Aplikacija Stolen izazvala buru i nestala poslije vala reakcija

Krađa kratkog daha: Stolen izazvao buru reakcija i još brže nestao

Ako stvarate igru u kojoj ćete svojim korisnicima pružiti priliku za zabavu s tuđim profilom na društvenoj mreži, pripremite se na to da vaš projekt možda neće živjeti dugo i sretno. Svježi primjer koji dočarava što se može dogoditi stiže sa sudbinom aplikacije Stolen, koja se bavila virtualnim trgovanjem profila na Twitteru, a iako je brzo stekla popularnost, nije trajala dugo. Negativne kritike izazvale su povlačenje iz App Storea samo dva tjedna poslije dolaska u Appleovu trgovinu aplikacijama.

Stolen App

Došli, izazvali reakcije – i nestali. Ova rečenica možda će najbolje opisati put aplikacije Stolen i njezinih kreatora unatrag dva tjedna, od dolaska u App Store posljednjeg dana 2015. godine do povlačenja iz trgovine aplikacijama za iOS. Iako je riječ o kratkom razdoblju, Stolen je brzo stekao popularnost i počeo rasti, ali su putem stigle i negativne kritike koje su dovele do uzmaka tvrtke Hey Inc., koja je stvorila aplikaciju.

Što je izazvalo buru?

Stolen je, nagađate, bio osmišljen za dolazak do nečega što nije vaše. Aplikacija je pretvarala profile na Twitteru u virtualne kartice kojima se može trgovati i nudila mogućnost da se njezini korisnici igraju kupujući profile drugih za virtualni novac. U osnovi priče bila je zabava koja je brzo počela privlačiti nove korisnike aplikacije, ali njezini kreatori očito nisu imali u vidu sve poteškoće s kojima bi se mogli suočiti.

Problem je bio u tome što je i vaš profil mogao postati virtualna kartica kojom se trguje, u slučaju da se s trgovinom u Stolenu počeo zabavljati netko tko vas prati na Twitteru. No, opcija da se izvučete iz ove zavrzlama bila je ponuđena tek naknadno. Pored toga, nije bilo prilike da doznate da ste ušli u krug u kojemu se trguje na Stolenu sve dok netko nije postao vlasnikom vašega profila u toj aplikaciji. Tek tada dobili biste obavijest da ste se našli u igri, a da za to niste dali svoj pristanak.

Problem je bio i u igranju s virtualnim karticama za trgovanje u Stolenu. Nakon što je došao do nečijega profila u aplikaciji, novi vlasnik mogao ga je ukrasiti mijenjanjem dotadašnjeg nadimka i postavljanjem neke nove poruke koja bi potom mogla doći do drugih korisnika Stolena, čak i ako je poruka nepristojna ili uvredljiva.

Stolenovi nedostaci i moguće opasnosti s ovakvom igrom postali su vidljiviji poslije intervjua za Gadgette u kojemu se Siqi Chen, CEO Hey Inc-a, osvrnuo na dio problema. Stigle su i druge kritike, među kojima su bile i neke vrlo istaknute, poput one članice američkog Kongresa, Katherine Cook koja je na Twitteru obznanila što je pisala vodećim ljudima Twittera i Applea.

Stolen se štitio, ali…

Kritike su odradile svoje i zasigurno su utjecale na povlačenje Stolena, ali igra koja je osmišljena kao zabavno prikupljanje tuđih profila imala je i nekoliko zaštitnih mehanizama. Za početak trgovine, nije bilo dovoljno samo preuzeti aplikaciju i početi se njome služiti, već je bio potreban i pozivni kod za početak igre, što je omogućavalo da u krug trgovine ne uđe baš svatko i da se broj igrača kontrolira.

Pored toga, prve negativne reakcije dovele su do uvođenja mogućnosti da svoj profil izvučete iz igre nakon što doznate da se njime trguje, a Siqi Chen je u razgovoru za Gadgette spomenuo i da su vodili računa o uvredama i govoru mržnje. Postojala je mogućnost suspenzije igrača koja ga je vraćala na početak puta, s vraćanjem do tada prikupljenog iznosa virtualne valute na nulu, što je značilo da igrač mora u novu kupnju unutar aplikacije kako bi ponovno mogao u lov na tuđe profile. Stolen je bio osmišljen tako da je pravi novac kojim se kupuje u aplikaciji vodio do virtualne valute potrebne za popunjavanje kolekcije tuđih profila.

Hoće li se Stolen vratiti? Na njegovu profilu na Twitteru, prvo je stajala obavijest da ga neće biti do neke nove obavijesti, ali potom je stigao i ‘tvit’ koji otkriva da je ova priča dobila konačni kraj:

Pa vi kradite tuđe profile na društvenim mrežama.

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na Netokraciji dopušteno je samo korisnicima koji ostave svoje ime i prezime te mail adresu i prihvate pravila ponašanja.

Pravila ponašanja

Na Netokraciji za vas stvaramo kvalitetan, autorski potpisan sadržaj i zaista se veselimo vašim kvalitetnim, kontruktivnim komentarima. Poštujmo stoga jedni druge prilikom komentiranja, kao i Zakon, držeći se sljedećih pravila ponašanja:

  • Ne budite 💩: Nema vrijeđanja, diskriminiranja, ni psovanja (osim ako nije osobni izričaj, ali onda neka psovka bude općenita, a ne usmjerena prema nekome). Također, upoznajte se sa stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima prije no što ostavite komentar.
  • Samo kvalitetna rasprava, manje trolanja: Ne morate se ni sa kim slagati, ali budite konstruktivni i doprinesite raspravi! Svako trolanje, flameanje, koliko god "plesalo" na granici, leti van.
  • Imenom i prezimenom, nismo Anonymous 👤: Autor sadržaja stoji iza svog sadržaja, stoga stojite i vi iza svog komentara. Koristimo ime i prezime te pravu email adresu.

Kako koristimo podatke koje ostavljate? Bacite oko na našu izjavu o privatnosti.

Sve ostale komentare ćemo s guštom spaliti, jer ne zaslužuju svoje mjesto na internetu.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startupi i poslovanje

Kako je Estonija postala “startup nacija”, može li to Hrvatska, kako – i kad?

Može li novoosnovana udruga Cro Startup ponoviti uspjeh koji je postigla Startup Estonia? Eve Peeterson iz te udruge ispričala je koje su promjene, inicijative i angažmani bili ključni za uspjeh.

Digitalni marketing

Na digitalno oglašavanje u Hrvatskoj u 2021. potrošeno 1,65 milijarde kuna, 75% otišlo Googleu i Meti

Na digitalno oglašavanje u Hrvatskoj u 2021. godini potrošeno je milijardu i 657 milijuna kuna, pokazalo je istraživanje digitalni AdEx koje su za HUDI (Hrvatsku udrugu digitalnih izdavača) proveli austrijska agencija Momentum i lokalni partner Ipsos.

Digitalni mediji

Urednik ukrajinskog Forbesa: “Dezinformacije nam zapravo nisu predstavljale veliki problem – Rusi su izgubili informacijski rat”

Grad bombardiraju doslovno, a vas vijestima i dojavama, "ne možete se usredotočiti na bilo što duže od 10 minuta...", prisjeća se Mykhailo prvih tjedana rata u Ukrajini. Ispričao nam je kako su u ukrajinskom Forbesu operativno i mentalno pripremali redakciju za rad u takvim okolnostima.

Što ste propustili

Digitalni marketing

Anton Smolčić kao novi voditelj digitalnog marketinga pomaže Muzeju iluzija u globalnom širenju

Muzej iluzija pridobio ga je činjenicom da je to globalni projekt s ambicioznim planovima i prilika da bude dio stvaranja tog globalnog uspjeha.

Novost

Poticaji za električna vozila podijeljeni u samo 50 minuta

Već nakon jedne minute rezervirano je gotovo 30 posto sredstava, a ukupni broj prijava po prodajnom mjestu varirao je od samo pet prijava za one salone sa slabijim rezultatom pa do sveukupno 60-ak prijava za uspješnije prodajne salone.

Karijere

Rok trajanja programera: Možete li 57-godišnjaka zamisliti na razgovoru za posao frontend developera?

Možete li 57-godišnjaka zamisliti na razgovoru za posao frontend developera u nekoj domaćoj IT agenciji? Zavirili smo u raspravu o tome koliki je rok trajanja programera i upitali nekoliko njih, različitih razina iskustva i pristupa karijeri, može li se do mirovine biti "samo programer".

Netokracija Podcast

Tržište kriptovaluta ušlo je u još jedno krizno razdoblje. Slijedi li nakon kripto zime – proljeće?

Cijene kriptovaluta padaju, značajno, opet. Što se događa, zašto? Otkrivamo u novoj epizodi s Electrocoinovim Nikolom Škorićem.

Sponzorirano

Jeste li znali da iza nove aplikacije portala Dnevnik.hr stoji osječka IT agencija COBE?

Nova aplikacija news portala Dnevnik.hr brzo je osvojila korisnike, ali i nagrade struke, a mi smo provjerili koja je tajna osječkog tima koji je od nule uspio razviti tako dobru aplikaciju u samo 4 mjeseca.

Novost

Iz Oraclea u startup: Zoran Šegić postaje VP prodaje u Farseeru

Zoran je proveo 20 godina razvijajući prodajne organizacije unutar vodećih tehnoloških korporacija na prostoru CEE i Adriatic regije.