Hrvatski glazbenici uprihodili od streaminga 2,6 milijuna eura, Grše dominira
YouTube

Hrvatski glazbenici uprihodili od streaminga 2,6 milijuna eura, Grše dominira

HDS ZAMP ove godine po prvi put objavljuje i listu 10 najboljih autora i djela na digitalnim servisima.

Na valu iznimno bogate koncertne aktivnosti i punog zamaha turizma i ugostiteljstva, 2023. godina je za hrvatske autore bila najuspješnija do sad, uz rekordan iznos prihoda od autorskih prava – zaključak je to upravo objavljenog poslovnog izvješća stručne službe ZAMP Hrvatskog društva skladatelja.

Od prodaje glazbenih licenci za djela 11 tisuća domaćih i više od 130 tisuća stranih autora, HDS ZAMP je ostvario ukupne prihode u iznosu od 23.834.761,14 eura što predstavlja rast od 8,93 posto ili gotovo 2 milijuna eura u odnosu na prethodnu godinu.

Prihodi od autorskih honorara i i digitalnih prava narastao za 52,85%

Najveći rast prihoda autora zabilježen je u kategoriji koncerata (40,3%) i priredbi (24,4%) čime je 2023. godina ostvarila novi rekord u prihodima autora od autorskih prava na koncertima, festivalima i priredbama. Podsjetimo, HDS ZAMP je za proteklu godinu obradio čak 38.043 glazbenih događanja koja su se prosječno odvijala na više od 104 različita mjesta svakog dana u Hrvatskoj!

Značajan rast od čak 52,85% bilježe i autorski honorari od online i digitalnih prava što je, između ostalog, i rezultat učinkovitog licenciranja te potpisanih ugovora HDS ZAMP-a s gotovo svim značajnim svjetskim glazbenim servisima, Video-on-Demand i UGC platformama koje svoje usluge nude na hrvatskom tržištu.

S trenutnim udjelom većim od 10% u ukupnim prihodima od autorskih prava, streaming je na odličnom putu da uskoro prestigne udio prihoda od klasične diskografije i nosača zvuka iz “zlatnog doba” prodaje fizičkih nosača zvuka s kraja devedesetih i početka dvijetisućitih godina. Služba je objavila i grafiku na kojoj se jasno vidi velika i dugo čekana smjena tih dvaju izvora prihoda.

Prvi put smo dobili listu 10 najboljih autora i djela na digitalnim servisima

Novost u odnosu na dosadašnje ovakve godišnje izvještaje predstavljaju rezultati praćenja online prihoda glazbenih djela. Tako osim uobičajenih popisa najuspješnijih domaćih autora i najemitiranijih pjesama u domaćem radijskom i televizijskom eteru, HDS ZAMP ove godine po prvi put objavljuje i listu top 10 autora i djela na digitalnim servisima na teritoriju RH. A tu su stvari osjetno drukčije od radijskog i TV „etera“: triljski (t)reper Grše ima čak tri pjesme na listi top digitalnih djela.

Uvjerljivo prvo mjesto drži Mamma Mia, Sip zauzima treće, dok je Highlife na sedmom – svi nastali u suradnji s hit producentom Mihovilom Šoštarićem Lockroomom. Eurovizijska pjesma Mama ŠČ! Leta3 na drugom je mjestu, Vojkova Mamacita na četvrtom, a na petom svadbena himna Dajem ti rič Dalmatina (Ivo Jagnjić) čija se Refužo također nalazi na listi.

Navijačka Igraj moja Hrvatska Zaprešić Boysa bila je šesta najtraženija pjesma u državi, duet Trebaš li me Matije Cveka, Zvonimira Husnjaka i Eni Jurišić je na osmom mjestu, a plasman tri desetljeća stare Oliverove i Gibonnijeve Cesarice u top digitalnih 10 i ne treba čuditi s obzirom na to da je riječ o jednoj od postojano najvoljenijih domaćih pjesama.

Šestero autora digitalne liste ujedno su najuspješniji autori po zaradi

Veliki katalozi pjesama ili nekoliko intenzivnih godina velikih hitova zaslužni su što su 10 najuspješnijih domaćih autora na digitalnim servisima tako (abecednim redom imena): Grgo Šipek Grše, Husein Hasanefendić Hus, Ivo Jagnjić, Marko Perković Thompson, Mihovil Šoštarić Lockroom, Nenad Ninčević, Tonči Huljić, Vjekoslava Huljić, Zdenko Runjić i Zlatan Stipišić Gibonni koji ujedno predvodi i listu glazbenika s najviše prodanih ulaznica za svoje koncerte u Hrvatskoj 2023. godine.

Šestoro autora s digitalne liste, Hus, Ninčević, bračni par Huljić, Runjić i Gibonni, nalaze se i na listi najuspješnijih hrvatskih autora po ukupnoj zaradi, od svih izvora prihoda. Nju, uz spomenute, zaokružuju, abecednim redom imena: Ante Pecotić, Branimir Mihaljević, Miroslav Buljan i Neno Belan.

Cijelo godišnje izvješće HDS ZAMP-a dostupno je na linku.

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na Netokraciji dopušteno je samo korisnicima koji ostave svoje ime i prezime te mail adresu i prihvate pravila ponašanja.

Pravila ponašanja

Na Netokraciji za vas stvaramo kvalitetan, autorski potpisan sadržaj i zaista se veselimo vašim kvalitetnim, kontruktivnim komentarima. Poštujmo stoga jedni druge prilikom komentiranja, kao i Zakon, držeći se sljedećih pravila ponašanja:

  • Ne budite 💩: Nema vrijeđanja, diskriminiranja, ni psovanja (osim ako nije osobni izričaj, ali onda neka psovka bude općenita, a ne usmjerena prema nekome). Također, upoznajte se sa stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima prije no što ostavite komentar.
  • Samo kvalitetna rasprava, manje trolanja: Ne morate se ni sa kim slagati, ali budite konstruktivni i doprinesite raspravi! Svako trolanje, flameanje, koliko god "plesalo" na granici, leti van.
  • Imenom i prezimenom, nismo Anonymous 👤: Autor sadržaja stoji iza svog sadržaja, stoga stojite i vi iza svog komentara. Koristimo ime i prezime te pravu email adresu.

Kako koristimo podatke koje ostavljate? Bacite oko na našu izjavu o privatnosti.

Sve ostale komentare ćemo s guštom spaliti, jer ne zaslužuju svoje mjesto na internetu.

Komentari

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Veliki intervjui

Big Tech zarađuje skoro 200 milijuna eura od oglašavanja u Hrvatskoj, a ne plaća porez

Uvođenje oporezivanja internetskog oglašavanja moglo bi značajno pomoći domaćim medijima, ali kada će ući u Zakon o medijima?

Umjetna inteligencija

Najvažniji dio Rimčevog Vernea nije robotaksi, već iskustvo?

Ovaj tjedan rebrendirana u Verne, Project 3 Mobility, tvrtka koju su 2019. godine osnovali Mate Rimac, Adriano Mudri te Marko Pejković, danas napokon ima prvo “opipljivo” predstavljanje onog što su razvijali. No, je li robotaksi usluga zbilja najvažnije što mogu ponuditi?

Veliki intervjui

Postaj, Trebam.hr i Meštar.hr – što očekivati od platformi za pronalazak majstora

Usprkos tome što nam nedostaje majstora na raznim područjima, barem imamo dovoljno platformi koje će nas povezati s onima najboljima, ili se barem tome nadamo.

Što ste propustili

Umjetna inteligencija

FER-ovim brucošima u pomoć pristiže Branka, AI pomoćnica nastala u suradnji s Infobipom

Fakultet elektrotehnike i računarstva Sveučilišta u Zagrebu je u suradnji s prvim hrvatskim jednorogom Infobipom razvio chatbot imena Branka koji će budućim studenticama i studentima omogućiti brži i jednostavniji proces upisa na FER.

Društvene mreže

X nakon pucnjave na Trumpa: “Mi smo javni trg”… Prije odskočna daska za teorije zavjera!

Opet se dogodilo. Opet sam nakon svjetski bitnog događaja otvorila Twitter (nikad X!).

Veliki intervjui

Rakar o slučaju KBC Rebro: “Obavijesti su bile nepotpune, zavaravajuće i u konačnici – netočne”

Krizno komuniciranje hakiranja KBC-a prouzrokovalo je više panike i straha, nego što je uspjelo smiriti hrvatski narod - je li moguće vratiti autoritet i povjerenje?

Veliki intervjui

Izdavači preuzimaju kontrolu: HUDI odabrao Dotmetrics za mjerenje posjećenosti hrvatskih portala

Od 1. siječnja 2025. godine Hrvatska udruga digitalnih izdavača postaje pružatelj mjerenja posjećenosti portala hrvatskih medija u suradnji s Ipsosom, odnosno Dotmetricsom. Tim smo povodom razgovarali s Matejem Lončarićem, predsjednikom HUDI-ja.

Novost

Boiler: U podbrend Degordiana dolaze Tomislav Presečki i Saša Ivan

Degordian osniva novi pobrend za online i offline komunikacijske aktivnosti!

Veliki intervjui

Stjepan Groš, FER: Ulaganje u cyber sigurnost je nužno iako ne donosi političke bodove

Što hrvatsko zdravstvo može napraviti po pitanju cybersigurnosti kada nemamo dovoljno novaca ni za lijekove i zapošljavanje kadra kojeg uvelike nedostaje? U razgovoru s FER-ovim stručnjakom pokušavamo razjasniti nedavni hakerski napad koji je otvorio puno pitanja.