Simpa i Vipme prepaid korisnici? Nikad više anonimni…
Nedavni zahtjev hrvatskih obavještajnih službi o obaveznoj registraciji svih prepaid (na bonove) korisnika u Hrvatskoj odjeknuo je svim medijima ali i u glavama svih korisnika. Ukoliko ćete htjeti na bonove plaćati svoje mobilno telefoniranje, obavještalne službe žele znati vaše ime i prezime!
Nedavni zahtjev hrvatskih obavještajnih službi o obaveznoj registraciji svih prepaid (na bonove) korisnika u Hrvatskoj odjeknuo je svim medijima ali i u glavama svih korisnika. Ukoliko ćete htjeti na bonove plaćati svoje mobilno telefoniranje, obavještajne službe žele znati vaše ime i prezime!
Služba zvana “Operativno-tehnički centar za nadzor telekomunikacija” od hrvatskih mobilnih operatera (T-Mobile, Vip, Tele2) traži pojačani nadzor korisnika svih prepaid usluga. Traže uvođenje obavezne registracije svakog kupljenog prepaid broja imenom i prezimenom donosno nekim od osobnih identifikacijskih brojeva (JMBG/OIB).
Kao opravdanje za taj zahtjev kojeg pokušavaju progurati po hitnom postupku je borba protiv kriminala i korupcije i činjenica da takve osobe uglavnom koriste anonimne, neregistrirane prepaid brojeve kako bi izbjegle nadzor odnosno prisluškivanje. Kao temelj ovakve odluke navode tri zakona koji reguliraju njihovo operativno djelovanje i vjerojatno im zaista daju mogućnost zatražiti ovakvo što.
Na prepaidu ste? Lopov ste!
Hrvatska obavještajna zajednica ovime nam pokušava poručiti nekoliko stvari:
- Očito nisu sposobni raditi svoj posao bez opasnog zadiranja u osobnu privatnost pojedinca, odnosno pravo na anonimnost;
- Prejudiciranje da su svi korisnici prepaid usluga kriminalci odnosno skloni korupciji – velika većina ispašta zbog agresivne manjine!

Naravno ne moramo napominjati da Ustav Republike Hrvatske garantira svim građanima RH pravo na anonimnost i zaštitu tajnih podataka, a ova odluka izravno zadire u takvo što. Jasno nam je da takva prava pojedinca imaju ograničenja u slučajevima od sigurnosti države, međutim oni se moraju zadržati na razini iznimaka odnosno pojedinog slučaja. Nikako putem masovnog ograničavanja kao što se u ovom trenutku pokušava.
Članak 36.
Sloboda i tajnost dopisivanja i svih drugih oblika općenja zajamčena je i nepovrediva.
Samo se zakonom mogu propisati ograničenja nužna za zaštitu sigurnosti države ili provedbu kaznenog postupka.Članak 37.
Svakom se jamči sigurnost i tajnost osobnih podataka. Bez privole ispitanika, osobni se podaci mogu prikupljati, obrađivati i koristiti samo uz uvjete određene zakonom. Zakonom se uređuje zaštita podataka te nadzor nad djelovanjem informatičkih sustava u državi. Zabranjena je uporaba osobnih podataka suprotna utvrđenoj svrsi njihovoga prikupljanja.
Postoje i bolji načini…
Osim što se radi o na terenu teško provedivoj uredbi, iskreno sumnjam da će ovo previše utjecati na hvatanje kriminalaca, odnosno sprječavanje korupcije. Čak i ukoliko bude koristi, ona neće opravdati potencijalnu zloupotrebu!
S obzirom da postoje drugi tehnički načini praćenja i točnog lociranja svakog pojedinog GSM signala odnosno razgovora, ali i činjenice da kriminalni um definitivno nije glup te da su im dostupni i neki drugi načini anonimne komunikacije – borba protiv kriminala može se odvijati i na neke pametnije načine.
Iskreno se nadam da će domaće “agencije” dva puta razmisliti prije nego što počnu inzistirati na ovakvim odredbama i akcijama te pokušati sagledati posljedice. Što vi mislite o ovom zahtjevu?
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na Netokraciji dopušteno je samo korisnicima koji ostave svoje ime i prezime te mail adresu i prihvate pravila ponašanja.
Pravila ponašanja
Na Netokraciji za vas stvaramo kvalitetan, autorski potpisan sadržaj i zaista se veselimo vašim kvalitetnim, kontruktivnim komentarima. Poštujmo stoga jedni druge prilikom komentiranja, kao i Zakon, držeći se sljedećih pravila ponašanja:
Kako koristimo podatke koje ostavljate? Bacite oko na našu izjavu o privatnosti.
Sve ostale komentare ćemo s guštom spaliti, jer ne zaslužuju svoje mjesto na internetu.
Komentari
Nikola Krajačić
03. 02. 2010. u 11:07 am
meni ovo dođe ko zamp – plaćaš naknadu jer _možeš_ jednom u budućnosti piratizirati autorsko djelo…
isto kak nas zamp sve unaprijed označava kao pirate (zapravo štoviše, dekriminalizira se kopiranje == svi smo legalni pirati), tak i ovo – imaš simpu (što ima 99% hrvatskih osnovnoškolaca i srednjoškolaca, a bome i dobar dio studenata) – lovope prokleti 🙂
Joža
03. 02. 2010. u 11:08 am
Poznavajući strukturu zaposlenih (uhljebljenih) u tim službama,nema iznenađenja.Lakše jim je sjedit i češkat neku stvar,nego raditi svoj posao ili ne daj bože naučit nešto novo 🙁
Darko Kontin
03. 02. 2010. u 11:33 am
Teška glupost kao i većina zakona….
a baš me zanima kako misle napraviti to da kad recimo produžujem ugovor i dobim mobitel i novi broj za kunu da mi ga daju bez da im unaprijed kažem tko će ga koristiti…
uglavnom glupost teška :/
listopada
03. 02. 2010. u 11:35 am
uzasno!
sto sve nece proci pod krinkom ”borbe protiv korupcije”…
Odlican clanak! 🙂
Daniel Babić (Rayno1)
03. 02. 2010. u 11:48 am
Po meni sve stoji.
I tako bi trebalo biti. Svaka privatna osoba nema potrebe imat hrpu brojeva, ja bih dao da ima 1, 2 broja i gotovo. Naravno registrirana, bas zbog raznih prijetnji i kriminala. Ukoliko se ukaze potreba za vise da se podnosi zahtjev i dodjelju se broj. Registriran ne znaci biti u imeniku, i to bi sami ljudi odlucivali da li zele biti u imeniku ili ne. Ako ves netko zadirkuje ili nesto trece lako se promjeni broj na istoj liniji (mislim na pretplatu, ali isto bi tada bilo moguce i na prepaid). Ali mislim da nebi bilo toliko “zajebancija” kada bi ta osoba bila svjesna da ju po tuzbi u policiji nadu ODMAH… 🙂
JA SAM ZA!
P.S. Mislim da u Svicarskoj (ako nije ispravite me) svaka osoba moze imati 1 broj koji mora biti registriran… i to je po meni sasvim OK.
Luka Sučić
03. 02. 2010. u 11:55 am
@Danijel evo ispravljam te, u Švicarskoj ne postoji takva odredba, možeš najnormalnije uzeti prepaid broj bez da te itko pita bilo šta. I ova priča nema veze sa brojem prepaid računa nego popriličnoj opasnosti za zloupotrebu takvih “registriranih” podataka. I poanta je da se ovdje ljudima oduzima pravo da odluče žele li biti u nekom registru ili ne. Ne vidim poantu toga niti malo jer ju je pre lagano zaobići
Daniel Babić (Rayno1)
03. 02. 2010. u 12:08 pm
Radim u toj bransi i problem je sto vidim jako puno “muljeva” i to treba ipak nekako rijesiti…
Ima ljudi koji imaju po 20tak i vise brojeva na prepaid (od jedne mreze!), mislim da ipak njemu ne treba toliko brojeva. I bas zbog takvih zlouporaba i ko zna kakvih “poslova”…
Mi svi imamo pretplatu i registrirani smo. Nitko se ne budi, zna da mora bit. Opet postoji opasnost zbog zlouporabe, jer imaju tvoje podatke. Sve je to banana jer vecina ispasta zbog nekolicine. Ali Boze moj tako je oduvjek i tako ce bit…
Prevelika i preopsirna tema je to, ima hrpa argumenata za i protiv… I jako duboko se da povest sa time upitom: “Da li to nama uopce treba ili NE…” heh
lp
Daniel
josip đura
19. 05. 2019. u 12:23 am
Genijalno, Daniel….
I šta će se postići time ????
Mene klinac, maloljetnik sa osobnom zatraži da mu kupim pivo ili cigarete u trgovini, a ja njega da mi na svoje ime kupi bon ????
I tko će nas spriječiti ?????
Nijedna birokratska odluka nikad nije postigla dugoročne rezultate, još od prohibicije alkohola u USA, samo otvara dodatne prostore za bogaćenje iole pametnih kriminalaca.
Ivan Leko
03. 02. 2010. u 12:09 pm
Jako dobar članak!! Ovo je za ne vjerovat koliko nam zadiru u privatnost!! Ovdje postoji golem prostor za zloupotrebu!! Samo nekoliko dana prije bio je jedan drugi članak o zadiranju u privatnost, iako se ne radi o telefoniranju svejedno bi stavio link jer ukazuje koliko i na koje se načine širi kontrola ljudi a sve pod nekom izlikom “pravde” ili za “sigurnost”!
http://www.tportal.hr/showtime/glazba/53336/Pocinje-li-2010-pravi-rat-protiv-internet-piratstva.html
Još da dodam da mi je dosta torrent stranica, previše su spore, neuredne i na rubu zakona, ne vidim zašto bi morao ići na njih, kad već plaćam pretplatu ZAMPu, zašto se u RH ne otvori “ZAMP STORE” nisam zadovoljan s uslugom ZAMPA!! [ironičnik]
Pedja Puselja
03. 02. 2010. u 12:15 pm
U Francuskoj moras dati ime i prezime kada uzimas prepaid broj 😉 Mene iskreno to mnogo manje brine od kontrole nad Internetom koja se sprovodi u istoj zemlji od ove godine, a koja je presedan u demokratskim zemljama i koja ce verovatno “inspirisati” i ostale 😉
Luka Sučić
03. 02. 2010. u 12:16 pm
Opet da ponovim to što NEKI krše zakon i zloupotrebljavaju ne smije značiti (odnosno pretpostavljati) da su su to SVI ljudi. Prejudiciranje da su svi ljudi koji koriste više od jedne prepaid kartice kriminalci…. to je opasan put.I oprosti ali tko ima pravo određivati bilo kome koliko smije/može imati prepaid brojeva? Ili koliko auta ima, ili koliko piva smije popiti?
Nikola Krajačić
03. 02. 2010. u 12:17 pm
E, al to je moje pravo da imam 20 brojeva i tebe (pod tebe mislim na mog operatera) nema šta zanimati šta će meni 20 brojeva. Doma imam komp i laptop i onak, nije da mi trebaju baš oba stroja, ali ako si mogu priuštiti ili ako sam jednostavno rastrošan, moje je pravo imati 2 kompjutera, 5 televizora, 8 auta i 24 kuće 🙂
Ti si moj pružatelj usluga i dok ja tebi plaćam, nemaš se ti šta zanimati šta će mi 20 sim kartica…
Pod anonimnost se ne misli samo da nisi u imeniku naveden, nego to znači biti skroz anoniman, uzeti prepaid paket, potrošiti ga i kao pravi mafijaš baciti 🙂
Odnosno, ne bih se čudio da nakon ovoga dođe nešto tipa (baš kao što sam gore napisao) – ej dečko, šta će tebi dva kompjutera, a? A još i smartphone imaš, ohoho – daj podatke
Pedja Puselja
03. 02. 2010. u 12:18 pm
Slazem se sa Lukom, ovakav nacin postavlja da si po defaultu sumnjiv, a ti dokazi suprotno sto je u suprotnosti sa bilo cime normalnim.
Luka Sučić
03. 02. 2010. u 12:19 pm
@Pedja – kontrola koju pokušavaju uspostaviti u Francuskoj (odnosno UK) a koju spominješ je sigurno krenula sa sličnom logikom kao i registracije prepaida kod nas. Ne volim kada mi netko oduzima mogućnost izbora :/
Antun
03. 02. 2010. u 12:33 pm
Ovo je najveći udar na privatnost koji postoji, sada svi mi moramo trpiti zato sto je zakonodavstvo nesposobno.
Daniel Babić (Rayno1)
03. 02. 2010. u 12:42 pm
Nikola, ako tebi treba 20 prepaid brojeva svaka cast?!
Imas ih pravo kupit, zvat bacit isto kao i ja. Ali da li ti je to u interesu? Jel to radis? NE! A zasto ne? Zato sto nemas potrebu, imas svoj broj ili dva koji su ti je dovoljni za ono sto ti treba.
Uvjek je vecina najebala zbog pojedinaca i sad se tome cudite ko pura glisti.
Bolje se brini kome dajes i gdje upisujes broj kreditne na netu a ne za registraciju prepaid brojeva koji tebi ionako nista ne znace, jer vjerojatno imas pretplatu… 😉
Nazalost vidite da nismo jedini koji to zele…
goranapp
03. 02. 2010. u 12:43 pm
S obzirom da sam dvije godine vodio projekt SIMPA u Tmobileu nekako se smatram upucenim u temu. Za uspjeh prepaid usluge anonimnost (+jednostavnost) je odigrala veliku ulogu. Zato opertori nisu od pocetka inzistirali na korisnickim podacima iako su ih naravno uvijek zeljeli imati. Dugo vremena operatori nisu ni bili tehnicki spremni baratati bazom korisnika. Kasnije su nudili dodatni iznos na accountu za one prepaid korisnike koji bi im poslali svoje osobne podatke. To je zlorabljeno jer su ljudi davali lazne podatke, a ako i nisu onda su znali svoju karticu prepustiti ili prodati nekom drugom, a podaci se nikako nisu mogli azurirati. Iako dijelim na neki nacin senzibilitet autora ovog clanka prema ovoj problematici, pouzdano znam da je ova stvar svakako provediva unatoc prilozenim clancima zakona. Razlika izmedju postpaida i prepaida je samo nacin placanja. I to je sve. Ako se mogu prikupljati podaci za postpaid, mogu i za prepaid. Na kraju krajeva, u dosta zemalja je to vec tako.
Nikola Krajačić
03. 02. 2010. u 12:48 pm
You’re missing the point 🙂
Naravno da sam na pretplati i ne znači mi ova situacija ništa, ali ako poželim jedan dan kupiti simpa paket iz mojih osobnih razloga koji se tiču isključivo mene, onda hoću da tako i ostane, a ne da moram provideru dat ime i prezime, jer sam potencijalni kriminalac :S
Najbolje bi bilo da je situacija ko u 1984 (knjiga) – nek nas veliki brat sve gleda i nek se zna svaki naš korak (sarcmark)
Nikola Krajačić
03. 02. 2010. u 12:49 pm
ovaj gore komenar je išao na @rayno1 😉
Daniel Babić (Rayno1)
03. 02. 2010. u 1:02 pm
Ako si dao podatke za postpaid, i nista ti nije falilo do sada, dat ces ih i za prepad… I to je to. A ljubavnicu zovi sa prepaida i zena/cura nece ni znat da imas ovaj drugi broj… samo operater. 😉 A ako vec imaju tvoje podatke i nije bilo zlouporabe nadaj se da ce tako biti i na prepaid, ipak isti kuxxx drugi nacin placanja.
END
Emanuel
03. 02. 2010. u 1:38 pm
I ja sam na pretplati već godinama, a i kada sam bio SIMPA korisnik registrirao sam se. Sporno je samo to što oni to sada zahtjevaju – dakle ne daju ti mogućnost da sam odlučiš želiš li ili ne, i to je već u startu kontraproduktivno.
A kao što je Luka napisao u samom članku, neće se ovime riješiti problem kriminala jer mora postojati i nekih pametnijih načina. U svakom slučaju, ako ovo prođe najviše će nastradati mobilni operateri koji su nudili mobitele između ostalog i po supermarketima, što je bilo jako dobro jer je telefon bio svim dostupan.
Također, smatram da je ta dostupnost prepaida bila jako dobra jer se krenulo s nuđenjem mobitela, pa se to proširilo i na druge stvari (npr. laptopi za 2-3 tisuće kuna) – što je na kraju krajeva pripomoglo tome da su i računala postala dostupnija…
Što će biti sljedeće? Hoće li se i PREPAID mobilni internet morati ukinuti zbog opasnosti da Osama bin Laden surfa s hrvatskim accountom? A to je samo početak u ograničavanje privatnosti 🙁
Soffoklo
03. 02. 2010. u 2:20 pm
Kad ste već dotaknuli privatnost, mislim da je mnogima potpuno jasno kamo sve to vodi… u potpunu kontrolu informacija i ljudi. Ovo što se sad kod nas pokušava s prepaidom u nekim zemljama EU je to već praksa (kako kaže i @Pedja za Fr), kontrola interneta je isto sve veća u zemljama EU i SAD-u. Sve to prolazi pod krinkom borbe protiv terorizma, borbe protiv pirata (glazba, filmovi) i sl.
Kuda sve to ide najbolje govori ovaj primjer iz SAD-a: “Police want backdoor to Web users’ private data”
http://news.cnet.com/8301-13578_3-10446503-38.html?tag=newsLeadStoriesArea.1
fichek
03. 02. 2010. u 3:22 pm
“S obzirom da postoje drugi tehnički načini praćenja i točnog lociranja svakog pojedinog GSM signala odnosno razgovora” – ovaj dio ne kuzim. Na koju foru bi sluzbe trebale doc do broja kojeg treba pratit? Tako da prisluskuju i prate sve brojeve ili??
I stvarno mislim da dizete frku oko nicega. Za fiksni telefonski prikljucak oduvijek trebas dat podatke. Isto ko za registraciju vozila, ili kupnju nekretnine. Svaciji podaci vec postoje na vise mjesta i ako se ne bavite nicim sumnjivim, onda vam ovo jedno dodatno nema sta smetat.
Soffoklo
03. 02. 2010. u 3:54 pm
@fichek
Pa frke u biti niti nema 🙂
Jure Rastic
03. 02. 2010. u 6:59 pm
Citam komentare i vise-manje su se svi okomili na drzavnu sluzbu koja je takvo nesto zatrazila.
Mene vise brine sto mislim da su operateri spremni na takvo nesto pristati. U biti, ne samo pristati nego to vjerojatno i prizeljkuju, a ovo ce im samo doci kao izlika. Korak dalje cak, mislim da se drzava ne bi ni usudila takvo nesto javno izreci da unaprijed ne zna kako operateri s druge strane isto to prizeljkuju.
Ukoliko dodje do pobune u narodu (za sto smatram da je mala sansa) mislim da bi trebalo protestrati protiv operatera, IMO. Oni bi trebali zastit odnos korisnik – pruzatelj usluge; i na kraju krajeva i trenutni zakon. Ako netko odluci mijenjati zakon, onda protestirati protiv takvog zakona – koji bi vrijedjao osnovne slobode gradjana.
i__k
03. 02. 2010. u 7:35 pm
Mislim da ni trebalo nastaviti i sa zabranom cyxxz@gmail.com i sličnih mail acc. što neko treba imati anonimni mail acc. A i pisalo je danas da će u Meksiku zabraniti Twitter jer narko karteli komuniciraju preko njega.
Suluda ideja koja neće riješiti problem koji pokušava riješiti.
Vanja Gavrić
03. 02. 2010. u 11:59 pm
Ako će se slijediti praksa EU zemalja koji ovu regulativu već imaju, onda će se prilikom novog broja morati ostaviti podatke, a postojećim korisnima će biti dan rok do kada moraju doći do svog operatera i prijaviti svoj prepaid broj ukoliko ga ne žele izgubiti.
Priznajem da je lijep povod za članak, ali stvarno nepotrebno dižete frku 🙂
rmare
04. 02. 2010. u 8:42 am
Jednom PARTIJA uvijek PARTIJA !
Luka Lovosevic
04. 02. 2010. u 8:54 am
@Vanja, slažem se… mislim da se od buhe radi slona. Na fiksnim telefonima oduvijek moraš biti registriran…
Naravno, drugo je pitanje osobnih sloboda i ostalih prava, ali to je ugroženo per se 🙂
A sad, hoće li ovo riješiti kriminal u Hrvatskoj, na to svi znamo odgovor… 🙂
Beler
04. 02. 2010. u 8:55 am
Ma da skroz nepotrebno dižemo frku 🙂 http://www.hurl.ws/axwh
Mario Mikić
04. 02. 2010. u 9:28 am
Previše sam umoran da bih čitao sve komentare, ali u biti se slažem sa Danijelom. Radi se prevelika frka i naravno mediji uvijek preuveličaju stvari. Npr. na nekom HR portalu sam čitao “TAJNE SLUŽBE VAM ŽELE ČITATI PORUKE” u kojem se objašnjava da jednostavno žele imati povezan broj mobitela sa osobom :-/
Ne vidim što je tu sporno, zašto se opće ide odmah sa stavom zloupotrebe? Normalno da je moguća, ali također službe znaju i gdje živite, cijelu vašu familiju i još tisuću podataka. Broj mobitela bi bio samo još jedan stupac i po meni je to skroz logičan potez. To što bi broj mobitela bio povezan sa određenom osobom nebi baš ništa značilo za prosječnog građanina. Jedino što bi policiji definitivno pomoglo u suzbijanju kriminala.
Po meni je opće krivi stav napadati službe da vam zadiru u privatnost, pa to im je posao, ali u svrhu zaštite, a ne zloupotrebe. A sve pozitivne strane cijele priče su zanemarene. Ne zanima ih broj vaših poruka na mobitelu, popis kontakata i slike, zanima ih samo to da kad zovete *oni* znaju tko koga zove. Iskreno sumnjam da ih je briga dal varate ženu, spremate tulum iznenađenja ili zovete poslovnog partnera. Zanimljivi ste im jedino ako sumnjaju na vašu upletenost u kriminalne radnje. A zloupotrebe položaja je itekako kažnjiva, samo što to ne ide u medije samo tako.
Možda je prijašnji sistem sa susjedima špijama utjerao strah u kosti nekima, pa sad skaču na svako “zadiranje privatnosti” iako ona bila u svrhu sigurnosti. Ajmo sad svi zatvorit 1984.
Mislim da se doista ne isplati upuštati u daljnje rasprave u vezi ove teme, sapienti sat!
Luka Lovosevic
04. 02. 2010. u 9:34 am
@Beler, ovo sa prisluškivanjem je drugi par rukava i to naravno da je big deal… Ali meni se čini da ljudi pi*de zbog same potrebe za registracijom.
igzzie
04. 02. 2010. u 2:37 pm
nista, treba pokupovat prepaid brojeva jos dok se moze i onda kada zatreba to koristiti 🙂
i__k
04. 02. 2010. u 3:16 pm
Nikako nemrem skužiti kako će im to pomoći u suzbijanju kriminala.
Ziher će “kriminalci” na svoje ime kupovati prepaid kartice.
Ivan Leko
04. 02. 2010. u 4:55 pm
Kako znate da osobe koje prisluškuju, neće prekršit neko pravilo i npr. ukrasti vašu poslovnu ideju ili vas ucjeniti zbog preljuba (sad će netko reći ne čini preljub)? To je njihov posao, al isto tako su ljudi od krvi i mesa i ne može se garantirati da neću zloubotrjebiti svoju poziciju. Baš me zanima koliko će turisti biti sretni gubljenjem vremena radi registracije br.
Puno je razlga zašto netko želim imati anoniman broj i nije uvijek razlog kriminal!!
Vanja Gavrić
05. 02. 2010. u 1:08 pm
@igzzie
Nece ti to pomoci, eventualno mjesec-dva vise ces dobiti kao postojeci korisnik u odnosu na nove.
@Luka
Smatram da prisluskivanje je drugi par rukava i nema veze s ovom temom. Ironija je sto najobicniji student koji radi u korisnickoj sluzbi moze ukucati bilo ciji broj moba i citati poruke, ali se dize frka jer to tajna sluzba (“mozda i bez naloga”) moze :))) Da se razumijemo, ne odobravam ni jedno ni drugo.
Summa summarum, mislim da je linija izmedju javne sigurnosti i zastite osobnih podataka u danasnje vrijeme sve tanja i tanja. Djelomicno smo si i sami krivi (Facebook…..). Neke zemlje po tome pitanju su vec duboko zaglibile (SAD comes to mind). Ako ako nastavimo, mislim da nam scenarij iz igre Mirror’s Edge ne gine (gdje je tok informacija strogo kontroliran i nadziran). Uzivajte mi 🙂
ines
15. 03. 2010. u 7:30 pm
jel mi može netko objasniti šta znači prepaid korisnik?
Ivan Brezak Brkan
15. 03. 2010. u 8:09 pm
Prepaid korisnici su oni koji koriste prepaid bonove 🙂
ines
16. 03. 2010. u 4:36 pm
a kakva je rzlika između prepaid bonova i običnih?
Ivan Brezak Brkan
16. 03. 2010. u 5:44 pm
Pa… Prepaid bonovi = bonovi 🙂 Imaš prepaid bonove i pretplate… “Bonovi” su samo skraćeni izraz 🙂
ines
16. 03. 2010. u 8:11 pm
aha… jer mi kolegici piše kad utipče broj s bona da nije aktivirana prepaid usluga
ante
22. 01. 2015. u 3:21 pm
ja sam za registraciju svakog broja imenom i prezimenom ako moj broj ima oca i majku
kad vas zovu poslije pola noći neka se zna čije dijete zove
Ds12
03. 10. 2017. u 6:31 pm
Ante: Onda ti lijepo daj svoje bankovne racune i sifre ako ti ne treba privatnost. Tajne sluzbe se koriste kako zele i bezakona i sudskog naloga. Ti si naivac. Upoznaj se s Snowdenom i njegovom pricom.